Ilmaislehdet mainoksia?

omru

Mitä mieltä olette? Luokitellaanko ilmaiset kaupunkilehdet mainoksiksi? Jos kiellätte mainosjakelun, miten suhtaudutte kaupunkilehtiin? Saako talouteenne jakaa ilmaisen kaupunkilehden, vaikka ovessanne olisi "ei mainoksia" -lappu?

Jakelen itse mainoksia, joten haluaisin tietää, saako ilmaislehden jakaa myös niihin talouksiin, jotka kieltävät mainokset, vai jätänkö luukun tyhjäksi. Kiitos vastauksista!

6

354

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgzdh

Kuluttajaviraston viime vuonna tekemän päätöksen mukaan ilmaisjakelulehdet eivät ole mainoksia.
      Suomen laissa lukee että kaikilla kansalaisilla on oikeus tiedonsaantiin.

Jos postiluukussa lukee että ei ei mainoksia tai ilmaisjakelua niin se ei koske ilmaisia lehtiä. Vaan pelkästään niitä roskaposteja mitä tulee lähes joka päivä.

Eli jos et halua lehteä kotiin , niin silloin kirjoitat että

Ei ilmaisjakelulehtiä eikä mainoksia.

• Ainakin täällä päin ilmaiset kaupunkilehdet on "viikattu" yhteen mainosten kanssa. Onko jakajalla erikseen pelkkiä kaupunkilehtiä niille, jotka kuitenkin haluavat kaupunkilehden?

Minulle kaupunkilehti kelpaa, mainokset eivät. Siksi en laita oveen mitään kieltolappua, vaikka mainokset menevät suoraan roskiin.

• omru

Viimeksi kun kävin jakamassa, jätin pelkkiä kaupunkilehtiä niille, joilla on mainoskielto. Aloin hajottelemaan valmiita nippujakin (Harva jakaja kuitenkaan jaksaa tehdä näin?). Kappas vain, nämä kaupunkilehdet loppuivat kesken.. Ilmeisesti niitä ei olisi pitänyt jakaa ei mainoksia- talouksiin?

• ekolooginen kuluttaj

Kun olen laittanut postiluukkuun TESKSTIN Ei MAINOKSIA. Olen tarkoittanut , että haluan vain postin ja lehdet jotka tulevat nimelläni.

• isännän vastuu

Kannattaa kysyä asiaa myös työnantajaltasi.

Tietääkö hän mitä laki asiasta sanoo.
      Eli Pyydä perehdytys työhösi.

• omru

Työnantaja oli sitä mieltä, että kaupunkilehdet jaetaan vain talouksiin, joissa ei ole mainoskieltoa, vaikka kuluttajavirasto sanoo toista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3077
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      81
      2904
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      190
      2479
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2195
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      20
      1493
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1406
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13