alajärven vuodeosastoilla ei saa hoitoa eikä potilaista välitetä

vihainen potilas

Mitäs ajattelette. Kertokaa omista kokemuksistanne Alajärven terveyskeskuksen vuodeosastojen surkeasta toiminnasta.

120

8852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usko V. Ainen

      Hienostihan se toimii niillä resursseilla mitä on käytettävissä.
      Syyttäkää päättäjiänne jos on jotain sanomista.
      He ovat vastuussa viimekädessä.
      Hoitohenkilökunta tekee kaikkensa ja ylikin pienellä palkalla.

      • turhavaivannäkö

        Tämä Eijja Kiviharju- Ketola yritti aikoinaan eduskuntaan, kirjoittamalla tänne lähes sata tällaista ropakandaviestiä, yritti saada kaikista naapurikunnista kannatusta, mutta sai vain 23 ääntä .Ei edes kotikunnasta Kahavaltakaan saanut kannatusta. Nyt viisi vuotta myöhemmin on tämä sama ropakadamylly taas pantu pyörmään. Vaalit lähestyy.


      • yksmoni

        henkilöstö on vedetty liian tiukalle, syy huonosta hoidosta on päättäjien.


      • lapualta

        Eikös tämä Tämä Eijja Kivihrju-Ketola käynyt Lapuankin laittamassa asijat kuntoon,ainakin omien kirjoitusten mukaan..Mutta eikö nyt olis hyvä kokeilla oman kylän asioita eli Kauhavan asijoita kuntoon ,niin voisit saada vaikka 24 ääntä. Etkö ymmärrä edes hävetä tuota omaa robaas?


    • kokemusta myös

      Olen vihaisen potilaan kanssa aivan samaa mieltä. On kummallista, että tuon tasoinen terveyskeskus saa edes toimia. Valehdellaan päin naamaa. Tieto ei kulje kukaan ei tiedä mistään mitään, ketään ei kiinnosta mikään. Ylilääkäri kirjoittaa lähetteitä omalle yksityisvastaan otolleen, mikä on täysin moraalitonta, tämmöinen ei onnistu muutakuin Alajärven terveyskeskuksessa. Osastolla ei huolehdita potilaiden lääkkeiden saannista, vaan jätetään pöydälle ja ne ottaa jotka itse sen pystyvät tekemään. Samoin on ruokailun kanssa ne jotka pystyy itse syömään, saavat ravinnon ja nesteitä mutta avuttomat potilaat ovat aivan eri asia. On todella karmeaa katsella ns "ikärasismia". Toivon vain,että uusia SOTE alueita muodostettaessa tällaiset terveyskeskukset suljetaan.

      • Eija Kiviharju-Ketol

        Kirjoittaisitko tarkemmin [email protected]
        Olen / olemme kiinnostuneita Alajärven todellisista tapahtumista.

        Kiitos.


      • e. kiviharju-ketola
        Eija Kiviharju-Ketol kirjoitti:

        Kirjoittaisitko tarkemmin [email protected]
        Olen / olemme kiinnostuneita Alajärven todellisista tapahtumista.

        Kiitos.

        Olen/olemme edelleen tosi kiinnostuneita Alajärven asioista,ottakaa yhteyttä niin saamme lukea ja ihmetellä!


      • Tiedtään kuka

        Nämä kertomukset on tänne kirjoittanut yks ja sama henkilö .Hänestä varmaan tulee vielä tulevaisuudessa kuuluisa kirjailia, hänellä on edessä loistava tulevaisuus Valitettavasti tämä kuuluisuus ei ole Alajärvelttä .


      • ondeopoosi
        Tiedtään kuka kirjoitti:

        Nämä kertomukset on tänne kirjoittanut yks ja sama henkilö .Hänestä varmaan tulee vielä tulevaisuudessa kuuluisa kirjailia, hänellä on edessä loistava tulevaisuus Valitettavasti tämä kuuluisuus ei ole Alajärvelttä .

        Sä se ainakaan ole: liian monta kirjoitusvirhettä mutta ehkäpä joku sukulaisesi..manne tai jesse?


      • Varma tieto on
        ondeopoosi kirjoitti:

        Sä se ainakaan ole: liian monta kirjoitusvirhettä mutta ehkäpä joku sukulaisesi..manne tai jesse?

        Yrität eksyttää ,Mannea on turha tähän vetää ,sinut tunnetaan varmasti


      • e.kiviharju-ketoIa
        Eija Kiviharju-Ketol kirjoitti:

        Kirjoittaisitko tarkemmin [email protected]
        Olen / olemme kiinnostuneita Alajärven todellisista tapahtumista.

        Kiitos.

        Miten Alajärven vuodeosaston toiminta on kehittynyt,olen/olemme yhä kiinnostuneita auttamaan teitä mahdollisissa ongelma tilanteissa.Myös lastensuojelu asioiden hoito on meillä hallussa,olen/olemme toimineet Lapuan ja Ylistaron alueella menestyksekkäästi ja tulokset ovat olleet hyviä.
        Ottakaa rohkeasti yhteyttä yllä olevaan sp. osoitteeseen.


      • epulainen

        komunisti ketola! olisi oivallinen ja ammattitaitoinen persiännuolia vessaan.


    • vihainen omainen

      Sukulaiseni joutui sairaalaan alajärvelle, hänet oli sinne ennemmin jouduttu viemään parin vuoden aikana joitakin kertoja ambulanssilla, kun hän oli kaatunut, koska jalat olivat hetkellisesti tavallaan halvaantuneet. Näinä kertoina ei hänelle tehty mitään kokeita lopulta hänet pari vuotta ensimmäisen kaatumisen jälkeen tutkittiin ja hänestä löytyi niin iso tyrä että tätä ei enää uskallettu leikata. Muutama kuukausi tämän jälkeen hän joutui taas ambulanssilla alajärvelle. Hänet oli laitettu vuodeosastolle ja siellä ollessaan hän oli halunnut vessaan, jonne hoitaja tuli häntä saattamaan, koska hän ei päässyt kunnolla liikkumaan. Vessassa ollessaan hän kaatui, vaikka hoitaja oli ihan vieressä. Kaatuessaan hän mursi lonkansa ja löi päänsä silloin hänet siirrettiin Seinäjoelle, jossa hänen lonkkansa leikattiin sitten hän sai keuhkokuumeen ja oli jotai viisi päivää, siellä. Sitten hänet siirrettiin takaisin alajärvelle jossa hänet taas unohdettiin lähes kokonaan ja antibiottien antaminen antaminen lopetettiin, vaikka keuhkokuume ei selvästi ollut vielä parantunut. Kohta keuhkokuume palasi taas pahana ja antibiottien antaminen aloitettiin taas, mutta liian myöhään keuhkokuume oli jo niin paha, että hän kuoli siihen pari kuukautta puoli tajuttomana sängyssä maattuaan. Tänä aikana häntä käytettiin suihkussa ainoastaan kerran viikossa ja hänelle hoitajien sanoja lainaten välillä unohdettiin antaa ruokaa

      • surkeaa touhua

        Näinhän se menee, viime tipassa kun nähdään ettei mitään ole tetävissä niin siirretään Seinäjoelle. Halvin vanhus on kaupungille, joka on kuollut. Kaatumiset ja sängystä putoamiset ovat näköjään melkein joka päiväistä. Nuorempien ihmisten kohdalla säästeään erikoissairaanhoidon kuluista eikä määrätä ajoissa jatkotutkimuksiin. Ei osata tulkita esim. röntgenkuvia. Äitini kohdalla ei esim. nähty selvää lonkkamurtumaa. Onhan siellä se Burana lääkäri joka määrää vaivaan kun vaivaan Buranaa.


    • nati naxtoo

      Taitaa sitten olla parasta että kaikki sairaalan toiminnot siirretään joko Vaasaan tai Tampereelle.
      Kansa on puhunut.

      • Tiedetään kuka olet

        Taas on sama kirjailia,joka näitä lyhyitä kertommuksia tänne kirjoittelee.Riittääkö sinulla nimimerkit .Olet jotenkin häiriintynyt


    • tyrmistynyt

      Huomattu myös että Alajärvellä hoitajia ei kiinnosta hoitaminen. Vanhuksilla ei tunnu olevan mitään merkitystä jätetään vaan huoneisiin kuolemaan. Lähes aina kun käy katsomassa potilaita hoitajat vain istuvat taukotilassa nauramassa. Vaikka käytävällä kuuluu kun hälytys kellot soi ja jotkut huutavat apua. Kerran Joku vanhus oli tippunut sängystä ja oli ollut lattialla kuulema jo vartin vaikka toinen huoneessa ollut oli huutanut apua ja soittanut hälyytyskelloa.

      • Olen tyrmistynyt

        Nimimerkille: tyrmistynyt

        Hoitajat ei ehdi kun käsiä ei ole enempää! Hoida sinä nyt HETI sinne hoitajia lisää! Sinä hoidat nyt sinne lisää hoitajia ja heti!

        Voi kun kuulisikin naurua että jaksaisi .

        Vanhukset putoilee sängystä niin kauan kun sinä et hoida sinne heti hoitajia lisää.


      • maijlis
        Olen tyrmistynyt kirjoitti:

        Nimimerkille: tyrmistynyt

        Hoitajat ei ehdi kun käsiä ei ole enempää! Hoida sinä nyt HETI sinne hoitajia lisää! Sinä hoidat nyt sinne lisää hoitajia ja heti!

        Voi kun kuulisikin naurua että jaksaisi .

        Vanhukset putoilee sängystä niin kauan kun sinä et hoida sinne heti hoitajia lisää.

        Missä on hoitajien moraali? Olen myös kuullut useammalta luotettavalta taholta, että hoitajilla on kyllä aikaa istua kanvitauolla jopa 45 min. On varmasti joukossa hyviäkin hoitajia, mutta nämä vanhankansan omituisen hoitokulttuurin omaavat hoitajat varmasi jyräävät alleen muutoshenkiset hoitajat.


