SSRI-lääkkeiden pitkäaikaiskäyttäjät!

Hei,

Haluaisin kuulla kokemuksia teiltä, jotka olette käyttäneet SSRI-lääkitystä pidempään.

Itse aloitin Seronililla v. 2006, jota söin muistaakseni 3 vuotta. Sitten hetki ilman mitään, kunnes aloitettiin Venlafaxin. Muistaakseni ennen sitä kokeilin vielä Sertralinia parin viikon ajan, mutta teki mulle hirveän olon. Venlafaxinilla menin on/off/on/off v. 2012 lokakuuhun asti. Pari kuukautta olin ilman mitään, kunnes paniikki-, ahdistus-, ja masennusoireet pamahtivat taas. Nyt olen pari viikkoa syönyt Sepramia annoksella 10 mg, mutta ei vielä ole helpottanut - olo on aika kauhea... masentaa, itkettää ja eniten haittaa se, että unohtelen asioita, en voi keskittyä, aivoni ovat sumussa (brain fog). Tämä alkoi vähän Venlafaxinin lopettamisen jälkeen. Opiskelusta ei nyt kyllä tule mitään, kun asiat eivät pysy päässä, enkä voi keskittyä.

Onko teillä ilmennyt vastaavaa tai muita haittavaikutuksia ? Minua pelottaa, että tuo pitkäaikainen käyttö, lääkkeiden vaihtaminen ja annosten tiputtelu ja nostelu ovat aiheuttaneet jotain pysyviä haittavaikutuksia. Tekisi mieli olla ilman lääkkeitä, mutta usein silloin vointi romahtaa. V*tuttaa. Onneksi terapia alkaa kohta.
2163
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Mulla on kokemusta ainoastaan seronilista mutta olen syönyt sitä vaihtelevilla annoksilla n. 15 vuotta. Syön yhden kapselin päivässä mutta masennuskausina eli nyt otan kolme 20 mg kapselia.

Minulla ei ole mitään huonoa sanottavaa. Kun nostin annoksen, niin kuukauden sisällä alkoi olo huomattavasti paranemaan. Sivuvaikutuksia ei ole, paitsi alussa pientä päänsärkyä.

Äänestä

Ite käytin kans kaikenlaisia paskoja mitkä ei auttanu mihkää, lopetin viikko sitten kokonaan, oireet on kyl persiistä mut kestettävä on..

Äänestä

Kommentoi aloitusta


JormaJokunen2 kirjoitti:

Hei,

Haluaisin kuulla kokemuksia teiltä, jotka olette käyttäneet SSRI-lääkitystä pidempään.

Itse aloitin Seronililla v. 2006, jota söin muistaakseni 3 vuotta. Sitten hetki ilman mitään, kunnes aloitettiin Venlafaxin. Muistaakseni ennen sitä kokeilin vielä Sertralinia parin viikon ajan, mutta teki mulle hirveän olon. Venlafaxinilla menin on/off/on/off v. 2012 lokakuuhun asti. Pari kuukautta olin ilman mitään, kunnes paniikki-, ahdistus-, ja masennusoireet pamahtivat taas. Nyt olen pari viikkoa syönyt Sepramia annoksella 10 mg, mutta ei vielä ole helpottanut - olo on aika kauhea... masentaa, itkettää ja eniten haittaa se, että unohtelen asioita, en voi keskittyä, aivoni ovat sumussa (brain fog). Tämä alkoi vähän Venlafaxinin lopettamisen jälkeen. Opiskelusta ei nyt kyllä tule mitään, kun asiat eivät pysy päässä, enkä voi keskittyä.

Onko teillä ilmennyt vastaavaa tai muita haittavaikutuksia ? Minua pelottaa, että tuo pitkäaikainen käyttö, lääkkeiden vaihtaminen ja annosten tiputtelu ja nostelu ovat aiheuttaneet jotain pysyviä haittavaikutuksia. Tekisi mieli olla ilman lääkkeitä, mutta usein silloin vointi romahtaa. V*tuttaa. Onneksi terapia alkaa kohta.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu