Kesällä 2013 eka tuontiauton hakumatka

Kesällä 2013 tapahtu

Koskaan en ole vielä itse hakenut tai edes tuottanut autoa ulkomailta ja nyt olen päättänyt lähteä itse saksasta hakemaan itselleni jotain sopivaa myyntiautoa. Olen miettinyt että josko toisin sieltä Sprintterin uusikorisen K-auton joku 07-09 mallia. K-auton tuonnissa sinänsä on helppoa laskea autojen hintaero suomeen verrattuna kun ei ole yllättäviä autoveroja tiedossa ja voi näinollen laskea melko nopeasti oston kannattavuus yms yms. Minulla tosin olisi käytössä vaan n 10.000e rahaa sijoittaa kyseiseen tuontiautoon, ja en välttämättä tiedä saako kyseisellä summalla toimivaa peliä? Olisiko teillä joitain vinkkejä muista autoista joita kannattaisi yrittää tuoda myyntiin? Mistä saisi parhaimman katteen rahoilleen? Onko matkailuautojen tuonnissa itua? Kokeneet voisivat valaista myös vähän ostotapahtumaan saksan liikkeessä ja kaikkea mitä siihen kuuluu, esim ajoluvat maasta pois ajoon yms yms

15

1030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täältä on turha kysellä tuollaisia tietoja. Voit saada jos jonkinlaisa neuvoja -paikkansa pitäviä tai päin vastoin. Ota yhteyttä sellaiseen, joka on muutaman auton johakenut ja mieluummin kevyt kuormaauton. Se on vähän eri juttu paperien suhteen kuin esim henkilöautö.
      Hyvää hakureissua.

    • kotiläksyjen tekoon

      Kymppitonnin auton haussa on itua jos löydät hyvän yksilön. Muuten ei.
      Sillä hinnalla ovat sen verran vanhoja että kunto on kaikki kaikessa. Siitä se kate tulee jos on tullakseen, ja siitä että ostat sellaisen jonka tiedät menevän täällä kaupaksi kannattavalla hinnalla. Kun et siis itselles osta.
      valikomaahan on reippaasti joten olennaisempaa on selvittää miten käy täällä päässä. Löytyykö kysyntää hauamallasi hinnalla. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/transporter-lkw-bis-7-5t/

    • Mersux1

      Itse pari henkilöautoa tuoneena sanoisin, että vaikka onnistuisit saamaan hyvän yksilön, todennäköisesti et sillä pisnestä tee. Hyvityshinta ulkomailta tuodusta on selvästi pienempi kuin Suomi autosta, vaikka se kuulostaisi kuinka hullulta. Ainoastaan jos tiedät ostajan ennen reissua, joka lupaa palkkion auton hausta homma voi kannattaa.

      • SHL1

        Pitkästä aikaa asiallisia neuvoja!


    • kaksi, kohta kolme

      Tässä tyhmän ja köyhän vinkki; Hae halpa Ruotsista, helppoa ja halpa hakea, jos on paskoo niin ei harmita eikä köyhdytä vaikka tulee takaisin ilman kinneriä.

      Tossa Tukholman korkeudella varustelu, esim. talvirenkaat, lohko sisäpistoke on usein jo valmiina, englannilla selviää ok.

      Kaksi autoa olen omaan käyttöön Ruotsista hakenut (2007 ja 2011) ja kolmannen ensivuonna, jos kuntoa riittää.

      Saksasta hakisin tosta 20000E hinnasta alkaen, ja silti Ruotsi kannattaisi ainakin vertailla. Pidä pää kylmänä, ja mieluusti kaveri mukaan, jolla kokemusta ostoissa, silti järkevämpää kuin ostaa suomalainen käytetty.

      • Oikein täytyy ihmetellä näinkin asiallista keskustelua.
        Laitanpa minäkin "korteni kekoon". Kukaan ei ole kirjoittanut seuraavasta asiasta mitään: Pakettiauto/kevytkuorma-auto ei Saksassa sisällä yhdenmukaisuustodistusta. Senpä vuoksi muista vaatia myyjältä autoon EU-Bestätigung. Myyjä saa sen Tüv -ltä paljon halvemmalla kuin Suomessa maksaisi. Itse olen laittanut sen kaupan ehdoksi ja kerran on myyjä yrittänyt sitä turhaan saada. Silloin jouduin hommaamaan sen Suomesta.Silloin myyjänä oli itämaalla syntynyt. Jos haet sen MB:n liikkeestä saat sen sieltä ilmaiseksi.


      • Maahantuonut
        parrakas kirjoitti:

        Oikein täytyy ihmetellä näinkin asiallista keskustelua.
        Laitanpa minäkin "korteni kekoon". Kukaan ei ole kirjoittanut seuraavasta asiasta mitään: Pakettiauto/kevytkuorma-auto ei Saksassa sisällä yhdenmukaisuustodistusta. Senpä vuoksi muista vaatia myyjältä autoon EU-Bestätigung. Myyjä saa sen Tüv -ltä paljon halvemmalla kuin Suomessa maksaisi. Itse olen laittanut sen kaupan ehdoksi ja kerran on myyjä yrittänyt sitä turhaan saada. Silloin jouduin hommaamaan sen Suomesta.Silloin myyjänä oli itämaalla syntynyt. Jos haet sen MB:n liikkeestä saat sen sieltä ilmaiseksi.

        Ei sisältynyt henkilöautoonkaan (Ranskasta). Asiaa selviteltyäni hommasin sen TÜV Nordilta, Maksoi noin satasen. Jaguarilta pyydetty yhdenmukaisuustodistus (eli CoC) olisi maksanut jotain 150€ paikkeilla, ilmeisesti jotkut merkit antavat niitä jopa maksutta.


    • reiskajussi

      Itsellä kokemusta reilusta kymmenestä autosta, mutta ei kuormasellaisista. Sanoisin, että tänään voiton tekeminen on melko vaikeaa. Mutuna auton pitää maksaa reilu 20 t ellei jopa 30 t ennen kuin katetta voi tulla. Hyvin oleellista on se, joudutko tekemään myyntiautoosi jotain remppaa ennen kuin myyt sen. kate häviää hyvin äkkiä siihen.
      Ylipäätään, jos tonnin nettoat (siis netto, vähennetty jo kaikki haku tms kulut), hyvä on.

    • suomiauto

      Joopa joo,ostat sieltä vähän käytetyn, vähän ajetun,50000 km(300000 km.) Oudointa kun alkavat käryttää jo 50000 km. Huoltokirja tietenkin löytyy leimoineen.Poljinkumit,penkki,ratti,ja vesiletkut tietenkin vaihdettu,jotta on niin siisti peli.Autokauppias nouhad on tunnettu ja rehellinen.Tervemenoa autokaupoille.

      • Sinulla varmaan

        on kokemusta asiasta kun tunnut tietävän asiat noin jämpisti, niinkuin tosi suomalainen yleensäkin. Selkeät on mielipiteet, jawohl.


      • suomiauto
        Sinulla varmaan kirjoitti:

        on kokemusta asiasta kun tunnut tietävän asiat noin jämpisti, niinkuin tosi suomalainen yleensäkin. Selkeät on mielipiteet, jawohl.

        Tämä oli täysin faktaa mitä kerroin.


      • Metallimies2
        suomiauto kirjoitti:

        Tämä oli täysin faktaa mitä kerroin.

        En malta pitää "suutani kiinni" tuollaisesta potaskasta. Et ilmeisesti ole koskaan tuonut yhtään autoa tai olet autojbbari Suomessa.
        Sasassa eivät tuollaista työtä tee kukaan Tarkoitan polkimen kumien ja vesiletkujen vaihtoa. Ei tarvitse, koska ne ovat muutenkin jo kunnossa. Mittarin ruuvaajia siellä on vaikka kuinka paljon, mutta ne autot ovat Arabian niemimaalta tulleiden automyyjien häkissä.
        En viitsi mainostaa, montako autoa olen tuonut, mutta enemmän kuin kaksi.
        Tervemenoa hyville autokaupoille Saksaan - järki päässä. Ei sitä ensimmäistä tarvitse ostaa.


    • shadowman1

      Moikka!
      Sama ajatus minullakin. Pitäis hakea pakettiauto Saksasta firmani käyttöön kesäkuussa. Muutan sen Suomessa kuormuriks niin ei mene veroja. Mennäänkö yhessä ja jaetaan matkakulut. Vaimoni kanssa tarkoitus tehdä reissu, koska hän osaa englantia täysin ja saksaakin jonkin verran. Jos kiinnostuit asiasta niin otahan yhteyttä minuun.
      [email protected]

      • Ketjun aloittaja

        Mitä matkakuluja siinä muka jakaa. Lentoloput maksaa per nenä ja en mä tykkää asua sun ja sun muijas kanssa kolmantena hotellihuoneessa. Taksit perillä ei paljoa maksa.


      • Ketjun aloittaja kirjoitti:

        Mitä matkakuluja siinä muka jakaa. Lentoloput maksaa per nenä ja en mä tykkää asua sun ja sun muijas kanssa kolmantena hotellihuoneessa. Taksit perillä ei paljoa maksa.

        Moikka taas!
        Menemme omalla autollamme Tallinnan kautta ja käymme Saksassa useammassakin liikkeessä. Ei kannata todellakaan sitä ekaa näkemäänsä autoa välttämättä ostaa vertailematta useaampaan kiinnostavaan. Taksillahan se tosi helppoa onkin ajella ympäriinsä ja HALPAA. Onnea vaan sun reissuun sitten...
        Jos jotakin toista kiinnostaa autonhakureissu niin laittakaahan viestiä.
        Lähdemme kesäkuun alussa ajeleen Saksaa kohti. Jäämme Saksaan muutamaksi päiväksi katselemaan paikkoja, joten kyse olisi vaan menomatkasta yhdessä.
        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe