Halpa vuokra-asunto

Asunnonhakija

Mitä kautta saisi helpoiten halpoja vuokra-asuntoja (halpa on < 450e) jotka eivät ole mitään kymmenen neliön remontoituja siivouskomeroita ja sijaitsisivat mielellään "ihmisten ilmoilla".
Tulorajojakaan ei saisi olla sillä tienaan ihan liikaa että voisin kaupungilta hakea. Ei vaan haluta maksaa liikaa vuokraa ja asunnon ostaminen ei tule kuuloonkaan ainakaan toistaiseksi.

22

22634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertsa

www.etuovi.com

siellä se asunto on!

Tuolta kun etsit, sinne voi laittaa maksimivuokran, pinta-alan yms ja yleensä tuolta voi löytää halpojakin kohteita.

kyllähän noita muutamia yksityisten kautta löytyy alta 450 euron hintaan, tosin kaikki yksiöitä.

tuo vaikuttaisi minun mielestä hyvältä, ei tosin ihan keskustassa mutta Maunulasta on aika hyvät yhteydet keskustaan
      http://www.dime.net/dime/c/vuokra-asunnot/pd/0/0/0/1/.dime?std.key=282553

• Helsinkiläinen

Jos haluat isohkon yksiön tai sitten kaksion ja vielä keskustasta tai läheltä keskustaa (alle 5 km), ei onnistu tuolla hinnalla. Ei edes se koirankoppi. Jos suostut menemään jonnekin Helsingin laitamille, niin sitten ehkä voit saada tuolla hinnalla asunnon. Ei Helsingissä ole "halpoja" asuntoja. Jos halvan asunnon haluat, niin Helsinki on väärä paikka muuttaa. Ja kun tunnut kehuvan hyvillä tuloillasi, niin miksi sen asunnon pitää olla niin halpa? Oletko niin pihi, että et halua maksaa asumisesta? On turha lässyttää "Ei vaan haluta maksaa liikaa vuokraa...", jos kerta aiot Helsinkiin muuttaa. Täällä on ilmaa kaikissa vuokrissa. Helsingin mittapuun mukaan alle 550 euroa pienestä yksiöstä laitamilla on halpa. Keskustan yksiöt ovat kaikki lähes tuhat euroa (sen alle 5 km säteellä). Ja oletkos miettinyt, että jos asut siellä reunamilla, maksaahan ne matkatkin tulla tänne keskustaan? Tulee pitemmän päälle jopa kalliimmaksi kuin maksaa isompaa vuokraa lähempänä keskustaa. Suhteuta asiat ennen kuin rupeat puhumaan!

• Pertsa

Ei kai sillä ole suurta merkitystä onko köyhä vai rikas? Kyllä kumpikin etsii sitä mahdollisimman halpaa. Luulenpa että kyseinen kirjoituksen aloittaja ei hirveän kallista vuokra-asuntoa halua koska kenties säästää omaan asuntoon ja eihän sitä säästämään pysty jos ei jostain tingi.

Ilmaa on vuokrissa ja hinnoissa kyllä runsaasti mutta jos joku hullu maksaa todella 550 euroa pienestä yksiöstä helsingin laitamilla niin se kyllä on jo liikaa kun itselläni on 500 eurolla jo kaksio helsingin laitamilta.

"Keskustan yksiöt ovat kaikki lähes tuhat euroa (sen alle 5 km säteellä)"

Tuo nyt on jo aika paksua, oletko ollenkaan perillä vallitsevasta hintatasosta? Ihme että minä en ole noin kalliisiin yksiöihin törmännyt missään, itselläni kalliossa (keskustaan 3,5 km) oli 500 euron yksiö joka sekin oli jo mielestäni kallis vuokra koirankopista. Ei se keskustaan tuleminen julkisilla maksa juuri mitään, muutama kymppi kuussa, eli kyllä säästöä tulee
        jos laitamilla asuu.

• dudeeee

Tais mennä vähän överiks toi. Itse hankin etuovi.comista vuokra-asunnon kalliosta noin vuosi sitten. 490e ja 30 neliöö. Okei myönnetään, kävi vähän joulu mut kyl niit hyvii asuntoja voi saada halvemmallakin...

