Onko sinkkumiehillä mitään käsitystä

herätys

siitä, kuinka aikovat tulevat lapsensa kasvattaa. On se nyt kumma, jos kysyy ja saa vastaukseksi "höpö, höpö". Ajatteleeko tällainen mies, että vaimo kasvattaa lapset yksin 50-luvun tyyliin??

Kyllä minä ainakin haluan tietää, että lapseni ei pelkää isäänsä. Että tämä on turvallinen isä, joka kuuntelee.

Kauanko mies edellyttää vaimon hoitavan lapsia kotona? Imetys?

Onko mistään lapsiin liittyvästä mielipiteitä?

45

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikisinkkumies

      Lasten saaminen on niin epätodennäköistä ettei niitä juurikaan ole miettinyt. Tietysti lapsista pitäisi yrittää kasvattaa sivistyneitä ja tasapainoisia yksilöitä.

      • herätys

        Uskonto?


      • ikisinkkumies
        herätys kirjoitti:

        Uskonto?

        Olen kirkkoon kuulumaton ateisti. Luulen, että jos joskus löytäisin naisystävän ja mahdollisen lasten äidin, niin nainenkin olisi samanlainen.


    • jotakinhyvää.

      Ei ole tuollaisia huolia.

    • pohti

      joo epätoden näköistä, en ainakaan pistä kouluun siellä oli hullua porukkaa. Varmaan tutustun alan oppaisiin lasten kasvatus oppaisiin sittenkun on aika ja juttelen sen naisen kanssa asiasta. EN ees pane sellasta joka aikoo vaan alkaa sinku äidiksi mutta aika kaukaiselta vaikuttaa tällä hetkellä tää, nuorenpana pari vuotta sitten mietin että normaalia että mullakin on joskus lapsia mutta nyt alkanut mietityttämään pikkuhiljaa kun on tää naisten keinotekoinen vaikeus. Lisäksi huonot ajat, enemmän haaveilen tuloista muutosta kuin naisesta, seuraavasta vaiheesta elämästä päästä eteenpäin nyt tosiaaan ei ole oikea aika miettiä paikalleen jäämistä ja lapsia

    • -TSS-

      Minä olen jo yli nelikymppinen ja olen koko aikuisikäni tiennyt, että minulla ei koskaan tule olemaan lapsia. Nyt taidan olla jo yli sen iän että tarvitsee kuunnella mitään "kyllä se mieli vielä muuttuu"-potaskaa.

    • Ratikkakuski

      Minulla, kuten kaikilla muillakin vela-miehillä on ainakin runsaasti mielipiteitä lasten kasvatuksesta. Muita kun on aina mukavaa neuvoa asiassa, josta itsellään on vain jyrkkiä mielipiteitä eikä minkäänlaista käytännönkokemusta.

    • "Kauanko mies edellyttää vaimon hoitavan lapsia kotona? Imetys?

      Onko mistään lapsiin liittyvästä mielipiteitä? "

      -Edellytän, että nainen hoitaa imetyksen.. X)

      • herätys

        Moni liitto taitaa kaatua lastenkasvatusristiriitoihin. Sitten jos joku kysyy netissä neuvoa, että mitä tehdä, kun lapsi.... niin vastaus on aina, että "ettekö keskustelleet näistä asioista ennen kuin hankitte lapsia?".
        Kaikki olisi pitänyt selvittää etukäteen.


      • herätys kirjoitti:

        Moni liitto taitaa kaatua lastenkasvatusristiriitoihin. Sitten jos joku kysyy netissä neuvoa, että mitä tehdä, kun lapsi.... niin vastaus on aina, että "ettekö keskustelleet näistä asioista ennen kuin hankitte lapsia?".
        Kaikki olisi pitänyt selvittää etukäteen.

        "ettekö keskustelleet näistä asioista ennen kuin hankitte lapsia?".

        -Menee ainakin itselläni samaan kategoriaan kuin: parisuhteessa-ei-saa-harrastaa-seksiä-muiden-kanssa, eli itsestäänselvyys.

        Näköjään ei kuitenkaan ole sitä kaikille...


      • Janina 1983
        TheOne kirjoitti:

        "ettekö keskustelleet näistä asioista ennen kuin hankitte lapsia?".

        -Menee ainakin itselläni samaan kategoriaan kuin: parisuhteessa-ei-saa-harrastaa-seksiä-muiden-kanssa, eli itsestäänselvyys.

        Näköjään ei kuitenkaan ole sitä kaikille...

        Oot nää kans yks salakelmi =D


      • Janina 1983 kirjoitti:

        Oot nää kans yks salakelmi =D

        Hmm..? =)


    • dgfwero

      Kyllä miehillä on käsitys siitä miten he tulevat kasvattamaan lapsensa.

      Mutta ne pahat pojat joista sinäkin varmaan pääsääntöisesti kiinnostut, eivät välitä lapsen kasvattamisesta pätkääkään.

    • En tiedä kuinka paljon on niitä ihmisiä - miehiä ja naisia - joilla on joku vankka käsitys etukäteen miten lapsia kasvatetaan, vaan ainakin esikoinen usein mennään fiilispohjalta ja tehdään niin kuin luullaan parhaaksi. Ehkä joitain lastenkasvatusoppaita on luettu.

      Jos itse yrittäisin vastata kysymykseen, niin en tiedä miten lähtisin muotoilemaan. Haluaisin että lapseni pärjäisivät elämässään, toteuttaisivat unelmassaan, eivät tekisi huonoja peruuttamattomia valintoja (huonoja voi tehdä jos niistä oppii eikä niistä ole pysyviä haittoja), ja omasta pilatusta elämästäni oppineena pyrkisin ohjaamaan sellaiseen suuntaan, että he pystyvät alkamaan myös terveen ja turvallisen sukupuolielämän kun ovat kypsiä siihen ja haluavat, eivätkä jää sen ajan sinkut-palstoille itkemään.

      Siitä, miten tuohon lopputulokseen päästään, ei minulla ole hajuakaan. Eipä ole kyllä ajankohtainen ongelmakaan.

      • herätys

        Koetko, että lastenkasvatusongelmat liittyvät lähinnä moku-suhteisiin?


      • herätys kirjoitti:

        Koetko, että lastenkasvatusongelmat liittyvät lähinnä moku-suhteisiin?

        Ööh, en? Miten niin?


      • herätys
        lord.boredom kirjoitti:

        Ööh, en? Miten niin?

        Ilmeisesti et lue juurikaan palstoja, joilla näitä asioita käsitellään. Moku-palstoilla nämä asiat korostuvat, mutta myös esim. Perhe -palstoilla.


      • herätys
        lord.boredom kirjoitti:

        Ööh, en? Miten niin?

        Väitätkö että suomi-äidin ja arabi-isän lastenkasvatus sujuu kuin itsestään? Mitään ei tarvitse etukäteen miettiä?


      • Ööööghh
        herätys kirjoitti:

        Ilmeisesti et lue juurikaan palstoja, joilla näitä asioita käsitellään. Moku-palstoilla nämä asiat korostuvat, mutta myös esim. Perhe -palstoilla.

        Miksi lukisikaan, jos lapsien hankkiminen ei ole mitenkään ajankohtaista, eikä ole edes kumppania jonka kanssa niitä hankkisi? Luetko sinä vaikkapa veneilypalstaa, vaikka ei ole venettä tai et ole sellaista hankkimassa?


      • herätys kirjoitti:

        Väitätkö että suomi-äidin ja arabi-isän lastenkasvatus sujuu kuin itsestään? Mitään ei tarvitse etukäteen miettiä?

        Luulen ettei oleellinen kysymys ole suomeus tai arabeus. Kenenkään lastenkasvatus ei "suju kuin itsestään", mutta toisaalta en usko että on välttämätöntä olla selvät sävelet ja tarkat suunnitelmat ennen nainen on edes raskaana, niin kuin aloituksesta vähän oletin että sinkkumiehiltä taas edellytetään (vähän samaan tapaan kuin näissä keskusteluissa meidän sinkkumiesten pitäisi "osata elää yksin" ja miettiä aina tarkkaan mitä annettavaa on kun toisaalta "normaalit" ihmiset eivät tasan tarkkaan hetkeäkään mieti näitä asioita vaan joko ajautuvat tai pääsevät suhteisiin ja etenevät niissä aina miten parhaaksi näkevät. Joskus menee mönkään ja joskus ei. Lastenkasvatuksesta mönkään menemistä on se ettei kasvateta ollenkaan tai sitten tehdään lapsesta joku hermoraunio, josta ei ole elämään omillaan vaikka lähtökohdat sen olisivat täysin sallineet.


      • herätys

      • herätys
        lord.boredom kirjoitti:

        Luulen ettei oleellinen kysymys ole suomeus tai arabeus. Kenenkään lastenkasvatus ei "suju kuin itsestään", mutta toisaalta en usko että on välttämätöntä olla selvät sävelet ja tarkat suunnitelmat ennen nainen on edes raskaana, niin kuin aloituksesta vähän oletin että sinkkumiehiltä taas edellytetään (vähän samaan tapaan kuin näissä keskusteluissa meidän sinkkumiesten pitäisi "osata elää yksin" ja miettiä aina tarkkaan mitä annettavaa on kun toisaalta "normaalit" ihmiset eivät tasan tarkkaan hetkeäkään mieti näitä asioita vaan joko ajautuvat tai pääsevät suhteisiin ja etenevät niissä aina miten parhaaksi näkevät. Joskus menee mönkään ja joskus ei. Lastenkasvatuksesta mönkään menemistä on se ettei kasvateta ollenkaan tai sitten tehdään lapsesta joku hermoraunio, josta ei ole elämään omillaan vaikka lähtökohdat sen olisivat täysin sallineet.

        Onko joku ikäraja a) itselläsi b) naisellasi, jolloin suostut lapsia hankkimaan?


      • herätys kirjoitti:

        Onko joku ikäraja a) itselläsi b) naisellasi, jolloin suostut lapsia hankkimaan?

        Ei, mutta tällä hetkellä en jälkikasvua halua. Lisäksi minun ja naiseni olisi oltava useampi vuosi vakavassa parisuhteessa, jotta voisin luottaa jatkuvuuteen (sen sijaan että tehtäisiin suhteen alkuhuumassa jotain). Useampi vuosi tarkoittaa intuitiivisesti vähintäänkin viittä vuotta, mutta jos minulla nyt kovinkin kauan menee pysyvän suhteen löytämiseen, niin otan toki huomioon että naisella on joitain biologisia rajoja, jonka jälkeen lastenhankinta ei ehkä ole turvallista. Silloinkaan en kyllä ihan heti alkaisi lastentekopuuhiin.


      • herätys
        lord.boredom kirjoitti:

        Ei, mutta tällä hetkellä en jälkikasvua halua. Lisäksi minun ja naiseni olisi oltava useampi vuosi vakavassa parisuhteessa, jotta voisin luottaa jatkuvuuteen (sen sijaan että tehtäisiin suhteen alkuhuumassa jotain). Useampi vuosi tarkoittaa intuitiivisesti vähintäänkin viittä vuotta, mutta jos minulla nyt kovinkin kauan menee pysyvän suhteen löytämiseen, niin otan toki huomioon että naisella on joitain biologisia rajoja, jonka jälkeen lastenhankinta ei ehkä ole turvallista. Silloinkaan en kyllä ihan heti alkaisi lastentekopuuhiin.

        Jos tulee vahinko, niin edellytätkö naisen tekevän abortin ja miten suhtaudut aborttiin?


      • herätys kirjoitti:

        Jos tulee vahinko, niin edellytätkö naisen tekevän abortin ja miten suhtaudut aborttiin?

        En ole miettinyt asiaa kun se nyt ei ole ajankohtainen. Pyrin estämään vahingot, mutta jos silti tulisi lapsi vaikka ei oltaisi oltu "riittävän kauaa" yhdessä, niin sitten tulisi. Olisi se silti minun lapsi.

        Ja seuraava kysymyksesi - jos et nyt taas harhaile joillekin käsittämättömille sivupoluille - niin yhden illan suhteita ei ole ollut tapana harrastaa, sikäli kuin nyt jotenkin onnistuisin edes sellaiseen pääsemään.


