syntymäpäiväruno isälle?

helpmepleas

Elikkä netistä löytyy paljonkin runoja isälle, mutta ne ovat isänpäivärunoja, mutta minä tarvitsisin hyvän runon isälle syntymäpäiväksi . Jos joku tietää jonkun hyvän, olisi kiva jos laittaisit, tai vaikka joku sivu, mistä löytyis :)

31

15609

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calvados

      Tässä yksi:

      Sinulla on näkemystä,
      elämästä kokemusta.
      Neuvoja saan hyviä,
      ne ovat kuin kultajyviä.
      Niitä jatkossakin arvostan,
      nyt vain onnea toivotan.

      Rakastan sinua isä.

      • Anonyymi

        huono


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huono

        Heh, joku on nähnyt vaivaa tuoda tämä ketju tänne yli 7 vuoden takaa saadakseen sanoa tuota runoa huonoksi. Ei ollut omasta päästäni keksitty, vaan oli otettu täältä netin, mahdollisesti ns Birgit-mummun kokoelmista. Omalle isälleni en voinut koskaan sanoa, että rakastani sinua, kun kuoli ollessani ihan pieni, tuskin muistan häntä. Koskaan en myöskään ole noin sanonut isäpuolelleni, mutta olen kateellinen niille joilla on ollut hyvä ja rakastava isäsuhde.

        Calvados


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, joku on nähnyt vaivaa tuoda tämä ketju tänne yli 7 vuoden takaa saadakseen sanoa tuota runoa huonoksi. Ei ollut omasta päästäni keksitty, vaan oli otettu täältä netin, mahdollisesti ns Birgit-mummun kokoelmista. Omalle isälleni en voinut koskaan sanoa, että rakastani sinua, kun kuoli ollessani ihan pieni, tuskin muistan häntä. Koskaan en myöskään ole noin sanonut isäpuolelleni, mutta olen kateellinen niille joilla on ollut hyvä ja rakastava isäsuhde.

        Calvados

        Huono runo tee parempi


      • Anonyymi

        Isät on kyllä ihania😘 ihana runo


      • Anonyymi

        Tosi hyvä runo, isäni täyttää 50 ja halusin antaa sanallisen lahjan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, joku on nähnyt vaivaa tuoda tämä ketju tänne yli 7 vuoden takaa saadakseen sanoa tuota runoa huonoksi. Ei ollut omasta päästäni keksitty, vaan oli otettu täältä netin, mahdollisesti ns Birgit-mummun kokoelmista. Omalle isälleni en voinut koskaan sanoa, että rakastani sinua, kun kuoli ollessani ihan pieni, tuskin muistan häntä. Koskaan en myöskään ole noin sanonut isäpuolelleni, mutta olen kateellinen niille joilla on ollut hyvä ja rakastava isäsuhde.

        Calvados

        Minäkin tämän runon netistä bongannut ja ainakin oman isän kohdalla oikein osuva, tykkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        huono

        Hyvä


      • Anonyymi

        kiitos paljon tästä hyvästä tunosta pelastit päiväni, kiitos!


      • Anonyymi

        Hyvä


      • Anonyymi

        Mun isi tykkäsi tästä


    • Ei oikein runo suoni oo kukkinut....
      Mutta jäi eilisen jälkeen luettuani tämän "soimaan" laulu..."koskaan ei äiti pyydä, toivoo hän"......"pienen ja lämpöisen".....kaunis laulu.

      • Jatkoa.....Syntymäpäivä äidin ja Anne Mattilan esittämä oli tuo laulu joka jäi soimaan mieleeni.....


      • Anonyymi

        Kyllä näin äitienpäivänä voisi tehdä vaikka yhteisrunon isukillekin


    • j k

      ninkö

    • Aurora

      Syntymäpäivä iskän unhoon ei jäädä voi,
      sydämeen lapsen silloin hopeakellot soi.
      Mitään ei iskä pyydä, yhtä vain toivoo hän:
      lapsiltaan viestin pienen, kauniin ja lämpimän.

      Vuosien talvet, syksyt jäivät jo iskän taa,
      ilojen kukkakimpun toiset jo ottaa saa.
      Isä vain toivoo lasten uusilla retkillään
      muistavan vielä joskus rakasta isiään.

      Sävel Erkki Junkkarinen "Syntymäpäivä äidin"

      • Noin aattelin miekii et` iskä vain tilalle.....


    • runo vainajalle?

      "Vuosien talvet, syksyt jäivät jo iskän taa,
      ilojen kukkakimpun toiset jo ottaa saa." ???

      Syntymäpäivänä?

      • Aurora

        Pitäskö tehdä ihan runoanalyysia? No ei sentään.

        Eka säe noista kahdesta tarkoittanee, että isällä on jo monta talvea ja syksyä takanaan. Toisessa säkeessä viitataan faijan vanhuuteen, jossa ei ole enää iloja yhtä paljon kuin nuorempana. (No, kenellä on kenellä ei)

        Mutta eihän tämä iskä vainaja ole, koska hän vielä toivoo lasten muistavan.

        Siis viis muista iloista, kunhan kakrut vaivautus lähettään synttäritextarin tai jotain;)))


    • runo vanhukselle?

      "Toisessa säkeessä viitataan faijan vanhuuteen, jossa ei ole enää iloja yhtä paljon kuin nuorempana. (No, kenellä on kenellä ei)"

      Viittasikos aloittaja että runo tulisi "vanhalle faijalle"?
      Faijahan voi olla 30 ja eikä ilot ole suinkaan takana. Tai 40, 50.? Iloja voi olla enemmän edessä kuin takana.

      Parempi aina valita neutraalimpi kuten tuo ensimmäinen ehdotus. Ei kai tarkoitus ole masentaa faijaa, "ilojen kukkakimput toiset jo ottaa saa" ?

      Se tästä.

      • Aurora

        Jep, siis faija 30 vee? Lapsi korkeintaan 15, heh.

        Missä sun neutraali ehdotukses viipyy?


      • runon tarkoitus?
        Aurora kirjoitti:

        Jep, siis faija 30 vee? Lapsi korkeintaan 15, heh.

        Missä sun neutraali ehdotukses viipyy?

        Miksi ei voisi olla?
        Tiedän isäksi tulleita 15veenä ja 16. Jopa isä, äiti, lapsi ovat kaikki lapsilisän saajia ollut yhtäaikaa.

        Mun neutraali oli jo tuolla.( se eka). Onks se pakko olla sitä tyypillistä synkistelyy?

        "Isä vain toivoo lasten uusilla retkillään
        muistavan vielä joskus rakasta isiään."

        Ylläolevassa, lapsihan sen esittää isälleen, missä koko homman logiikka?
        Höh.


      • häh häh
        runon tarkoitus? kirjoitti:

        Miksi ei voisi olla?
        Tiedän isäksi tulleita 15veenä ja 16. Jopa isä, äiti, lapsi ovat kaikki lapsilisän saajia ollut yhtäaikaa.

        Mun neutraali oli jo tuolla.( se eka). Onks se pakko olla sitä tyypillistä synkistelyy?

        "Isä vain toivoo lasten uusilla retkillään
        muistavan vielä joskus rakasta isiään."

        Ylläolevassa, lapsihan sen esittää isälleen, missä koko homman logiikka?
        Höh.

        misä koko kysmykses logistikka


      • runon loppu.
        häh häh kirjoitti:

        misä koko kysmykses logistikka

        Vaik oisit pipo päässä,
        silti pääsi aivan jäässä.

        Missä vaellatkaan outo sielu, kysymykses
        täysi pieru,
        kuutamoko aikaan saa
        päässäs pelkää hurinaa?


      • voi mikä pilkun...
        runon tarkoitus? kirjoitti:

        Miksi ei voisi olla?
        Tiedän isäksi tulleita 15veenä ja 16. Jopa isä, äiti, lapsi ovat kaikki lapsilisän saajia ollut yhtäaikaa.

        Mun neutraali oli jo tuolla.( se eka). Onks se pakko olla sitä tyypillistä synkistelyy?

        "Isä vain toivoo lasten uusilla retkillään
        muistavan vielä joskus rakasta isiään."

        Ylläolevassa, lapsihan sen esittää isälleen, missä koko homman logiikka?
        Höh.

        Sä oot koominen tosikko, tiesitkö Cen?


      • -.-
        runon loppu. kirjoitti:

        Vaik oisit pipo päässä,
        silti pääsi aivan jäässä.

        Missä vaellatkaan outo sielu, kysymykses
        täysi pieru,
        kuutamoko aikaan saa
        päässäs pelkää hurinaa?

        Ja haistakoot paskat


    • HÖH HÖH

      Faija ootsä papukaija
      eukkos on Maija
      Espanjaan meette, siel on Playa

    • ONNEA!

      Aja isi hiljaa nyt vaan, niin illalla sitten illalla leikitään. Aja isi hiljaa nyt vaan, niin kiltisti odottamaan jään. Isin töihin on autolla mentävä on autollaan, aamulla mä jään ikkunasta katsomaan. Ja mä vilkutan, ja äitikin vilkuttaa. Hyvän matkan toivotuksen isi näin saa, ja illoin kun isin nähdä saan mä kiipeän polvelle istumaan. Ja kyselen mitä isi taas tuonut on. Isin tasku aina niin arvaamaton. ONNEA ISÄLLE!

      • helmiriimittelijä :D

        Isä on vanha ja sairas,veneeseen avantoa kairas. Isällä on synttärit,kamalat viinanyyttärit. Isä joutuu putkaan,pois ei hae kukaan. Isällä on paha darra,ei auta edes sinitarra. Kokeillaanko ilmastointiteippiä,voidaan sillä vaikka leikkiä. Mulla kukkii runosuoni,isää vaivaa umpisuoli. Kirjotan isälle riimii,isä kiskoo halpaa viinii. Isän kädet tärisee,äiti sille märisee. Isä lähti kapakkaan,oli tosi haipakkaa. Kohta isä konttaa,äiti sitä mottaa. Isä menee katkolle,muka etelänmatkoille. Isä tulee takasin,taas ihan sekasin. Isä yrjöö lattialle,äiti työntää sen maton alle. Isä mölisee ja kuolaa,tilaa jotain pikaruokaa. Isä juo kaljaa,sotkee sillä karhuntaljaa. Isä sammuu ja kuorsaa,äkkiä korvatulpat tuokaa. Isä haisee pahalle,niinkun Valkeakoski rahalle. Isä äänestää persuja,kattelee telkkarista norsuja. Isä on nyt selvinpäin,ehkä vähän niin ja näin. Isä ei juo viinaa,löysin sen taskusta liimaa. Leivoin isälle kakkuja,vaikka sen päässä on paakkuja. Isä maistaa lusikalla,minä nauran pöydän alla. Laitoin siihen laksatiiveja ja diapamia,isästä se oli tosi namia. Isä nukkuu vessassa,nyt on rauha maassa. Isälle paljon onnea ja lisää ikää,vaik eihän sillä järkeä mitään.


      • Valkeakoskelainen
        helmiriimittelijä :D kirjoitti:

        Isä on vanha ja sairas,veneeseen avantoa kairas. Isällä on synttärit,kamalat viinanyyttärit. Isä joutuu putkaan,pois ei hae kukaan. Isällä on paha darra,ei auta edes sinitarra. Kokeillaanko ilmastointiteippiä,voidaan sillä vaikka leikkiä. Mulla kukkii runosuoni,isää vaivaa umpisuoli. Kirjotan isälle riimii,isä kiskoo halpaa viinii. Isän kädet tärisee,äiti sille märisee. Isä lähti kapakkaan,oli tosi haipakkaa. Kohta isä konttaa,äiti sitä mottaa. Isä menee katkolle,muka etelänmatkoille. Isä tulee takasin,taas ihan sekasin. Isä yrjöö lattialle,äiti työntää sen maton alle. Isä mölisee ja kuolaa,tilaa jotain pikaruokaa. Isä juo kaljaa,sotkee sillä karhuntaljaa. Isä sammuu ja kuorsaa,äkkiä korvatulpat tuokaa. Isä haisee pahalle,niinkun Valkeakoski rahalle. Isä äänestää persuja,kattelee telkkarista norsuja. Isä on nyt selvinpäin,ehkä vähän niin ja näin. Isä ei juo viinaa,löysin sen taskusta liimaa. Leivoin isälle kakkuja,vaikka sen päässä on paakkuja. Isä maistaa lusikalla,minä nauran pöydän alla. Laitoin siihen laksatiiveja ja diapamia,isästä se oli tosi namia. Isä nukkuu vessassa,nyt on rauha maassa. Isälle paljon onnea ja lisää ikää,vaik eihän sillä järkeä mitään.

        Tuoss oli realismia, mutta myös runoutta. Pannaan muistiin, kiitos.


    • Anonyymi

      Jaa😂🤣😅😇

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe