Valio pistää laktoosittomiin maitoihinsa korkit purkin kylkeen. Eivätkö ne kerrasta oppineet? Johan Valiolla oli lyhyen ajan joitain vuosia sitten korkki jokaisessa maitotölkissä, mutta ostajat siirtyivät Arlan korkittomiin maitoihin ja firma sai kansalta niin negatiivista palautetta, että piti poistaa korkit vähin äänin.:
oOo
Valion Eila laktoosittomiin maitotuotteisiin alkoi joulukuun puolella ilmestyä valkoisia kierrekorkkeja. Samanlaisia korkkeja on jo vuosia käytetty erilaisissa mehuissa ja marjakeittopakkauksissa.
Mutta miksi maitotölkkeihin tarvitaan kierrekorkit?
- Me näemme, että korkki parantaa käyttömukavuutta. Korkkipakkaus on helppo avata ja sulkea ja pakkaus voidaan avattunakin säilyttää jääkaapissa vaakatasossa, kertoo tuotekategoriapäällikkö Teea Björklund Valiolta.
Ovatko ihmiset oikeasti kokeneet maitotölkin avaamisen ja sulkemisen perinteiseen tyyliin vaikeaksi?
- En nyt tiedä hirveän vaikeaksi, mutta me olemme todenneet, että ihmiset ovat kokeneet tämän helpottavan. On saatu kommentteja vastaan ja puolesta, mutta enemmistö näkee tämän järkevänä.
Björklundin mukaan maitopurkin saa kierrekorkilla suljettua entistä tiiviimmin suojassa muiden ruoka-aineiden hajuilta ja mauilta, ja purkit voi avattunakin säilyttää jääkaapissa vaakatasossa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288532552627.html#comments-anchor
Kyllä perinteinen kaatonokka on hyvä, siitä näkee heti, mikä tölkeistä on avattu ja mikä ei, ja siitä on hyvä hörpätä suoraan tölkin suusta.
Valio laittaa maitotölkkeihin korkit - TAAS!
31
648
Vastaukset
- kaatis/
Joo minusta noissa Arlan jogurttipurkeissakin on ihan turhaan korkit. Kyllä se virtaa paremmin noukasta..
- Anonyymi
eik suomalaiset osaa eres korkkia avata?
luomujukurtti-pikupullossa ei palautus-panttia !!!!!!
varsinaista luonnonmukaisuutta.
miks vain limsa ja olut pullot-tölkit pantillisia- kun jukurtti ja mehupuollot esim samaa kuin virvotusjuomien pullot- mutta ei panttia . HUOM- Vihreät ei välitä paskaakaan!!!
ne vain haluaa ydinvoimaa jokapouolelle suomea pienydinvpimalta= tappaa suomenheimon?
- Kuuskytluvulla
tai seitkytluvun alussa maitoa myytiin litran muovipusseissa. Ne kyllä menivät helposti rikki, mutta jos nyt alettais tehdä kestävämmästä muovista ni heti ostaisin. Ekologista, vähemmän jätettä ja sekin kierrätettävää muovia.
- --------------------
Muovi on pahin ympäristölle ja nämä pahviset maitotölki on parempi kun ne haojaa luonossa tai ne voi poltaa .
- Miten se on
-------------------- kirjoitti:
Muovi on pahin ympäristölle ja nämä pahviset maitotölki on parempi kun ne haojaa luonossa tai ne voi poltaa .
pahin ympäristölle kun sen laittaa kierrätykseen ja siitä tehdään uusia muoviesineitä?
- pussit omasta takaa
Ne maitopussit oli hirveitä! Ei enää ikinä takasin!
- Korkki narahtaa
Uusavuttomat eivät enää osaa käyttää perinteistä kaatonokkaa?
Nyt täytyy olla suomiurpon maitotölkissäkin samanlaiset korkit kuin
kossu- ja siideripulloissa.- Saksan malliin
Kyllä ne on nuo maitokorkit kopioitu Saksan urpoilta ja muualta Keski-Euroopasta, jossa ne ovat ihan yleisiä. Suomalaisen kulttuurin mukaisia ne eivät ole, suomalainen haluaa maitonsa ruotsalaisen Tetra-Pakin kaatonokkatölkistä.
- Amiksilla on jo
Saksan malliin kirjoitti:
Kyllä ne on nuo maitokorkit kopioitu Saksan urpoilta ja muualta Keski-Euroopasta, jossa ne ovat ihan yleisiä. Suomalaisen kulttuurin mukaisia ne eivät ole, suomalainen haluaa maitonsa ruotsalaisen Tetra-Pakin kaatonokkatölkistä.
pitempään ollu nuo korkit purkeissa, kait se on sitä globalisaatiota, tai sitten yksinkertaisesti kansainväliset purkkin valmistajat haluaa kustannuksia alentaakseen kaikille samanmoiset purkit!
- Anonyymi
Saksan malliin kirjoitti:
Ehkä joku kustannusjuttu takana, isot sarjat euroopassa joten paskat kulutustottumuksille pikkumaassa
- aivan sama
Laittakoot vainka minkä virityksen siihen maitopönttöönsä, ja rautakauppaan lukkojen taakse myyntiin kuten muutkin ihmisravinnoksi epäterveelliset aineet.
- Urheileva mies
Maito on paras palautusjuoma urheileville ihmisille. Siitä on tieteellinen todiste englannissa tehty ja ohjelmakin tuli 2 kk:tta sitten siitä, joten maito on luustolle ja terveydelle sekä palautumiselle mainio juoma.
Tietysti olet sitä mieltä, että olutta ja viinaa ei tule laittaa sinne rautakauppaan lukkojen taakse epäterveellisenä juomana ?
- ptyi!
En oo juonu maitoa ikinä, enkä juo!
- onko selvä mitä ?
Kyllähän sä kuule juot tai itket ja juot. Mä tuun kaatamaan kurkustasi alas heti litran kerralla.
- Oliko se muuten
Jone Nikula, joka esiintyi siinä maitomainoksessa aikoinaan? Oli ihan saman näköinen kaveri, ja tarkoituksenahan oli tietysti viestittää, että näin rumaksi ja synkäksi mies tulee, jos ei ole ikinä maitoa juonut eikä juo.
- möööööö
Mulla on lehmä jääkaapissa.
- Irto ranskanleipä
Pentuna kävin K-Nikulan valinnasta ostamassa irtomaitoa kannuun ja munat oli irtotavaraa. Kermakin oli tummassa lasipullossa, jossa oli kultainen folio päällä.
- valion mainokset pyl
laittakoot vaikka pillin purkkiin, väliäkö sillä on?
- Miljoona roskakorkki
Pystyisiköhän Voisikohan Valio esittämään jonkinlaisen laskelman jolla se voi osoittaa että uusiutumattomasta muoviraaka-aineesta valmistetun korkin lisääminen pakkaukseen on ekologinen toimi? Minusta ei voi mitenkään olla.
Valion muovikorkkeja syntyy pelkästään Suomessa useita satoja miljoonia kappaleita vuodessa. Yli 10 täyttä täyskokoista rautatievaunullista. Tuo kaikki maatumaton Valion muovi kärrätään kaatopaikoille.
Minä leikkaan saksilla purkin nokan auki ihan normaaliin tapaan, on siinä korkki tai Valio-mallinen läppäkansi tms. Pahvinokasta maito on helpointa annostella kahviin esim. töissä porukan kanssa kahvia juodessa.
Kierrekorkin ruuvailu ja sormin söhriminen maitopurkkiin kierrosaan on raivostuttavaa ja aikaavievää hommaa. Tuo ruuvailu on tyhmää, on purkki sitten pöydässä tai kun sitä vie jääkaappiin.
En ymmärrä tätä pahvipurkkien korkitushommaa lainkaan.- Leikkaat saksilla?
Siinä tölkissä on kyllä se nokka joka avataan kääntelemällä. Ei sitä leikata.
- knxbfjfdkdkflfkfkldln
Ekologisuus ei asiaan liity, koska nykyisten jätteenpoltto/kaukolämpövoimaloiden toiminta perustuu juurikin jätteen seassa olevaan muoviin. Ilman muovia se jäte jouduttaisiin kippaamaan kaatopaikalle kuten ennen vanhaan.
- Anonyymi
knxbfjfdkdkflfkfkldln kirjoitti:
Ekologisuus ei asiaan liity, koska nykyisten jätteenpoltto/kaukolämpövoimaloiden toiminta perustuu juurikin jätteen seassa olevaan muoviin. Ilman muovia se jäte jouduttaisiin kippaamaan kaatopaikalle kuten ennen vanhaan.
Minulla tyhjät maitotölkit menevät kartonki kierrätys laatikkoon, ei poltettavaksi
Korkki on turha, ei niitä ollut ennenkään.
- Korkki ei toimi
> Siinä tölkissä on kyllä se nokka joka avataan kääntelemällä. Ei sitä leikata.
Minä en ole tuollaistia taiteltavia maitopurkkeja ostanut ties miten monta vuotta sitten viimeksi.
Meillä käytetään maitoa vain kahvin kanssa. Noin 4-kertaisesti paremman säilyvyytensä vuoksi ostetaan yksinomaan UHT-maitoa joka tulee tällaisissa tiilikivipaketeissa.
http://www.pirkka.fi/sites/default/files/styles/max_width_800/public/products/marsu_1645_2_jpg.jpg
Noitakin purkkeja on olemassa muovikorkillisena mallina, Arlan versio
https://www.k-ruokakauppa.fi/Image/products//6413300102512.jpg
tai Valion versio
https://www.k-ruokakauppa.fi/Image/products//6408430011001.jpg
Kaikista noista leikkaan saksilla kulman auki ja teen siitä kaatonokan. Kaikki korkinpiperrykset, avausläpät ym. ovat lisävaiva ja hidaste. - Kaatonokka takaisin
Allekirjoittakaa vetoomus, jotta turhista korkeista päästäisiin:
http://www.adressit.com/muovikorkit_pois_maitotolkeista- Veitsi 8897
Minä allekirjoitin tuollaisen adressin tänään. Mitta tuli täyteen Kahvimaidon avaussysteemin myötä. Siinä on sinetti, joka on niin tiukka, että jouduin sen veitsellä leikkaamaan irti! Maitotölkin kuuluu olla avattavissa ilman mitään veistä!
- Aivan loistavaa !!!
Nyt ei enää maidot kaadu ja valu maahan, kun lapset vähän auttavat isiä ja äitä ottamaan tavaroita jääkaapista....
- Suomalainen mies
Suomalainen mies juo maitonsa suoraan maitotölkin suusta. Korkin reiästä ei voi juoda, kun maito valuu paidalle. Nyt loppui Valion maidon juominen ja tilalle tulee Arlaa.
- vailosuxx
80-luvulla sai ostettua juomapurkkeihin irrallisia korkkeja jotka "ruuvattiin" kiinni tölkin kylkeen. Miksei näitä enää myyda?
En osta mitään juomaa missä on muovikorkki, joten valmistajat jotka eivät käytä korkkeja saavat minun rahojani - Anonyymi
Valio ja muut kartonkipakkaajat.Miksi pakkauksissa tulee olla korkki??Korkit maksavat samoin korkkikoneet.Pakkauksia joihin ei korkkia edes tarvitse.Tulimme vuosikaudet toimeen ilman korkkia ja korkkikoneita.Toiseksi hankkikaa koneiden huoltoon oikeita "kone asentajia" tiedossani on n.s suun soittajia ilman vastuuta.Keksitään joitain jopa ammatti nimikkeitä joilla ei asia juurikaan parane..Siitäkin maksatte katkerat suolarahat.EI ainoastaan Valio. Tämäkö sitä Suomalaista Erityis osaamista?
- Anonyymi
Ehkä joku kustannusjuttu takana, isot sarjat euroopassa joten paskat kulutustottumuksille pikkumaassa.
Mahtaako purkit tulla Hollannista?
- Anonyymi
Heitän kaikki muovikorkilliset kartonkipakkaukset muovinkeräykseen koska muovia. Delegoin lajittelupäätöksen jätehuollon vastavaalle, joka saa puolestani noukkia pakkauksen jätehihnalta ja heittää sen mihin hän sen itse tahtoo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760