Hampaan poiston jälkeinen liikuntapanna?

Ninza

Hei tietäväiset!

Kauanko pitäisi odottaa, että saa taas urheilla hampaan poiston jälkeen?Kaikki on minulla sujunut hyvin, ei juuri verenvuotoa eikä alun särkyjen jälkeen suurempia kipuja. Syön antibiootteja ja käytän suuhuuhdetta. Lekuri sanoi ylimalkaisesti, että liikuntaa vältettävä ensimmäisinä päivinä, mutta mitä ihmettä ne "ensimmäiset päivät" käsittävät? Hampaan poistopäivän ainoastaan, vai sen ja seuraavan päivän? Vaiko vielä kolmannenkin? Olen kilpaurheilija, ja harjoituskausi ei tykkää hyvää tästä taukoilusta.

12

18690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fisu

      Kai se tarkoittaa, että haava pääsee umpeutumaan ja eikä liikunnalla kai mitään sen pahempia vaikutuksia ole kuin että haava voi aueta...

      Tarkkaile nyt sitä haavaa ja päättele siitä koska voit lähtee liikkeelle, ehkä n.parin päivän kuluttua viimeistään.

      • Hampihoitsuliini

        Toisena päivänä voit harrastaa kevyttä liikuntaa,ei painon nostoa,kovaa treeniä ennen kuin mahdollinen turvotus/särky on pois.Särkylääkkeiden tarve on n .viikko ja silloinkin on hyvä olla hieman kevyemmällä treenil koska lääkkeellä saatu kivunlievitys on tietys keinotekoinen.Suolavedellä voit kevyesti huuhdella suutasi jokaisen ruokailun jälkeen jolloin moskat lähtee suusta pois,1tl suolaa juomalasilliseen haaleaa vettä.Muut hampaat voi harjata norm.ja sitä bakteereja tappavaa suuvettä vain 5pv:ajan/katso etiketistä ohje.


    • mlöhguigu

      Pari päivää

      • Häirikkö_kiusana

        Luuletko tosissasi että kysyjä odotti 13 VUOTTA viisasta ohjettasi.


      • Anonyymi
        Häirikkö_kiusana kirjoitti:

        Luuletko tosissasi että kysyjä odotti 13 VUOTTA viisasta ohjettasi.

        Täällä voi olla muitakin, esimerkiksi minä joka googlaan neuvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä voi olla muitakin, esimerkiksi minä joka googlaan neuvoja.

        Silloin voi kirjoittaa kommentin yleisesti, eikä kohdistaa ohjetta kauan sitten kirjoittaneelle.

        Tällä palstalla oli aikoinaan häirikkö joka selasi yli kymmenvuotiaita keskusteluketjuja ja vastasi juuri tuolla tavalla parilla mitäänsanomattomalla kommentilla. Samalla ajankohtaiset viestit painuivat kauaksi hakemistossa, eikä niitä löydetty. Tuokin lienee häneltä kotoisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin voi kirjoittaa kommentin yleisesti, eikä kohdistaa ohjetta kauan sitten kirjoittaneelle.

        Tällä palstalla oli aikoinaan häirikkö joka selasi yli kymmenvuotiaita keskusteluketjuja ja vastasi juuri tuolla tavalla parilla mitäänsanomattomalla kommentilla. Samalla ajankohtaiset viestit painuivat kauaksi hakemistossa, eikä niitä löydetty. Tuokin lienee häneltä kotoisin.

        Hei! Hapen ottaminen on myös suotavaa ja sallittua :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin voi kirjoittaa kommentin yleisesti, eikä kohdistaa ohjetta kauan sitten kirjoittaneelle.

        Tällä palstalla oli aikoinaan häirikkö joka selasi yli kymmenvuotiaita keskusteluketjuja ja vastasi juuri tuolla tavalla parilla mitäänsanomattomalla kommentilla. Samalla ajankohtaiset viestit painuivat kauaksi hakemistossa, eikä niitä löydetty. Tuokin lienee häneltä kotoisin.

        Rauhotu nyt saatana


      • Anonyymi
        Häirikkö_kiusana kirjoitti:

        Luuletko tosissasi että kysyjä odotti 13 VUOTTA viisasta ohjettasi.

        😆😆


      • Anonyymi
        Häirikkö_kiusana kirjoitti:

        Luuletko tosissasi että kysyjä odotti 13 VUOTTA viisasta ohjettasi.

        Taidat olla vähän tyhmä.


    • Anonyymi

      Noin 3-4 päivää.

    • Anonyymi

      olen ollut hampaitaita hoitamasssa monia kertoja,. nyt ri olr mitään kipuja ja sellaisia ollenkaan... mutta niin jännirrävää aina jännittävää mennä hammas räätälille

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe