ardinex

selkäkipuun apua

Minulle määrättiin selkäkipuun kyseistä lääkettä. Siinä ibuprofeenia 200mg ja kodeiinia 30 mg. Annostus 1-2 tablettia 1-4 kertaa päivässä. Onko kellään kyseisestä lääkkeestä kokemusta?
Kävin lääkärillä ja pyysin kipuun jotain "parempaa" lääkettä, tehokkaampaa mitä minulla on ollut. Aikaisemmista ei ole ollut apua. Eli, olen kokeillut tramalia, buranaa, triptyliä, lyricaa...Ei apua. Ennen tätä uutta lääkettä otin illalla tramalin kaksi burana 800. Onkohan tuo ardinex nyt sitten tehokkaampi?

6

6761

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nivel sanoi poks

Kodeiini ja tulehduskipulääke tehostavat jossain määrin toistensa vaikutuksia, joten voihan tuo olla kokeilemisen arvoinen. Tosin jokaine ihminen on yksilö, eikä tehoa voi kukaan muu kuin sinä itse sanoa. Lisäksi kivun syy ja sen esiintymispaikka vaikuttaa myös lääkitykseen, joten jos jotain vertaistukikommentteja haluat niin kerrohan vähän jotain taustaa.

Itsellä nivelkipuihin toisinaan sopii indometasiini tramadoli, mutta välillä näitä joutuu vähän vaihtelemaan.

• selkäkipuun apua

S1 alueella kuulemma jotain vikaa??? Magneettikuvat otettu, lääkärille pääsen kahden viikon kuluttua. Radiologi sanoi, että kyllähän vikaa löytyi, lääkäri kertoo tarkemmin vastaanotolla.
        Kaksi viikkoa tultava toimeen noilla lääkkeillä. Vasemmalla puolella alaselkä ihan jumissa, reittä särkee, välillä tuntuu ihan nilkassa asti kipu. Olo ihan tönkkö, vaikea päästä liikkeelle. Yöt ovat pahoja.

• Nivel sanoi poks

Okei, kaikki mahdolliset kulumat, romahdukset ja pinteet noissa paikoissa on joskus todella mystisiä. Meinaan että vaatii hyvin tarkat tutkimukset ja valitettavasti ihan kaikki eivät osaa tulkita tuloksia parhaalla mahdollisella tavalla. Siinä näkee sen tavallisen ja huippulääkärin eron.

En muuten huomannut että aloituksessa kirjoitit selästä, luin niin nopeasti läpi. Mutta monesti selkäongelmat ovat niitä veemäisimpiä ja aiheuttaa paljon työkyvyttömyyttä. Ja taitaa kaikki kovimmat ns. huumekipulääkkeet mennä aika usein selkäpotilaille..

Mulla vaan alaselän ja käden lihaskipua ja hermojumia ollut, niin sen puolesta en voi neuvoa kummemmin. Tosin siinä jumissa mulla oli lihasrelaksanttina Rivatril, kipulääkkeenä Tramal (nopea ja pitkävaikutteinen) sekä Arcoxia tulehduskipulääkkeenä ja Lyrica tehostamassa vaikutusta.

Voi olla, että näitä sullakin pyöritellään ennen kuin harkitaan oksikodonia, buprenorfiinia tms...

Mulla auttoi väliaikaisesti myös lämpöhaude ja ilman reseptia saatava ulkoinen kipugeeli. Suosittelen kokeilemaan jos aika tuntuu liian pitkältä.

• 0ni

Erittäin tehokas lääke.

• cisuliini87

oisko jollain heittää ardinexia?

• crisuliini87

oisko sulla joka viimeksi olet kommentoinut 11.4.2017.
      Oisko sulla panacodia/ardinexia tai jotakin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1869
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      162
      1844
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      363
      1639
    4. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      150
      1237
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      215
      1199
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1138
    7. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1071
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1019
    9. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1005
    10. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      991
    Aihe