Jos hän olisi sen Aatamin kanssa valinnut ruokailupuunsa vähän tarkemmin, niin minulla ei nyt olisi tätä helkkarinmoista flunssaa.
Paleltaa vaikka on toppatakki päällä, yskiminen sattuu ja muutenkin sattuu.
Mietin tuossa jos jättäisi finreksinin pois ja sen sijaan rukoilisi ja ruoskisi itseään?
No, todennäköisesti minulla olisi aamulla vain selkä verillä ja flussa edelleen, joten ehkä kuitenkin teen vain kupin finreksiniä..
Hitto sitä Eevaa.
15
149
Vastaukset
Hieman ammattinimistöä......
Usein kuule sanottavan, että hän (nainen) on maailman vanhimman ammatin harjoittaja.
Väite os siis täysin tuulesta temmattu.
Maailman vanhin ammatti on omenanpoimija.
Paranemisiin: W- Ompputarhuri
Tuohon voisin esittää oletuksen, että maailman vanhin ammatti olisikin puutarhanhoitaja.
- Nyt selvisi!
Ompputarhuri kirjoitti:
Tuohon voisin esittää oletuksen, että maailman vanhin ammatti olisikin puutarhanhoitaja.
Sittenhän Johanna Tukiainen on maailman vanhimman ammatin harjoittaja. Ilkka Kanervahan kyseli häneltä nimenomaan puutarhanhoitoasioita.
- latedude96
äärme se sai sen Eevan tekemään :(
- ja se käärme
oli valepuvussa jumalaa kadehtiva arkkienkeli eli itse piru.
- kilo omenaa
ja se käärme kirjoitti:
Aivan, eikä iso J mahtanu asialle mitään.
- latedude96
ja se käärme kirjoitti:
1:Moos 3:1 "Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?" Kyllä tuossa aika selvästi sanotaan että käärme oli kavalin kaikista ELÄIMISTÄ.
- Kukas laittoi kaiken
ja se käärme kirjoitti:
Ja kaikkitietävä kaikkivaltias ei yhtään nähnyt, että arkkienkeli siellä luikerteleekin käärmeen valepuvussa?
Eikä siis yhtään arvannut, että kun laitetaan nyt tähän immeiset ja kielletyt hetelmät ja valheluikertelija samaan pusikkoon, niin että siinä voisi olla jokin vaaran paikka, kenties jopa emämöhläyksen ja ihmiskunnan suurimman onnettomuuden paikka ikinä kuunaan milloinkaan? Muttei siis mitään hajua semmottisest kaikkitietävällä kaikkivaltiaalla? Joka ei siis kauheen kaikkitietävä ookkan. Eikä kaikkivaltiaskaan.
Mut kova uhoomaan silti. Vaikka kaiken laitto aluks ihan päin vidduu. Mut joo muitten vika hei eiks jooko? Siis enhän mä, mut kun ne muut ilkiöt. Mitään en olis voinu paremmin funtsii ja bygata. latedude96 kirjoitti:
1:Moos 3:1 "Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?" Kyllä tuossa aika selvästi sanotaan että käärme oli kavalin kaikista ELÄIMISTÄ.
"Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut."
Kappas vaan..........niinpäs onkin.
Sehän tarkoittaa todellakin sitä, että kiärmes on vain yksi eläimistä, eikä mikään karvainen Lusifeerus!
Ja sehän tarkoittaa myös sitä, että muissakin eläimissä on kavaluutta, vaikkakin vähemmän kuin käärmeessä. Paratiisinhan piti olla synnitön paikka, missä jalopeura ja karitsa elivät sovussa keskenään!Kukas laittoi kaiken kirjoitti:
Ja kaikkitietävä kaikkivaltias ei yhtään nähnyt, että arkkienkeli siellä luikerteleekin käärmeen valepuvussa?
Eikä siis yhtään arvannut, että kun laitetaan nyt tähän immeiset ja kielletyt hetelmät ja valheluikertelija samaan pusikkoon, niin että siinä voisi olla jokin vaaran paikka, kenties jopa emämöhläyksen ja ihmiskunnan suurimman onnettomuuden paikka ikinä kuunaan milloinkaan? Muttei siis mitään hajua semmottisest kaikkitietävällä kaikkivaltiaalla? Joka ei siis kauheen kaikkitietävä ookkan. Eikä kaikkivaltiaskaan.
Mut kova uhoomaan silti. Vaikka kaiken laitto aluks ihan päin vidduu. Mut joo muitten vika hei eiks jooko? Siis enhän mä, mut kun ne muut ilkiöt. Mitään en olis voinu paremmin funtsii ja bygata."kenties jopa emämöhläyksen ja ihmiskunnan suurimman onnettomuuden paikka ikinä kuunaan milloinkaan?"
Niin kutsutulta kaikkivaltiaalta aika raukkamainen teko, että omasta epäonnistumisestaan vierittää syyn itse luomansa epätäydellisen ihmisen päälle.
Kreationismipalstalla oli hauska kielikuva:
Jumala luoda roiskaisee miljardeja planeettoja, ja yhdellä niistä asuvan kädellisen apinalajin epäusko sai aikaan koko heimon kärsimyksen. Ja pelastaakseen nämä kädelliset, tämä kaikkivaltias planeettojen ruhtinas laittoi oman poikansa pelastamaan näm' kädelliset, kun tämä poika syntyi tällaiseksi kädelliseksi ja nämä muut kädelliset tappoivat tämän jumalan pojan, joka olikin itse asiassa jumala.
Joskus hävttää tunnustaa että itse uskoin tuohon satuun.
Itse elän rekisteröidyssä parisuhteessa. Ja tuo luojajumala on niin tavattoman mustasukkainen, että kun rakastelen puolisoni kanssa, tämä jumala kiinnittää huomionsa kaikista luomistaan miljardeista planeetoista juuri tähän yhteen, sen mikroskooppiseen pieneen kohtaan jossa kaksi nuorta miestä ovat toisiinsa kietoutuneena.
Jumala päättää mielessään että juuri täsmälleen tuon planeetan juuri nuo kaksi tottelematonta yksilöä kärventyvät ikuisesti helvetin tulessa, kunhan heidän elintoimintonsa ensin lakkaavat.- kfgjfljfjklf
latedude96 kirjoitti:
latedude96, satujahan nuo on jotenka koko käärmettä ja paholaista ei tietenkään ole. Mutta jos mietitään että mitä Raamattua kootessa ja muokatessa on tarkoitettu, niin kyllä käärmeen tarkoitettiin olevan paholainen valepuvussa.
Ilmestyskirja 12:9
"Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa." kfgjfljfjklf kirjoitti:
latedude96, satujahan nuo on jotenka koko käärmettä ja paholaista ei tietenkään ole. Mutta jos mietitään että mitä Raamattua kootessa ja muokatessa on tarkoitettu, niin kyllä käärmeen tarkoitettiin olevan paholainen valepuvussa.
"Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa."Eiköhän Paratiisin käärme ollut ihka tavallinen elukka-käärme, mitä nyt puhuva sellainen.
Sen saama rangaistuskin on hyvin luonnonläheinen:
"Koska tämän teit, olet kirottu. Toisin kuin muut eläimet, karja ja pedot, sinun on madeltava vatsallasi ja syötävä maan tomua niin kauan kuin elät.
Ja minä panen vihan sinun ja naisen välille ja sinun sukusi ja hänen sukunsa välille: ihminen on iskevä sinun pääsi murskaksi, ja sinä olet iskevä häntä kantapäähän."
Kyllähän tuossa on selvästi kyse eläimestä siinä kuin muutkin eläimet.- tepi
kfgjfljfjklf kirjoitti:
"Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa."""Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa."
Kuka heitti? Minua aina kummastttaa se, että jumalan sanotaan luoneen kaiken, siis myös saatanan, ja sitten kuitenkin ruikutetaan sitä, että tämä pelsepuupi kiusaa ja viekottelee ihmisiä. Sehän on tuon juonen mukaan täysin jumalan suunnitelmien mukainen.
Toinen juttu, josta usein on palstoilla ollut puhetta on se, että kamujahan noiden (luojan ja luodun) on oltava, koska mites se logistiikka muuten sujuisi taivaasta helvettiin.
- 1+9
Noista syntiinlankeemus- ja paholaisasioista on hyvää keskustelua tämän ketjun puolivälistä alkaen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10954633
Kaikkein paras kommentti siellä on ylivoimaisesti ikiateistin kommentti:
"..
aloitti
>>>Kristinuskon maailmankuva tiivistettynä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2241958Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse551227Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801065Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15940- 46855
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89854- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42784