Mulla on pahoja vaikeuksia tutustua muihin, saada kavereita ja ylläpitää suhteita sukulaisiin (suvun ulkopuolisia kavereita mulla ei enää olekaan). En jaksa sellaisia tilanteita joissa on yli 2 ihmistä samaan aikaan, ja jo pelkkä ryhmäkeskusteluiden seuraaminen tuottaa vaikeuksia puhumattakaan siitä, että saisin niissä itse sanotuksi jotakin. Lapsena kaikki oli paljon helpompaa, nykyään tuntuu siltä kuin eläisiin jonkinlaisessa sumussa ja aivot ylirasittuu sosiaalisissa tilanteissa. Tilannetta on vaikea selittää, mutta voisiko jostain lääkkeestä olla apua? Rahani ei riitä terapiaan.
Lääkkeillä sosiaalisemmaksi?
Sumussa elävä nörtti
11468
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 11
Vanhimmat
oletko ylipainoinen?
Höpö höpö, ei ylipaino siihen liity (tai yhtä hyvin mikä tahansa alemmuuskompleksi).
Todennäköisesti taustalla on kuitenkin aivojen välittäjäaineiden epätasapaino ja siihen auttavat SSRI-lääkkeet. Käväisepä lääkärissä juttelemassa ongelmasta (paras olisi psykiatri) niin saat sopivan lääkityksen. Veikkaan että sinulla on muitakin ongelmia: masennus, ahdistus, unettomuus tai liikaunisuus? Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa, ja olen hyötynyt lääkeistä paljonkin. On mukavaa olla itsevarmempi ja voida kaikin puolin paremmin!
Tätä kirjoitusta tulee seuraamaan pitkä litania lääkkeiden vastustajia, mutta älä välitä heistä. Pääasia jos itse voit hyvin lääkkeiden seurauksena. Itse olen syönyt lääkkeitä jo toistakymmentä vuotta, ja pystyn helposti lopettamaan lääkkeen kuin lääkkeen, kun sen tekee pikkuhiljaa. Sen jälkeen pitää vaan kokeilla olla ilman lääkettä muutama viikko, mutta jos oireet palaavat, vaiva ei ole parantunut.
Ps. Itse olin terapiassakin, mutta en kokenut sen auttavan juuri ollenkaan, koska minulla on ollut välittäjäaineiden häiriö jo lapsuudesta saakka (geneettinen ympäristö).
Sun jutut on niin so last season
Xanor depot ! Aloitus aamulla ja illalla 0.5mg (pienin mahdollinen) Jos vaste ei riitä niin nosto 1 milligrammaan, ja tosiaan ehdottomasti tuo depot eli hitaasti imeytyvä. Unohda ssri-skeida ja vaihda lääkäriä jos sitä väkisin tyrkyttää. ssriitä syömällä saat vaan lisää erilaisia ongelmia jotka pahenevat käytön jatkuessa, ja saattavat olla pysyviä vaikka käytön lopetatkin. En jaksa nyt alkaa luettelemaan faktoja ne on niin moneen kertaan näilläkin palstoilla käsitelty. Kuvailemasi perusteella mainittu lääke on paras mahdollinen, ja siitä riippuvaisuussonnasta ei tarvitse välittää löytyy vielä lääkäreitä jotka osaavat hommansa. 90% varmuudella jo tämä 0.5 mg 2 x päivä tuo huomattavaa apua ongelmaasi.
Älä hitossa nyt ala millään lääkkeillä parantamaan sosiaalisuuttasi! Ei sosiaalisuus nyt koskaan ole niin tärkeää että sitä pitäisi lääkkeiden avulla ruveta tavoittelemaan. Pärjäät ihan sellaisena ihmisten kanssa kuin olet kunhan muistat olla pelkäämättä jutustelua ja small talkia. Ei ole mikään perusedellytys olla tarpeeksi sosiaalinen.
Lihavat ovat usein moniongelmaisia, juuri lihavuutensa vuoksi. Nyt iloisesti laihduttamaan ja rohkeasti meidän normaalien joukkoon. Sano ei lääkkeille ja kyllä terveelliselle ruokavaliolle.
Te laihat aiheutatte ne ongelmat jankuttamalla jatkuvasti laihduttamisesta ja mitä te syötte ja vilkuilette että emmekö me tajua että laihtua pitäisi. Miksei me voida iloisesti olla vaan omia itsejämme. Emmehän mekään jankuta että kyllä pitäisi saada lihaa luiden päälle kun noin pahasti törröttävät tai että kasvosi näyttäisivät paremmilta jos pari kiloa lihoisit.
Xanor on yksi koukuttavimmista bentsoista, joten en todellakaan suosittele sitä käytettäväksi. Se poistaa vaan oireen, mikä johtuu aivojen välittäjäaineiden häiriöstä ja sen lisäksi toleranssi lääkkeeseen kasvaa ja pää on sekaisin suurimman osan päivästä! SSRI:t sen sijaan poistavat välittäjäaineiden häiriön aivoissa eli niillä päästään ongelmien alkulähteelle. Tietysti jos on kysymys lievistä häiriöistä, niin silloin terapiakin voi auttaa, ja kannattaa yrittää kunnalliselle psykiatrille, joka on ilmainen ja voi määrätä sinut ilmaiseen terapiaan.
Miksikähän muuten bentsoja ei määrätä kovin mielellään vaan mielialalääkkeitä? Ehkä juuri sen takia että toiseksi mainitut ovat terveyden kannalta parempi vaihtoehto.
Olen käyttänyt molempia, ja tälläkin hetkellä olen pahasti koukussa bentsoihin, uni ei tahdo millään tulla ilman niitä kun olen itseni niihin totuttanut. Mutta kunhan pääsen niistä eroon, aion yrittää pärjätä pelkillä mielialalääkkeillä ja ottaa bentson vain hätätilanteessa. Jos on vähänkään addiktoitunut persoona, niin henkinen riippuvuus syntyy helposti noihin rauhottaviin lääkkeisiin!
Kyllä se taitaa olla tuo "Amerikan Xanax" eli Xanor olla tehokkain. Ei se ihmistä mitenkään sekaisin laita (aina on poikkeuksia, kaikki lääkeaineet eivät sovellu kaikille). Täytyy punnita hyödyt ja haitat.
Tervehdys EPÄVAKAA ! Voisitko vielä kertoa tarkemmin, ja rehellisesti ssri-kokemuksistasi, hyvistä ja huonoista.Siis myös niistä kaikista sivuvaikutuksistakin, vaikka ne eivät henk,koht sinua häiritsisi.Kauanko olet syönyt?
Arvostan asiallista kirjoitustyyliäsi ja mielipidettäsi vaikka se nyt eriää omastani ja olisi mielenkiintoista vaihtaa aiheeseen liittyen vielä kokemuksia. Ja tietty samalla saadaan julkaistua lisää ihan omakohtaisia kokemuksia muille päätöksentekovälineiksi.
yst,terveisin !
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10671372
Tuossa kokeneet puhuvat SSRI-käyttönsä vaikutuksista.