Minut tutkittiin perusteellisesti keskussairaalassa.Lopputulos:kuntoutusta ja tarvittaessa lähete kipupoliklinikalle.Hoitovastuu siirtyy terveyskeskukseen.Joopa joo,onko tuttua?Sama kuin mappiin Ö.Vastaus oli;et pääse kuntoutukseen kun vielä pääset kävelemään.Pääsenhän minä n.10 minuuttia.Talvella pahempi.Ristiselkä sökö.Pitäisikö ensin kävelykyky mennä?Ei kipulääkettä.Laitoin välittömästi kirjeen johtavalle lääkärille,että tarvitsen kipulääkettä.En juo enkä polta,en narkkaa ja kuitenkin käsitellään voimakkaisiin kipuihin lääkkeen pyytäjää kuin tulevana tai olevana narkomaanina.Miksi?Suomessa annetaan Länsi-Eurooppaan verraten 5 kertaa vähemmän kipulääkettä?Miksi kipua tarvitsee sietää kun siihen on lääke?Ei kertakaikkiaan mahdu minun päähän.Jos reseptin kipuihin saa niin saa huomautuksin ja moraalisaarnoin .Keneltä apua?
Valohoitoa TK:ssa
5
176
Vastaukset
- Kaisa
Ei suotta sanotakaan arvauskeskukseksi.
- Erikoista
yksityiselle ja tee kantelu.
- Trubadurix
Hei!
Älä vain anna tässä vaiheessa vielä periksi, kun sinulla tuntuu vielä olevan voimia ja tolkkua jäljellä. Kaiva jostakin sen verran rahaa, että pääset yksityiselle ja ota mukaan kaikki ne keskussairaalan tutkimustulokset.
Ja ota myös yhteys arvaus... eikun terveyskeskuksen potilasasiamieheen. Jos hän on ammattinimikkeensä mukainen, hän osaa neuvoa, miten haetaan kuntoutusta, niin että sen myös saa tosi tarpeeseen. Siinäkin on pahuksenmoisia monttuja, miten kaavakkeet pitää täyttää, koska esim. Kelalla on ihan oma tapansa lukea hakemuksia.
Kipulääkkeiden määräämisestä olen tasan samaa mieltä kanssasi! Terveyskeskuksesta on turha hakea apua, ellei ole hyvä omalääkäri. Narkkarit kyllä ilmeisesti osaavat reseptinsä oikein pyytää, mutta tosi kivuliaille ihmisille annetaan panadolia ja saarnaa.
Minulla oli se onni, että pääsin kipupolille ja sain sieltä apua. Nyt olen myös "kouluttanut" omalääkärini, mutta hänen kesälomansa aikana sanoi minullekin nuori sijainen, että ei voi kirjoittaa lääkkeitä etten vain tulisi niistä riippuvaiseksi... Olen popsinut niitä vuosikausia.
Tsemppiä!- Kansalainen
Kiitos kannustuksesta.
- Kansalainen
Nyt sain tarvittavaa lääkettä ja se kuntoutus-asiakin tulee kuntoon.Mikään ei luonnollisesti mene terveyskeskuksen kautta vaan yksityisen,joka laittaa vauhtia asiaan.Otan potilasasiamieheen ehkä vielä yhteyttä.Olipa hyvä kun kerroit omasta kokemuksesta oikeaan aikaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2835847Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki373406Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1432637"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2212112Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol791644- 641057
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni126856Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9855Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11804