Tony Halmeen linjoilla

Yeesau

Paljon keskustelua herättänyt T.Vanhasen lausunto on mielestäni joistain kohdista oikea, mutta osaltaan palturia.

Itse olen lähellä Tony Halmeen sanomaa kantaa. Eli kyllä afrikassa asuvat ovat todella KESKIMÄÄRIN älykkyydeltään heikompia. Tämä johtuu tietty siitä, että heillä on huonommat mahdollisuudet opiskella ja kulttuuri kasvattaa heidät eri päämäärään. Maalaisjärkikin sanoo, että mitä enemmän kouluja asukasta kohden, sitä parempi lukutaito ja sitä kautta myös opittu älykkyys. Keskimäärin älykkäämpi tarkoittaa sitä, että esim minä "saatan" olla afrikan keskiarvoa älykkäämpi (en ole varma mutta luulen), silti afrikasta löytyy monia jotka ovat minua paljon paljon älykkäämpiä. Puhutaan siis keskiarvoista, jotkut kun aina tuntuvat hokevan että eräänkin mustaihoisen äo oli 199 tms. Kyllä, pitää paikkaansa, mutta huom. puhutaan keskiarvoista.

Suuri osa älykkyydestähän on siis opittua. Tuskin monikaan meistä eurooppalaisista itse oivaltaa esimerkiksi pythagoraan lauseen, tämä on koulussa opittua ja monelle itsestäänselvyys.

Tony Halme sanoi jotenkin näin, että jos musta ja valkoinen lapsi laitettaisiin samaan kouluun, niin molemmat yltäisivät suurinpiirtein samaan älykkyyteen, riippuen tietysti persoonasta.

Mielestäni T.Vanhanen ei oikein ymmärrä mistä älykkyyden heikkous johtuu. Se on kuitenkin totta, että mitä heikompi koulutus, sitä heikompi älykkyys. Mielestäni euroopan maiden pitäisi osallistua enemmän afrikan koulujen kehittämiseen. Tätä kautta sivistys lisääntyisi, ja mellakatkin vähenisivät.

4

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippon

monikaan täällä tietää edes sanallisesti mien pythagoran lause kuuluu, saatika ymmärtäisi sitä.
      :)))

• Yeesau

Kiitos rakentavasta vastauksesta. Tämä oli kuitenkin vain esimerkki. Toinen esimerkki voisi olla vaikka lukutaito ja sen mukana tuoma tietämys asioista. Silti veikkaan että suuri osas lukion käyneistä tietää mikä on pythagoraan lause.

• Kurre

Suorakulmaisen kolmion hypotenuusan neliö on yhtä suuri kuin kateettien neliöiden summa. :P

• Tutkain

Milestäni Tatu Vanhasenkin kannattaa ottaa Maslowin tarvehierarkia mukaan tähän makrososiaaliseen tutkimukseen.

Maslow'in tarvehierarkian portaat:

4. Arvostuksen tarve (oppimisen motiivi)
      3. Sosiaaliset tarpeet (yhteisöllisyys, perhe, ystävät)
      2. Turvallisuus (rauha)
      1. Fyysinen (ruoka, lepo)

http://www.geocities.com/merkitys/perustarpeet.html#2.1.

Maslowin mukaan seuraavalle askeleelle ei ole mahdollista nousta, jos edellisen askeleen tarpeita ei ole tyydytetty. Maslowin tarvehierarkiassa oppiminen (sosiaalisena tapahtumana) tapahtuu askelilla 3 ja 4. Tietyissä osissa Afrikkaa aseleet 1. ja 2. ovat viimeisen 100-50 vuotta olleet tavoittelemisen takana. Henkiseen kehitykseen ei näillä alueilla ollut suuriakaan edellytyksiä viimeiseen kahteen, kolmeen sukupolveen. Jos yksikin sukupolvi jää välistä, on riskinä kulttuurinen degeneraatio. Mitä tapahtuukaan kolmessa sukupolvessa?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      187
      2748
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2559
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2277
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      62
      2099
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1749
    6. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      209
      1476
    7. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1474
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      231
      1222
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1174
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      371
      1089
    Aihe