Mekko on heikon naisen tunnus

saara.87

Kautta historian mekko (tai hame) on ollut se vaatekappale, johon naisen tulee itsensä vaatettaa. Housut ovat olleet epäsovinnaisia, kiellettyjä jopa. Miehet ovat ottaneet yksinoikeudekseen mukavuuden ja helpon liikkumisen.

Naiset, miksi te edelleen pukeudutte niihin kankaisiin kahleisiin? Minä en ymmärrä. Olen nainen, ja siitä syystä en koskaan pukisi hametta tai mekkoa! Tämä keskiajalle jämähtänyt vaatekulttuuri on vain miesten keino pitää naiset epätasa-arvoisessa asemassa! Muotiteollisuudessa isot rahat liikkeellä!

Sitten te lammasnaiset vielä itse pidätte tätä keinotekoista epätasa-arvoa yllä. Nainen ei koskaan voi saavuttaa yhtäläistä ihmisarvoa, jos suurin osa heistä tottelee orjallisesti heille annettuja sääntöjä - miehiltä saatuja!!

Naiset, ajatelkaa itsenäisesti!!

16

908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kautta historian...

Arabimaissa miehet pukeutuvat edelleen yleisesti jonkinlaiseen mekkoon. Arabimaissa siis miehet ovat alistettuja.

• ap. puhuu asiaa!

Minä en kuuna päivänä pukisi tytärtäni mekkoihin ja pitsein! NEVER!

Totta se ON, että housut on käytännöllisemmät, lämpöisemmät ja turvallisemmat!!!! Hameet on huonompia ja heikkouden merkki mikäli ne on päälle pakotettu!!! Eri asia on oma valinta. Silti naiset jotka niitä käyttää varsinkin lyhyissä malleissa, on ns. kevytmielisiä! Toisaalta, saahan sitä miehille viestittää, että kaipaa miesseuraa mutta sitten täytyy olla siihen varautunut!

Niinpä, naiset saattaa olla äijiä vanhalla iällä. Kas kun akatkin viisastuu ajan myötä ja hoksaa mikä tuntuu miellyttävältä ja mikä ei. Täytyy olla melkoinen masokisti jos tykkää vääristää jalkansa/ nilkkansa korkokengissä!

• kokemus-k

"Kautta historian mekko (tai hame) on ollut se vaatekappale, johon naisen tulee itsensä vaatettaa. Housut ovat olleet epäsovinnaisia, kiellettyjä jopa. Miehet ovat ottaneet yksinoikeudekseen mukavuuden ja helpon liikkumisen."

Tähän on ihan selkeät historialliset syyt. Vasta viimeisen vajaan sadan vuoden ajan naisille on ollut olemassa kohtuullisen käteviä suojia kuukautisten varalle. Sitä ennen on käytety kaikenlaisia "viritelmiä" jotka eivät olisi housuihin kunnolla mahtuneet tai sopineet . Kaikki eivät välttämättä edes aina mitään suojia käyttäneet.
      Siksi onkin ollut aika luonnollista että naisten asusteeksi on vakiintunut hame joka on helpottanut hygieniaa vaikka jotain onkin valunut. Usein ennen eivät naiset käyttäneet aina yleisesti edes alushousuja hameen alla.
      Hame oli myös hyvin helppo ja halpa tehdä, vaihtaa sekä pestä.

Näistä syistä hame pysyi naisen vaatteena hyvin pitkään ihan käytännöllisistä syistä. Ja kun se oli niin kauan ollut perinteinen naisen asuste, siitä tuli kuin itsestään samalla naisellisuuden symboli. Ja sen poistuminen herätti luonnollisesti konservatiivisissa yhteiskunnissa vastustusta.

Nykyäänhän hame tai mekko on ihan jokaisen naisen oma valinta jolla ei ole enää mitään tekemistä yhteiskunnan pakkojen kanssa. Eli löysätkää hieman sitä pipoa...

• makesureyoucome

mekko on turvallisempi vaihtoehto sillä nainen hame korvillaan juoksee huomattavasti lujempaa kun mies housut kintuissaan

• äkänen akka

Hahaaa!!!!

• AP:LLE

.. ja nainen on naiselle susi!

• naisen ongelmat

Pidän mekkoa koska nykyajan kauneusihanteet eivät hyväksy ruumiin malliani. Pitäisi olla suoran mallinen jos haluaisi housut tai farkut ja itseltäni 'valitettavasti' löytyy naisellinen kurvikas vartalo.

Valita vaateteollisuudelle joka tekee monien naisten housun oston yhä vaikeammaksi!

(Ja muuten, hame on mielestäni mukavuuden huippu, voi olla miten päin vaan eikä mistään siltikkään purista tai kiristä)

• Tenebrio

Mekko ei ole heikon naisen, tai miehen, tai kenenkään näiden kahden sukupuolen ulkopuolelle tai välille sijoittuvan henkilön, tunnus. Suurinta vapautta ja luksusta vaatteiden saralla on määrittää uudelleen vaatekappaleiden kulttuurillinen merkitys ja käyttää arkailematta juuri sellaisia vaatteita joissa olonsa tuntee mukavaksi.

Minä en käytä mekkoa tai korsettia tai burkhaa, mutta vain ja ainoastaan siksi että minusta ei tunnu siltä.

• justjoo?

Itse en mekkoja tai hameita pahemmin käytä, enkä kyllä korkokenkiäkään. Silloinkun käytän, tunnen itseni naiselliseksi, eikä se viittaa mitenkään alistuneisuuteen. Jokainen pukee päälleen mitä haluaa.

• grirorijev

Suomalaiset hölmöt naiset,joiden pääasiallinen tehtävä on miesten moittiminen ja aliarviointi pukeutuvat tuulipukuun ja ovat muutenkin kuin toiselta planeetalta reväistyjä.Naisellisuus tipotiessään.Naiset jotka pukeutuu mekkoon tai hameisiin ovat mielestäni paljon naisellisempia!

• Kid Shelleen

Höh... pukeudu sinä miten haluat mutta anna sama oikeus myös kanssasisarillesi. Uskon että he päättävät itse mitä päällensä panevat - vaimoni ei ainakaan multa kysele pukeutumisneuvoja, eikä pidäkään... paitsi poikkeustapauksissa. Sitten omakohtainen näkemys - naisen sääret ovat yksi kauneimmista asioista tässä maailmassa mitä tiedän.

• Skirt

Ihan siis mitkä tahansako naisen sääret?

• äkänen akka
        Skirt kirjoitti:

Ihan siis mitkä tahansako naisen sääret?

Kaikkia ei tietenkään ole siunattu loistoluokan spiiroilla, mutta melkein sääret kuin sääret muuttuvat näyttämiskelpoisiksi, kun hankkii kengät, joissa on vähän korkoa.
        Nykyään ruoka on niin ravintopitoista, että länkisääriä tuskin on!

• sdfgh

Yli nelikymppisillä mekko peittää jo polvet ja viiskymppisillä jo sääret.

• äkänen akka

Vähän pitempi hame on pukevampi. Hyvin harvoilla on sen laatuiset polvet ja ja niiden yläpuolelle reidet, jotka näyttäisivät kauniilta minihaneessa!
        Ja kumarrupa siinä sitten...., tai istu mukavasti. Se kinksahtaa vyötärölle!

• äkänen akka

Olen nainen ja ajattelen itsenäisesti. Ostan sen vaatekappaleen ,josta tykkään ja joka sopii päälle ja on kivan näköinen. Kaikki ostamani eivät edes ole se "viimeinen huuto" vaan useimpia olen käyttänyt vuosia, koska mallit ovat klassisia ja laatu hyvä
      Erityisesti pidän hameista , koska niihin saa uuden ilmeen vaihtamalla puseroa,ja mekoista, koska ne ovat niin naisellisia!
      Leggigsejä ja tiukkoja farkkuja en päälleni pue, ne ovat iljetyksiä!
      Hameetko muka epätasaarvon mitta?! Kissan viikset!
      Pitkät housut ovat ainakin kesällä ( vaikka Suomen kesä olisikin vähäluminen ja kolea!)toivottoman kuumat!
      Antaa säärten näkyä ja säihkyä!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      143
      3196
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      40
      3002
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      110
      1463
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      145
      1207
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1087
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1057
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      1017
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      979
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      827
    10. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      23
      823
    Aihe