Mikä avuksi suonenvetoon?

alpp

Minulla vetää suonta jalasta, tarkemmin oikean jalan nilkasta. Minulla on ennenkin ollut suonenveto jalassani ja se on mennyt aina ohi mutta nyt se ei tahdo loppua (kestänyt jo muutaman päivän). Olen yrittänyt nostaa jalat ylös, hieroa (sydäntä kohti) ja venyttää, syödä magnesiumia ja laittaa jalkaan lämmintä mutta suonenveto se ei vain lopu. Tämä on äitynyt nyt niin pahaksi, etten pysty enää astumaan jalalle tuntematta kamalaa kipua. Mikä siis avuksi?

13

1116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suonenveto

      Millaista magnesiumia ja kuinka paljon olet syönyt?

      Sanotaan että pitäisi syödä magnesiumia kalsiumia D-vitamiinia, joka myös parantaisi magnesiumin imeytymistä. Luontaisia!

      • alpp

        Olen ottanut yhden magnesium tabletin päivittäin purkissa olevan ohjeen mukaan ja se on sisältänyt jotakin kuitua (en muista tämän kuidun nimeä), minkä pitäisi edistää magnesiumin imeytymistä. Erikseen olen sitten syönyt vielä vitamiineja ja huolehtinut myös kalsiumin saannista.


      • Suonenveto
        alpp kirjoitti:

        Olen ottanut yhden magnesium tabletin päivittäin purkissa olevan ohjeen mukaan ja se on sisältänyt jotakin kuitua (en muista tämän kuidun nimeä), minkä pitäisi edistää magnesiumin imeytymistä. Erikseen olen sitten syönyt vielä vitamiineja ja huolehtinut myös kalsiumin saannista.

        Ei yksi pääsky kesää tee, sanotaan. Tuskinpa se yksi magnesiumtablettikaan paljon auttaa, jos vajaustakin on jo muodostunut. Käyppä luontaistuotekaupassa keskustelemassa aiheesta. Yleensä siellä tiedetään noiden tuotteiden tarpeesta ja vaikutuksista!


    • LLL

      pitkä venytys 10 - 20 min ajan muutaman kerran päivässä voisi vähentää suonenvetoasi

    • 48..

      hyppysellinen ruokasuolaa kielen päälle heti kun alkaa,jotkut joutuvat pitämään suolapurkin yöpöydällä aina varaksi,jos oikein kovasti vetää ei silloin lähdetä hakemaan maustekaapista.
      auttaa muutamassa hetkessä

    • Juudas Katainen

      Lihasrelaksanttia hakemaan jos ei tahdo muilla konstein laueta. Tosin jos kauan kova kipu kestää, niin onhan veritulppakin mahdollinen. Se ei välttämättä aina näy turpoamisena/mustelmana jalassakaan, vaan saattaa olla vain kova kipu.

    • liikuntaa ja venytte

      Lopeta se kalkin syönti. Se ei ole terveellistä.

      Liika kalsium haurastuttaa luita, kalkkeuttaa mm. verisuonet ja aiheuttaa anemiaa.

      Lapsille ei saa antaa kuin korkeintaa 2 lasia päivässä maitoa.

      Mahdollisen kalsiumpuutoksen voi mittauttaa laboratoriossa.

      Potilaastaan välittävä lääkäri ottaa tarvittavat laboratoriokokeet ja sen jälkeen mietitään, mistä sitä puuttuvaa ravinnetta parhaiten saataisiin.

      Ja jatkossa tutkitaan, jotta mahdollinen puutos on korjaantunut.

      Kalsium sitraatti imeytyy paremmin kuin karbonaatti.

      Sitraattia on lisätty mm. riisimaitoon ja soijamaitoon.

      Mantelimaitoa voi tehdä itse, joka sisältää luonnostaan runsaasti kalsiumia, magnesiumia ja muita ravinteita.

      Mantelimaidosta voi tehdä esim. pirtelöitä aamupalaksi taikka iltapalaksi.

      Terveydestään ja luustostaan välittävä ihminen panostaa kokonaisruokavalioon eikä pelkästään kalsiumtäydennykseen, joka ei ole tervettä toimintaa.

      Magnesiumin puute väestössä on yleistä. Se ilmenee vähäisenä magnesiumin pitoisuutena veressä (seerumissa) ja myötävaikuttaa sydäntauteihin ja -kuolemiin, osoittaa uusi saksalainen 10-vuotinen seurantatutkimus. Valitettavasti suomalaiset lääkärit eivät yleensä mittaa potilaittensa veren magnesiumin pitoisuutta, jolloin puute jää huomaamatta ja korjaamatta.

      Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri yhdisteinä. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi.

      Lisäksi C- ja D-vitamiinia tarvitaan purkista sekä magnesiumia ja kalaöljyä.

      C- ja D-vitamiinin sekä magnesiumin puute on maailman yleisin ravitsemuksellinen puutos.

      C-vitamiinia 500-1000mg / vrk
      D-vitamiinia 50-100µg / vrk
      Magnesiumi (sitraattia) 300-400mg/vrk
      Omega-3 rasvahappoja

    • alpp

      Kiitos kaikille hyödyllisistä neuvoista!

      Magnesium ja vitamiinit tulee otettua purkista mutta kalsium tulee ihan ruokavalion mukana. :) Yritän syödä toki terveellisesti mutta aina sitä välillä laittaa suuhunsa jotain epäterveellisempääkin, kuten me kaikki aina toisinaan.

      Aloin kyllä jo itsekin miettimään että voisiko tässä olla joku muu kyseessä, kuin suonenveto, kun kipu ei tuntunut millään loppuvan mutta kyllä se sitten viimein talttui. Ihan tarkkaan en tiedä, millä se lopulta lähti mutta hyvä kun lähti. Pitäisi varmaan kyllä käydä verikokeissa, jos vaikka olisi tosiaan jokin puutostila tmv. joka voisi sitten lisätä ja pitkittää näitä kramppeja.

    • Magnesiumin vähyys
    • Anonyymi

      RELAXANT auttaa

    • Anonyymi

      JÄITÄ.

      • Anonyymi

        Hattuunko? Mutta kun en käytä sellaisia.


    • Anonyymi

      SUOLAA

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      743
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      724
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      59
      718
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      717
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      655
    Aihe