Hyvää uutta vuotta!

Koska illan synnit kutsuvat jo houkuttelevasti, palaan asiaan taas ensi vuonna.

7

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Synneistä puheenollen, saakohan niitä ennakkoon pyytää anteeksi, ku kuitenki niitä teköö?

      • O'ou

        "Synneistä puheenollen, saakohan niitä ennakkoon pyytää anteeksi"

        Tiedä häntä. Mutta isämeidän rukouksessa sanotaan "äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta".
        Siis mitä??? Kaikkivaltias Jumalako se onkin, joka meitä silloin tällöin johdattelee kaljalle? Ja häntä on hyvä muistuttaa rukouksessa, ettei saata kiusaukseen?

        Jos näin on, niin tuskin voin mitään sille, että lähden kohta oluelle minäkin.
        :D


      • Totuus on totta
        O'ou kirjoitti:

        "Synneistä puheenollen, saakohan niitä ennakkoon pyytää anteeksi"

        Tiedä häntä. Mutta isämeidän rukouksessa sanotaan "äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta".
        Siis mitä??? Kaikkivaltias Jumalako se onkin, joka meitä silloin tällöin johdattelee kaljalle? Ja häntä on hyvä muistuttaa rukouksessa, ettei saata kiusaukseen?

        Jos näin on, niin tuskin voin mitään sille, että lähden kohta oluelle minäkin.
        :D

        13 Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalalta. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän itse kiusaa ketään.
        14 Jokaista kiusaa hänen oma himonsa; se häntä vetää ja houkuttelee.
        (Jaakobin kirje 1)


      • addendum
        Totuus on totta kirjoitti:

        13 Älköön kukaan kiusauksiin jouduttuaan ajatelko, että kiusaus tulee Jumalalta. Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän itse kiusaa ketään.
        14 Jokaista kiusaa hänen oma himonsa; se häntä vetää ja houkuttelee.
        (Jaakobin kirje 1)

        1. Moos. 4:7 Jos teet oikein, voit kohottaa katseesi, mutta jos et tee, on synti ovella vaanimassa. Sinua se haluaa, mutta sinun on pidettävä se kurissa.


    • Hyvää Uutta vuotta kaikille palstan lukijoille ja kirjoittajille myös minun puolestani!

    • karvainen apina

      Hyvää uutta vuotta myös atterievokeille guruineen. Tehdään tästä vuodesta tieteen vuosi ja jätetään Oppi omaan mahdottomuuteensa.

      • >Tehdään tästä vuodesta tieteen vuosi ja jätetään Oppi omaan mahdottomuuteensa.

        Loistavaa! Kannatan!

        "Opilla" varmaan tarkoitat luomisoppia, jota tunnetusti ei opeteta yhdenkään sivistysmaan yliopistoissa mutta jota eräät pahvipäät ovat jatkuvasti tyrkyttämässä oikean tieteen tilalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe