Olen jostain lukenut, että synnynnäinen epämuodostuma voisi olla perusteena. Minulla siis huomattavan suuri nenä ja lisäksi toinen sierain lähes ummessa.
Kenelläkään ei tällaista nenää ole ja asia on Mielessä päivittäin :/
Nenäleikkaus julkisella puolella-millä perusteella?
5
5774
Vastaukset
- Kahdesti operoitu
Ainahan kannattaa mennä kysymään.
Nenän suuruus kuitenkaan epämuodostuma oo.
Ja sitte et kuin hyvää jälkeä tulee julkisella...?
Suosittelisin ruveta säästämää rahaa ja mennä yksityiselle hyvää tulosta (ulkonäköä siis) tehneelle. - Lääkäri arvioi
Julkinen puoli leikkaa vain jos epämuodostumasta on terveydellistä haittaa. Pelkästää kooltaan suurta nenää ei leikata. Jos sieraimen ummessa oleminen haittaa hengitystä tai siitä aiheutuu muuta terveydellistä haittaa, se voidaan avartaa.
- nenunanu
moikka!
mulla on sama ongelma kun sulla, iso nokka (olen nainen, ei näytä kovin kauniilta :) ) nenä aina tukossa = vaikee hengittää kun ei ilma kulje
soita ja varaa aika terveyskeskukseen, saat lähetteen nenä/kurkkutautien klinikalle jossa tehään muutamat testit että miten sieltä rööristä ilma pihisee tms
mulla on leikkaus tässä keväällä jossa nenä korjataa (septorhinoplastia)
ite mietin melkeen koko ikäni että voiko tälle mitään tehä kun tälläsen nenän syntymä "lahjaksi" sain nii eivät varmasti sitä julkisella korjaa, mutta toisin kävi joten nyt varaamaan! :)- Kysyitkö tarkemmin?
Eli nenää avarretaan että ilma kulkee paremmin (auttaa mm. uniapneaan). Nenän ulkonäölle ja koolle ei ilmeisesti tehdä mitään.
- nenunanu
se mikä mulle tehdään on septorhinoplastia joka tarkoittaa väliseinän ja ulkonenän korjausta, ja mahdollisesti myös luuhionta (kyömy) eli kyllä se ulkonäkö siinä samalla myös muuttuu sekä just tää ikuinen tukkoisuus ongelma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 475875
- 495361
- 513746
- 143695
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise1003441- 313146
- 592894
- 592766
- 552413
- 381864