Hei tietäväiset!
Kauanko pitäisi odottaa, että saa taas urheilla hampaan poiston jälkeen?Kaikki on minulla sujunut hyvin, ei juuri verenvuotoa eikä alun särkyjen jälkeen suurempia kipuja. Syön antibiootteja ja käytän suuhuuhdetta. Lekuri sanoi ylimalkaisesti, että liikuntaa vältettävä ensimmäisinä päivinä, mutta mitä ihmettä ne "ensimmäiset päivät" käsittävät? Hampaan poistopäivän ainoastaan, vai sen ja seuraavan päivän? Vaiko vielä kolmannenkin? Olen kilpaurheilija, ja harjoituskausi ei tykkää hyvää tästä taukoilusta.
Hampaan poiston jälkeinen liikuntapanna?
12
19755
Vastaukset
- fisu
Kai se tarkoittaa, että haava pääsee umpeutumaan ja eikä liikunnalla kai mitään sen pahempia vaikutuksia ole kuin että haava voi aueta...
Tarkkaile nyt sitä haavaa ja päättele siitä koska voit lähtee liikkeelle, ehkä n.parin päivän kuluttua viimeistään.- Hampihoitsuliini
Toisena päivänä voit harrastaa kevyttä liikuntaa,ei painon nostoa,kovaa treeniä ennen kuin mahdollinen turvotus/särky on pois.Särkylääkkeiden tarve on n .viikko ja silloinkin on hyvä olla hieman kevyemmällä treenil koska lääkkeellä saatu kivunlievitys on tietys keinotekoinen.Suolavedellä voit kevyesti huuhdella suutasi jokaisen ruokailun jälkeen jolloin moskat lähtee suusta pois,1tl suolaa juomalasilliseen haaleaa vettä.Muut hampaat voi harjata norm.ja sitä bakteereja tappavaa suuvettä vain 5pv:ajan/katso etiketistä ohje.
- mlöhguigu
Pari päivää
- Häirikkö_kiusana
Luuletko tosissasi että kysyjä odotti 13 VUOTTA viisasta ohjettasi.
- Anonyymi
Häirikkö_kiusana kirjoitti:
Täällä voi olla muitakin, esimerkiksi minä joka googlaan neuvoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä voi olla muitakin, esimerkiksi minä joka googlaan neuvoja.
Silloin voi kirjoittaa kommentin yleisesti, eikä kohdistaa ohjetta kauan sitten kirjoittaneelle.
Tällä palstalla oli aikoinaan häirikkö joka selasi yli kymmenvuotiaita keskusteluketjuja ja vastasi juuri tuolla tavalla parilla mitäänsanomattomalla kommentilla. Samalla ajankohtaiset viestit painuivat kauaksi hakemistossa, eikä niitä löydetty. Tuokin lienee häneltä kotoisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin voi kirjoittaa kommentin yleisesti, eikä kohdistaa ohjetta kauan sitten kirjoittaneelle.
Tällä palstalla oli aikoinaan häirikkö joka selasi yli kymmenvuotiaita keskusteluketjuja ja vastasi juuri tuolla tavalla parilla mitäänsanomattomalla kommentilla. Samalla ajankohtaiset viestit painuivat kauaksi hakemistossa, eikä niitä löydetty. Tuokin lienee häneltä kotoisin.Hei! Hapen ottaminen on myös suotavaa ja sallittua :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tällä palstalla oli aikoinaan häirikkö joka selasi yli kymmenvuotiaita keskusteluketjuja ja vastasi juuri tuolla tavalla parilla mitäänsanomattomalla kommentilla. Samalla ajankohtaiset viestit painuivat kauaksi hakemistossa, eikä niitä löydetty. Tuokin lienee häneltä kotoisin.Rauhotu nyt saatana
- Anonyymi
😆😆
- Anonyymi
Taidat olla vähän tyhmä.
- Anonyymi
Noin 3-4 päivää.
- Anonyymi
olen ollut hampaitaita hoitamasssa monia kertoja,. nyt ri olr mitään kipuja ja sellaisia ollenkaan... mutta niin jännirrävää aina jännittävää mennä hammas räätälille
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009