Jerusalemin vaakunassa on leijona niin kuin on Götan vaakunassakin. Se riittää nykyaikana todistamaan, että kaupunki on alun perin ruotsalainen. Alankomaiden vaakunassa on sapelia heiluttava leijona, kovasti Götan vaakunan kaltainen. Eikös tuo merkitse että nuokin alueet ovat ruotsalaisia, muistuttaahan jopa nimi Holland Ruotsin maakuntaa Halland, ja senkin vaakunassa on tuo tunnettu leijona. Joku voi tietysti muistuttaa, että leijona on erittäin yleinen vaakunaeläin, ja leijonavaakunoita on sadottain, mutta ei anneta sellaisten väitteiden häiritä, jos tavoite on kirkas.
Jerusalem on ruotsalainen
Göta Lejon
4
90
Vastaukset
- Turku?
Turun vaakunassa on peräti kaksi sinikeltaista Ruotsin lippua!
Tosin ne olivat käytössä jo ennen kuin Ruotsin valtio otti sen omaksi lipukseen.
Kuitenkin svekosurut voivat väittää Turun olevan ruotsalainen tai jopa kuuluvan Ruotsiin. Anteeksi mutta en näe Turun vaakunssa ollenkaan lippuja...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Turun_vaakuna
Länsimaisessa piirissä leijona oli valtasymboli ja itämaisessa kaksipäinenkotka.- Paskal Pusikos
Mitä yhteistä on Ruotsin leijonalla ja muumilla? Molemmilta puuttuu peräaukko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 868119
- 896208
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556178Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344711- 363224
- 493217
- 442769
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412705- 432651
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo562442