Jeesusko synti-automaatti?

Nimimerkki Koleerikolla ja jollakin muullakin näyttää olevan käsitys, että Jeesus vapauttaa heidät synneistä sitä mukaa kun syntiä tekee loppuelämänsä aikana.
Ei Jeesus ole Raamatun mukaan sitä varten että uskova voisi tahallaan rötöstellä Hänen piikkiinsä.

Paavali uudessa testamentissa selkeästi kerto että uudestisyntyessään saa kaikki menneet synnit anteeksi, mutta ainuttakaan uutta syntiä ei saa, koska ne katsotaan tahallisiksi.

Hepr. 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.

--------------------------------------------------------------------------

Palstalla on paljon myös uskovien väitteitä että joku uskovainen ei ole ollut uskossa sillä hetkellä kun on rötöksiä (syntiä) tehnyt, mutta on palannut myöhemmin uskoon saaden parannuksen.

Paavalin mukaan kahta kertaa ei voi uskoon tulla, vaan se on kerrasta poikki ja tuomiolle.

Hepr. 6:4-6 ja 8 Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet
ja maistaneet Jumalan hyvää sanaa ja tulevan maailmanajan voimia,
ja sitten ovat luopuneet-taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja häntä julki häpäisevät.
mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan.

27

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaitue

"Paavali uudessa testamentissa selkeästi kerto että uudestisyntyessään saa kaikki menneet synnit anteeksi, mutta ainuttakaan uutta syntiä ei saa, koska ne katsotaan tahallisiksi."

No eipä oo tungosta Pe.kun taivaassa, ilmeisesti hän on siellä kaksin Jumalansa kanssa.

• Paavali oli huolissaan tuollaisista ajatuksista.

Room. 10:3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

• mollarit

Antisit peku olla asiat joidta et paljoa tiedä.
      keskittyisit vain uskovien perusmollaamiseen, siihen on armoitustakin aika lailla.

• hoippuva vaeltaja

RE: Jeesusko synti-automaatti?

-tietänet Frank Mangsin, tuon maailmankuulun kirjailijan ja Jumalan miehen?

Hän näki näyn:

Oli kapea Elämän tie ja sillä kulkija. Mutkitteli laidasta laitaa, oli välillä valkoinen, välillä musta. Ihmetteli näkyään ja sitä, kuka siinä taivalsi. Kulkija käänsi kasvonsa näkyviin ja siinä oli hän itse.

Jumala selitti asian näin:
      Ihmisen vaellus on hoippuvaa ja epäonnistunutta. Kun erehtyy pois Jumalan tahdosta tekemään sellaista, mikä ei ole Jumalan tahdon mukaista, mustaksi muuttuu.
      Kun huomaa erehtyneensä, katuu ja pyytää anteeksi niin heti Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä ja on taas valkoinen.

Siksi vaelluksemme on tällaista "värinvaihtoa". Ja tuo ilmestys on Raamatullinen.

• Se oli Frank Mangsin mielipide, jolla kerää omaisuutta.

Raamatussa asia on kuitenkin toinen.

Uskovaiselle jääkin kaksi mahdollisuutta.
        Joko maksaa rahaa Mangsin mielipiteestä tai ottaa ilmaiseksi se mitä Raamatussa sanotaan.

• Mangsista
        Pe.ku kirjoitti:

Se oli Frank Mangsin mielipide, jolla kerää omaisuutta.

Raamatussa asia on kuitenkin toinen.

Uskovaiselle jääkin kaksi mahdollisuutta.
        Joko maksaa rahaa Mangsin mielipiteestä tai ottaa ilmaiseksi se mitä Raamatussa sanotaan.

Pe.ku

Frank Mangs (1897-1994) ei kerää eikä ole koskaan kerännytkään omaisuutta.
        Hän on jo kotona Herran luona. Mangs oli suomenruotsalainen vapaakirkollinen evankelista ja saarnaaja, joka asettui myöhemmin asumaan Ruotsiin. Hän eli varsin vaatimatonta elämää. Olen lukenut Mangsin kirjoja, ja saanut niistä paljon hengellistä opetusta. Suurin osa kirjoista taitaa olla suomennettu, joten ruotsia taitamattomatkin voivat syödä Mangsin tarjoilemaa Sanan leipää.

Henkilökuva ja -historiaa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Frank_Mangs

• Mangsista kirjoitti:

Pe.ku

Frank Mangs (1897-1994) ei kerää eikä ole koskaan kerännytkään omaisuutta.
        Hän on jo kotona Herran luona. Mangs oli suomenruotsalainen vapaakirkollinen evankelista ja saarnaaja, joka asettui myöhemmin asumaan Ruotsiin. Hän eli varsin vaatimatonta elämää. Olen lukenut Mangsin kirjoja, ja saanut niistä paljon hengellistä opetusta. Suurin osa kirjoista taitaa olla suomennettu, joten ruotsia taitamattomatkin voivat syödä Mangsin tarjoilemaa Sanan leipää.

Henkilökuva ja -historiaa:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Frank_Mangs

Jokainenhan voi uskoa sitä mitä haluaa, mutta on jotenkin erikoista että joku kristitty uskoo Mangsia, eikä Raamattua.

• Mangsista
        Pe.ku kirjoitti:

Jokainenhan voi uskoa sitä mitä haluaa, mutta on jotenkin erikoista että joku kristitty uskoo Mangsia, eikä Raamattua.

Pe.ku

Millä tavoin Raamatun ja Frank Mangsin tekstit/puheet poikkeavat toisistaan?
        On selvää, että Raamattu on ehdoton auktoriteetti, mutta sehän ei sulje pois, etteikö Mangsin sanomaan voi uskoa, kun se kerran nojaa Raamattuun.
        2.Tim.3:
        16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Annoit edesmenneestä veljestämme väärän todistuksen.
        Miksi luulit ja väitit Mangsin keränneen omaisuutta mielipiteillään?
        Et tainnut tietää, kuka Frank Mangs oli.

Mangs on tietysti saanut leipänsä työstään evankeliumin ja siten ihmisten hyväksi, mutta ei häntä mitenkään voi eikä saa verrata nykypäivän menestysteologeihin ja muihin rahastaviin huijareihin, jotka eivät ole oikeita työmiehiä Herran elopellolla.

Oikea työmies on palkkansa ansainnut; eikä se leipä ole koskaan ollut heille leveä.

• Mangsista kirjoitti:

Pe.ku

Millä tavoin Raamatun ja Frank Mangsin tekstit/puheet poikkeavat toisistaan?
        On selvää, että Raamattu on ehdoton auktoriteetti, mutta sehän ei sulje pois, etteikö Mangsin sanomaan voi uskoa, kun se kerran nojaa Raamattuun.
        2.Tim.3:
        16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
        17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Annoit edesmenneestä veljestämme väärän todistuksen.
        Miksi luulit ja väitit Mangsin keränneen omaisuutta mielipiteillään?
        Et tainnut tietää, kuka Frank Mangs oli.

Mangs on tietysti saanut leipänsä työstään evankeliumin ja siten ihmisten hyväksi, mutta ei häntä mitenkään voi eikä saa verrata nykypäivän menestysteologeihin ja muihin rahastaviin huijareihin, jotka eivät ole oikeita työmiehiä Herran elopellolla.

Oikea työmies on palkkansa ansainnut; eikä se leipä ole koskaan ollut heille leveä.

"Millä tavoin Raamatun ja Frank Mangsin tekstit/puheet poikkeavat toisistaan?"

Sinun pitää kysyä sitä ylempänä kirjoittaneelta nimimerkiltä "hoippuva vaeltaja".

Hän esitti opin ottamista Mangsilta Raamatun sijaan.

• Mangsista
        Pe.ku kirjoitti:

"Millä tavoin Raamatun ja Frank Mangsin tekstit/puheet poikkeavat toisistaan?"

Sinun pitää kysyä sitä ylempänä kirjoittaneelta nimimerkiltä "hoippuva vaeltaja".

Hän esitti opin ottamista Mangsilta Raamatun sijaan.

>>Hän esitti opin ottamista Mangsilta Raamatun sijaan.

• Mangsista kirjoitti:

>>Hän esitti opin ottamista Mangsilta Raamatun sijaan.

Luulisi kristityn ottavan oppinsa Raamatusta, mutta aika yleistä näkyy olevan että kristityt hakevatkin toisenlaisen opin muualta ja ovat valmiita maksamaankin siitä.

• k.kiusaantunut
        Pe.ku kirjoitti:

Luulisi kristityn ottavan oppinsa Raamatusta, mutta aika yleistä näkyy olevan että kristityt hakevatkin toisenlaisen opin muualta ja ovat valmiita maksamaankin siitä.

Miksi sä sekoitat itseäsi noilla Raamatun lauseilla ym.pohdinnoilla. En ole kenenkään ateistin nähnyt noin tekevän.

Sinun tekstisi on nykyisin kuin joltain jehovan todistajalta.

Uskovalta vaan menee kauemmin tajuta se.

Vielä sanovat sua ateistix... Voi vitsi.

• Say you love me

Johannes 21:15-17
      Kun he olivat einehtineet, sanoi Jeesus Simon Pietarille: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko sinä minua enemmän kuin nämä?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Ruoki minun karitsoitani".

Hän sanoi hänelle taas toistamiseen: "Simon, Johanneksen poika, rakastatko minua?" Hän vastasi hänelle: "Rakastan, Herra; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Hän sanoi hänelle: "Kaitse minun lampaitani".

Hän sanoi hänelle kolmannen kerran: "Simon, Johanneksen poika, olenko minä sinulle rakas?" Pietari tuli murheelliseksi siitä, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: "Olenko minä sinulle rakas?" ja vastasi hänelle: "Herra, sinä tiedät kaikki; sinä tiedät, että olet minulle rakas". Jeesus sanoi hänelle: "Ruoki minun lampaitani.

Luukas 22:33-34Niin Simon sanoi hänelle: "Herra, sinun kanssasi minä olen valmis menemään sekä vankeuteen että kuolemaan".
      Mutta hän sanoi: "Minä sanon sinulle, Pietari: ei laula tänään kukko, ennenkuin sinä kolmesti kiellät tuntevasi minua."

Jos pelastus/Jumalan silmissä hyväksytyksi tuleminen olisi ihmisen uskollisuudesta ja rakkauden määrästä kiinni, niin kukaan ei koskaan pääsisi Jumalan luokse. Ihmisen rakkaus Jumalaa kohtaan on kovin häilyvää, puhumattakaan toisia ihmisiä kohtaan. Jumalan rakkaus on ja pysyy.

• Tuo ei liittynyt avauksen aiheeseen.

• Paljain jaloin

Kaikki ihmiset ovat tavalla tai toisella rikkinäisiä, arpeutuneita tai vuotavia haavoja täynnä.

Revimme toistemme haavat auki, kun ne juuri ja juuri ovat ehkä umpeutumassa.

Rikomme toistemme sisintä pahoilla sanoilla tietoisesti ja tietämättämme ja aiheutamme vain lisää tuskaa.

Kaikki olemme sukupolvien ketjussa tavalla tai toisella turmeltuneita, emme osaa rakastaa itseämme saati sitten toisiamme.

Jumala näkee rikkinäisyytemme, kaikki ne lyönnit, jotka edelleen vaikuttavat sanoihimme, tekoihimme ja käyttäytymiseemme, vaikka emme ehkä edes itse muista saaneemme niitä osaksemme.

Koko elämänsä ihminen etsii hyväksyntää olemassaolollensa, oikeutusta olla sitä mitä on virheineen kaikkineen.

Jumala, kaiken ja kaikkien Luoja on ainut, joka voi luotujansa ymmärtää täydellisesti. Häneltä voi löytää avun ja levon.

Kailas Uuno:
      Niin mä kerran
      tieni aloin,
      niin mä kuljen:
      paljain jaloin.
      Avohaavat
      syvät näissä
      ammottavat
      kantapäissä:
      rystysihin
      joka kiven
      jäänyt niist´ on
      verta hiven.
      – Mutta niinkuin
      matkan aloin,
      päätän myös sen:
      paljain jaloin.
      Silloinkin, kun
      tuska syvin
      viiltää, virkan:
      – Näin on hyvin.
      – Tapahtukoon
      tahtos sinun,
      Kohtaloni,
      eikä minun.

• ~~tähkäpää~~

Luin ja itkin ja itkin ja luin..............

Näin se on ja näine kaikkinemme me saamme käydä kerran lopullisesti Armoistuimen eteen ja kuulla sanat:
        "Sinä olet hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt....."

Rohkaistaan toinen toistamme tiellä eteenpäin, edetään vaikka sitten konttien ja polvet verillä, kunhan perille pääsemme...!

KIITOS TÄSTÄ!

• puhtauteen
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Luin ja itkin ja itkin ja luin..............

Näin se on ja näine kaikkinemme me saamme käydä kerran lopullisesti Armoistuimen eteen ja kuulla sanat:
        "Sinä olet hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt....."

Rohkaistaan toinen toistamme tiellä eteenpäin, edetään vaikka sitten konttien ja polvet verillä, kunhan perille pääsemme...!

KIITOS TÄSTÄ!

Meinaako Tähkäpää että jos tekee syntiä yhä saatuaan entiset syntinsä anteeksi, Jumala ilmoittaa tuomiolla, että hyvän kilvoituksen olet kilvoitellut?

Ei muuten ilmoita. Teoistasi sinut tuomitaan.

• ~~tähkäpää~~
        puhtauteen kirjoitti:

Meinaako Tähkäpää että jos tekee syntiä yhä saatuaan entiset syntinsä anteeksi, Jumala ilmoittaa tuomiolla, että hyvän kilvoituksen olet kilvoitellut?

Ei muuten ilmoita. Teoistasi sinut tuomitaan.

Kuin myöskin!

• ~tähkäpää~~
        ~~tähkäpää~~ kirjoitti:

Kuin myöskin!

Muistuttaisin tässä yhteydessä vielä, mitä synti todellisuudessa on.

Lunastus ja pelastus on täydellisesti Jumalan tekemä / aikaansaama työ ja TUON TYÖN VASTAANOTTAMATTOMUUS ON SYNTI!

Vielä ts. Jeesuksen ristintyön, armon ja anteekisantamuksen vastaanottamattomuus, hylkääminen ja hyväksymättömyys on syntiä!

Ja siksihän saa,tana yrittää uskotella ihmisen olevan täysin synnitön, puhdas ja täydellinen, että ihminen hylkäisi ja ylenkatsoisi Jeesuksen armon ja anteeksiantamuksen ja näin kadottaisi sielunsa.

Ps. 25:10 sanoo:
        "Kaikki Herra polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät Hänen liittonsa ja todistuksensa."

Kiitos Herralle Hänen lupauksistaan, joihin me saamme tarttua ja joista pitää kiinni silloin, kun tuhanten juonten mestari, syyttäjämme, (sielujemme vihollinen ja hänen apurinsa) yrittävät syöstä meidät pois Jumalan armosta ja anteeksiantamuksesta ja näin vetää meidät kanssansa samaan patuumuksen liejuun, jossa itse ovat, kun ei kyetä nöyrtymään ja tunnustamaan omaa raadollisuuttaan ihmisinä, vaan halutaan olla Jumalan veroisia.

Tuohon samaan syntiinhän Saa,tana itsekin lankesi, joten eivät omenat tässäkään asiassa puusta näköjään kauas putoa.

• armotontaarmoa

täällä on jo vähän eli paljonkin terveenpää kuin tuolla synnittömyyskiivailoitten ketjussa.

siellä ei ole enää armoa eikä uhria jos aivastaa väärässä kohtaa.

• HYvä että otit esiin tämän totuuden ettei uskova leikkii loputtomiin synnin kanssa kun se nimittäin eränä päivänä polttaa niin ettei ole palu enää ja kaikki menee poroxi.. Luulouskovaisia on paljon jotka luottaa oman armonsa..

• suolapaukulla takamu

hus siitä trolli !

• k.kiusaantunut
        suolapaukulla takamu kirjoitti:

hus siitä trolli !

Tulin semperin ketjussa uskoon !1 Jee.. ei mene kauan kun nämä savonarola-uskovat sen teilaavat.

• ei synneille

Jännä juttu että palstan vakiateisti pystyy toteamaan toiasian jota niin moni muka uudestisyntynyt vastustaa.

• k.kiusaantunut

Jännä juttu todellakin... harva ateisti ryhtyy tosissaan näinkin laajasti Raamatun opetuksia pohtimaan.

• k.kiusaantunut kirjoitti:

Jännä juttu todellakin... harva ateisti ryhtyy tosissaan näinkin laajasti Raamatun opetuksia pohtimaan.

Niin eikö olekin ??? Elikä vain esimerkkillinen uskova joka on tehty Jumalasta voi puhutella ateisti .. Siis etsikäämme yhdessä uskoville puhtauden ja synnittömän elämän täydellisessa vapaudessa.. Rukoilkaamme tule Pyhä Henki näyttämään synnin ja totuuden.. Vapauta kansa..

• k.kiusaantunut

"vain esimerkillinen uskova joka on tehty Jumalasta voi puhutella ateisti'"

Kelpaan esimerkillisestä koska olen ollut uskossa vaan kaksi tuntia.

Mutta miten puhutella ateistia joka kirjoittaa kuin jehovan todistaja?

Olen useamman viestin lukenut pekulta jossa hän pyrkii osoittamaan että Jeesus oli Jumalan poika.

Lainkaan kyseenalaistamasta Jumalaa.. joka olisi tyypillistä ateistille.

Ehkä Pekulla on vain vaikeuksia ilmaista itseään?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      185
      1559
    2. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      204
      1481
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      44
      1144
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      44
      846
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      720
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      711
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      710
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      691
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      20
      646
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      617
    Aihe