Auttaako mobilat hartiakipuihin vai onko hierontaja ja venyttely se oikea ratkaisu?
Mobilat
4
2217
Vastaukset
- riina00
Hieronta ja venyttely auttavan hieman pitkäaikaisemmin kuin pelkkä mobilat. Mobilat saattaa antaa vain melko hetkellisen avun. Ja jos on hyvin suuria kipuja, niin lääkäri auttaa paremmin.
- Trubadurix
Moi!
Mobilat samoin kuin muutkin paikallisesti käytetyt kipulääkkeet vaikuttavat jonkin verran (myös uusimpien tutkimusten mukaan). Niitä vain pitää sivellä iholle aika paljon vaikutuksen saamiseksi, pieni sipaisu ei riitä. Ja onhan niissä tietysti huomattavasti pienemmät sivuvaikutukset kuin suun kautta otettavilla tulehduskipulääkkeillä (vrt. Orudis - Orudis-geeli). Vaikutus varmaan tuplaantuu, jos mobilatia käytetään hieronnan kanssa yhdessä.
Mutta ilman muutan jumppa ja venyttely on parempi lääke. Ja ensiavuksikin voisi kokeilla "luonnonlääkettä" eli mene suihkuun ja suihkuttele kipeää kohtaa (esim. niskaa ja hartioita) vuorotellen niin lämpimällä vedellä kuin kärsit ja vuorotelleen niin kylmällä kuin kärsit. Lämmintä voit laskea aina noin viisi kertaa niin kauan kuin kylmää. Pistää pintaverenkierron liikkeelle ja kipuhan johtuu siitä, ettei veri kierrä eli kuljeta kuona-aineita pois lihaksista kivistämästä.
- minä
ice poweria tai jotain muuta kylmävoidetta, auttaa minulle ainakin paremmin kuin mobilat. Jos tuntuu, että ei mene pois niin käy kokeeksi hierojalla.
- Trubadurix
Joo,
kylmä on hyvä neuvo! Köyhän miehen (tai naisen) kylmägeeli löytyy eläinkaupasta: se miedompi hevoslinimentti! Siinä on tasan sama koostumus kuin Ice Powerissa ja maksaa paljon vähemmän.
Myös kylmäpakkaus auttaa. Jos et raaski ostaa pakkasessa jäähdytettävää geelipakkausta, niin pakastevihannespussit ajavat hyvin saman asian - ja ne voi sitten jälkeen päin syödä pois kuleksimasta ;-)
Tämä on muuten yksilöllistä: toisille auttaa kylmä, toisille lämmin. Itse en voi saunoa lainkaan, mutta niin kauan kuin on p*e huurteessa, kaikki on ok. Hierojakin käyttää kylmägeeliä hierontavoiteena.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412541Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3892044Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381704Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens151569Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1181551Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151391Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01092Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211053- 69961
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63905