      • Omainen

        Sairaalasta on tullut (vanhain) hoitokoti. Sairaanhoitajien kuuluisi tehdä töitä sairaitten parissa ja nyt Alaj. sairaalassa on pelkästään vanhuksia ja muistisairaita. Vanha tätini haaveilee Kurejoen vanhainkodista! Aika kultaa muistot,mutta jotain ihmisläheistä on ennen ilmeisesti puutteista huolimatta siellä ollut.


      • Käytännössänäin

        Sanomattakin on selvää varsinaisen sairauden hoidon keskittyminen Seinäjoelle soten kaatumisesta huolimatta, ei pienillä kunnilla piisaa enää rahat ylläpitää varsinaista sairaalatoimintaa kalliine laitteineen ja henkilökuntineen.


      • Omainenmyös
        Omainen kirjoitti:

        Sairaalasta on tullut (vanhain) hoitokoti. Sairaanhoitajien kuuluisi tehdä töitä sairaitten parissa ja nyt Alaj. sairaalassa on pelkästään vanhuksia ja muistisairaita. Vanha tätini haaveilee Kurejoen vanhainkodista! Aika kultaa muistot,mutta jotain ihmisläheistä on ennen ilmeisesti puutteista huolimatta siellä ollut.

        Omainen makaa parasta aikaa osastolla. Surkea homma :/ Surkea :( Olen niin surullinen aiheesta, ettei ikäihmisiä kohdella hyvin. Perushoito estäisi monta lisä ongelma. Mutta ei. Sanottu on. Posket punaisena keskusteltu, tunteita näytetty.... kohtelu sama. Haetaan omainen kotiin, hoidetaan itse. Ei siitä kannata ainakaan maksaa. Sen verran surkea on hoito.


    • tyrmistyneelle

      No sut sitten varmaan tunnetaan siellä kun noin hyvin tiedät asiat ja paikalla olet ollut kaikenaikaan?
      Asiat eivät aina ole niinkuin luullaan- ja vähiten Alajärvellä jossa asuu Pohjanmaan passivoituneimmat ihmiset.

      • tyrmistynyt

        Kolme kuukautta kävin joka päivä katsomassa muutaman tunnin isääni ennen kun Se kuoli. Joten kokemuksia kyllä tuli, eikä ne kokemukset olleet mitenkään positiivisia


      • Anonyymi
        tyrmistynyt kirjoitti:

        Kolme kuukautta kävin joka päivä katsomassa muutaman tunnin isääni ennen kun Se kuoli. Joten kokemuksia kyllä tuli, eikä ne kokemukset olleet mitenkään positiivisia

        Ja kuolema tai siihen johtanut sairaus oli Alajärven tk:n vika ?


    • jesse 3:16

      Kuolemalle ET sinäkään voi mitään.
      Se tulee kun on sen aika.
      Siinä ei auta vaikka on tusina lekureita ja hoitsuja paikalla.
      Kokemusta on täälläkin...

    • Ajan tasalla:(

      Tyrmistyttävää puhetta kyynisiltä omaisilta. Jos koette asiat näin, luulisi palautteen olevan asiallista ja rakentavaa. Ettei vai olisi niin, että huono omatunto kolkuttaa. On hyvä syyttää aina jotain toista, jos itse ei kykene auttamaan. Sehän on selvää, että resurssit ei riitä enää paapomahoitoon. Suomen terveyskeskukset eivät ole teho-osastoja. Ne ovat palliatiivisen hoidon osastoja, jossa hoidetaan oireen mukaisesti. Lääkärit päättävät potilaan hoidosta ja kunnioittavat potilaan oikeutta. Hoitajat toteuttavat sitä tietysti resurssien puitteissa. Minä olen vieraillut äkisti sairastuneen omaisen luona osastolla aikaisemmin usean viikon ajan ja tiedostin hoitajien vähyyden. Huonosti kävi, mutta se ei ollut hoitajien vika, vaan isän sairauden. Annoin vain positiivista palautetta hoitajille hyvästä hoidosta, ei tullut mieleenkään alkaa kyttäämään tai syyttämään ketään. Minä hyväksyin isän sairauden.

      • minä

        Täytyy ajan tasalla olevan myös muistaa, että perushoitoon kuuluu puhtaudesta,
        ravinnosta, nesteiden saannista ja huolehtiminen siitä, että lääkkeet menee
        suuhun ja oikeaan aikaan. Kukaan ei tarvitse mitään "paapomishoitoa", mutta
        potilaan asiallinen kohtelu ja perusasiat kuntoon niillä päästään jo pitkälle.
        Asenne kasvatusta ja johtamisen opiskelua kehiin! Alajärvellä on tällä hetkellä menossa suuret investoinnit, niin säästöt otetaan sieltä mistä ne helpoimmin saadaan eli perusturvasta. Tämä tarkoittaa sitä, että hoitotyötä joudutaan tekemään
        ainavain pienemmällä hoitajamäärällä. Eihän voi olla niin tyhmää ihmistä, joka ei
        ymmärrä, että silloin hoidon laatu entisestään kärsii.


      • Testit takaisin
        minä kirjoitti:

        Täytyy ajan tasalla olevan myös muistaa, että perushoitoon kuuluu puhtaudesta,
        ravinnosta, nesteiden saannista ja huolehtiminen siitä, että lääkkeet menee
        suuhun ja oikeaan aikaan. Kukaan ei tarvitse mitään "paapomishoitoa", mutta
        potilaan asiallinen kohtelu ja perusasiat kuntoon niillä päästään jo pitkälle.
        Asenne kasvatusta ja johtamisen opiskelua kehiin! Alajärvellä on tällä hetkellä menossa suuret investoinnit, niin säästöt otetaan sieltä mistä ne helpoimmin saadaan eli perusturvasta. Tämä tarkoittaa sitä, että hoitotyötä joudutaan tekemään
        ainavain pienemmällä hoitajamäärällä. Eihän voi olla niin tyhmää ihmistä, joka ei
        ymmärrä, että silloin hoidon laatu entisestään kärsii.

        Omaisista on paljon haittaa hoitotyölle. Uskokaa huviksenne että liki 100 v ihminen kuolee . Onko fiksua pitkittää 2 viikolla hänen kitumistaan letkuilla yms.
        Uskokaa että se isänne tai äitinne kuolee vanhuuteen hoidossa eikä yksin jonnekin vanhan talon nurkkaan. Hoitajat on 3 vuorotyössä.
        Uskokaa että ihmine on lopussa uskokaa että elämä on lopussa siltä isältänne ja äidiltänne. Saavat hoitoa mitä hoitajat ehtivät. Jos hoidon taso on mielestänne huonoa niin alkakaa soitella päättäjille että saadaan hoitotyöhön käsiparia lisää ja semmoisia hoitajia joka on itse halunneet töihin ei pakotettuja työtävieroksuvia kivisydämisiä tupakka ihmisiä.


      • MarrlColt
        Testit takaisin kirjoitti:

        Omaisista on paljon haittaa hoitotyölle. Uskokaa huviksenne että liki 100 v ihminen kuolee . Onko fiksua pitkittää 2 viikolla hänen kitumistaan letkuilla yms.
        Uskokaa että se isänne tai äitinne kuolee vanhuuteen hoidossa eikä yksin jonnekin vanhan talon nurkkaan. Hoitajat on 3 vuorotyössä.
        Uskokaa että ihmine on lopussa uskokaa että elämä on lopussa siltä isältänne ja äidiltänne. Saavat hoitoa mitä hoitajat ehtivät. Jos hoidon taso on mielestänne huonoa niin alkakaa soitella päättäjille että saadaan hoitotyöhön käsiparia lisää ja semmoisia hoitajia joka on itse halunneet töihin ei pakotettuja työtävieroksuvia kivisydämisiä tupakka ihmisiä.

        Tupakoivat hoitajat ovat järjestään ahkerampia kuin tupakoimattomat. Tupakoivat hoitajat käyvät tupakoimassa pikaisesti ja jatkavat työtään, kun tass tupakoimattomat istuvat...istuvat ja istuvat tauollaan edelleen.
        Ei sovi yleistää!!


      • Anonyymi
        MarrlColt kirjoitti:

        Tupakoivat hoitajat ovat järjestään ahkerampia kuin tupakoimattomat. Tupakoivat hoitajat käyvät tupakoimassa pikaisesti ja jatkavat työtään, kun tass tupakoimattomat istuvat...istuvat ja istuvat tauollaan edelleen.
        Ei sovi yleistää!!

        Kun ei löydy sen verran sitä selkärankaa, että pystys sen kessuttelemisen lopettamaan, pitää näköjään sitten syytellä muita.


    • ellukka

      Äitini on ollut nyt pari viikkoa hoidossa tkssa 1 osastolla, ja olen ollut hyvin tyytyväinen hänen hoitoonsa. Hoitajat jaksavat olla niin iloisia ja ystävällisiä,vaikka heillä näyttää olevan kiire ja vähän työntekijöitä. Osaavat hommansa todella hyvin verrattuna moniin muihin paikkoihin. Kaikki jotka valittavat, voisivat mennä edes viikoksi kokeilemaan sellaista hoitotyötä!!!! Valittajat, suut umpeen.

    • Te jotain älä marise

      Ole hyvä ja mene auttamaan sinne.

    • ruikuttaja2013

      Terveyspuolella, koulumaailmassa jne.. suurin työllistäjäporukka on nämä kestovalittajat, jotka ei oo mihinkään tyytyväisiä! Valittavat valittamisen ilosta!

      • tarkkailia

        Eija Kiviaho Ketola. Olet itse kirjoittanut ja vastannut omiin kirjoituksiisi ,mitä tämä tällainen Ropaganda on olevinaan.Nyt ei enää riitä nämä että kirjoittelet näille sivuille vaan äänesi kuuluu jo radiossakin .Näin et pääse eduskuntaan kuten viime eduskuntavaalit osoitti sait vai 23 ääntä Eikö yhtään hävetä, muista vastuu.


      • L.Oikkari

        Ei se eduskuntaan yritäkkään,vaan nyt se haluaa Pesoseksi Pesosen paikalle!
        IPU puolue valitsee uuden puheenjohtajan ja se pesti kiinnostaa


    • surullinen 1

      Täytyypä laittaa muutama kommentti tänne kun kerran tällainen aloitus oli.Olen todella surullinen parin vuoden takaiseen isäni kuolemaan.Häntä hoidettiin tk.vuodeosastolla noin pari viikkoa.Vointi meni todella alas päin jo viikon sisällä,ruokaa ei saanut syötyä,oli kipuja,lääkkeeksi isoja Panadoleja,jotka oli ensinnäkin vaikea niellä.Keuhkokuvat otettiin ja jotain löydöksiä oli,mutta tutkintaa jatkettiin tuberkuloosi yskösten ottamisella,jotka kesti päiviä.Lähetettä ei saanut Seinäjoelle vaikka sitä pyydettiin.Kaaduttuaan vessassa,loukkasi jalkansa,joka alkoi kipeytyä ja tummua.Käynti Seinäjoella,josta palautus takaisin kun ei murtumia ollut.Viimein jalka oli kylmä ja kipeä,jolloin ymmärrettiin lähettää isäni takaisin Keskus-sairaalaan,sitä ennen lääkäri käytävällä isoon ääneen oli katkaisemassa isäni jalkaa,jolloin sai vanhuksen panikkiin.Seinäjoella todettiin veritulppa jalassa,sekä joka puolelle kehoa levinnyt keuhkosyöpä.Mitään ei ollut enää tehtävissä.Isäni kuoli seuraavana päivänä.Ainut lohtu oli että isäni kerkesi saamaan viimeisen vuorokautensa aikana kunnon kipulääkityksen.Vakavasti syöpäsairasta hoidettiin tk.ssa kipulääkkeenä Panadolia.Tämäkö oli arvokasta hoitoa ?

      • hoitaja minäkin

        Surullinen tarina, joka ei varmasti ole ainoa tarina. Suuresti ihmettelen hoitajana
        sitä, miksi vuonna 2013 täytyy ihmisen kärsiä tuskallisista kivuista? Kivun hoito
        on ainakin Alajärvellä täysin lapsen kengissä. Panadol 1g ei todellakaan ole
        mikään terminaalivaiheen kipulääke. Vaihtoehtoja kyllä löytyy esim. laastarit, jos
        niitä vain halutaan käyttää. Muutenkin saattohoidosta ei Järvi-Pohjanmaalla ole
        hajuakaan. Saattohoito ei ole pelkästään kuolevan hoitoa, vaan siinä on otettava
        myös omaiset huomioon. Asenne on täysin hukassa lääkäreiltä, jotka määräävät
        terminaalivaiheen kipulääkkeet. Ottakaa selville miten muualla asiat hoidetaan.


      • serppi
        hoitaja minäkin kirjoitti:

        Surullinen tarina, joka ei varmasti ole ainoa tarina. Suuresti ihmettelen hoitajana
        sitä, miksi vuonna 2013 täytyy ihmisen kärsiä tuskallisista kivuista? Kivun hoito
        on ainakin Alajärvellä täysin lapsen kengissä. Panadol 1g ei todellakaan ole
        mikään terminaalivaiheen kipulääke. Vaihtoehtoja kyllä löytyy esim. laastarit, jos
        niitä vain halutaan käyttää. Muutenkin saattohoidosta ei Järvi-Pohjanmaalla ole
        hajuakaan. Saattohoito ei ole pelkästään kuolevan hoitoa, vaan siinä on otettava
        myös omaiset huomioon. Asenne on täysin hukassa lääkäreiltä, jotka määräävät
        terminaalivaiheen kipulääkkeet. Ottakaa selville miten muualla asiat hoidetaan.

        Hoitsut tekevät mitä pystyvät ja millä pystyvät mutta lääkärit tekevät hoitopäätökset ja ne siellä on täysiä huithapeleita, ylilääkäristä alkaen. Lääketiede ja hoitotiede on kaks eri asiaa. Hoitajien päälle on turha enempää paskaa nakella. Sopii tyytymättömien mennä kokeileen sitä hommaa...


      • surullinen1
        serppi kirjoitti:

        Hoitsut tekevät mitä pystyvät ja millä pystyvät mutta lääkärit tekevät hoitopäätökset ja ne siellä on täysiä huithapeleita, ylilääkäristä alkaen. Lääketiede ja hoitotiede on kaks eri asiaa. Hoitajien päälle on turha enempää paskaa nakella. Sopii tyytymättömien mennä kokeileen sitä hommaa...

        Hoitajat ei täs mun kirjoituksessa saanetkaan palautetta,vaan lääkärit.Lääkärit tekevät hoitosuunnitelman, jota hoitajat toteuttaa ja monesti pienellä henkilöstömäärällä,ymmärrän sen kyllä.Mutta kun tällainen aloite oli ja varmaan on monella huonoja kokemuksia,niin eikö niistä saisi mainita,jos edes jonkun kohdalla asiat parantuisivat.Tuntuu,että omaisista tehdään turhan valittajia,ja niitäkin varmaan on,mutta kyllä todellisista asioista pitää voida tuoda epäkohdat esille.Jonakin päivänä meistä jokainen voi joutua tilanteeseen, jossa vain omisten sinnikkyys ja asioissa hollilla oleminen voi tuoda avun.Harvemmin se kipeä vanhus jaksaa itse oikeuksiaan puolustaa,ovat vain hiljaa, kun kokevat muutenkin olevansa taakaksi. Yhdyn täysin edellisen kirjoitukseen,että huithapeleita löytyy,ylilääkäristä alkaen.


      • muutosta odottaen
        surullinen1 kirjoitti:

        Hoitajat ei täs mun kirjoituksessa saanetkaan palautetta,vaan lääkärit.Lääkärit tekevät hoitosuunnitelman, jota hoitajat toteuttaa ja monesti pienellä henkilöstömäärällä,ymmärrän sen kyllä.Mutta kun tällainen aloite oli ja varmaan on monella huonoja kokemuksia,niin eikö niistä saisi mainita,jos edes jonkun kohdalla asiat parantuisivat.Tuntuu,että omaisista tehdään turhan valittajia,ja niitäkin varmaan on,mutta kyllä todellisista asioista pitää voida tuoda epäkohdat esille.Jonakin päivänä meistä jokainen voi joutua tilanteeseen, jossa vain omisten sinnikkyys ja asioissa hollilla oleminen voi tuoda avun.Harvemmin se kipeä vanhus jaksaa itse oikeuksiaan puolustaa,ovat vain hiljaa, kun kokevat muutenkin olevansa taakaksi. Yhdyn täysin edellisen kirjoitukseen,että huithapeleita löytyy,ylilääkäristä alkaen.

        Se on todellakin totta, että muutama lääkäri ylilääkäri mukaanlukien välittömästi
        vaihtoon ennen ei muutosta tapahdu. Tällä palstalla ei varmasti kukaan turhaan
        ruikuta. On vain niin vaikea ottaa kritiikkiä vastaan, joka perustuu totuuteen.
        Onhan ylilääkärillä myös esimies, ja viimeisen sanan sanoo perusturvalautakunta.
        Tähän asiaan ei ole kukaan puuttunut, vaikka tätä on jatkunut jo vuosia mikä on aivan käsittämätöntä. Johtaminen on aivan hukassa joka sektorilla. Syy ei todellakaan
        ole hoitajien.


      • suojeliatar
        muutosta odottaen kirjoitti:

        Se on todellakin totta, että muutama lääkäri ylilääkäri mukaanlukien välittömästi
        vaihtoon ennen ei muutosta tapahdu. Tällä palstalla ei varmasti kukaan turhaan
        ruikuta. On vain niin vaikea ottaa kritiikkiä vastaan, joka perustuu totuuteen.
        Onhan ylilääkärillä myös esimies, ja viimeisen sanan sanoo perusturvalautakunta.
        Tähän asiaan ei ole kukaan puuttunut, vaikka tätä on jatkunut jo vuosia mikä on aivan käsittämätöntä. Johtaminen on aivan hukassa joka sektorilla. Syy ei todellakaan
        ole hoitajien.

        Kenenhän se on vika,kun kovissa kivuissa oleva syöpäpotilas pyytää kipulääkettään...niin hoitaja sanoo,että kunhan ehdin,mul on nyt kahvipaussi ?!?! Eikös se pidä mennä niin,että ensin potilaat ja sitten kahvi yms.


    • MuutosTulossa

      Laiskoja ne ovat. Esittävät kiireistä vedoten potilastietojärjestelmiin yms. Pah. Netissä surffailevat ja työtään välttelevät. Vailla mitään vastuuta. Ovat vain töissä ja hakevat rahat.

      • Aika Pommi

        Aikaa hoitajilla ja muilla on. Olympialaisten aikaan katsottiin työaikana netistä työtietokoneilla kisoja. Paljon ihailtu Effica-potilastietojärjestelmäkin takkusi.
        Ainiin, tästä ei saanut puhua.
        Alaspäin on menty, kiitos Järvi-Pohjanmaan ja kuntien itsekkäiden asenteiden. Kuinka oli alunperin sovittu terveyskeskuksen vuodeosasto- ja muut kuviot? Kuinka kävikään? Lopputulos: en haluaisi läheisiäni Alajärvelle tk:n osastolle. Vika ei hoitajissa vaan rakenteissa. On tutkittu, että sairas vanhus ottaa takapakkia viikossa, kun joutuu vuodeosastolle. Taantuminen tasaantuu, kun kotiin pääsee ja kohta ollaan yhtä pirteitä kuin ennen.


    • Ei käsiparia ei !

      Nyt saatte helpotusta hoitoasioihin! Olkaa onnellisia , toimistoon on palkattu uusi paperin siirtelijä joku johtaja. Missä olikaan se uutinen ?

      • aikoihin eletty

        Ihan totta, johtoporrasta jatkuvasti lisätään ja säästöjä tehdään esim. siivoojien
        ym.ruohonjuuritason työntekijöiden kustannuksella. Aika outoa toimintaa.
        Säästöt ei näköjään koske "herrasväkeä".


      • Huolestunut
        aikoihin eletty kirjoitti:

        Ihan totta, johtoporrasta jatkuvasti lisätään ja säästöjä tehdään esim. siivoojien
        ym.ruohonjuuritason työntekijöiden kustannuksella. Aika outoa toimintaa.
        Säästöt ei näköjään koske "herrasväkeä".

        Montakohan hoitajaa Alajärvellä on suhteessa potilaisiin? Tämä kannattaisi selvittää. Tämä on valtava ongelma koko yhteiskunnassamme!! Kaikkialla haetaan tulosta ja iäkkäitä ihmisiä ei arvosteta. Surullista! Nyt tarvitaan aktiivisia omaisia, jotka eivät hyväksy tällaista toimintaa.
        Hoitajat, ainakin suurin osa, varmasti tekevät parhaansa nykyisillä resursseilla. Lääkärin rooli on myös äärimmäisen tärkeä ja erityisesti hoidettaessa heikossa kunnossa olevaa ihmistä lääkärin tulisi ehdottomasti huomioida myös omaiset. Vastaan on tullut ikävä kyllä lääkäreitä, jotka eivät tähän kykene. Esimerkiksi saattohoidosta tai elvytyskiellosta päätettäessä tulisi kuulla myös omaisia tai ainakin asia ja tilanne heille selittää. Ja tämä on lääkärin tehtävä!
        Kuntouttavaa hoitoa tulisi myös tehdä vuodeosaston potilaille enemmän, nykyään se näyttää olevan hyvin olematonta. Mitä kauemmin vanhusta makuutetaan sängyssä, sitä vaikeampi hänen on sieltä enää ylös nousta ja kuntoutua.
        Toivon, että ihmiset veisivät näkemiään puutteita kunnallisten päättäjien tietoisuuteen ja tarvittaessa ylemmäksikin. Asioista vaikeneminen ei auta potilaita, omaisia eikä vuodeosastojen työntekijöitäkään. Silloin mikään ei muutu!


    • Money Talks

      Itse olen jo aikoja sitten tehnyt sen valinnan etten TK:n palveluja(mitä palveluja?!)käytä vaan menen aina suoraa yksityiselle. En jaksa edes soittaa päivystykseen kun on niin vaikeaa saada aikaa vaikka olisi mikä. Alajärven terveyskeskus on kyllä kaikkinensa aika turha paikka. Mutta onneks rahalla saa kunnon hoitoa ja nopeasti lähetteen eteenpäin tarvittaessa.

      • Hoitsu

        Itseltä meni usko tasokkaaseen terveydenhuoltoon Suomessa isäni hoitoa seuratessa Alajärven vuodeosastolla. Itse olen sairaanhoitaja ja en voinut uskoa näkemääni. Kivunhoito ihan olematonta, lääkkeet sekaisin, ei kunnon nesteytystä, lääkehoito alkeellista, tieto ei kulje osastolla mihinkään suuntaan ja omaisilla suuri huoli koko ajan hoidon laadusta. Vanhuksia ei lähetetä jatko hoitoon kovin helpolla ja moni kuolee osastolle.


      • linnaanko
        Hoitsu kirjoitti:

        Itseltä meni usko tasokkaaseen terveydenhuoltoon Suomessa isäni hoitoa seuratessa Alajärven vuodeosastolla. Itse olen sairaanhoitaja ja en voinut uskoa näkemääni. Kivunhoito ihan olematonta, lääkkeet sekaisin, ei kunnon nesteytystä, lääkehoito alkeellista, tieto ei kulje osastolla mihinkään suuntaan ja omaisilla suuri huoli koko ajan hoidon laadusta. Vanhuksia ei lähetetä jatko hoitoon kovin helpolla ja moni kuolee osastolle.

        Sittenhän olet hoitsu tehnyt virkavirheen???


      • hoitaja/omainen
        Hoitsu kirjoitti:

        Itseltä meni usko tasokkaaseen terveydenhuoltoon Suomessa isäni hoitoa seuratessa Alajärven vuodeosastolla. Itse olen sairaanhoitaja ja en voinut uskoa näkemääni. Kivunhoito ihan olematonta, lääkkeet sekaisin, ei kunnon nesteytystä, lääkehoito alkeellista, tieto ei kulje osastolla mihinkään suuntaan ja omaisilla suuri huoli koko ajan hoidon laadusta. Vanhuksia ei lähetetä jatko hoitoon kovin helpolla ja moni kuolee osastolle.

        Saman olen minäkin todennut Ilmajoen terveyskeskuksen akuutti osastolla.
        Melkoinen arvauskeskus, kivunhoito olematonta, ei kunnon nesteytystä, ravintoa.
        Iho rikki, kynsiä ei leikata, partaa ei ajeta. Potilas saa odottaa puoli tuntia hälytyksen jälkeen, ennen kuin tullaan katsomaan...sitten tulee opiskelija joka kertoo hoitajilla on tauko. Surullista!


    • huolestuttavaa

      Terveyskeskuksen vuodeosaston henkilökunta on lähettänyt tiedonannon
      viranhaltijoille, lautakunnan jäsenille, luottamusmiehilleen ja aluehallintovirastolle
      11.2.2013. Kirjeissään henkilökunta on nostanut esiin työn henkisen
      ja fyysisen kuormittavuuden ja potilasturvallisuuden vaarantumisen riittämättömän
      hoitajamitoituksen ja siitä aiheutuvan kiireen vuoksi.

      On käsittelyssä tiistaisessa perusturvalautakunnan kokouksessa.

      • läheltä seurannut

        Tämähän on ollut jo kauan ja laajasti tiedossa, mutta johto on halunnut pitää ongelmia piilossa. Toivottavasti asiat muuttuu ja johtajat kiireesti vaihtoon, muuten ei tapahdu mitään. Päättäjät eivät myöskään ole halunneet uskoa, mikä se tilanne todellisuudessa on.


    • yksityisyrittäjä

      vai oisko työntekijät vaihtoon ja uudesti ajattelevia siään? kivikausi on jo ohi kunnallisellakin puolella ja kustannustehokasta ajattelua vaaditaan! Ihmetyttää tuo rutina kun työpaikka varma jne..häpeäisitte!

    • selvitys1

      Alajärven terveyskeskuksen hallintotoimesta on tehty kantelu Oikeuskanslerinvirastoon ja eräästä hoitojaksosta tulee esitutkintapyyntö vireille Etelä-Pohjanmaan poliisilaitoksella

      • selvitys1

        Kovinpa tämä nyt hiljeni ilmeisesti osastoilla onkin sitten asiat kunnossa Joka tapauksessa ne selvitetään niin että kiveä ei kääntämättä jää


      • pettynyt4
        selvitys1 kirjoitti:

        Kovinpa tämä nyt hiljeni ilmeisesti osastoilla onkin sitten asiat kunnossa Joka tapauksessa ne selvitetään niin että kiveä ei kääntämättä jää

        Juuri tulen kyseisetä terveyskeskuksesta omaiseni luota.Hoito on sitä tai tätä, lääkkeet annetaan potilaalle aivan koska sattuu. Nyt tuli juuri ilmi ettei hän ole eilen saanut yhtä lääkettä ollenkaa,eikä kaiketi olisi tänäänkään saanut jos ei olisi petikaverin kanssa alkaneet kysellä.Jos näin hoidetaan potilaita niin ei tarvii odottaa heidän paranemista.Kun aloin ottaa asiasta selvää niin oli vastaus ettei raportilla oltu siitä mainittu.Sekä toinen asia mikä kummastuttaa se,et pitää viedä omia lääkkehiään mukana jos aikoo niitä säänöllisesti ottaa.


    • Muistoja on kyllä tk:sta yleensä. Kesällä 2005 57-vuotias äitini sai syvään laskimotukokseen tulehduskipulääkityksen ja seuraavana päivänä massiiviseen keuhkoveritulppaan pelkän elvytyksen. Onneksi hänen ei tarvinnut kärsiä pitkään, vaikka hoito oli tällaista seurauksen hoitoa..

      Terveyskeskus muutti selitystään äitini kotiuttamisen syystä kolme kertaa: Aluksi ylilääkäri sanoi, että pinnallinen laskimotulehdus (ihon alla oleva laskimo on kipeä, sen ympärys on punoittava, turvonnut ja kuumottava) oli sopiva diagnoosi oireille (oikea reisi oli kipeytynyt ja turvonnut). Ei ollut mitään syytä epäillä syvää laskimotukosta (Yleensä toispuolinen, suhteellisen nopeasti ilmaantunut turvotus. Potilas tulisi muuten hoitosuositusten mukaan lähettää syvien laskimoiden tutkimukseen ja aloittaa antikoagulaatio, kun pinnallinen tulehdus nousee reiden keskiosan yläpuolelle.). Seuraavana päivänä hän muutti lausuntoaan sanomalla, ettei olisi tiennyt, mitä olisi itse tehnyt. Terveydenhuollon oikeusturvakeskukselle lähettämässään lausunnossaan hän taas vetosi ultraäänitutkimuksen huonoon saatavuuteen (kaikesta muusta paitsi lääkärien palkoista säästetään...). Lopuksi äitini tutkinut lääkäri väitti vakuutuslautakunnalle, että äitini reidet olivat symmetriset (Kuolintodistuksessa ei mainittu vasemman jalan turpoamisesta mitään. En siis ymmärrä, miten ne voivat olla symmetriset.).

      Minulla on muuten henkilökohtainen kokemus kyseisestä lääkäristä. Jotkut teistä saattavat vielä muistaa tämän värikkääseen paitaan pukeutuneen lääkärin. Kävin hänen vastaanotollaan, koska tarvitsin todistuksen sairaslomaa varten. Hän katseli melkein koko vastaanoton ajan tietokonettaan. Hän kysyi "Mitä laitetaan?" ja naurahti. Hän toivoi löytävänsä taudin, joka sopii kaikille työnantajille. Ilmeisesti on kyse samasta lääkäristä, josta äitini kertoi puhelussaan pari vuotta ennen kuolemaansa. Hän sanoi palanneensa vastaanotolta hämmentyneenä. Siellä kävi nimittäin ilmi, että tämä lääkäri ei tiennyt mitään. Keskustelin hänestä myös parturini kanssa. Parturini ihmetteli, että kyseisellä lääkärillä oli kiire, vaikka hän haki reseptin vastaanottoaikojen ulkopuolella.

      Niin, ja sain seuraavana talvena päivystyksessä omaan keuhkoveritulppaani rauhoittavia. Lääkäri muisti kiusata äitini kuolemasta, vaikka olikin eri kuin se omalaatuisesti pukeutunut lääkäri. Jälkimmäinen kumma kyllä palasi 2008 oman kuntansa terveyskeskukseen, vaikka Alajärven lääkäripula ei ollut yhtään helpottunut.

    • tsupa

      jotain vikaa terveyskeskuksessa on koska ikänsä täällä asuneet sanovat että kannattaa mennä vain viikonloppuisin lääkärille.silloin on kunnolliset lääkärit

    • tiinuli711

      Omaa isääni kävin kävelyttämässä 2x pv...kun kenelläkään ei ollut aikaa. Hän sai keuhkoveritulpan ja oli muutamia päiviä tajuttomana, silloin lähetettiin Sjoelle. Heti Alaj.tk:n palattuaan, oli pakko olla varmistamassa että söi ja joi..sekä kävelytin wc..muutoin oli vaipat. Kukaan ei kävelyttänyt häntä muutoin wc..ei ruokapöytään tms. Ikää isälläni oli tuolloin 74v.
      Nyt hän on 78v ja tekee vielä itse kaikki pihatyöt kotona sekä käy kaupalla ja hoitaa pankkiasiat. Vaati paljon liikkumaan patistamista, tai olisi mutoin kangistunut sänkyyn. Itse olen hoitajana muualla ja tiedän, että resurssipulaa on muuallakin.
      Silti mieluusti näen vaivaa vähän aikaa enemmän, kävelyttäen vanhuksia wc:n jne. Usein he toipuvat toimenpiteiden jälkeen vielä kotiin ja se on kai meidän kaikkien etu!

      • parempaa odotellessa

        Nämä edellä kerrotut tarinat edustavat juuri sitä todellisuutta mikä Alajärven
        terveyskeskuksessa on. Eiköhän kansa vuodenvaihteessa näytä missä saa edes
        hiukan parempaa hoitoa. Luotto on Alajärven terveyskeskukseen täysin mennyt.


    • ekonomi suks

      Oliskohan säästölinja kaupungilla sellanen että uusia töitä laitetaan hoitajille kun ei aiemmistakaan selvitä ja uutta väkeä ei saa ottaa tilalle?
      Säästävät itsensä hengiltä työntekijöiden kustannuksella.
      Paskanen loppu koko asiallla jos näin on.

    • ylli1

      Onhan siellä nyt ylilääkärin paikka auki Nyt olisi syytä valita jyvä

      • muutosta odottava

        Eipä näytä avoinna oleviin lääkärin virkoihin tunkua olevan, eikä mikään ihme.
        Entinen ylilääkäri jää kuulemma osaston lääkäriksi, siis mikä muuttuu?
        Ei kerrassaan mikään.


    • tekeviä käsiä

      Turhaa makuutusta vuodeosastolla välttää, siis tavalla että kuntoutukseen pitää satsata enempi. Se vähentää potilaita ja vähentää kärsimystä.
      SE EI ole kuntoutusta kun käytävällä kävelevälle tiuskaistaan, että mene kopperoosi. Tai jos on liikkuva niin lääkitään ettei pysty liikkumaan.

    • Todella närkästynyt

      En oikein uskonut aluksi lähes 85-vuotiaan äitini mielipiteitä Alajärven tk:n hoidon tasosta, kun hän ilmoitti, että ei suostu sinne enää menemään, koska siellä ei kuunnella ei oteta todesta häntä ja hänen vaivojaan. Luettuani nyt muutamia viestejä tältä palstalta uskon täysin hänen olleen oikeassa.
      Uskoani vahvisti vielä se, että soittaessani eilen äidistäni, joka taas kerran - kuten usein aiemminkin - oli viety tajuttomuuskohtauksen ja oksentelun takia ko. paikkaan, sairaanhoitaja ilmoitti minulle, että äitini on kotiutettu puolen tunnin (siis peräti 30 min.!) verenpaineseurannan jälkeen tarkistamatta mikä on hänen tilanteensa kotona (mm. yksin asuminen). Kysyessäni, miksi hänen aiempia käyntejään ei ollut huomioitu kotiuttamispäätöstä tehtäessä, hoitaja sanoi, että hän oli nähnyt äitini nyt ensimmäisen kerran. Eihän siitä voi olla kysymys, montako kertaa hoitaja on potilaan nähnyt aiemmin, vaan siitä, miksi potilas on sairaalaan tullut. Vasta kun ilmoitin, että asia ei jää tähän, alkoi tapahtua. Pian päivystävä lääkäri soitti ja ilmoitti varanneensa ajan äidilleni neurologille ensi viikolle, koska niin kuulemma tehdään aina ko. tapauksissa (ei muuten ole tehty yhtään kertaa aiemmin). Hetken kuluttua hoitaja soitti, että lääkäri on tehnyt kiireellisen lähetteen Seinäjoen keskussairaalaan ja hän on tilannut taksin joka tulee hakemaan äitiäni välittömästi. Asiasta ei tietenkään ollut ilmoitettu äidilleni, jolle sitten ilmoitin asiasta ja joka huojentui tiedosta kovasti.
      Nyt äitini on Seinäjoella tutkimuksissa ja tyytyväinen tilanteeseen. En aio kuitenkaan jättää tätä tapausta tähän, vaan tulen vaatimaan sisarusteni kanssa tarkan selvityksen näistä tapahtumista ja välinpitämättömyydestä, jota aitini on joutunut viimeisen 1,5 vuoden aikana kokemaan ko. laitoksessa.
      Vaikka ihminen on vanha, häntä on kuunneltava ja häen huolensa on otettava todesta. Näin varmaan kanssani puhunut hoitajakin toivoisi itseään kohdeltavan ikäännyttyään.

    • kiire1

      Samaa olen joutunut näkemään itse nyt vierestä ja lääkärin valehtelua päin kasvoja , periksi en anna vien tätä eteen päin . Tuttua kirjoitukset täällä ei ole valetta kokemusta on . Eikö kunnassa Toimi systeemi päättäjien tasolla toivon ihmisten omaa valppautta seuraavia vaaleja ajatellen . Porukan vaihdosta tarvittaisiin ja kiireesti

    • vaihtoehtoja on

      jos ei ilmainen hoito tyydytä kriteerejä niin aina löytyy yksityinen puoli! Siellä voi palkata hoitajan vaikka 24h olemaan vierellä ja kädestä pitämään! Lopettakaa hyv'ät ihmiset turhasta uikutus...

      • 24H

        Missä on ilmaista hoitoa? Kyllä jokaisen täytyy saada vastinetta verorahoilleen.
        Eihän Alajärven terveyskeskus ole edes tästä maailmasta, siellä on jääty 70-luvulle
        ei ole muistettu kääntää lehteä kalenterissa. Näin se vaan on, mutta pianhan onneksi
        tulee vuodenvaihde ja ihmiset voivat hakea palvelut mistä haluavat HIENO ASIA!


    • hohhoijaa

      24H? oletkohan käynyt Alajärveä pidemmällä? kyllä täällä vaan on asiat hyvin, kaikki saavat hoitoa nopeasti ja jatkohoitoon pääsee! Mutta toki jos haluat ajaa samanhoidon perässä kauemmaksi niin siitä vaan:)

    • selvitys1

      Erästä hoitojaksoa nyt tutkii EP poliisilaitos. Sama tutkinta aikoinaan selvitti Lehtimäki tapauksen. Eläke kun ei vapauta vastuusta Alajärvilläkään

      • Eija Kiviharju-Ketol

        ISO KIITOS Ilkka lehdelle yleisönosasto kirjoitukseni julkaisemisesta.Olen/olemme todella kiinnostuneita kaikesta mitä Alajärvellä tapahtuu,olen saanut Kauhavan asiat melko hyvään järjestykseen,joten Alajärven asioiden hoitoonkin jää enemmän aikaa.Ottakaa rohkeasti yhteyttä ketjun alussa olevaan sp osoitteeseen ja kertokaa minulle/meille ongelmistanne.
        Käykää illalla lukemassa blogini,kirjoitan siinä lisää tämän päivän yleisön osastokirjoituksesta.
        Lukekaa ja ihmetelkää!


      • sukkulakukkula

        Ei kiviharju ketola noin pääse eduskuntaan,tuolainen valhteleminen tuo Eijja negatiivisen vaikutelman. Et ole täällä Kauhavalla saanut mitään aikaseksi valetta kaikki.Tuskin saat Alajärveltäkään ääniä ,Kyllä on naurettavaa robakan. häpije.


    • Kaartusen ukko

      Miksi likaatte "omaa pesäänne",keskimääräistä paremminhan meidän asiat kuitenkin ovat.Nyt alkaa henkilöt Kauhavalta saakka sekaantumaan asioihimme,Pesosen pitäisi laittaa puoluetoverinsa kuriin!

    • Edelleen närkästynyt

      Ei tässä "Kaartusen ukko" ole mitään tekemistä puoluepolitiikan kanssa! Kyllä potilailla tai heidän omaisillaan on oikeus valittaa silloin kun on aihetta. Ja aihetta Alajärven tk:ssa todella on.
      Tein muistutuksen äitini elokuisesta hoidosta syyskuussa ja vasta nyt sain vastauksen siihen, silloinkin useamman tiedustelun jälkeen. Kun luin äidilleni, mitä hänen käynneistään oli kirjoitetttu, hän totesi välittömästi, että tiedot eivät voi koskea häntä, niin outoja ja harhaanjohtavia ne olivat.
      Vasta muutaman kovasanaisen puhelinsoiton jälkeen äitini silloin sai lähetteen Seinäjoelle - vaikka olikin viikonloppu - ja siellä todella asiantuntevaa hoitoa. Hän sai myös kehoituksen vastaavissa kohtaustilanteissa lähteä heti Seinäjoelle ambulanssilla. Alajärven potilaskirjauksista sai sen kuvan, että äitini oli lähinnä käynyt kiusaamassa henkilöstöä turhilla valituksilla. Ilmeisesti hän on todella hyvä näyttelijä, kun sai sekä kotisairaanhoidon että ambulanssihenkilökunnan vakuuttumaan avun oikeasta tarpeesta!
      Onneksi on pian vuoden vaihde ja potilaalla mahdollisuus valita itse, minne haluaa hoitoon.
      Vaikka ei omakohtaisia kokemuksia Alajärven tilanteesta olisikaan, pelkästään tämän palstan kirjoitusten perusteella käy selväksi, että jotain vikaa siellä on; ei suomalainen vaivaudu turhasta kirjoittamaan ja valittamaan. Potilasturvallisuuden vuoksi toivon vilpittömästi, että Alajärven tk: asiat saadaan pikaisesti kuntoon.