• järkyttävän kallista
        dudeeee kirjoitti:

Tais mennä vähän överiks toi. Itse hankin etuovi.comista vuokra-asunnon kalliosta noin vuosi sitten. 490e ja 30 neliöö. Okei myönnetään, kävi vähän joulu mut kyl niit hyvii asuntoja voi saada halvemmallakin...

Vuodessa on vuokrat nousseet ihan järkyttävästi!

• tany

kerron mullekin jos sain tiedää... kiitos

• hjhkgh

ei kiitos

• 10+13

Itse löysin edullisen asunnon eräältä säätiöltä. Sain vastauksen parissa päivässä. Vuokra on 500e, asunto on pieni yksiö, 22m2 ja sijaitsee töölössä melkein rannassa ja lähellä keskustaa (kamppiin 3km).

Muiltakin säätiöiltä kannattaa kysellä, asunnot ovat edullisia, sillä säätiöthän eivät saa tehdä voittoa. Kirkot, Sato, VVO, kaupungin vuokra-asunnot ja nuorisosäätiö (30 vuotiaaksi voit hakea uutta asuntoa heiltä, mutta asua saat 35 vuotiaaksi), vuokraavat myös edullisesti. Satolle kannattaa soittaa perään, ottavat helpommin huomioon.

• pihlis.

mites nykysin kun on yli 30v...mistä halvimmat löytyy pl kaupungin asunnot.

• Turhautunut..

Heipsan immeiset. olen tässä etsinyt asuntoa poikaystäväni kanssa noin puolen vuoden ajan, mutta mistään ei suostu tulemaan tarjouksia. Oisko tietoa mistä löytäisin sopivan hintasen kaksion opiskelijoille?

• KuuKuu

Kuusamosta.

• kirsi1

Hei!

Mitä meidän on tehtävä, jos joulukuun lopussa meillä vapaaehtoisesti vuokrasopimus päättyy?Syynä oli se, että minun miehen palkka puolittaa ja minulla on edelleen itse pienituloisille.Vuokra on liian suuri meille maksaa!
      Meidän perheessä on myös alle 3 v tytär.
      Voimme vain max 500 e vuokraa maksaa.Riittäisi myös pienestä 1 huoneen kk vai K asunnosta ,hyvä jos Helsinkiin vai Vantaalla olisi.(minä menen opiskelemaan suomea vuodeksi ja miehellä on vatikuinen työpaikka Helsingissä).
      Emme tupakoi, ei ole lemmikkejä!
      Eli joku tietää jonkun joka etsii tyhjän 1H asuntoon vuokralaiset?Koska meillä on pieni lapsi ja meitä yhteensä 3 perheessä ei tahdo mikään asunnon yhtiö antaa meille 1 huonetta asuntoa!

• stadiinko?

Miten työttömänä pystyy asumaan yli 700e/kk vuokra-asunnoissa? Kuinka tiukille sellainen ottaa? Vaikka saa asumistukea sun muuta, paljoko on se omavastuu?

• Justjoo.....

Sinulla on sama ongelma kuin ehkä suurimmalla osalla Helsingissä asuvista tai tänne asumaan haluavista. Pitäisi saada halpa, täydellinen asunto mahdollisimman läheltä keskustaa. Mikähän tossa kuviossa mättää? Nyrkkisääntönä voisi pitää sitä, että jos haluat halvan asunnon, joudut tinkimään joko sen sijainnista, kunnosta tai molemmista.

On alkanut vaikuttaa siltä, että kun puhutaan Helsingin asuntopulasta, puhutaan itse asiassa halpojen asuntojen pulasta Helsingin trendikkäillä, keskustassa tai sen lähellä sijaitsevilla asuinalueilla. Tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet tarjouksia edullisista kaupungin vuokra-asunnoista, mutta ne eivät ole kelvanneet kun ovat olleet "jotain sairaan huonokuntoisia jostain Myllypurosta". Siis mitä helv, mikä näitä ihmisiä vaivaa? Vaatimuslista tuntuu olevan loputon. Mikään muu ei kelpaa kuin uusi luksuskämppä Arabianrannasta, keskusta-asunto Katajanokalta, puutaloasunto Käpylästä ja niin edelleen. Ei siinäkään tapauksessa, että vuoden asumisen jälkeen olet vapaa hakemaan kaupungin vuokra-asuntosi vaihtoa toiseen. Omasta puolestani nämä nirsoilijat voisi potkia pois tukkimasta kaupungin vuokra-asuntojen jonoja, jäisi sitten enemmän kämppiä heille jotka ihan oikeasti tarvitsevat asuntoa.

• että sikäli...

Pääkaupunkiseudulla on akuutti työvoimapula. Täältä saa työpaikan jos haluaa,
        saman päivän aikana.
        Työpaikan josta palkkana saa enemmän kuin työkkärista.

Pääkaupunkiseudulla on akuutti pula kohtuuhintaisista vuokra-asunnoista.
        Niitä asuntoja on mutta niissä asuu pääsääntöisesti ihmisiä jotka eivät lähde
        töihin, korkeintaan aseella uhkaamalla.

Ratkaisu; poistetaan tai ainakin puolitetaan sossun asumistuki.
        Asumistuki on yksi suurimmista syistä pk-seudun vuokrien kalleuteen.

• Kirsi1
        että sikäli... kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulla on akuutti työvoimapula. Täältä saa työpaikan jos haluaa,
        saman päivän aikana.
        Työpaikan josta palkkana saa enemmän kuin työkkärista.

Pääkaupunkiseudulla on akuutti pula kohtuuhintaisista vuokra-asunnoista.
        Niitä asuntoja on mutta niissä asuu pääsääntöisesti ihmisiä jotka eivät lähde
        töihin, korkeintaan aseella uhkaamalla.

Ratkaisu; poistetaan tai ainakin puolitetaan sossun asumistuki.
        Asumistuki on yksi suurimmista syistä pk-seudun vuokrien kalleuteen.

Olen kokeillut, soittanut ja käynyt paikalla työtä etsiessään.
        Ehkä olisi tehtävä enemmän!
        En menisi nyt heti töihin kun työtä voisin.
        Olen virolainen joka vasta oppii kieltä.
        Suuren kunnioituksella suomalaisten vastaan ​​en haluaisi koskaan elää veronmaksajien rahoista - tuesta!

tulin tänne asumaan ja suunnitelmat mennä töihin, että hengissä ja elää ihmisarvoista, virossa ei valitettavasti saa.Hyvää on kun itse 250 e kuukauden palkalla vuokraa saat maksettu!Mistä syötäväksi ja muuhun rahaa löytää ole valtion asia!Siksi virolaiset tulevat Suomeen!

Virolainen tulee tänne töihin eikä suomi armosta elämään!Mutta ehkä sitä armoa myös tarpeen esimerkiksi silloin kun meillä on vaara jäädä pienen lapsen kodittomiksi!Toivon, että saan asunnon kaupungilta.

• kirsi1

jos me menisi toiseen kaupunkiin ulkopuolelle pääkaupungista ei olisi mies kotiin.
      jälkeen päivän työn hän nukkua 3 tuntia ja sitten menee yöksi töihin!
      Muuten Haluaisin asua jossain pienemmässä ja rauhallisessa paikassa.

Tietääkö kukaan - Onko kaupunki tarkastelee tulojen mukaan myös suuri vuokralainen vuokraa asuntoja hän antaa.Tai he antavat sen asunnon joka niillä kulloinkin on antaa?!

Kiitos

• Vuokrablogaaja

Helpointa on lukea asiasta blogeja, niin pysyy kärryillä nopeasti muuttuvilla markkinoilla. Itse ylläpidän seuraavaa blogia :) http://www.vuokraasunnot.co/

• Jalilabdul

Haluaisin vuokra asunto

• Refugees-Welcome

Osaatpa hyvin suomea!
        Tervetuloa stadiin!

• bagdadnews

Laita kenkäplankkia naamaasi, hävitä kaikki viralliset paperit vaikka Vantaanjokeen ja mongerra jotain käsittämätöntä mongerrusta hampaidesi välistä ja ai niin laita geeliä purkillinen päähäsi.
      Kyllä se siitä!

• Mikä....mättää

Epäyhtälö.
      Kapitalisti haluaa halpaa työvoimaa stadiin,
      mutta samalla yrittää kiskoo huippuvuokrat köyhälistöltä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      306
      7708
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      85
      6019
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      171
      3560
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      2037
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      195
      1911
    6. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      1886
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      36
      1669
    8. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1494
    9. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1441
    10. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      55
      1422
    Aihe