Hampaan poiston jälkeinen liikuntapanna?

Ninza

Hei tietäväiset!

Kauanko pitäisi odottaa, että saa taas urheilla hampaan poiston jälkeen?Kaikki on minulla sujunut hyvin, ei juuri verenvuotoa eikä alun särkyjen jälkeen suurempia kipuja. Syön antibiootteja ja käytän suuhuuhdetta. Lekuri sanoi ylimalkaisesti, että liikuntaa vältettävä ensimmäisinä päivinä, mutta mitä ihmettä ne "ensimmäiset päivät" käsittävät? Hampaan poistopäivän ainoastaan, vai sen ja seuraavan päivän? Vaiko vielä kolmannenkin? Olen kilpaurheilija, ja harjoituskausi ei tykkää hyvää tästä taukoilusta.

12

20850

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fisu

Kai se tarkoittaa, että haava pääsee umpeutumaan ja eikä liikunnalla kai mitään sen pahempia vaikutuksia ole kuin että haava voi aueta...

Tarkkaile nyt sitä haavaa ja päättele siitä koska voit lähtee liikkeelle, ehkä n.parin päivän kuluttua viimeistään.

• Hampihoitsuliini

Toisena päivänä voit harrastaa kevyttä liikuntaa,ei painon nostoa,kovaa treeniä ennen kuin mahdollinen turvotus/särky on pois.Särkylääkkeiden tarve on n .viikko ja silloinkin on hyvä olla hieman kevyemmällä treenil koska lääkkeellä saatu kivunlievitys on tietys keinotekoinen.Suolavedellä voit kevyesti huuhdella suutasi jokaisen ruokailun jälkeen jolloin moskat lähtee suusta pois,1tl suolaa juomalasilliseen haaleaa vettä.Muut hampaat voi harjata norm.ja sitä bakteereja tappavaa suuvettä vain 5pv:ajan/katso etiketistä ohje.

• mlöhguigu

Pari päivää

• Häirikkö_kiusana

Luuletko tosissasi että kysyjä odotti 13 VUOTTA viisasta ohjettasi.

• Anonyymi
        Häirikkö_kiusana kirjoitti:

Täällä voi olla muitakin, esimerkiksi minä joka googlaan neuvoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä voi olla muitakin, esimerkiksi minä joka googlaan neuvoja.

Silloin voi kirjoittaa kommentin yleisesti, eikä kohdistaa ohjetta kauan sitten kirjoittaneelle.

Tällä palstalla oli aikoinaan häirikkö joka selasi yli kymmenvuotiaita keskusteluketjuja ja vastasi juuri tuolla tavalla parilla mitäänsanomattomalla kommentilla. Samalla ajankohtaiset viestit painuivat kauaksi hakemistossa, eikä niitä löydetty. Tuokin lienee häneltä kotoisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloin voi kirjoittaa kommentin yleisesti, eikä kohdistaa ohjetta kauan sitten kirjoittaneelle.

Tällä palstalla oli aikoinaan häirikkö joka selasi yli kymmenvuotiaita keskusteluketjuja ja vastasi juuri tuolla tavalla parilla mitäänsanomattomalla kommentilla. Samalla ajankohtaiset viestit painuivat kauaksi hakemistossa, eikä niitä löydetty. Tuokin lienee häneltä kotoisin.

Hei! Hapen ottaminen on myös suotavaa ja sallittua :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rauhotu nyt saatana

• Anonyymi

😆😆

• Anonyymi

Taidat olla vähän tyhmä.

• Anonyymi

Noin 3-4 päivää.

• Anonyymi

olen ollut hampaitaita hoitamasssa monia kertoja,. nyt ri olr mitään kipuja ja sellaisia ollenkaan... mutta niin jännirrävää aina jännittävää mennä hammas räätälille

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      123
      2628
    2. 136
      1999
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      115
      1321
    4. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1296
    5. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1196
    6. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      29
      1174
    7. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1151
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      35
      1142
    9. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1109
    10. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      84
      1068
    Aihe