Olisinko valmis omaan hevoseen? :)

jjjjasmin

Olen 15vuotias tyttö ja oon ratsastanut reilu 10 vuotta. Oon heA tasoinen sekä esteissä 80-90cm ratana ja 105cm yksittäisinä. Nyt oon n5 vuoden ajan hoitanut naapurissamme asuvaa puoliveris ruunaa kuin omaani ja nyt hevosen omistaja on ruvennut ehdottelemaan minulle hevosen ostoa itselleni ja vanhempanikin on jo suostuneet että voisivat ostaa tämän hevosen minulle mut mua vähäsen mietityttää et olisinko mä valmis huolehtimaan omasta hevosesta. Äitini ja pikkusiskoni ovat myöskin hevosihmisiä, äitni oli saanut minun ikäisenä oman hevosen. Elikkäs saisin ainakin apua tuon hevosen huolehtelemaisessa! Oho en oo kertonu tuosta hevosesta oikeen mitään ( :--D ) siispäs tuo hevosen säkä on n.170cm (ite oon 165cm) hyppää 90cm ratana ja 110cm irtoo yksittäisenä, koulussa menee ihan perus jutut, maastovarma, kiltti hoidettaessa yms. Eli olis tosi kiva jos sanoisitte mielipiteenne siitä oonko valmis ostamaan tuon hevosen omaksi? :)

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olet hoitanut sitä täysipainoisesti, eli mukaanluettuna ensiapu, sairaanhoito, varustehuolto, tiedät milloin pitää kengittää tai kutsua lääkäri jne, en ainakaan näin äkkiseltään näe estettä, miksi et voisi sitä ostaa.

Ja jos vielä olet huomioinut tulevat opintosi tod näk toisella paikkakunnalla ja miettinyt valmiiksi mitä teet hevoselle jos et voi ottaa sitä mukaasi, tai mitä teet jos siltä menee tallipaikka alta syystä tai toisesta (ellei tule omaan talliin), niin mikä ettei. Jos olet jaksanut hoitaa sitä jo viisi vuotta joka ainoa päivä valittamatta, uskoisin, että jaksat myöhemminkin. Tosin opiskelu voi olla todella rankkaa ja se kyllä imee mehut kenestä tahansa, mutta jos äitisi ja siskosi auttavat sen hoidossa, niin siinäkään asiassa ei pitäisi tulla ongelmia.

On iso etu, että hevonen on sinulle tuttu jo monelta vuodelta, joten sinulle ei luultavasti tule samanlaisia ongelmia kuin mitä useimmille ensihevosen ostajille tulee ennemmin tai myöhemmin.

• jjjjasmin

Kiitos tosta vastauksesta ja unohdin laittaa tuohon että hevonin tulisi n.400m päähän kodistamme eli ei todellakaan kauas:)

• Sitten sanoisin, että kannattaa tarttua tilaisuuteen! Onnea!

• Olet valmis

Olet kyllä valmis
      mutta suosittelen että ottaisit sen ensin esim 1kk ajaksi ylläpiton että oikeesti näkisit mitä se sitten on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      68
      3031
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2835
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      49
      2067
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1535
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1329
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1308
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1291
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1243
    9. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1212
    10. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1210
    Aihe