      • herätys
        lord.boredom kirjoitti:

        En ole miettinyt asiaa kun se nyt ei ole ajankohtainen. Pyrin estämään vahingot, mutta jos silti tulisi lapsi vaikka ei oltaisi oltu "riittävän kauaa" yhdessä, niin sitten tulisi. Olisi se silti minun lapsi.

        Ja seuraava kysymyksesi - jos et nyt taas harhaile joillekin käsittämättömille sivupoluille - niin yhden illan suhteita ei ole ollut tapana harrastaa, sikäli kuin nyt jotenkin onnistuisin edes sellaiseen pääsemään.

        En kyllä ajatellut sellaista ehdottaakaan... :(
        Oletko suuttunut sivupoluistani(?)? :(


      • herätys kirjoitti:

        En kyllä ajatellut sellaista ehdottaakaan... :(
        Oletko suuttunut sivupoluistani(?)? :(

        Olo on kuin kuulusteluissa vaikka yritin vain antaa oman, mielestäni neutraalin näkemykseni miten itse yrittäisin toimia.


      • herätys
        lord.boredom kirjoitti:

        Olo on kuin kuulusteluissa vaikka yritin vain antaa oman, mielestäni neutraalin näkemykseni miten itse yrittäisin toimia.

        Haluaisin tehdä työtä rikollisten kirjallisena kuulustelijana, mutta rikollisia kai kuulustellaan pelkästään suullisesti. Ajattelen nopeasti, kun kirjoitan. Toisekseen; Suomessa yliarvostetaan koulutusta. Minä olisin luonnonlahjakkuus.

        Haluaisitko sinä alkaa ammatinvalinnanohjaajaksi?


      • BTW...
        herätys kirjoitti:

        Haluaisin tehdä työtä rikollisten kirjallisena kuulustelijana, mutta rikollisia kai kuulustellaan pelkästään suullisesti. Ajattelen nopeasti, kun kirjoitan. Toisekseen; Suomessa yliarvostetaan koulutusta. Minä olisin luonnonlahjakkuus.

        Haluaisitko sinä alkaa ammatinvalinnanohjaajaksi?

        Et saisi rikoksia selvitettyä koska kuulustelutaktiikkasi ja -kysymyksesi paljastavat enemmän sinusta kuin kuulusteltavasta. Hyvä kuulustelija saa kuulusteltavan avautumaan, ei sulkeutumaan.


      • herätys
        BTW... kirjoitti:

        Et saisi rikoksia selvitettyä koska kuulustelutaktiikkasi ja -kysymyksesi paljastavat enemmän sinusta kuin kuulusteltavasta. Hyvä kuulustelija saa kuulusteltavan avautumaan, ei sulkeutumaan.

        Ehkä minä olisin opportunisti-rikostutkija. Saat luvan avautua minusta.


      • herätys
        BTW... kirjoitti:

        Et saisi rikoksia selvitettyä koska kuulustelutaktiikkasi ja -kysymyksesi paljastavat enemmän sinusta kuin kuulusteltavasta. Hyvä kuulustelija saa kuulusteltavan avautumaan, ei sulkeutumaan.

        Silitelläänkö rikostutkimuksissa päitä?


      • hassua
        herätys kirjoitti:

        Haluaisin tehdä työtä rikollisten kirjallisena kuulustelijana, mutta rikollisia kai kuulustellaan pelkästään suullisesti. Ajattelen nopeasti, kun kirjoitan. Toisekseen; Suomessa yliarvostetaan koulutusta. Minä olisin luonnonlahjakkuus.

        Haluaisitko sinä alkaa ammatinvalinnanohjaajaksi?

        hah hah :P


    • oletteko samaa mielt

      Lapsiin liittyvä asia on se että sinkkumies tai -nainen joka kauan seurustelematta niin taatusti antaa kuvan samaa sukupuolta olevalle lapselleen ettei seurustelu kannata tai itse ei kelpaa seurusteluun ja siirtäää seurustelemattomuuden näin ollen lapselleen joka ei hevillä ala seurustelemaan. Lapselle on turha selittää löydy ketään asiallista.

    • Nyrkkiä ja remmiä tyttölapselle, maksettua pillua poikalapselle.

