Kuinka pienet tai suuret velat täytyy olla että ulosotto tekee vapaaehtoisen maksusopimuksen. Siis, että velalllinen maksaa itse eikä palkasta veloiteta.
Onko tämä nykyään edes mahdollista vai riippuuko virkailijasta?
Ulosotto / vapaaehtoinen maksusopimus
11
6540
Vastaukset
- 6+6
Ulosotto tekee aina vapaaehtoisen maksusuunnitelman , kunhan vaan sitä kysyy. Rahallisesti lopputulos on sama .
- kuusesa ollaan
kun käräjäoikeus on määrännyt ulosoton palkasta, niin sitä ei muuta mikään ennen kuin velka on kuitattu. nimimerkki kokemusta on ja vit.....
- onnistuu kyllä.....
Tuota noin. Työpaikan yhteydessä vedoten että pakko ulosmittaus ´haittaa työsuhdetta niin UO suostui samantien vapaaehtoiseen maksuun jonka summa määriteltiin pal´kkasopimuksen perusteella. Sain hoitaa maksut ilman työnantajaa.
- onni olla
onnistuu kyllä..... kirjoitti:
Tuota noin. Työpaikan yhteydessä vedoten että pakko ulosmittaus ´haittaa työsuhdetta niin UO suostui samantien vapaaehtoiseen maksuun jonka summa määriteltiin pal´kkasopimuksen perusteella. Sain hoitaa maksut ilman työnantajaa.
Kiitos kaikille tiedoista. Ymmärsin ettei summa ole este olkoon vaikka 3.000,0e tai 30.000,0e.
Näyttää kuitenkin siltä että on paikkakuntakohtainen ja ulosottovirkailijan asenteesta kiinni. Itse vetosin juuri työpaikkani vaarantumiseen, mutta ei auttanut.
Voikohan näistä päätöksistä valittaa mihinkään? Pelkään todellakin että nautin tämän jälkeen kassan päivärahaa. Ulosotto palkasta ei vielä ole alkanut. - assi asiakas
Käräjäoikeus ei määrää miten se velka maksetaan ulosotolle, kunhan maksetaan. Mä olen rämpynyt melkoisesta suosta ulos ja kertaakaan ei ole ulosotto mennyt työnantajalle asti. OU.ssa oli veroja, elareita, lainoja,sakkoja ym ym . Pitää vaan itse olla aktiivinen ja kerran vuodessa maksaa vaikka 50 euroa yli sovitun niin silloin saa myös itse välillä pitää niitä ylimääräisiä jos niitä tulee
- Onnistuu kyllä.....
onni olla kirjoitti:
Kiitos kaikille tiedoista. Ymmärsin ettei summa ole este olkoon vaikka 3.000,0e tai 30.000,0e.
Näyttää kuitenkin siltä että on paikkakuntakohtainen ja ulosottovirkailijan asenteesta kiinni. Itse vetosin juuri työpaikkani vaarantumiseen, mutta ei auttanut.
Voikohan näistä päätöksistä valittaa mihinkään? Pelkään todellakin että nautin tämän jälkeen kassan päivärahaa. Ulosotto palkasta ei vielä ole alkanut.Eli saat jo palkkaa??? ota heti yhteyttä että haluat maksaa itse. Sinun olisi jo pitänyt tehdä se ennenkuin työsuhde edes alkoi... Älä viivyttele tai olet myöhässä....
- onni olla
Onnistuu kyllä..... kirjoitti:
Eli saat jo palkkaa??? ota heti yhteyttä että haluat maksaa itse. Sinun olisi jo pitänyt tehdä se ennenkuin työsuhde edes alkoi... Älä viivyttele tai olet myöhässä....
Sinulle "onnistuu kyllä". Ei todellakaan onnistunut. Olen ollut ulosottomieheen yhteydessä jo kaksi kertaa eikä suostu vapaaehtoiseen maksusopimukseen. Myöhensi kuitenkin maksuja kun sanoin että sinne on vielä tulossa jonoon.