    • lee1

      Kyllä olisi parantamisen varaa ja paljon hoito taso on jäänyt 70. luvulle. Lääkäri kulkee omissa sanoisinko "remontti reiskan " vaatteissa . Kysyinkin oliko tämä osaston lääkäri vai jokin valelääkäri . Hoitajat naureskelivat vain kun me ei saada hänelle mitään . Painajaiseksi päättyi vanhan Sotainvaliidin isäni kuukauden hoito täällä . Lääkäri valehteli kun mm. kysyin miksi ei ole aiemmin tehty parempia tutkimuksia ja lähetetty Seinäjoelle . Me emme saaneet tietää mikä isällä oli sairaus ennenkuin veimme Seinäjoelle ambulanssilla röntgeniin . Tässä tulee minun juttu Tukio lääkärin kanssa sekin vielä käytävällä : Kysyin :1 Mikä sairaus isällä on kun isä on ollut täällä melkein kuukauden ja vointi mennyt huonommaksi hän ei enää itse kävele . Vastaus lääkäriltä . Ei me tiedetä . 2. Kysymys . Miksei isää ole viety aiemmin Seinäjoelle röntgeniin : Vastaus lääkäriltä : Röntgenkoneet ollu rikki . 3 Kysymys minulta : Mikä on isän lääkitys : Minimaalinen ja lääkäri lähti kävelemään pois jäin silmät suurella ja kiukkua täynnä ihmettelemään tilannetta . Sain isän ambulanssilla Seinäjoelle kysyin röntgen osastolla onko teillä koneet olleet rikki , Ihmettelivät mistä tämmöistä tietoa tulee ,kerroin Alajärven lääkäriltä . Sanoivat ei pidä paikkaansa heillä on kaksi konetta 24.tuntia vuorokaudessa käynnissä ja yksi varalla . Seinäjoen sairaalasta saimme kaiken tiedon mikä isällä oli ja hoitohenkilö kunta oli erittäin kiitettävästi ajan tasolla kuinka potilasta ja omaisia kohdellaan . Kysynkin nyt onko 87 vuotias Sotaveteraani potilas huonommassa asemassa ja hänen on vain kunnan säästö linjaa noudattaen kuoltava ilman ihmis oikeuksia . Tarina olisi pitkä ehtihän isä moisessa pyörityksessä olla 6 viikkoa . Kirjoitin aiemmin tänne ja jatkan valitusta eteen päin , Tätä en uskonut Suomen sairaala hoidossa koskaan tapahtuvan olen itse ollut sairaalassa töissä . Kysyisin kuinka vanhus raukat jotka ovat yksinäisiä ilman omaisten vaatimuksia ja seurantaa , mikä on käytös tämmöisessä sairaalassa .Pitäkää hyvää huolta omaisistanne ja vaatikaa oikeuksianne , tämä sairaala ei sitä pidä .

    • A:V

      Ilmoitus AVIIN ,ja se on siinä!

    • ruikutiruikuti

      se on hauskaa kun omaiset täällä astuu lääkärin saappaisiin ja tietävät asiat paremmin... surkuhupaisaa! Jos epäilee ilmaisia palveluita niin aina voi maksaa ja varmistaa diagnoosin yksityisellä... voi jopa vuokrata yksityosen huoneenkin! Goito täällä on hyvää ja ilmaista, kuten muuallakin Suomessa,,,,,

      • vuosi 2014

        Jo on sulla ajatukset ruikutiruikuti. Missä on ilmaista hoitoa? Ei niin missään. Me maksamme veroja, joilla rahoitetaan hoitomme ja lisäksi on vuorokausi maksut ja lääkärissä käynneistä maksamme terveyskeskusmaksun. Suomi on vapaa maa ja huonosta palvelusta ja hoidosta voi antaa palautetta. Kyllähän se tiedetään laajasti mikä on Alajärven terveyskeskuksen taso, sitä vaan on vaikea myöntää. Hyvästä hoidosta voidaan suuresti olla eri mieltä. Onneksi pannaan terveydenhuolto uusiksi, niin eiköhän se meillä Alajärvelläkin siirry tälle vuosikymmenelle. Hoito on kaukana hyvästä tällä hetkellä.


      • Hyvä mahdollisuus
        vuosi 2014 kirjoitti:

        Jo on sulla ajatukset ruikutiruikuti. Missä on ilmaista hoitoa? Ei niin missään. Me maksamme veroja, joilla rahoitetaan hoitomme ja lisäksi on vuorokausi maksut ja lääkärissä käynneistä maksamme terveyskeskusmaksun. Suomi on vapaa maa ja huonosta palvelusta ja hoidosta voi antaa palautetta. Kyllähän se tiedetään laajasti mikä on Alajärven terveyskeskuksen taso, sitä vaan on vaikea myöntää. Hyvästä hoidosta voidaan suuresti olla eri mieltä. Onneksi pannaan terveydenhuolto uusiksi, niin eiköhän se meillä Alajärvelläkin siirry tälle vuosikymmenelle. Hoito on kaukana hyvästä tällä hetkellä.

        Tänään oli se kauan odotettu päivä , kun sai valita mitä terveyskeskusta käyttää.
        Minä ja perheeni vaihdoimme terveyskeskusta ja todella ilolla otettiin uudessa vastaan. Nyt on todella avattu uusi kilpailutilanne terveydenhuoltoon ja hyvä niin.Ne
        terveyskeskukset, jotka ovat jääneet kehityksestä jälkeen ja myöskään tilat eivät
        ole asianmukaisessa kunnossa saavat vain hämmästellä kun väki katoaa.Myös
        usein on henkilökunnan asenteissa parantamisen varaa. Kyllä täytyy saada myös
        maksamilleen veroille jotain vastinetta. Toivottavasti mahdollisimman moni käyttää
        nyt saatua hyvää mahdollisuutta hyväksi.


      • Kesän lapsi mä oon

        Älä viitti "ruikutiruikuti". Tietänet vallan hyvin itsekin, kun katsot paidan sisään, että parantamisen varaa on. Eli sanon höpö höpö puolustajille. Kovat otteet kehiin, niin tuloksia alkaa näkymään.
        Mikä ihme siinä siinä mahtaa olla, että Alajärven asioita ei saada kuntoon, lääkäreitä riittävästi hoitamaan kuntalaisia ja asiantuntevaa ja ystävällistä hoitohenkilökuntaa sekä vastaanotolle että vuodeosastoille tällä tarkoitan myös entistä vanhainkotia.
        Onkohan näistä "ruikuttajista" moni muuttanut saamaan palvelut muualat kuin Alajärveltä, kun mahdollisuus tuli? Olis kiva tietää.


    • kylmä kivi

      Otitko huomioon että terveyskeskuksen kehitys on kiinni 100% annetaanko sinne rahaa SINUN valitsemaltasi alajärven päättäjältä? no onko valtuuttamasi päättäjä antanut työkalut hoitoon ONKO?
      Kuvitteletko että hoitajat osatvat sinne lääkärit ja välineet?

      On toki vetelys hoitajiakin jotka heti pitäis poistaa töistä.

    • kuntalainen..

      no saadaan sitten se lehtimäen terveysasema suljettua jos siellä ei väkeä ole:)

      • imago, imagolle

        Niin sehän ajettiin alas kuntaliitossopimuksen vastaisesti pian kuntaliitoksen jälkeen.
        Siellä ei ole lääkäriä usein nähty sen jälkeen. Sinun "kuntalainen" kirjoituksesta
        ilmenee jokin katkeruus. Alajärven terveyskeskuksesta pois siirtyviä on paljon
        muitakin kuin lehtimäkeläisiä. Perehtykää te nyt ihan rauhassa Alajärvellä vain
        siihen IMAGON LUONTIIN, sillähän pärjää pikälle.


    • eläköön! lehtimäki ?

      Riippakivi tuo lehtimäki,koko ajan sitä vedetään esiin joka asissa. Kylä toisten joukossa.

      • ver10

        Tisitkö että Lehtimäellä oli suomen sairain väki, tilastot kertoo -v 95-96, tilanne on kunta-litoksen jälkeen hieman tasoittunut


    • Totta joka sana

      Kaikille teille hoitajia moittineille tiedoksi. Alajärven päättäjät ovat alas ajaneet terveydenhuoltoa jo vuosia. Kunnassa pitäisi olla johtava hoitaja, ylihoitaja, apulaisosastonhoitaja ja osastonhoitaja. Alajärvellä on enää osastonhoitaja, muut virat on lakkautettu. Herra varjele, mitä päätöksiä, suorastaan sairasta. Kyllä siinä kestää hoitajia moittia. Ja mitä tänään saimme lehdestä luke, pakkolomilla pelastetaan talous. Onko kaupungin työntekijöiden velvollisuus maksaa päätäjien jäljet. Veroprosenttia ei uskallettu nostaa, koska pelättiin äänestäjien reaktioita. Putineita täynnä koko kinkeripiiri. Mutta mikä hienointa te hoitajien haukkujat olette päättäjät valinneet. Onnea teille SAIRAASTI ):

      • Lh -57

        Kunnassa pitäisi olla johtava hoitaja, ylihoitaja, apulaisosastonhoitaja ja osastonhoitaja. Alajärvellä enää osastonhoitaja!
        Vai vielä lisää kerroksia istumiseen?!
        Hoitotyöhön lisää käsipareja ,EI PAPERIN PYÖRITYKSEEN!!


    • päivänsade

      Hyvin on hoitoo saanut! ja hyvä on laitos Alajärvellä.. muutamat vaan haluu liata sen pas--kapuheillaan,.....

    • omainen

      Äitini oli alajärven terveyskeskuksessa noin vuosi sitten , toistaviikkoa hoidossa .Kysyin häneltä, kuinka täällä saa hoitoa ja muuta kohtelua Vastaus oikei hyvin, ovat minusta kohteliaita ja tekevät työn hyvin , Jälkeenpäin kyllä vähän ihmettelin miksi näillä palstoilla kirjoitellaa aivan jotain aivan Eräs tuttavani kertoi että täällä on yksi tai kaks henkilöä jotka tänne kirjoitelee. Näistä toinen on tiedossa, että näin

    • Suomalainen potilas

      Hei. Kaikille on helpompi valittaa kuin katsoa ne pystyisivat parantamaan. Luin kaikki viestit mutta ehdotuksia en nähnyt.
      1. Tarvitsemme enemmän osaston henkilökunta. Kustanuksien takia säästämme hoitaista ja hoidon arvo laske. Osaston hoitajat ovat sankareita. Arvostakaa niiden työ. Sanoa josku kiitos kuin vaan valituksia. ETTE YMMÄRRÄTTE ETTÄ JOS SANOT YKSI KIITOS SE ON KUIN 100€. Silloin ihminen on valmis autaa aina koska hän on korruptoitu.
      2. Omaiset pitäisi viedä enemmän aika vanhusten kanssa ja ei autaa misään jos ovat kiinnostuneita vanhuksista vaan ennen kuolema. Perintö asia on tarkein asia tässä elämässä.
      3. Yöllä osastolla ovat vaan kaksi hoitajat. Omaiset vierailevat melkein päivittäin. Silloin kun ne huomavat potilan vaiva voisivat ilmoitaa sekä ottaa yhteyttä päivystävälle lääkärille tai seuraavana päivänä osastolääkärille. Potilan kuoleman jälkeen ei auta misään jos ne teke vaan valitusta.
      4. Lääkärillä pidäs olla mahdollisuus valitaa myöskiin potilan omaisista jotka kirjoilee, huutaa tai kertoavat rasistisia sanoja.
      5. Seinäjoki on kaikkien mielestä paras paikka, mutta kohta kun kaikki ilta sekä yö päivystykset siirtyvät keskussairaaloihiin, silloin te näette mitä tarkoitaa 5 min per potilas ilman jatkohoitoa eikä seuranta. Kuka te luulette että hoitaa ja tutki siellä potilaita : erikoistuvia kokematomia lääkäreitä jotka väkisin päivystyvät rahan sekä erikoistumisen takia. Erikoislääkärit ovat kiukusia koska niiden työ sekä konsultaatio aika kasvaa.
      PARAS JA YSTÄVÄLLISIN LÄÄKÄRI ON SE JOLLA EI OLE KIIRETÄ.
      6. Omaterveykeskuksen päivystys sekä vastaanotto käynti on paras vaihtoehto koska silloin tapahtuu henkilökohtainen suhde potilan - omaisten ja lääkärin kanssa. Omaiset pitäisi ymmärtää että niillä on kanssa velvollisuus sekä vastuu potilasta. Aina yhteyttä hoitajille sekä lääkärille kaikista vaivoista. Tulkaa aina mukaan vastaanottolle kuin vanhus jouttu päivystykseen.
      OMAINEN JOKA EI OLLUT MUKANA VANHUSTEN TUTKIMUKSEN AIKANA EI PITÄISI OLLA OIKEUTTA VALITTAA.
      7. Jos me hoidamme asioita ajoissa, silloin potilaat saavat parempi hoito eikä tarvitse jälkeen käteen tehdä valitusta.
      8. Jos omaiset opii sanoa myöskiin joskus kiitos hoitohenkilökunnalle, silloin me jaksamme hoitamaan parempi potilaita eikä pelata jatkuvasti että tulee valitus potilasta joka on hoidettu esimeksiksi 6kk sitten.

      VALITUS ON MUISTUTUS MUTTA MYÖSKIIN TAPAA TYÖ MOTIVAATIOTA.

    • poli kli

      Miettikääpä te valittajat jos ei Alajärvellä olisi lainkaan terveyskeskusta hoitajineen?
      Sekin aika vielä tulee ja mitäs sitten?

    • e kiviharju-ketola

      Miten on Alajärven lastensuojelu tilanne?Olen /olemme selvittäneet Lapuan lastensuojelu epäkohtia ja saaneet asian jotakuinkin kuntoon.
      Nyt olisi aikaa paneutua Alajärvenkin ongelmiin.
      Ottakaa rohkeasti yhteyttä ketjun alussa olevaan sp-osoitteeseen,koska olen/ olemme erittäin kiinnostuneita Alajärven asioista!

      • Häjyyyyy

        Mitä joku Kiviharju-Ketola vatvoo Alajärven asioita???
        Kirjoittelet lehtiin ja vaadit saada vastauksia.... mitä tekoa sinulla on näihin asioihin.
        Pysy lestissäsi... justiin siihen taitaa taitosi riittä!


      • Ensinnäkin. Kuten huomaatte matkija ei ole laittanut pistettä e ja kiviharjun väliin.
        En siis ole kirjoittanut kyseistä viestiä.
        Lämmin kiitos ilmoituksesta, että joku yrittää Suomi24:n Alajärvipalstalla matkia minua.

        Toisaalta olen huolissani matkijan tilanteesta.
        Onko hänellä omia ongelmia lastensuojelun kanssa?
        Hän pyytää apua Alajärven ongelmiin.
        Tämän pyynnön voin välittää Strömmille ja pyytää Suomi24:n ylläpitäjää selvittämään avun tarpeessa olijan.
        Toivon sinulle matkija oikein hyvää kesää ja voimia ottaa yhteyttä apua tarvittaessa lastensuojeluviranomaisiin.


      • villerss
        e.kiviharju-ketola kirjoitti:

        Ensinnäkin. Kuten huomaatte matkija ei ole laittanut pistettä e ja kiviharjun väliin.
        En siis ole kirjoittanut kyseistä viestiä.
        Lämmin kiitos ilmoituksesta, että joku yrittää Suomi24:n Alajärvipalstalla matkia minua.

        Toisaalta olen huolissani matkijan tilanteesta.
        Onko hänellä omia ongelmia lastensuojelun kanssa?
        Hän pyytää apua Alajärven ongelmiin.
        Tämän pyynnön voin välittää Strömmille ja pyytää Suomi24:n ylläpitäjää selvittämään avun tarpeessa olijan.
        Toivon sinulle matkija oikein hyvää kesää ja voimia ottaa yhteyttä apua tarvittaessa lastensuojeluviranomaisiin.

        Nopeasti naapurikunnasta kostetiin, kateutta sanon minä, Alajärvellä julkaistiin EP:n paras tulos kuntataloudessa, jossa ylijäämää on kertynyt vuosien saatossa 10 milj. ja tätä ei hyvällä katsota kunnasta, joka tastelee olemassaolostaan . Jään odottelemaa seuraavaa.


    • . . .

      Taivas.

    • tyhmiäkö olette?

      Luin tämän suomi24 sattumalta. Lääkärille vaikein paikka tehdä työtä – koko Suomessa - on Alajärvi.
      Kaukana, kehnot olosuhteet, politikointi kummallista. Rahat tiukalla. Valtiotieteiden maisteri hoitaa terveyskeskuksen hallintoa ja potilasasioita ja potilaskertomuksiakin.
      Pelastavaksi enkeleiksi tulevat unkarilaiset ”lääkärit”. Heistä epäillään aiheellisesti, ettei heillä ole mitään lääkärikoulutusta.
      Ähtäriä ihannoitiin ennen. Keskussairaala eli Ähtärin sairaala lopettaa toimintansa. Samoin sen jälkeen Ähtärin terveyskeskus. Seurauksena Vimpeli, Soini, Lehtimäki ja Alajärvi lopettavat toimintansa.
      Joku roti pitäisi olla.
      Seinäjoen ihannoijat: Maksakaa 4-kertainen hinta terveyspalveluista. Kulkekaa ensihoidon ambulansseilla vaikka vain 5 % ihmisistä tarvitsevat Seinäjoen laboratoriota tai röntgeniä.
      Suositus alajärvisille: Tehkää kaikkenne, että suomalaiset tai virolaiset lääkärit tai kandit pysyisivät töissä.
      Tosin valt.maist. johtaja ei huolinut kandeja kesäksi 2014 Alajärvelle – edes alehintaan.
      Kuntalaiset voisivat tarjota vuokralle asuntoja, kesämökkejä, palveluita nykyisillekin lääkäreille, etteivät hekään lähtisi.
      Tampere hamuaa nyt myös Seinäjoen toimintoja. Eli ihanne Ähtäristä Seinäjoeksi muuttuu Tampereeksi.
      Älkää päästäkö lääkäri Alinaa pois. Jos päästätte, olette tyhmiä ja ansaitsette sen seuraukset.

      • Sokeita paljon

        Alin lähtenyt. Harmilista sillä oli hyvä lääkäri. Alkaa olla totiset paikat nyt.

        Kinastelkaa typerisyä asioista ja todellisuus on aivan toinen idiootit.


    • järkyttynyt

      Olen aivan järkyttynyt Alajärven vuodeosaston toiminnasta. Potilasta ei kerta kaikkiaan hoideta , aivan totta että lääkkeet vaan heitetään pöydälle ja ne jotka saa itse niin he saavat. Olen seurannut sivusta miten potilaalle jutellaan vailla minkäälaista ihmisarvoa. Nuoret hoitajat hoitavat työnsä hyvin jaksavat hymyillä puhuvat potilaille nätisti, mutta heittäkää äkkiä pellolle vanhat kyyniset hoitajat jotka ovat työhön niin kyllästyneitä. Itsekin olen hoitoalalla ja myös minun työpaikassani on kiire ja vähällä henkilökunnalla mennään , mutta silti potilasta kohdellaan kunnioittavasti. Ja syy miksi kukaan ei uskalla kirjoittaa kuin nimimerkillä on se että sen seurauksena he pelkäävät että omaista joka on siellä hoidossa tai joutuu hoitoon kohdellaan vielä huonommin.

    • teurastamo.alajärvi

      Jep--meidän suvusta ei koskaan enää tule kukaan olemaan ko. TK:ssa *HOIDOSSA*.
      Niin tasotonta paikkaa ei koko Suomen maassa löydy.
      HOITO on enemmän saattohoitoa joka suhteessa ja vastuussahan on hoitopaikan vastaava!

      • Kuka vastaa?

        Kuka on vastuussa?


      • Jaloilla
        Kuka vastaa? kirjoitti:

        Kuka on vastuussa?

        Vastuussa on osastonhoitaja, hänet olisi pitänyt vaihtaa jo aikaa sitten. Seraava on osaston lääkäri, joka on tällä hetkellä nuori ja asiallinen. Seuraava on ylilääkäri,jota virkaa on vaihdettu edestakaisin ja johon ei näköjään saada asiansa osaavaa henkilöä. Sitten tulee perusturvajohtaja, joka osaa lukea vain numeroita ja sana inhimillisyys on hukassa. Seuraava on perusturvalautakunta, jolla on hanskat täysin hukassa. Se mikä on surullista, niin perusturvalautakunnnan päätöksiin ei ole otto oikeutta, eli he voivat tehdä täysin itsenäisiä päätöksiä, johon ei voi kaupungin hallitus ja valtuusto puuttua. Tarkastuslautakunta on täysin hampaaton "ettei vain pahoiteta kenenkään mieltä" Olisko aika miettiä ketä seuraavissa vaaleissa äänestää.Tuntuu kyllä, että asioihin ei ole tullut mitään muutoksia vaikka ongelmat tiedetään, niistähän ei saa puhua. Onneksi tuli valinnan vapaus eli en tarvitse Alajärven terveyskeskusta.


    • tietä

      lääkärit tarvitsevat saattohoitoa ennen tuomioa.

    • e.kiviharju-ketoIa

      ISO KIITOS monista yhteydenotoista sähköpostiini!Kauhavan ja Lapuan lastensuojelu ongelmien selvittäminen on kuitenkin vaatinut niin paljon aikaa ja paneutumista että en/emme ole yksinkertaisesti ehtineet tulla teidän avuksenne!
      Olen/olemme tehneet yhteistyötä AVI:in ja poliisin kanssa ja nyt näyttää siltä että alkaa järki voittamaan!HUH HUH!
      Hommatkin kuitenkin kutsuvat Seinäjoella ja ne täytyy hoitaa ensiksi pois.
      Toivottavasti teillä ongelmat sähköjen kanssa alkaa helpottamaan,ainut syyllinen sähkö ongelmiin löytyy EU:sta,jos ei olisi EU byrokratiaa ei olisi söhkö katkojakaan!
      ONNEKSI ON ITSENÄISYYSPUOLUE!Äänestämällä IPUA kevään eduskuntavaaleissa turvaat sen että EU byrokratia vähenee!
      Vielä kerran ISO JA LÄMMIN KIITOS!

      • omapesä-ensin

        Kuuleppas e kivi-ketola ,nyt pitäisi siellä Kauhavalla laittaa nopeasti se homeinen terveyskeskus maantasalle rakentaa uusi tillalle. väestön mukaan niin homeinen ettei siellä kukaan pysty olemaan Voisit saada jopa 30 ääntä seuraavissa eduskunta vaaleissa.


    • Levijoki

      Onko Alajärven vuodeosaston tilanne nyt parempi kun aikaisemmin?

      • Perusturvalainen

        On parempi Kuormitus on aiempaa pienempi ,koska satoja pääasiassa soinilaisi ja lehtimäkeläisiä vaihtanut tk:ta ja vuodeosastohoito näiden osalta tapahtuu Ähtärissä Se tosin tuo perusturvalle lisäkustannuksia ,koska siellä hoitopäivän hinta on korkeampi
        Vuoden alusta akuuttiosaston paikkamäärä lasketaan 30:en
        Henkilöresursseja vapautuu avohoitoon


    • Uskomatonpaikka

      Minulla on kokemusta Alajärven tk:n akuuttiosaston hoidosta omaiseni kohdalta. Omaiseni oli halvaantunut ja tarvitse kaikissa toiminnoissa apua. Hoitajat valehtelivat tehneensä toimenpiteitä vaikka huonekaverit sanoivat että ei pidä paikkansa. Ja itse myös totesi useean otteeseen että valehtelevaat. Huonetoverit sanoivat meille omaisille että käykää syöttämässä omaistanne että häntä ei syötetä kunnolla. Usein oli lääkkeet antamatta, ruoka pöydällä, juomat juomatta. Läheiseni näki oikeasti nälkää. Olin niin stressaantunut että jouduin sairaslomalle. Sairaslomalla kävin 2-3 kertaa läheistäni syöttämässä ja nostamassa ylös sängystä. Hoitajat eivät edes osanneet käyttää nosturia. He myönsivät sen. Fysioterapeutti ei hallinnut hommaansa. Kuntouttava työote oli ihan hukassa hoitokenkiökunnalta. Henkilökunta meni esim. iltavuorossa yhtäaikaa syömään. Iltavuorossa oli viisi hoitajaa. Osalla oli kaksi käytävää ja toista käytävää hoiti 3 hoitajaa ja toista 2. Tällä käytävällä missä oli kaksi hoitajaa niin yhdestä potilas huoneesta oli tehty kanslia. Omaiset etsivät hoitajia ja mitään merkintää ei ollut missään että kanslia on ko. huoneessa. Omaiset olivat pahalla päällä. Ovet suljettuina olivat siellä parikin tuntia ja tietokoneen ääressä. Monesti oli monta sänkypaikkaa vapaana. Kiirettä ei todellakaan ollut. Järkkyvä paikka. Onneksi sain järjestettyä läheiselleni siirron toiseen yksikköön jossa oli osaava henkilökunta ja johon luotin heti ensi tapaamisesta lähtien.

      • saatmaksaakirjoituksista

        Pelkkää pahaa kirjoittelua ja ILMOITUS ON TEHTY!


    • badhairdayor

      Potaskaa provoa tuo edellinen. Kaikki saavat hoitoa ja hyvää sellaista.

      • Tuleehuhtikuussa

        Ei ollenkaan potaskaa, olipahan eilisessä lehdessä kirjoitus, että AVI:lta tulee tarkastajat. Aihetta on todellakin.


    • Sössönsössö

      Avilta kävi 6 henkilöä istumassa päivän. Ei mitään apua ylilääkäri ja apulaisylilääkäri heti vaihtoon. Heistä johtaminen lähtee. Kreikkaan ja Vimpelin heti.

    • Anonyymi

      Itse olen ollut potilaana akuuttiosastolla ja sain kaiken tarvitsemani tuen. Aina kun kelloa painoi hoitajat tulivat hymyillen paikalle. Kuntouttava työote heillä myös oli koska kävelyttivät minua pitkin käytäviä. Ei mitään pahaa sanottavaa. Ja lääkärin ja ylilääkärin virka ei ole akuutin hoitajien vika... Hoitajia syytetään niin monesti turhasta vaikka he yrittävät kaikkensa, mutta päättäjät ovat niitä jotka päättää myös melkein jo hoitajan työn sisällöstä.

      • Anonyymi

        Olen/olemme edelleen erittäin kiinnostuneita Alajärven todellisista tapahtumista, haluan /haluamme olla auttamassa teitä mahdollisissa pulma/ongelma tilanteissa.
        Ottakaa rohkeasti yhteyttä yllä olevaan sp osoitteeseen. Vuoden alussa uusi hyvinvointi alue aloittaa toiminnan ja tiedän /tiedämme että ongelmitta ei siirtymisestä selvitä.
        Olen /olemme mielellämme tukenanne/apunanne vaikeissa asioissa, voitte luottaa ammatti taitoomme ja vaitioloomme esim. lastensuojelu tapauksissa josta meillä on vahva kokemus ja osaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen/olemme edelleen erittäin kiinnostuneita Alajärven todellisista tapahtumista, haluan /haluamme olla auttamassa teitä mahdollisissa pulma/ongelma tilanteissa.
        Ottakaa rohkeasti yhteyttä yllä olevaan sp osoitteeseen. Vuoden alussa uusi hyvinvointi alue aloittaa toiminnan ja tiedän /tiedämme että ongelmitta ei siirtymisestä selvitä.
        Olen /olemme mielellämme tukenanne/apunanne vaikeissa asioissa, voitte luottaa ammatti taitoomme ja vaitioloomme esim. lastensuojelu tapauksissa josta meillä on vahva kokemus ja osaaminen.

        ISO KIITOS runsaista yhteyden otoista!!! Olen/olemme edelleen erittäin kiinnostuneita Alajärven tapahtumista, varsinkin lastensuojelu sektorista joka on vahvinta osaamisaluettamme.
        Tulen/tulemme olemaan yhteydessä E-P:n HVA:n johtoryhmään ja pyydän/pyydämme heiltä audienssiin sopivaa ajankohtaa keskusteluun lastensuojelun epäkohdista.
        Toivon/ toivomme että jatkossakin ottaisitte yhteyttä ketjun alussa näkyvään sp. osoitteeseen kun ongelmia ilmaantuu.
        ISO Kiitos jo etukäteen!


    • Anonyymi

      Itse sain tk:ssa hoitoja kaiket päivät ja yöt. Ihan paikat kipeänä kun oli niin hyvät hoidot. Ai että kun teki gutaa

    • Anonyymi

      Oliskohan jotain yhteistä että soveltuvuus testit on lopettettu? Vanaht perus hoitaja sairaan hoitaja koulutus takaisin j akaikenmaailman lääkeriippuvaiset karsitaan jo testeissä siis SOVELTUVUUS TESTEISSÄ. Uskonnoilla lienee jotain vaikutusta myös.

    • Anonyymi

      Siksi PS

      • Anonyymi

        PS. Piti Sanoa : Pensaa Sitten halvalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe