Puumalainen pääsi pälkähästä

Matti

On oikeasti totta, että Puumalainen on kohun onnellisin mies, koska poliisi ei alkanut hänen kehoituksestaan huolimatta tutkia. Ei olisi tainnut valtuutetun rahkeet oikeasti riittää tiedemaailman suun sulkemiseen oli tieteen tulokset sitten yhteiskunnallisesti relevantteja tai ei.
Ihmisen julistaminen evoluutiosta irti olevaksi eläimeksi on ehkä pakollista- rauhan säilymisen ja "lintukodon" tietämättömyyteen perustuvan konsensuksen ylläpitämiseksi.
Muu elollinen luonto muuttuu ympäristötekijöiden asettamien jatkuvien haasteiden testaamana "sopivimman eloonjäämisen" teorian mukaisesti sukupuolivalinnan seuloessa yksilön selviytymistä- samalla kun ihminen vaan rakastaa luontoa ja katselee sitä norsunluutornistaan.

3

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmmm

Kun ihmisen maailmassa toimitaan ihmisen lakien mukaan, ei luonnonvalinnan.

Voit sinä rauhassa muuttaa korpeen ja elää metsästellen pikkunisäkkäitä ja vaikka vähän isompiakin ja rakentaen pesiä suojaksesi.
      Muista varoa maanomistajia jotka ehkä eivät tästä sinun "Paluu Luontoon" ideastasi niin perusta.

Jos sinun mielestäsi "lintukotoa" ja välttämätöntä konsensusta on esim. vammaistenhoito, vanhustenhoito, kuolevien ihmisten saattohoito, yleinen terveydenhuolto, sosiaalinen tuki, psykiatrinen tuki, koulukiusausta vastaan toimiminen, ihmisarvon kunnioittaminen sun muut "pikkuseikat" jotka helpottavat "vähemmän toimintakykyisten ja näin taakkana lajille olevien" elämää niin en voi kuin sanoa että astu sinä poika sieltä norsunluutornistasi Oikeiden Ihmisten pariin.

Muuten, kyllä se luonto muuttuu myös ihmisen asettamien ihmiselle tyypillisten haasteiden mukaan.
      Parempi ehkä olisikin rakastaa sitä luontoa kuin haistattaa pitkät sille ja huomata olevansa polvia myöten omassa paskassaan.

• Matti

koska hänelle on annettu järki ja hän on Jumalan kuva (minkä milloinkin), eikö niin ?
        Ihminen on koristellut kaiken ympärillään ja ihan omaksi ilokseen- se on ihmisen tapa käyttää ylijääviä luonnonvaroja, jotka eivät kulu lisääntymisiän saavuttamiseen, lisääntymistoimiin ja jälkeläisten hoitoon. Keräämällä ylimääräistä voidaan toki yhteisellä sopimuksella brassailla muutakin kivaa. Se on ihmisen evoluutiota. Ei Sinulle kuitenkaan kenenkään muun geenit ole niin tärkeitä kuin Sinun omasi- muuten ei Sinua olisi. Eikä muitakaan "oikeita ihmisiä".
        Ihminen muuttaa luontoa, koska on osa sitä, se on meidän, huippugeneralistien, ekologinen lokeromme. Luonto ei ole mystinen ulkopuolinen 3-ulotteinen peli, luonto on myös me !
        Poika olen toki ollut, isäni poika, mutta nyt taidan olla enemmänkin Sinulle (tyylistäsi päätellen) "ukki norsunluutornissaan".
        Ystävällisesti !

• Jasper

Se on juuri niin kuin sanoit ja oman ymmärrykseni mukaan suuri osa maailman konflikteista johtuu tavalla tai toisella juuri kaikenmaailman uskontojen ja muiden ismien julistamasta ihmisen ylemmyydestä.
      Luonnonlait ja syy- seuraus yhteyksien ymmärtäminen, ne ovat tärkeimmät avaimet onneen ja menestykseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      275
      2855
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      41
      2271
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      110
      1712
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1169
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1141
    Aihe