Olen 14 ja hampaani ovat vinot, joten haluaisin raudat.. Maksavatko ne alaikäisille? Entä millaiset ovat ne hammasraudat jotka "eivät näy"? ovatko ne sitten kalliimpia?
Maksaako hammasraudat alaikäisille?
2
3225
Vastaukset
- jozzucca
Alle 18 vuotiaille hamamshoito, mukaanlukien oikomishoidon, on maksutonta. Tällöin terveyskeskuslääkäri on todennut potilaalla purentavirheen, joka hoidetaan oikomalla, jotta purentavirhe ei tulevaisuudessa aiheuttaisi potilaalle haittoja. Kaikkia purentavirheitö ei tarvitse hoitaa oikomishoidolla, esim. yhtä vinoa hammasta. Hammaslääkäri tutkii potilaan hampaiston ja pisteyttää purentavirheet. Jos lukema on iso (yleensä yli 7) aloitetaan hoito. Tällöon hoito terveyskeskuksessa on potilaalle maksutonta. Mikäli potilas kadottaa oikomiskojeen, pitää uusi laite maksaa.
Jos terveyskeskuksessa ei todeta oikomishoitoa vaativaa purentavirhettä, mutta potilas haluaa silti oikoa hampaitaan, on hakeuduttava yksityiselle oikomishammaslääkärille. Tälllöin hoito on maksettava itse (vanhemmat maksaa). - Hammasraudat ...
Kiitos hyvästä vastauksesta.. Harmi vain, kun etuhampaista vain yksi on vino, että sitä ei kai sitten saa oiottua muutakuin maksamalla ite ne raudat.. Paljokohan se suunnitteen maksaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978