Olen ollut saman työnantajan palveluksessa jo 30v ja vasta nyt tyrinyt raha-asiat ulosottoon. Ei aivan mahdottomia. Oma asunto on velaton.
En tiedä minne valittaisin :( - kokemuksella
onni olla kirjoitti:
Sinulle "onnistuu kyllä". Ei todellakaan onnistunut. Olen ollut ulosottomieheen yhteydessä jo kaksi kertaa eikä suostu vapaaehtoiseen maksusopimukseen. Myöhensi kuitenkin maksuja kun sanoin että sinne on vielä tulossa jonoon.
Olen ollut saman työnantajan palveluksessa jo 30v ja vasta nyt tyrinyt raha-asiat ulosottoon. Ei aivan mahdottomia. Oma asunto on velaton.
En tiedä minne valittaisin :(Jos oma asunto jo velaton niin kuin soitto pankkiina ja saat pienkorkoisen järjestelylainan. Toki rehellisesti myöntäen sössimisesi pankille ja halukkuutesi järjestää asiat on eduksi-. Heillä todella paljon järjestelylaina asiakkaita tänäpäivänä joten ei tarvitse hävetä asiassa.
- 8+14
onni olla kirjoitti:
En tiedä minne valittaisin :(Aika mulqu ulosottovirkailija sulla. Todennäköisesti joku elääkkeelle siirtyvä harmaa parta, mitä ei kiinnosta ihmisten auttaminen tossa vaiheessa. Itselleni myös myönnettiin vapaaehtoinen maksusuunnitelma ilman mitään kyselyitä ja annettiin pari kuukautta heti kättelyssä "vapaata" ennen ensimmäistä erää. Pitää osata valehdella tarpeeksi, itse sanoin että on useamman kuukauden vuokrat rästissä jotka pitäisi hoitaa pois. Ja maksusuunnitelman saa helposti kun sanoo että on omia perheenjäseniä samassa firmassa ja pelkää työpaikan menetystä, ja samaan hengenvetoon ehdottaa maksueräksi muutaman kympin päälle mitä laki velvoittaa.
- Lapinmies50
Itse toimin yrittäjänä ja voin sanoa että riippuu täysin kuka ulosotossa hoitaa asioitasi. Esimerkkinä ensimmäinen ulosottomies sanoi että vähennä elinkeinotulosta alv....työhön / urakkaan ostetut tarvikkeet ja tilitä jäljelle jäävästä 1/6 ja näin olen toiminut jo pitkän aikaa. Kun ulosottomies vaihtui nuoreen juippiin oli ensimmäinen sanoma että 1/6 pitää tilittää yrityksen tuloksesta vähentämättä siitä mitään. Esimerkkinä jos teen 10 000 € alvillisen urakan johon joudun ostamaan tarvikkeita vaikka 6000 € niin eka ulosottomiehen kanssa tilitin tuosta 537.63 €. Toinen ulosottomies on vailla 1666.66 €.
Olen ollut alusta asti sitä mieltä että haluan maksaa ottamani velat ja kantaa tekemisistäni vastuun mutta nyt siihen ei ole enää mahdollisuutta ja joudun lopettamaan yritystoiminnan.
Olen käynyt tätä keskustelua ulosottomiehen kanssa ja tuonut tämän asian hänelle tiedoksi.
Yritin myös tehdä vapaaehtoista maksusuunnitelmaa mutta näköjään ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää velkojat nuolemaan näppejä ja siirtyä työttömäksi työnhakijaksi.
Yritykseni tuottaa palveluita joka sisältää kohtuu paljon tarvikehankintoja ja osaan töistä joudun ostamaan alihankintana. Velkani ei ole syntynyt rikollisella toiminnalla vaan parin vuoden työttömyyden seurauksena.
Näin täällä pohjoisessa toimitaan 👍 - Kaltoinkohdeltu
Maksusopimusta ei tehdä ELÄKELÄISELLE jos olet eläkkeellä!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172463
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70927Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää137872- 45851
- 59817
- 42796
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44765Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130704