Maailman vanhin uskonto on Jumalatar-uskonto. Jumalattaren uskonnosta on löytynyt todisteita jo ennen Jerusalemin uskontojen (juutalaisuus, kristinusko, islam) syntyä. Todisteina ovat mm. lukuisat Jumalatar-patsaat.
Naisvihamielisyys on ollut vain yksi salajuoni Jumalattaren syrjäyttämiseksi vihan Jumalan (Jehova, Allah) tieltä.
Raamattuun ja koraaniin on kopioitu ja muunneltu vanhoja myyttejä aikaisemmista uskonnoista. Yleensä muutokset on tehty naisia sortaviksi ja rasistisiksi.
Lukekaa kirjat Malja ja miekka, Riane Eisler sekä When God Was a Woman,Merlin Stone ja avatkaa silmät! Lisäksi Marija Gimbutas on kirjoittanut kirjoja kyseisestä aiheesta.
Myös gnostilaisuudessa Jumalalle annetaan feminiinisiä piirteitä.
Jumalatar on ollut jo liian kauan unohduksissa! Palatkaamme tasa-arvoiseen yhteiskuntaan!
Uskonnoissa myös Jumalattaren rinnalla palvottiin hänen puolisoaan, joten miehiä ei oltu myöskään työnnetty ulos uskonnollisesta toiminnasta. Tasa-arvoinen yhteiskunta tarvitsee tasa-arvoisen uskonnon, jossa naisia ei ole syrjäytetty pois uskonnolliselta kentältä.
Maailman vanhin Jumala
Ihminen
3
186
Vastaukset
- Uskis
Palvokaa te jumalattaria ja muita, vaikka metri-halkoja, me palvotaan ainutta tosi Jumalaa Jehovaa!!
- Jii
...lupaat, ettette enää tule minun ovelleni jakamaan vartiotorneja? :)
- Uskis
Jii kirjoitti:
...lupaat, ettette enää tule minun ovelleni jakamaan vartiotorneja? :)
Minä en niitä ole muutenkaan jaellut, mutta asia on vain niin kuin sanoin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632152Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381324En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21875Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?146841Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740- 19736
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93709