Olisinko valmis omaan hevoseen? :)

jjjjasmin

Olen 15vuotias tyttö ja oon ratsastanut reilu 10 vuotta. Oon heA tasoinen sekä esteissä 80-90cm ratana ja 105cm yksittäisinä. Nyt oon n5 vuoden ajan hoitanut naapurissamme asuvaa puoliveris ruunaa kuin omaani ja nyt hevosen omistaja on ruvennut ehdottelemaan minulle hevosen ostoa itselleni ja vanhempanikin on jo suostuneet että voisivat ostaa tämän hevosen minulle mut mua vähäsen mietityttää et olisinko mä valmis huolehtimaan omasta hevosesta. Äitini ja pikkusiskoni ovat myöskin hevosihmisiä, äitni oli saanut minun ikäisenä oman hevosen. Elikkäs saisin ainakin apua tuon hevosen huolehtelemaisessa! Oho en oo kertonu tuosta hevosesta oikeen mitään ( :--D ) siispäs tuo hevosen säkä on n.170cm (ite oon 165cm) hyppää 90cm ratana ja 110cm irtoo yksittäisenä, koulussa menee ihan perus jutut, maastovarma, kiltti hoidettaessa yms. Eli olis tosi kiva jos sanoisitte mielipiteenne siitä oonko valmis ostamaan tuon hevosen omaksi? :)

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olet hoitanut sitä täysipainoisesti, eli mukaanluettuna ensiapu, sairaanhoito, varustehuolto, tiedät milloin pitää kengittää tai kutsua lääkäri jne, en ainakaan näin äkkiseltään näe estettä, miksi et voisi sitä ostaa.

Ja jos vielä olet huomioinut tulevat opintosi tod näk toisella paikkakunnalla ja miettinyt valmiiksi mitä teet hevoselle jos et voi ottaa sitä mukaasi, tai mitä teet jos siltä menee tallipaikka alta syystä tai toisesta (ellei tule omaan talliin), niin mikä ettei. Jos olet jaksanut hoitaa sitä jo viisi vuotta joka ainoa päivä valittamatta, uskoisin, että jaksat myöhemminkin. Tosin opiskelu voi olla todella rankkaa ja se kyllä imee mehut kenestä tahansa, mutta jos äitisi ja siskosi auttavat sen hoidossa, niin siinäkään asiassa ei pitäisi tulla ongelmia.

On iso etu, että hevonen on sinulle tuttu jo monelta vuodelta, joten sinulle ei luultavasti tule samanlaisia ongelmia kuin mitä useimmille ensihevosen ostajille tulee ennemmin tai myöhemmin.

• jjjjasmin

Kiitos tosta vastauksesta ja unohdin laittaa tuohon että hevonin tulisi n.400m päähän kodistamme eli ei todellakaan kauas:)

• Sitten sanoisin, että kannattaa tarttua tilaisuuteen! Onnea!

• Olet valmis

Olet kyllä valmis
      mutta suosittelen että ottaisit sen ensin esim 1kk ajaksi ylläpiton että oikeesti näkisit mitä se sitten on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4351
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      97
      3903
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      50
      3426
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      22
      2683
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      24
      2518
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      56
      2373
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      43
      2207
    8. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1858
    9. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39