Tunnoton sormi

hercul

Terve

Oikean käden peukalosta on hävinnyt toiselta puolelta tunto kokonaan. Kävin eilen hiihtämässä reilun lenkin. Sauvojen remmit olivat auringosta hapertuneet niin nopeasti tein 6mm narusta väliaikaiset lenkit. Näillä sauvoilla olen hiihtänyt ennenkin. Viime reissu kuiteskin jätti oikeankäden peukalon täysin tunnottomaksi osittain. Peukalon alapuolelle ,noin tuossa kämmenselän keskivaiheilla mutta peukalon kohdilla, oli punainen painauma narusta mutta muuten ei mitään erikoista. Toiseenkin käteen tuli tuo painauma mutta ei tunnottomuutta.

Tunnottomuus on täyttä tunnottomuutta, eli olen neulalla tökkinyt tunnotonta kohtaa ilman vaikutusta. Peukalo onneksi ei ole tummunut, voimaton, kylmä tai muuten erillainen toisen käden peukalono verrattuna. Tunnottomuus on vain peukalon "selällä" eli ei peukalon päässä. Peukalo ei tunne kylmää tai kuumaa. Tästä on nyt reilut 24h ja olen aika neuvoton. Mitä tehdä?

6

7045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jozzucca

      Nyt ei auta kuin odotella, että hermo paranee oltuaan puristuksissa. Mitään ihmelääkettä tunnon palautumiseen ei ole, aika parantaa parhaiten. Pidä sillä aikaa käsi lämpimänä ja hanki sauvoihisi kunnon remmit!

    • mikälie.

      Minulle on iän mukana tullut myös. Kun teen lumitöitä ja lykkään kolaa. Siinä tyskennellessä vasemman peukalonipää turtuu.Kynnenpuolella on tuntoa mutta peukaloni pää tulee tunnottomaksi.Ei kun ravistamaan ja taas lykkimään?

      • - -

        Tuttu tunne. Itsellä meni salitreenistä, mahd. liian kovilla painoilla, nimetön ja keskisormi osittain tunnottomiks. Johtuu luultavasti kädessä olevien hermojen rasittumisesta. Kipua ja rasituksen tunnetta myös tietyssä pisteessä käsivartta, josta vaiva ilmeisesti säteilee ko. sormiinkin.


    • Anonyymi

      Itselläni meni tunto uidessa vasemman käden kyynerpäästä pikkurilliin ja nimettömään. Menin lääkäriin. Laittoivat ranteessa olevan geelipatin takia leikkausjonoon. Kun leikkaus alkoi lähestyä, sanoivat että siinä on riski että tunnoton alue voi laajentuakkin. Peruin leikkauksen. Kyselin että jos menisi fysioterapiaan. 10 kertaa sain kelan avustusta. Oli siitä apua, siinä kohtaan oli aikaa mennyt jo reilu puolivuotta tunnottomilla sormilla. Tunto alkoi kuitenkin palautumaan ensin kihelmöintinä siitä ajan kanssa. Nyt etsin aiheeseen jälleen keskustreluja, koska nyt minulla on kummankin käden peukalot tunnottomat maalattiani aamusta iltaa/puoleenyöhön aitaa. Tnnottomuus alkoi jo ensimmäisenä päivänä, nyt pelkään jotain vastaavaa. Voin polttaa sormeni tuntematta mitään. Kun tarttuu kiinni vaikka kannusta joka on painava koko peukalon puolen kämmen tutuu oudolta etusormeen asti, mutta mikä tässä on kummaa kun kummankin käden peukkun pää on kummastakin kädestä turta. Liikkuvat normaalisti. Tosin maalasin kummallakin kädellä, mutta vasemmalla vähemmän ja siinä on enemmän tuntoa jäljellä.

    • Anonyymi

      Täällä on huonot hiihtokelit.

    • Anonyymi

      Moi! Olen toiminut erikoistautilääkärinä 27 vuotta, ja tunnoton sormi on varma käsisyövän ensimerkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe