Hyvinkään kunnallinen hammashoito !

EI Hyvinkää EI :(

Onpa mukavaa olla Hyvinkääläinen joka tämän hetkisen varallisuutensa vuoksi, (Force majeure) ei pysty käyttämään (tällä hetkellä) yksityis sektorin hammashoitoa. :-(

Takahampaasta lohkesi paikka tapanina.Sinne jäi ikävän montun lisäksi terävät reunat.On vaikeaa syödä ,mutta ei onneksi särje. Vai oliko se onni ?

Sain ajan vasta viikolle 2. 2013 tämän hampaan korjaamiseen.Aikaa paikan hiomiseen ja korjaamiseen tuskin menee 15 min. enenpiä aikoja vaan ei....

Kaksi viikkoa odottelua.Entä jos hammas tulehtuu / tilanne pahenee ??

Pitäisikö valehdella , että sattuu niin penteleesti että saa ajan? Näinkö täällä paikkakunnalla ihmiset toimii ??

Miksi Hyvinkään kunnallinen ei ohjaa työssäkäyviä ja maksukykyisiä yksityiselle hammaslääkärille, koska KELA korvaa osan hoidosta se ei tule juurikaan kalliimmaksi. Itse menisin nyt mielelläni yksityiselle kuten olen aikaisenmmin tehnytkin, vaan yksityiset ei anna laskulle ja rahaa ei ole nyt!

Olen asunut Hyvinkäällä muutaman vuoden , enkä ole Helsingissä liki ikäni asuneena tähän ongelmaan kunnallisella törmännyt. Kun soittaa päivystykseen saa ajan yleensä samalle viikolle edes.Tai palvelusetelin yksityiselle SAMAN kaupungin sisälle.

Hyvinkään ilta / viikonloppu / arkipyhä päivystys hammaslääkäri on HELSINGIN YDINKESKUSTASSA !!! (Oma hammaslääkärisi Esplanadi
Eteläesplanadi 22 A, 2 krs.
00130 Helsinki)
Matkusta siis 45min julkisilla (junalla) sitten kävele tai mene ratikalla maksa tästä lystistä edestakaisena matkana Junalippu Hyvinkää-Helsinki ratikkalippu edestakaisin n. 25 e !!!! Tämän päälle luonnollisesti sitten se mitä hammashoito tulee maksamaan 30-40 e ?

MIKSI ? Kun Hyvinkäällä on useampi yksityinen hammaslääkäri , miksei Hyvinkää käytä palveluseteliä omalla paikkakunnalla? Tai edes lähikunnissa Riihimäki / J:pää ??

On kohtuutonta pistää kipuinen hammaspotilas ensin istumaan junassa 45min ja sitten kenties harhailemaan pitkin helsingin keskustaa etsimässä toimipaikkaa ja vielä maksamaan tästä lystistä ylimääräistä se 25 e !!!! Samalla rahalla (matkat hammash.) eli n. 55-65e tuosta kaikesta voisi sitten mennä jo sinne ykstyiselle paikkauttamaan, jossa taitaa saada parempaa palveluakin! Vaan entä kun sitä rahaa ei ole tuollaisia summia? Pitää kärvistellä ja odottaa pari viikkoa kunnalliseen pääsyä!

Ei kuulkaa , vaikka olen tykännyt tästä ostamastamme talosta, en ole muutenkaan tästä hyvinkään takapajuisesta touhusta tykännyt. Olisi muutakin valittamista näistä kunnallisista palveluista jotka on todella anuksesta! Taitaa mennä talo myyntiin 2013 ja takaisin "kotiseudulle" muutto Helsinkiin, siellä sentään saa terveyspalvelut ja muut kunnalliset palvelut OMAN kunnan sisällä eikä tarvitse maksella kohtuuttomuuksia . Hyvinkäätä "markkinoitiin" meillekin kiinteistövälittäjän toimesta ostotilanteessa muutama vuosi sitten "Hyvänä paikkana asua jossa kohtuulliset asumiskustannukset ja hyvät palvelut" Ja katinkontit sanon minä! :-(

14

4225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+6

      Eikö Hyvinkäällä jouluviikon arkipäivinä (torstai ja perjantai) ollut sitä normaalia särkypäivystystä klo 8- 10 aamupäivällä keskushammashoitolassa?
      Itse olisin varannut ajan sinne. Sehän on tarkoitettu myös tuollaisiin hampaan lohkeamisjuttuihin, koska yleensä hampaan lohjettua jää niin terävät reunat, että kieli tai ien hankautuu rikki ja syöminen käy vaikeaksi.

      • Ap. aloittaja

        No sinne särkypäivystykseen nimenomaan olin yhteydessä torstaina 27.12.12 aamulla, vaan koska hammasta ei särkenyt en saanut aikaa torstaille enkä perjantaille vaan vasta viikolle kaksi 2013.
        Ja aikaa antanut hammashoitolan ihminen sanoi, että kuulemma heillä on näille lohkeamille ihan omia aikoja ja semmoinen ensimmäinen vapaa oli siis viikolla kaksi vasta.

        Vaikka kerroin, että on hankalaa syödä kun reunat on terävät ja viiltävät kieltä ja monttukin on ja arveluttaa, että mitä ehtii kahden viikon aikana hampalle tapahtua kun syömättä ei kuitenkaan pysty olemaan. Ei auttanut kun kuulemma jo torstaina silloin kun soitin oli jo perjantainkin ajat jaettu ??
        Mietinkin jo silloin , että eikö ole kun yksi tai kaksi hammaslääkäriä vai mistä ihmeestä kiikastaa ? Eikö tuon pitäisi kunnan päättäjille kertoa, että palvelu on riittämätön jos jo edellisenä päivänä on särkyajatkin annettu heti aamusta? Itse hoitajana tiedän, että kyllä näistä viestitetään raporteissa päätöksen tekijöille kunnissa, vaan eipä tunnu Hyvinkään päättäjiä kiinnostavan. Rahaa upotetaan aika typeriin juttuihin täällä ja nipistetään sieltä missä se tarve olisi huutava!

        Ja itse voit todeta , että illan,viikonloppujen ja arkipyhien päivystykset on todellakin siirtyneet Helsinkiin. Ennenhän nekin olivat vuorotellen Hyvinkään hammashoitolassa ja Riihimäellä. Olisi mielenkiintoista tietää miksi tämäkin palvelu poistettiin!

        http://www.hyvinkaa.fi/Terveyspalvelut/Suun-terveydenhuolto/Ajanvaraus-ja-paivystys/

        VIRKA-AJAN ULKOPUOLINEN PÄIVYSTYS

        Hammaslääkäripäivystys virka-ajan ulkopuolella on saatavana ajanvarauksella Helsingissä.Tähän päivystykseen otetaan potilaat, jotka eivät voi odottaa seuraavaan Hyvinkään terveyskeskuksen hammaslääkäripäivystykseen asti.

        iltaisin, viikonloppuisin, arkipyhinä

        Päivystykseen vain ajanvarauksella.

        Oma hammaslääkärisi Esplanadi
        Eteläesplanadi 22 A, 2 krs.
        00130 Helsinki

        Ajanvaraus 010 273 8005

        Ma–pe ajanvaraus kello 15–21
        Viikonloppuisin ja arkipyhinä ajanvaraus kello 8–21


    • Hampaatkin tärkeät

      Eikös se päivytys muutettu = tilannetta heikennetty juuri noin, kuten aloittaja kertoi. Itsekin ihmettelin ja todella toivon, ettei ikinä tarvitsisi Helsinkiin asti särkevän hampaan tms. kanssa mennä.

      Olen viime vuosina - eli niin kauan kuin me vanhemmatkin pääsimme julkisen hammashoidon piiriin - käynyt keskushammashoitolassa. Hoitohan kestää kauan, joskus käyntien välissä on yli kuukausi. Näin siis viimeksi, mahtaako olla tällä hetkellä vielä hitaampaa.

      Nuoremmat ei tätä varmaan kaikki ole tienneet, mutta mehän jouduimme käymään yksityisellä ILMAN mitään kela-korvauksia ennenkuin hammashoito saatiin tasapuolisemmaksi. Oli siis jokin syntymävuosiraja, jota vanhemmat eivät päässeet kuin ehkä hyvässä lykyssä päivystykseen julkiselle puolelle. Olin itse 30-40 v ja yksinhuoltaja, joten piti vedättää parikin poskihammasta pois kun ei ollut rahaa maksaa juurihoitoa. Nyt ei enää juurihoitoja ole tarvittukaan.

    • kokemusta1

      Siinähän se vika onkin,kun olisit sanonu,että hammasta särkee,niin olisivat operoineet....

      • Ap. aloittaja ed.

        Vaan minun omatuntoni ei todellakaan anna periksi valehdella , että särkee jos kerran ei särje.
        Johtuuko ammatistani (hoitaja) vai mistä lie, mutta ajattelen muitakin kuin itseäni tässä maailmassa. En halua viedä aikaa sellaiselta potilaalta, jolla OIKEASTI särkee hammasta. Jos elämässään on edes kerran kokenut kunnon hammassäryn, tietää mitä se on eikä sitä toivo kenelekään!

        Asioista niistä ikävistäkin ja puutteista pitää saada julkisesti keskustella. Jos kukaan ei puutu mitenkään epäkohtiin koskaan, ei muutostakaan koskaan tapahdu.

        Kunhan arki tästä koittaa, olen itse yhteydessä kunnan päättäjiin ja teen valituksen ja kyseluýn siitä, miksi kunta on hoitanut näin surkeasti tämänkin asian. Vaikka tulosta ei näy heti, sekin siemen jää silti itämään. Kenties jotain vielä tapahtuukin!


      • joulun syy?
        Ap. aloittaja ed. kirjoitti:

        Vaan minun omatuntoni ei todellakaan anna periksi valehdella , että särkee jos kerran ei särje.
        Johtuuko ammatistani (hoitaja) vai mistä lie, mutta ajattelen muitakin kuin itseäni tässä maailmassa. En halua viedä aikaa sellaiselta potilaalta, jolla OIKEASTI särkee hammasta. Jos elämässään on edes kerran kokenut kunnon hammassäryn, tietää mitä se on eikä sitä toivo kenelekään!

        Asioista niistä ikävistäkin ja puutteista pitää saada julkisesti keskustella. Jos kukaan ei puutu mitenkään epäkohtiin koskaan, ei muutostakaan koskaan tapahdu.

        Kunhan arki tästä koittaa, olen itse yhteydessä kunnan päättäjiin ja teen valituksen ja kyseluýn siitä, miksi kunta on hoitanut näin surkeasti tämänkin asian. Vaikka tulosta ei näy heti, sekin siemen jää silti itämään. Kenties jotain vielä tapahtuukin!

        No, jos kerran ei ole mitään OIKEAA hätää sen hampaan kanssa, niin miksi pitää tänne sitten valittaa?
        En minä ainakaan kanna huonoa omaatuntoa siitä, että olen saanut ajan särkypäivystykseen kieli verillä terävän hampaanreunan takia.
        Vaikka se on "särkypäivystys", ei se tarkoita sitä, ettei siellä annettaisi ensiapua myös muihin hampaiden ongelmiin kuin pelkästään särkyyn.
        Tietysti varmaan näin joulun aikaan hammashoitolan väki tekee työtä minimikapasiteetilla, eli sinulla oli huonoa tuuria, kun hammas lohkesi juuri nyt.


      • Mietis mitä sanot
        joulun syy? kirjoitti:

        No, jos kerran ei ole mitään OIKEAA hätää sen hampaan kanssa, niin miksi pitää tänne sitten valittaa?
        En minä ainakaan kanna huonoa omaatuntoa siitä, että olen saanut ajan särkypäivystykseen kieli verillä terävän hampaanreunan takia.
        Vaikka se on "särkypäivystys", ei se tarkoita sitä, ettei siellä annettaisi ensiapua myös muihin hampaiden ongelmiin kuin pelkästään särkyyn.
        Tietysti varmaan näin joulun aikaan hammashoitolan väki tekee työtä minimikapasiteetilla, eli sinulla oli huonoa tuuria, kun hammas lohkesi juuri nyt.

        Oikea hätä? Eikö riitä ettei voi oikein syödä tuon hampaan takia??
        Kyse lienee nyt aloittajalla siittä että ei suostu valehtelemaan hampaan särkevän jos ei särje ?
        Kaikki me emme ole valmiita keinoja kaihtamatta hakemaan etua itsellemme muiden kustannuksella.
        Ja mitä tulee siihen että sanot ;" En minä ainakaan kanna huonoa omaatuntoa siitä, että olen saanut ajan särkypäivystykseen kieli verillä terävän hampaanreunan takia. "

        Onko noin? Kun tekstisi kuitenkin kertoo että olet selkeästi ärtynyt siittä ettei aloittaja halunnut valehdella hampaan särkevän??
        Ja käyhän aloittajan teksteistä sekin selville että hän oli kyllä kertonut ongelmat hampaansa kanssa hammashoitolaan ja siittä huolimatta saanut vasta tammikuulle ajan joten väkisinkös aloittajan olisi pitänyt mennä sinne hammaslääkärille ??
        Kaipa sitten tajuat aloittajan pointin kun seuraavan kerran hammastasi särkee oikeasti ja et saa aikaa kun joku sellainen jolla ei oikeasti ollutkaan tarvetta akuuttiaikaan on valehdellut hammashoitolaan!


      • Hakalasta kuuluu
        Ap. aloittaja ed. kirjoitti:

        Vaan minun omatuntoni ei todellakaan anna periksi valehdella , että särkee jos kerran ei särje.
        Johtuuko ammatistani (hoitaja) vai mistä lie, mutta ajattelen muitakin kuin itseäni tässä maailmassa. En halua viedä aikaa sellaiselta potilaalta, jolla OIKEASTI särkee hammasta. Jos elämässään on edes kerran kokenut kunnon hammassäryn, tietää mitä se on eikä sitä toivo kenelekään!

        Asioista niistä ikävistäkin ja puutteista pitää saada julkisesti keskustella. Jos kukaan ei puutu mitenkään epäkohtiin koskaan, ei muutostakaan koskaan tapahdu.

        Kunhan arki tästä koittaa, olen itse yhteydessä kunnan päättäjiin ja teen valituksen ja kyseluýn siitä, miksi kunta on hoitanut näin surkeasti tämänkin asian. Vaikka tulosta ei näy heti, sekin siemen jää silti itämään. Kenties jotain vielä tapahtuukin!

        Hyvä että otat yhteyttä niihin päättäjiin.

        Minä aikoinani kysyin äänestämältäni valtuutetulta että mitä kokouksessa päätettiin asialistalla olleesta hammashuollon lisätyöparin (lääkäri hoitaja) palkkaamisesta. "Ei mitään, asiasta ei edes äänestetty... mutta sinua varmaan kiinnostaa se julkisuudessakin puhuttu kaavoitusasia...."

        Sanoin että ei kiinnosta ja että äänestin häntä, terveydenhuollon ammattilaista, kun uskoin hänen ajavan kuntalaisten terveyspalveluiden kehittämistä.

        Eihän yksi valtuutettu ihmeisiin pysty, mutta vastauksesta huomasin että mainittu hammashuollon tila ei olisi voinut vähempää häntä kiinnostaa.

        Toivotan parempaa menestystä sinun yhteydenotollesi.