    • kuri ja järjestys

      En ole AT-mies, mutta pakko sanoa, että jos joskus saan lapsia, niin antaisin niille kunnollisen vanhanaikaisen kasvatuksen. Lepsuus, kurin puute, rajattomuus jne. ovat niitä syitä, mistä nykypolven kauhukakarat ovat saaneet alkunsa.

      Lapsi tarvitsee selkeät rajat, äidin ja isän. Lapsen kuuluu myös saada sisaria ja elää omakotitalossa eikä missään pienessä kerrostaloluukussa. En voi sietää nykyajan vapaan kasvatuksen hedelmiä, joten pitäisin kyllä huolen, ettei lapsistani tule sellaisia.

      • ei oikein

        tuo nyt ei ole nykyisen lainsäädönnön puolesta mahdollista.

        jos rajat asetetaan, fyysisellä puolella, siitä nasahtaa syyte ja huostaanotto.


      • kuri ja järjestys
        ei oikein kirjoitti:

        tuo nyt ei ole nykyisen lainsäädönnön puolesta mahdollista.

        jos rajat asetetaan, fyysisellä puolella, siitä nasahtaa syyte ja huostaanotto.

        Ja kuka puhui fyysisestä rajaamisesta mitään? On se kumma, kun kuri tarkoittaa ihmisille fyysistä väkivaltaa. Kuri tarkoittaa myös puheella asetettuja rajoja ja perheessä vallitsevia sääntöjä ja tapojen noudattamista. Ihme kun vanhemmat ovat nykyään niin kädettömiä ja lapset rajattomia.


    • meis33

      En tule kasvattamaan lapsia, koska en tule hankkimaan lapsia. Syynä on sekä kyvyttömyys saada naista ja haluttomuus hankkia jälkikasvua.

    • Kunnian mies

      Pitäisin huolen, ettei tyttärestäni tulisi yli yhden miehen nussimaa likaista huoraa.

    • Asia ei ole ajankohtainen toistaiseksi. Jos olisi sellainen tilanne että lapsen "hankinta" mahdollistuisi niin sit vois asiaa miettiä, aiemmin ei kannata.

    • 34557892345

      Maailmassa on jo valmiiksi niin paljon ihmisiä, että ruokaa ym. resursseja ei ole tarpeeksi kaikille varsinkaan tulevaisuudessa, jolloin koen aivan vastuulliseksi valinnaksi jättää lastenteon kokonaan väliin. Samalla säästän paljon päänvaivaa ja rahaa itseltäni ja voin omistautua harrastuksilleni ja itseni toteuttamiselle.
      Jos lapsi tulisi vahingossakin tehtyä, toki pyrkisin antamaan sille paremman kasvatuksen, jonka itse aikoinani sain. Ei ole oikein, että lapsi joutuu esimerkiksi pelkäämään isäänsä, vaikka kuri tällöin olisikin hyvä.

    • Ikisinkku M

      Joo koska siis olisin hyvä isä, parempi kuin kukaan, on sääli ettei sellaista naista ole löytynyt jonka olisin katsonut sopivaksi äidiksi lapsilleni. Nyttemmin olen kyllä jo ajatellut ettei tämä nykyinen yhteiskuntakaan ole sen arvoinen että ansaitsisi lapsen minulta, ehkä annan siis olla.

    • lifemocker

      en halua lapsia. en halua myöskään naista joka haluaa lapsia.

    • ....

      He.he millaisia sinkkumiehiä tavannut. Turvallisuutta ja rakautta ne pienet lapset tarvitsee.

    • Tässä ehtoni

      Nainen vaihtaa paskavaipat ja imetyksen. Muusta voidaan neuvotella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      85
      1869
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      368
      1534
    3. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      66
      1235
    4. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1065
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      37
      986
    6. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      190
      930
    7. Mies, ei käytetä kortsua

      Olen terve ja ehkäisy löytyy.
      Ikävä
      25
      905
    8. Minulla on nyt niin hirveä ikävä,

      etten meinaa kestää. ;( Voi kun olisit lohduttamassa minua. Anteeksi.
      Ikävä
      71
      836
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      805
    10. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      68
      794
    Aihe