Elämä on saissea

Sanotaan näin että osa suvusta ja perheestä on saissea tai ainakin heidän teot ja tavat. Isäni suhteita ei oikeastaan ole ja se ei minua haittaa ollenkaan. Sanotaan niin että isäni on ainakin omalta kohtdalta pahin ja etäisin. Muuhun perheeseen ja sukuun on kohtalaisen normaalit välit mutta ei kuitenkaan mitenkään läheiset. Ehkä se kertoo että edesmennyt koira ja nykyisin kissa tuntuvat läheisemmiltä kuin ihmiset.

Sukuni ja perheeni jäsenten alkoholin käyttö menneisyydessä on vaikuttanut ja jättänyt jäljen minuun ihmisenä. En siedä alkoholin käyttöä kotona ja en muutenkaan viihdy humalaisten kanssa. Itse en käytä alkoholia ollenkaan.

Vyosi vaihtui ja sitä kuulee kun herää nukkumasta aamuyöstä siihen kun humalaista porukkaa lappaa sisään kotiin ja kuulee naljailua ja puhetta itsestä. Elän vielä äitini kanssa ja ikää on 30 ja siitä naljailtiin. Ei tuntunut hyvältä se ja vielä perheen jäsenen sanomana. Elämäni aikana on tullut kolhuja ja tapahtunut asioita joitten takia ollaan tilanteessä jossa nykyisin olen. Olen ujo, epäsosiaalinen, hiljainen, omissa oloissa viihtyvä, syrjäytynyt ja pelokas.

Parisuhdetta tai tyttöystävää en ole saanut ja sellasen saamista ei ole näköpiirissä. En ole mielestäni koskaan miellyttänyt ketään naista olemuksellani tai herättänyt kiinnostusta, tai ne on erittäin harvassa.

Se on otettava jokapäiväinen saisse ja kura vastaan ja tarvottava menemään. Ei ole positiivisia asioita luvassa.

16

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota noin

      Onko sinulla jokin erityinen syy asua yhä äitisi kanssa?

      Ei ole normaalia enää tuossa iässä. Et voi odottaakaan mitään muutosta parempaan niin kauan kuin tuo kaikkein tärkein juttu on hoitamatta.

      Parisuhdekin kaatuu, elle muuhun, niin takuuvarmasti siihen, kun tyttö kuulee että asut äidin helmoissa.

      Hanki oma asunto, niin pääset monesta ongelmasta saman tien.

    • Ei se varmaan normaalia ole enää mutta kaikki on erilaisia tapauskohtaisia. Päällimmäisenä asiana on varmaankin rahallinen tilanne, itsevarmuuden puute ja pelko. Asiat pikku hiljaa paranee mutta hitaasti.

      • sameshitto

      • ed. ujopiimä likka
        sameshitto kirjoitti:

        Melkein sama paitsi omassa asunnossa.
        Kokeile simppelisti: http://www.terve.fi/kohotaitsetuntoa

        Piti lisätä... Itse kärsin huonosta itsetunnosta ja paniikkikohtauksista vaan eläinterapia on omalla kohdalla auttanut. Omat koirat ja muut nelijalkaiset ovat auttaneet uusien ihmisten tapaamisessa ja kohtaamaan vastakkaisen sukupuolen lenkillä. Ts. Harrastaminen sekä kaveri koira toiminta nostattaa.

        Koira kannattaa nyt varmaa hetkeksi jäähdyttää jos oma elämäntilanne ei anna myöten. Voit miettiä jos vierailisit tapahtumissa tai alkuun hankkisit jonkun helpohkon ja pienen lemmikin? Pieni jyrsijä tai matelijakin/akvaario yms lievittää stressiä ja tuo iloa.

        Rohkeasti vaan toimintaa :)


      • wrrwwwrrwrw
        ed. ujopiimä likka kirjoitti:

        Piti lisätä... Itse kärsin huonosta itsetunnosta ja paniikkikohtauksista vaan eläinterapia on omalla kohdalla auttanut. Omat koirat ja muut nelijalkaiset ovat auttaneet uusien ihmisten tapaamisessa ja kohtaamaan vastakkaisen sukupuolen lenkillä. Ts. Harrastaminen sekä kaveri koira toiminta nostattaa.

        Koira kannattaa nyt varmaa hetkeksi jäähdyttää jos oma elämäntilanne ei anna myöten. Voit miettiä jos vierailisit tapahtumissa tai alkuun hankkisit jonkun helpohkon ja pienen lemmikin? Pieni jyrsijä tai matelijakin/akvaario yms lievittää stressiä ja tuo iloa.

        Rohkeasti vaan toimintaa :)

        Siis, ehdotat 30-vuotiaalle pojalle, joka asuu vielä äitinsä kanssa, että tämä hankkisi hamsterin?

        Itse ehdottaisin, että äiti laittaisi pojan pellolle, sitten pojan on vihdoinkin pakko hankkia työpaikka, asunto.

        Alkuperäinen ei tee mitään muuta kuin haukkuu kaikkia, jotka ovat jo hankkineet omat asunnot ja työpaikat. Itse luuraa äitinsä asunnossa, ja elää äidin kustannuksella. Onneksi, onneksi ei ole sentään vielä tavannut naista, joutuisi sekin sitten elättämään aloittajaa.


      • ujolikka
        wrrwwwrrwrw kirjoitti:

        Siis, ehdotat 30-vuotiaalle pojalle, joka asuu vielä äitinsä kanssa, että tämä hankkisi hamsterin?

        Itse ehdottaisin, että äiti laittaisi pojan pellolle, sitten pojan on vihdoinkin pakko hankkia työpaikka, asunto.

        Alkuperäinen ei tee mitään muuta kuin haukkuu kaikkia, jotka ovat jo hankkineet omat asunnot ja työpaikat. Itse luuraa äitinsä asunnossa, ja elää äidin kustannuksella. Onneksi, onneksi ei ole sentään vielä tavannut naista, joutuisi sekin sitten elättämään aloittajaa.

        Tiesitkö että tähän maahan mahtuu myös naisensa helmoissa eläviä pojankoltiaisia jotka käyvät töissä kyllä vaan kotona sitten maataan ja sotketaan. Parhaimmillaan pyörii lapset jaloissa jotka nainen silti hoitaa myös. Harrastuksen myötä saattaisi saada uutta pontta elämään ja energiaa nostaa purjeet. Kaikilla tämäkään ei toki toimi vaan siinä vaiheessa on hyvä katsoa peilin eteen ja mennä itseensä.


      • wrrwrwrw
        ujolikka kirjoitti:

        Tiesitkö että tähän maahan mahtuu myös naisensa helmoissa eläviä pojankoltiaisia jotka käyvät töissä kyllä vaan kotona sitten maataan ja sotketaan. Parhaimmillaan pyörii lapset jaloissa jotka nainen silti hoitaa myös. Harrastuksen myötä saattaisi saada uutta pontta elämään ja energiaa nostaa purjeet. Kaikilla tämäkään ei toki toimi vaan siinä vaiheessa on hyvä katsoa peilin eteen ja mennä itseensä.

        Joo, ja ratkaisu on: ottaa pikkulemmikki?


    • Tytteli ujona

      Voi luoja tai joku harrastus, aloittaa opinnot ja sitä kautta päästä töihin mahdollisesti. Onko tuokaan ratkaisu jäädä sammaloitumaan? Joillekin lemmikki voi auttaa pääsemään ylös ja sisään harrastuksen pariin. Pitääkö tarttua pikkuseikkaan? Onko parempaa ehdotusta?

      Sekin on että vaikka potkittaisiin ulos kotoa että masentuu sitten täysin ja tilanne on edelleen sama eri osoitteessa vain? Höm... Fiksua! :D

    • Siis en mä ole haukkunut ketään jotka on hankkinut oman asunnon tai työpaikan. Arvelinkin että joku laittaa että pellolle vaan ja ongelmat ratkotaan myöhemmin. Ei se mielestäni ole ratkaisu onhelmaani.

      Kotieläin auttaa ja on auttanut. Ennemmin oli koira ja nykysin kissa jotka kyllä auttaa pahimmassa läheisyydenkaipuussa ja parantaa oloa jos on huono päivä.

      Harrastuksia minulla on liikunnan parissa päivittäin. En siis ole aivan sammaloitunut, erakoitunut tai syrjäytynyt kokonaan.

      Töitä minulla on ollut pätkiä silloin tällöin mutta mitään pysyvää työtä ei ole ollut.

      Tiedän että minussakin on syitä ja ongelmakohtia jotka aiheuttavat tämänhetkisen tilanteeni. Mutta on muissakin syitä tilanteeseeni. Parempaan päin tilanteeni on menossa mutta tehtävää ja parannettavaa on paljon.

      • no sekun

        Oletko miettinyt opintojen aloittamista aikuisopiskelijana? Olisi tekemistä ja saattaisi uusi ura aueta :)

        Esim. Aikuislukio tai kansalaisopisto tms. Avoin yliopisto? Googlella löytyy.


      • wrrwwrwrwrwr

        Sä ajattelet vain itseäsi. Puhut kodista, ihan kuin se olisi sun koti. Se on sun äitisi koti, ja sä olet vain vieraana siellä.

        Purnaat muiden alkoholinkäytöstä, ja siitä, että kun vieraat tulevat "sinun kotiisi", et tykkää siitä.

        Et tosiaankaan näe, että olet ikävuodesta 20 - 30 asunut turvallisesti äidin luona, etkä oletettavasti ole osallistunut asumiskuluihin kovinkaan paljon.

        Sulla on ollut kevyesti 10 vuotta aikaa miettiä, mitä haluat elämältäsi, mutta suunnitelmissasi ei ole, että aiot muuttaa pois vaikka tämän vuoden aikana.

        Hoet mantraa "Mulla on kurjaa, mulla on itsetunto-ongelmia", ja se ei kyllä auta sua mitenkään.

        Mikset ota asioista selvää, ja muuta vihdoinkin pois äitisi luota, ihan vapaaehtoisesti? Minusta olet tarkoituksella piilossa siellä.

        Vai aiotko olla siellä vielä ikävuoteen 40 asti?

        Sori, mutta en tunne yhtään sääliä ja myötätuntoa sua kohtaan.


    • akka

      Hei massmonster82, älä välitä
      Ei kaikkien tarvitse olla "normaali": ryypätä, rellestää harjoittaa haureutta ja kokeilla mitäsuinkinsattuu., tehtailla tähän maailmaan jälkeläisiä ja sitten vahingoittaa heitä. Ymmärrän, että olet joutunut kärsimään isiesi pahoista teoista ja haluat käyttäytyä päinvastaisesti. Mikäli suhteesi äitiisi on hyvä, eikä hänellä ole mitään yhteisasumistanne vastaan, niin kenelläkään ei silloin ole mitään sanomista. Pitkän elämäni aikana olen havainnut todellisten ystävien olevan kadonnut luonnonvara, minua on haavoitetttu niin paljon että olen erkoitunut ja voin sanoa olevani onellinen.
      Älä ota stressiä, jaksamista valitsemallisella tiellä

    • En odottanutkaan kaikilta säliä tai myötätuntoa. Jokaisella on oikeus ilmaista mielipiteensä oli se mikä tahansa. Vaikea se tietysti on saada täyttä kuvaa ihmisestä pelkän kirjoittelun kautta. En mä kyllä tarkotuksellisesti ole piilossa tällä, jos olisin nin en missään kävisi. Vaikka tämä ei olekkaan mun oma koti niin luulisin etttä ainakin suurimmalla osaalla ihmisistä vanhempien koti asuivat he yhdessä tai erikseen pitää sitä myös omana kotinaan ainakin jollain tasolla.

      • mies 86

        Oletko yrittänyt hakea apua ongelmiisi? Vai uskotko noiden kokemustesi istuvan liian syvällä sinussa, että niistä puhuminen auttaisi?

        En tunne tarvetta tai halua kritisoida sinua. Olen itsekin herkkä ihminen joten ymmärrän ihan hyvin jos sukulaistesi alkoholin käyttö on ns. polttanut siltoja itsesi ja niiden välille. Olet kuitenkin nuori ja lukemani perusteella hieno ihminen, joten mielestäsi sinun ei kannata lakata yrittää päästä eteenpäin elämässäsi, mitä sitten ikinä haluatkaan tehdä.


    • Keskusteleminen ja kirjoittaminen auttaa kyllä, en tosin ole keskustellut asioista perheeni kanssa vaan erään kaverini kanssa. Hänen kanssa tulee keskusteltua ja höpistyä kaikenlaisista asioista. En ole mitenkään helposti avautuva ja lähestyttävä henkilö, vaatii jonkin verran alkuun että alan avautumaan ja keskustelemaan enemmän. Tässäkin asiassa on tapahtunut parannusta ajan saatossa mutta vielä on parantamista.

      • mies 86

        Kiva kuulla, että voit saada tukea läheisiltäsi. Muista, että sinä olet hyvä. Kaikki ihmiset ovat omalla tavallaan hyviä. Tosin kukaan ei ole hyvä kaikessa.

        Tsemppiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      62
      1160
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      45
      798
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      749
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      730
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      91
      720
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      70
      664
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      651
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      605
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      591
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      584
    Aihe