      • joulun syy?
        Mietis mitä sanot kirjoitti:

        Oikea hätä? Eikö riitä ettei voi oikein syödä tuon hampaan takia??
        Kyse lienee nyt aloittajalla siittä että ei suostu valehtelemaan hampaan särkevän jos ei särje ?
        Kaikki me emme ole valmiita keinoja kaihtamatta hakemaan etua itsellemme muiden kustannuksella.
        Ja mitä tulee siihen että sanot ;" En minä ainakaan kanna huonoa omaatuntoa siitä, että olen saanut ajan särkypäivystykseen kieli verillä terävän hampaanreunan takia. "

        Onko noin? Kun tekstisi kuitenkin kertoo että olet selkeästi ärtynyt siittä ettei aloittaja halunnut valehdella hampaan särkevän??
        Ja käyhän aloittajan teksteistä sekin selville että hän oli kyllä kertonut ongelmat hampaansa kanssa hammashoitolaan ja siittä huolimatta saanut vasta tammikuulle ajan joten väkisinkös aloittajan olisi pitänyt mennä sinne hammaslääkärille ??
        Kaipa sitten tajuat aloittajan pointin kun seuraavan kerran hammastasi särkee oikeasti ja et saa aikaa kun joku sellainen jolla ei oikeasti ollutkaan tarvetta akuuttiaikaan on valehdellut hammashoitolaan!

        "Mietis mitä sanot" En edellenkään tunne huonoa omaatuntoa, kun pääsin korjauttamaan lohjenneen hampaani keskushammashoitolassa.
        Tilanteeni oli sellainen, etten voinut kunnolla enää puhua, saati syödä, kun hampaan terävä reuna oli hangannut kielen verille. Mielestäni olen oikeutettu saamaani hoitoon.
        Ei aina tarvitse olla juuri se hammassärky syynä hoidontarpeeseen, kyllä siellä muitakin suun alueen akuutteja vaivoja hoidetaan.
        Kannattaa pitää puolensa, jos oikeasti kokee tarvitsevansa apua.


    • äänestämällä tuloksi

      Harmi ettei ihmiset hoitoa saa, mutta paljon siitä on kiittäminen vallitsevaa politiikkaa. Hoitoalat on kaupallistettu voittoa tuottaviksi yrityksiksi ( koko lääkärihoitoalalla) ja olemme suosineet yksityistämistä pitkässä aikajaksossa. Julkiselle sektorille on hankalaa saada lääkäreitä, kun muualla maksetaan parempaa palkaa ja etuisuuksia ja verohelpotuksia ja -vapauksia.
      Äänestäkää oikeen niin voitte vielä saada joskus julkista hoitoa!!!
      Nykymenolla sitä vaan kutistetaan ja verovaroin saatu hoito loppuu.

      • 11+5

        Mitenkähän sillä äänestämisellä voi nykyään mihinkään vaikuttaa?
        Yksittäinen valtuutettu tallotaan jalkoihin. Ryhmäpäätöksiähän siellä tehdään vahvimpien ehdoilla. Ei taida olla edes väliä enää siinäkään, mitä puoluetta äänestää.


    • Hakalasta kuuluu

      Samaa mieltä olen Hyvinkään hammashuollosta, mutta muuten viestisi on kuin pienen kakaran kiukuttelua "tää on ihan tyhmä paikka, mä muutan pois täältä!!!"

      Muuta takaisin sinne onnelaan jos siellä kerran palvelut toimivat ja elämä on halvempaa.

      Et kai oikeasti kuvitellut että Hyvinkäälle muutettuasi joudut luopumaan vain korkeista asumiskustannuksista?

    • RIKSUNRUNKUT

      kokeileppa riihimäellä, vaikka valitat kivuista ja ne kivutkin semmoissia ettet saa yöllä nukuttua nii vittu vastaukseks saat "no katsellaan"
      VITTU MITÄ PASKAA

    • Anonyymi

      Ootte te typeriä. Jos hammas on lohjennut, niin hetkessä se muuttuu korjauskelvottomaksi, sitten saat jo 1500e laskun yksityiseltä, jos haluat hampaan.
      0 e jos sinulle kelpaa pelkkä lovi suussa.
      Hyvinkää on mätämuna ja pahemmaksi menee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe