Hei!
Tietääkö kukaan mitä eroo on sivarilla ja totaalilla? Eiks sivari kestä noin vuoden ja totaalin avovankila reissu vaan 180 päivää. Miksi porukat menevät mielummin sivariin kuin avovankilaan?
Totaali vai sivari
9
256
Vastaukset
- i9i9
Koska avovankilassa on isoja, pahoja poikia :( Ja kaikilla on varmaan sellainen yleinen luulo että siitä jää merkintä RIKOSREKISTERIIN mutta ei siitä jää. Suomi on pyllystä.
- armeija_on**********
eiks siinä oo mitään muuta syytä? Kyl mä mielummin tuhlaan mun elämäst puoli vuotta vankilas ku vuoden työleirillä. Täs näkee miten paljon tää systeemi kusee.
Kyllä minä suosittelen armeijaa kaikille. Sen ei ole tarkoituskaan olla "kivaa" ja "mukavaa" mutta siellä oppii paljon sellaisia asioita joita ei sivarina tai avovankilassa opi. Sosiaalisia taitoja, ryhmän eteen uhrautumista, erätaitoja jne jne.. .Puhumattakaan mahdollisesta sotilaallisesta konfliktista jonkin ulkovallan kanssa. Silloin jokaista tarvitaan. Kyllä kai se koti on arvokas jokaiselle?
- 6+8
Lähde nyt oikeasti vittuun.
- soutuveneellä ruotsi
Minulle on ihan sama puhunko venäjää vai suomea kunhan henki säilyy. Jos joku oikeasti haluaisi Suomen vallata niin ei siinä tämä nykyinen armeija auta
- armeija_on**********
Mutta eikö Suomessa ole oikeus olla eri mieltä asioista? Vastaan itse: ei ole, koska kun et mene armeijaan etkä sivariin niin sitten laitetaan vankilaan. Tällä tavoin laitetaan ei rikollisia ihmisiä vankilaan tuhlaamaan tärkeitä verovaroja. Lopputulos on se, että Suomessa on sama systteemi kuin monissa ei demokrattisissa maissa eli jos olet erimieltä niin sitten menet vankilaan.
Minä kyllä ymmärän ihmisiä, jotka haluavat mennä armeijaan, mutta tarkoitaako se sitä, että kaikki haluavat. Jos Suomelle tulee konflikti, jonkin ulkovallan kanssa niin kuinka moni armeijan käynyt on oikeasti valmis sotimaan (ei se määrä vaan se laatu). Eikä ole tärkeämpää saada motivoituneita sotilaita kuin sellaisia joita ei vois vähempää kiinnostaa?
Minäpä esitän sinulle samalla kysymyksen. Kun Suomi on kerta tasa-arvoinen maa niin miksi naiset eivät mene armeijaan? Mielestäni se olisi nykymaailmassa arvokasta ja niin kuin itse sanoita ``Puhumattakaan mahdollisesta sotilaallisesta konfliktista jonkin ulkovallan kanssa.Silloin jokaista tarvitaan``. Tänä aikan, kun miehet ovat armeijassa naiset voivat tehdä töitä/opiskella. Tämä tarkoitaa sitä, että kaikilla ei ole samanlaisia mahdollisuuksia sukupuolesta riipumatta.Niset eivät mene armeijaan koska heidän luonnon suomat ominaisuutensa sopivat paremmin muihin tehtäviin. Tasa-arvon puolesta möykkäävät eivät ilmeisesti perusta kovinkaan paljon siitä, että ihminenkin on eläinlaji ja uroilla ja naarailla on konkreettisia eroja fysiikassa ja henkisellä puolella. Kaikkien ei tarvitse haluta mennä armeijaan. Se on velvollisuus. Aivan kuten töissä käynti, perheestä huolenpito yms yms... Kuten sanoin, kai se koti on arvokas jokaiselle? Ja Laadusta kun puhutaan, suomen perusjalkaväki on kyllä kohtuullisen hyvin koulutettua ja varustus on erittäinkin toimiva lihallista voimaa vastaan. Rk-62 7,62 on erittäin hyvä ase koko maailmankin mittapuulla. (voittaa suurimmissa osissa arvosteluita esim yhdysvaltojen käyttämän palveluskiväärin). Eri mieltä saa olla, mutta velvollisuudet tulee muistaa ja meidän velvollisuutemme on puolustaa kotia ja isänmaatamme.
- Tiesitkö?
kansallismielinen kirjoitti:
Niset eivät mene armeijaan koska heidän luonnon suomat ominaisuutensa sopivat paremmin muihin tehtäviin. Tasa-arvon puolesta möykkäävät eivät ilmeisesti perusta kovinkaan paljon siitä, että ihminenkin on eläinlaji ja uroilla ja naarailla on konkreettisia eroja fysiikassa ja henkisellä puolella. Kaikkien ei tarvitse haluta mennä armeijaan. Se on velvollisuus. Aivan kuten töissä käynti, perheestä huolenpito yms yms... Kuten sanoin, kai se koti on arvokas jokaiselle? Ja Laadusta kun puhutaan, suomen perusjalkaväki on kyllä kohtuullisen hyvin koulutettua ja varustus on erittäinkin toimiva lihallista voimaa vastaan. Rk-62 7,62 on erittäin hyvä ase koko maailmankin mittapuulla. (voittaa suurimmissa osissa arvosteluita esim yhdysvaltojen käyttämän palveluskiväärin). Eri mieltä saa olla, mutta velvollisuudet tulee muistaa ja meidän velvollisuutemme on puolustaa kotia ja isänmaatamme.
Suomi sai 2012 uuden perustuslain ja 'isänmaa', millaisena se oli siihen asti opittu tuntemaan, lakkasi olemasta.
- ftjrtjtrj
Ei meillä ole mitään "isänmaata", suomi on EU:n provinssi.
Yliverotettu, korruptoitunut, johtajanaan Ceausescu Niinistö II.
Ole mies ja ryhdy totaaliksi. Älä mene avovankilaan, koska joudut tekemään siellä töitä. Suljetussa vankilassa sinulla on käytössäsi: kuntosali, kirjasto, paja, voit nukkua ja syödä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107221Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009