MAASTURIT ei citymaasturit palsta!

RANGMAN-

Huomauttaisin kohteliaimmin arvon citymaasturi kuskeille ja citymaastureista keskusteleville, että tämä on väärä palsta. Tämä on MAASTURIT PALSTA, JOSSA KESKUSTELLAAN MAASTUREISTA, ei citymaastureista. Pyydän nöyremmin, että annatte meidän maasturi kuskien keskustella rauhassa täällä maastureista. Ei soutuvene keskusteluita käydä moottorivene palstalla eikä polkupyörä keskusteluita moottoripyörä palstalla, emme mekään kirjoittele kuorma autopalstoilla.
Teille kaikille cittareidenne valmistusmaasta välittämäti löytyy keskustelukanava osiosta "automerkit". Hienoa, että ymmärrätte ja kiitos.

54

1137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JGCee

      No olehan sitten hyvä ja näytä esimerkkiä. No joko olet siellä mini-palstalla, haloo.

    • Avointa mieltä

      Minusta täällä ei ole oikeista maastureista juurikaan keskusteltu. Ei riitä että kyselee kumman ottaisi, Land cruiserin vai grand cherokeen.
      Suomi24:llä oli ennen citymaasturipalsta, mutta se lopetettiin jatkuvien provoherjojen takia. Niin oltiin kateellisia tms. ettei anneta rauhassa keskustella.
      Jos täällä on oikeita maasturi-ihmisiä, osoittakaa avarakatseisuutenne ja jättäkää citymaasturirasismi pois.

      • Anonyymi

        No eipä täääl paljon puhuta tasauspöyräs y ön lukoista jaa alivaihteusta

        Jotenkiak muutama kaupunki autokin mahtuu sekaan ja ammaiöaiset isaa oh i ttaa leikkikaöujen. Aiheet ja pitöytyä työkoneissaan.


    • juupajuu...

      Itsekkin oikeista maastureista enemmän pitävänä, täytyy kuitenkin sanoa, että kyllähän ne citymaasturi jututkin tänne kuuluu, kun alkuperäinen palsta niille piti sulkea, juuri tämmöisen typerän roskapostin vuoksi.

      Maastoauto on ennemmin korimalliin viittaava termi nykyään, ainakin englannin kielessä, SUV - Sport UtilityVehilce.

      Sen vuoksi, citymaasturitkin kyllä valitettavasti kuuluu ennemmin juuri tälle palstalle jossei muuta löydy.

      • Ravisti

        Sama ongelma tuolla purjehdus-palstalla. Sielläkin on noita yhden asian inttäjiä. Lähinnä ongelmana on se, onko matkapurjehdus raskaammalla, asumistiloiltaan mukavammalla veneellä purjehdusta lainkaan. Nuo ongelmaiset ovat lähinnä nuoria/lapsia, joilla ei vielä ole optimistijollaa enempää kokemusta koko harrastuksesta.
        Toivottavasti täällä voivat halukkaat keskustella heitä kiinnostavista asioista ilman rasismia.


      • ovlov1

        juupajuu...:lle

        Perustakaa ihan oma palsta näille ns. citymaastureille.
        parasta pysyä vain tasaisella, ja hyvin auratulla baanalla!!


      • joopajoo2

        juupajuu:lle

        Kyl löytyy
        Kokeilkaapa kevytnelipyörä palstaa!
        Sieltä pitäisi löytyä citymaasturien alaosasto!!


    • Sportage

      Tästäpä tultiin siihen asiaan,mikä on ketjun aloittajan näkemys maasturista? Onko omakohtaista kokemusta vaiko vain tuulilasista ja tekniikan maailmasta luettujen juttujen tuomaa tietoutta?

      • Vanha viisaus

        Maasturin ja citymaasturin ero on siinä, että maasturin ratissa alahuuli ei väpätä.


      • RANGMAN-

        Laitoi aloitukseen nimimerkiksi RANGMAN-, ja ajokkina tällä hetkellä kaksi vuotta vanha Land Gruiser sekä tallissa kesäajokki ja silmäterä Range Rover V8 vuodelta 1972. Tästä nimimerkistä alan kundit jo hiffasi kyseessä olevan maasturilla ajava henkilö.
        Sportage kundille tiedoksi, että jos rekisteriotteen kohdassa "ajoneuvotyyppi" lukee maastoauto tai maastohenkilöauto on kyseessä MAASTURI ja jos siinä lukee henkilöauto, niin on kyseessä henkilöauto ja niistä keskustellaan osiossa "automerkit".
        En keskustele asiasta tässä keskustelussa enempää. Mukavia kilometrejä citymaastureillanne vaan.


      • 8+2
        RANGMAN- kirjoitti:

        Laitoi aloitukseen nimimerkiksi RANGMAN-, ja ajokkina tällä hetkellä kaksi vuotta vanha Land Gruiser sekä tallissa kesäajokki ja silmäterä Range Rover V8 vuodelta 1972. Tästä nimimerkistä alan kundit jo hiffasi kyseessä olevan maasturilla ajava henkilö.
        Sportage kundille tiedoksi, että jos rekisteriotteen kohdassa "ajoneuvotyyppi" lukee maastoauto tai maastohenkilöauto on kyseessä MAASTURI ja jos siinä lukee henkilöauto, niin on kyseessä henkilöauto ja niistä keskustellaan osiossa "automerkit".
        En keskustele asiasta tässä keskustelussa enempää. Mukavia kilometrejä citymaastureillanne vaan.

        Siis minkä rekisteriotteen?
        No mutta tavataanko sitten minipalstalla kun saat Land Gruiserin (mikähän muuten lienee) rekisteröityä polkuautoksi, no se ei liene vaikeata.


      • 4x4=kadetta
        8+2 kirjoitti:

        Siis minkä rekisteriotteen?
        No mutta tavataanko sitten minipalstalla kun saat Land Gruiserin (mikähän muuten lienee) rekisteröityä polkuautoksi, no se ei liene vaikeata.

        Kyllä on tyhmä ja kateellinen jenkkicittari idiootti. Land Gruiseria ei koskaan saada, se pitää ostaa ja miksi pitäisi tavata jollain minipalstalla, eikö isompi vähän isompi palsta tai vaikka maatila olisi sopivampi paikka nöyryyttää Land Gruserilla Patriottia. Kyllä sillä kilvettömällä Patriotin paskalla voi ajaa ihan isoillakin palstoilla, siellä ei katsastus sedät ahdistele jenkkicittari mölliä. Buahahahaaaah hah hah haaaaaaaaaaaaa, helvata, kun naurattaa. Tempasempa loppuun vielä vähän revakamman pilkallisen naurun röväkän jenkkicittari aasille: BUAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAHHHHH. Siitäs sait mölli.


      • Sportage
        RANGMAN- kirjoitti:

        Laitoi aloitukseen nimimerkiksi RANGMAN-, ja ajokkina tällä hetkellä kaksi vuotta vanha Land Gruiser sekä tallissa kesäajokki ja silmäterä Range Rover V8 vuodelta 1972. Tästä nimimerkistä alan kundit jo hiffasi kyseessä olevan maasturilla ajava henkilö.
        Sportage kundille tiedoksi, että jos rekisteriotteen kohdassa "ajoneuvotyyppi" lukee maastoauto tai maastohenkilöauto on kyseessä MAASTURI ja jos siinä lukee henkilöauto, niin on kyseessä henkilöauto ja niistä keskustellaan osiossa "automerkit".
        En keskustele asiasta tässä keskustelussa enempää. Mukavia kilometrejä citymaastureillanne vaan.

        Nuo molemmat ovat järeämpiä city-maastureita, oikeiden maastoautojen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä, oikea maastoauto on esimerkiksi Unimog. Noissa mitkä mainitsit ei ole missään päässä 100% lukkoja joita oikeassa maasturissa myös on. Lantikassa on myös pitkät etu sekä perä ylitykset jotka estävät oikean maastoajelun.http://www.youtube.com/watch?v=8Lzvuyde8vA


      • Maastoauto on
        RANGMAN- kirjoitti:

        Laitoi aloitukseen nimimerkiksi RANGMAN-, ja ajokkina tällä hetkellä kaksi vuotta vanha Land Gruiser sekä tallissa kesäajokki ja silmäterä Range Rover V8 vuodelta 1972. Tästä nimimerkistä alan kundit jo hiffasi kyseessä olevan maasturilla ajava henkilö.
        Sportage kundille tiedoksi, että jos rekisteriotteen kohdassa "ajoneuvotyyppi" lukee maastoauto tai maastohenkilöauto on kyseessä MAASTURI ja jos siinä lukee henkilöauto, niin on kyseessä henkilöauto ja niistä keskustellaan osiossa "automerkit".
        En keskustele asiasta tässä keskustelussa enempää. Mukavia kilometrejä citymaastureillanne vaan.

        Kyllä mun mielestä voitaisi lähteä siitä, että oikeassa MAASTO-autossa on vedenpoistotulpat lattiassa ja sellaiset verhoilumateriaalit, että auton voi pestä sisältäkin puutarhaletkulla.

        Se, että autolla teoriassa pystyisi ajamaan myös vaatimassa maastossa ei vielä tee autosta maastoautoa. Oikea maastoauto on sellainen, jonka penkille voi istahtaa vaatteet läpimärkänä, saappaanvarret savessa ja kädet pihkassa. Ja kurainen koirakin saa loikata takapenkille.


      • geezer4x4
        RANGMAN- kirjoitti:

        Laitoi aloitukseen nimimerkiksi RANGMAN-, ja ajokkina tällä hetkellä kaksi vuotta vanha Land Gruiser sekä tallissa kesäajokki ja silmäterä Range Rover V8 vuodelta 1972. Tästä nimimerkistä alan kundit jo hiffasi kyseessä olevan maasturilla ajava henkilö.
        Sportage kundille tiedoksi, että jos rekisteriotteen kohdassa "ajoneuvotyyppi" lukee maastoauto tai maastohenkilöauto on kyseessä MAASTURI ja jos siinä lukee henkilöauto, niin on kyseessä henkilöauto ja niistä keskustellaan osiossa "automerkit".
        En keskustele asiasta tässä keskustelussa enempää. Mukavia kilometrejä citymaastureillanne vaan.

        Sittenhän asiassa ei ole mitään ongelmaa, oman Patriottini rekisteriotteessa lukee muistaakseni M1G eli maastohenkilö-auto. Saan siis turista täällä ihan vapaasti ;)


      • 3+16
        Sportage kirjoitti:

        Nuo molemmat ovat järeämpiä city-maastureita, oikeiden maastoautojen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä, oikea maastoauto on esimerkiksi Unimog. Noissa mitkä mainitsit ei ole missään päässä 100% lukkoja joita oikeassa maasturissa myös on. Lantikassa on myös pitkät etu sekä perä ylitykset jotka estävät oikean maastoajelun.http://www.youtube.com/watch?v=8Lzvuyde8vA

        jotain pureksittavaa sittarikuskille. se että sittari yrittää näyttää maasturilta, ei tee maasturista sittaria.

        pienellä laittamisella tämäkin maasturi menee mistä tahansa
        http://www.youtube.com/watch?v=6-zDCbuq-gA


      • Sportage
        3+16 kirjoitti:

        jotain pureksittavaa sittarikuskille. se että sittari yrittää näyttää maasturilta, ei tee maasturista sittaria.

        pienellä laittamisella tämäkin maasturi menee mistä tahansa
        http://www.youtube.com/watch?v=6-zDCbuq-gA

        Niin, ilman laittamista ei tuokaan SUV mene mihinkään.


      • 3+16
        Sportage kirjoitti:

        Niin, ilman laittamista ei tuokaan SUV mene mihinkään.

        Tuo videon maasturi on kuule täysin tehdaskuosissa. Jäykät akselit ja 100% lukkiutuvat perät edessä ja takana.


      • väärä palsta
        Maastoauto on kirjoitti:

        Kyllä mun mielestä voitaisi lähteä siitä, että oikeassa MAASTO-autossa on vedenpoistotulpat lattiassa ja sellaiset verhoilumateriaalit, että auton voi pestä sisältäkin puutarhaletkulla.

        Se, että autolla teoriassa pystyisi ajamaan myös vaatimassa maastossa ei vielä tee autosta maastoautoa. Oikea maastoauto on sellainen, jonka penkille voi istahtaa vaatteet läpimärkänä, saappaanvarret savessa ja kädet pihkassa. Ja kurainen koirakin saa loikata takapenkille.

        Mutta kun tämä ei ole maastoautopalsta, vaan maasturipalsta ja maasturihan se sitimaasturikin on.


      • Sportage
        4x4=kadetta kirjoitti:

        Kyllä on tyhmä ja kateellinen jenkkicittari idiootti. Land Gruiseria ei koskaan saada, se pitää ostaa ja miksi pitäisi tavata jollain minipalstalla, eikö isompi vähän isompi palsta tai vaikka maatila olisi sopivampi paikka nöyryyttää Land Gruserilla Patriottia. Kyllä sillä kilvettömällä Patriotin paskalla voi ajaa ihan isoillakin palstoilla, siellä ei katsastus sedät ahdistele jenkkicittari mölliä. Buahahahaaaah hah hah haaaaaaaaaaaaa, helvata, kun naurattaa. Tempasempa loppuun vielä vähän revakamman pilkallisen naurun röväkän jenkkicittari aasille: BUAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAHHHHH. Siitäs sait mölli.

        Kerro mikä auto on Land Gruiser ja mikä liike niitä myy? Kannattaa vielä hieman opiskella jotta oppii myöskin automerkit.


      • -Jeep-
        3+16 kirjoitti:

        Tuo videon maasturi on kuule täysin tehdaskuosissa. Jäykät akselit ja 100% lukkiutuvat perät edessä ja takana.

        On se korotettu:)

        t Näsäviisas Maasturimies


      • 3+16
        -Jeep- kirjoitti:

        On se korotettu:)

        t Näsäviisas Maasturimies

        Jeepissä on tehtaalla asennettu Up Country optio, joka antaa korotusta tuuman verran. Olet siis osittain oikeassa, mutta Jeeppi on silti täysin tehdaskuosissa.

        Omistaja kertoo, että autossa on tuo "high country" optio tämän videon kommenteissa
        http://youtube.com/watch?v=S8FY7hK4xnA


      • oikeapalsta
        väärä palsta kirjoitti:

        Mutta kun tämä ei ole maastoautopalsta, vaan maasturipalsta ja maasturihan se sitimaasturikin on.

        väärä palsta:lle

        sitimaasturikin on kevytnelipyörä!


    • Näin se vaan on

      Ihan aluksi,jos leikit näppärää, niin opettele tekemään toimiva linkki, kas näin

      http://www.youtube.com/watch?v=8Lzvuyde8vA

      Toiseksi, tarkistappa vaikka googlesta mikä on Land Gruiserin ja Rangen ajoneuvo laji, kas kas noin 14000 hakutulosta ihan selkeällä suomenkielellä, josta voit todeta, että kyseessä MAASTOAUTO, siis kumpainenki.

    • Maasto paperilla?

      Se muuten kirjoitetaan Land Cruiser, ei Gruiser. Mun ymmärtääkseni monen citymaasturinkin rekisteriotteeseen ajokki on merkitty maastoautoksi. Vai?

    • X-trailisti

      Mikä helvetin pakko aloittajan on lukea jotain keskustelua jostain Honda CRV:stä jos ei kiinnosta,lue vaan pelkät lantikkajutut ni ei tuu paha mieli pienelle.Jeesus mikä puupää olet,mee hinkkaa ittees siihen kuraseen NELIVETOON.

    • Cittaristi

      Alottaja vissiin luulee et palsta tulee täyteen cittari-jutuista niinku ämpäri ja sit ei enää mahdu lantikka-juttuja....samaa mieltä,puupää mikä puupää.

      • Kfkfkfkf

        Ei se sitä pelkää,sen näyttö ei vaan riitä jos tarinaa on liikaa...


    • 4+17

      **ttu te olette säälittäviä. Jokainen.

    • Suora lainaus:

      Liikenne- ja viestintäministeriön asetus autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista

      6 §

      Maastoautot

      1. M1G- ja N1G-luokan maastoautoksi katsotaan M1-luokan ajoneuvo ja kokonaismassaltaan enintään kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo, jos:

      a) sen vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä;

      b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä;

      c) sen laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 30 prosenttia; ja

      d) se täyttää vähintään viisi seuraavista kuudesta ehdosta:

      i) lähestymiskulma on vähintään 25°;

      ii) jättökulma on vähintään 20°;

      iii) ylityskulma on vähintään 20°;

      iv) maavara etuakselin kohdalla on vähintään 180 mm;

      v) maavara taka-akselin kohdalla on vähintään 180 mm; ja

      vi) maavara akselien välillä on vähintään 200 mm.

      2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa:

      a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi;

      b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja

      c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.

      3. M3G- ja N3G-luokan maastoautoksi katsotaan N3-luokan ajoneuvo ja kokonaismassaltaan yli 12 tonnin M3-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai jos se täyttää seuraavat ehdot:

      a) vähintään puolet ajoneuvon pyöristä on vetäviä;

      b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä;

      c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia; ja

      d) ajoneuvo täyttää vähintään neljä seuraavista kuudesta ehdosta:

      i) lähestymiskulma on vähintään 25°;

      ii) jättökulma on vähintään 25°;

      iii) ylityskulma on vähintään 25°;

      iv) maavara etuakselin kohdalla on vähintään 250 mm;

      v) maavara taka-akselin kohdalla on vähintään 250 mm; ja

      vi) maavara akselien välillä on vähintään 300 mm.

      4. Maastoauton mäennousukyvyn mittaus tai laskenta, lähestymis-, ylitys- ja jättökulma sekä maavara määrätään tyyppihyväksyntädirektiivin II liitteen mukaisesti.

      • ovlov1

        rontikainen 75:lle

        Näkyy olevan suora lainaus ajoneuvos Histron esityksestä !
        Jokohan sillä on ajokortti?


    • lapio mies

      landcruiser 200. uusi. ei ole maasto auto. liian iso,liian painava ja liian pieni maavara.erittain hyva ja mukava huonolle tielle. hyvin pehmeat jousitukset. ei ole lukkoja eika tarvitse. 40 votta patrolleja ja cruisereita. lava auto maastoon

    • keskuslukitus

      Tuohon autoon ei kannata jättää sisälle mitään arvokasta jos ei kerran ole lukkoja.

    • Huijattukko?

      Voi hitsi! Defender 110:n rekisteriotteessa lukee M1G / HENKILÖAUTO! Ei olekkaan maastoauto!!!

      • Njoo

        Mulla lukee Outlanderin rek.otteessa maastohenkilöauto vaikkei se ole oikeata maasturia nähnytkään....


    • turve elvis

      Anteeksi et kirjoitan täällä ,vaikka mulla on vaan land cruiser,En pidä sitä maasto autona ,liian iso ,painava ja ainaski mulle liian kallis maastossa ajoon.On sillä kiva ajella huonommillakin teillä,lumessa ja veto autona ihan hyvä.Puolustuksena sanon on mulla ollut kaksikin maasto autoa sj 410 ja sj413 .Lukkoja niis ei kyllä ollut, mut ei siellä missä niillä ajettiin näkyny kuin ponsseja ja kerran yks mootori kelkka.Kerran kun tultiin metsästä pois joku jenkki rohjo oli tukkinut tien vissiin siin oli kaikki mahdolliset lukot kun oli niin syvälle päässyt.

    • Muastoaato

      Maastoa se on moottoritiekin. Citymaasturilla on aika huono Suomessa ajella, kun ei täällä ole yhtään cityä. Korkeintaan voi mennä Citymarkettiin.

    • 0oirkj

      Kyllä Nissa Kuskai on ainakin ihan oikee maasturi.

    • Lars gruiger

      Paras masturi on hondi grv

    • X5_SUV

      Typerää yrittää rajoittaa keskustelua "OIKEAT MAASTOAUTOT" ja muut .
      Auton ominaisuudet ja käyttötarkoitus Suomenkin huonoille teille ja mökkipoluille soveltuvasta kulkuneuvosta.
      "OIKEAT MAASTOAUTOT" 2m tunkkeineen, vinsseineen, lisäpolttoainekannuineen, ajoramppeineen ovat Suomessa harvinaisia eivätkä todellakaan mitään maantie kulkuneuvoja. Mihinkäs vedetään se "tosi miesten" raja?
      Kuinka moni todella tarvitsee pelkästään maastokäyttöön tarkoittettua ajoneuvoa.
      Sen verran on tullut liikuttua "oikeilla maastoautoilla" viidakoissa ja savanneilla, että haluan maantiellä liikkua kunnollisella kulkuneuvoilla, jos vain mahdollista.
      Nykyaikainen nelivetoinen riittävällä maavaralla varustettu SUV / citymaasturi soveltuu parhaiten Suomen olosuhteisiin.
      Kuinka moni kytkee manuaalisesti pyörien liukot tai käyttää maastorenkaita ympärivuoden? En minä ainakaan vapaehtoisesti.
      Käsitteenä citymaasturi on erittäin huono ja huonosti myös määriteltykkin.
      Kannattaako niuhottaa terminologiasta enemmän kuin kulkuneuvojen ominaisuuksista? Onhan se niin loukkaavaa kun "tosi maasturimiehet" joutuvat keskustelemaan "feikki maasturimiesten" kanssa, eikö olekkin?
      Eri asia miksi se ottaa niin koville joillakin?

    • 4x4 UGH !

      X5_SUV:lle

      Yes, ei muuta kuin jos aletaan etsiä "oikean maastoauton" luokitusta, niin riskeeraa suuri osa tieliikenteeseen rekisteröidyistä ja varustetuista ajoneuvoista vaikuttaa "maito-autoilta".

      Oikea maastoauto on "sissi-maastoauto" perusteknisesti, lisävahvistuksineen ja varustuksiltaan vinsseineen ja kaikineen pitkiin ja todella vaativiin tiettömiin sademetsien sissikeikkoihin kelvollinen, jonka rinnalla tämänkin palstan saivartelevat "aidot maastoautomiehet" riskeeraavat luokittutua todellisine kalusteineen, tietotaitoineen ja henkis-fyysisine raameineen lähinnä maito-osastolle.

      Pitäisköhän pastan saivartelijoille asettaa myös värikoodi "aidoille maastoautoille" (ehdottomasti vain jokin matta-armeijaväri, muut ovat neitejä - entä se luokitukseen kuuluva pellin paksuus?) ja myös niiden kuljettamiseen oikeutetuille jokin fyysinen, henkinen, koulutuksellinen ja habitukseellinen koodi, jotta "aitojen" raamiin täyttyisivät...

      Tokihan täällä voisi olla täysiverinen "aito maastoauto-sissiosasto" mutta sillä riskeeraisi olla kovin hiljaista...

      Ps. Itse harkitsen seuraavaksi autoksi jotakin SUV-tyyppistä automaattivaihteista laitetta (tyylin Audi Q3 ymv.) sen monipuolisuuden ja mukavemman korkauden vuoksi, jonka ansiosta on helpompi mennä autoon ja pois sieltä.

      Kaksiovisesta (pitkät ovet) matalasta urheiluatotyyppisestä kulkineesta on melkoista limboamista nousta pois yleensäkin ja erityisesti ahtaissa parkkiruuduissa joissa autot ovat rinnakkain.

    • 4x4 UGH !

      Pieni lisäys - suositus.

      Ketjujen otsikoinneilla kukin voi helposti haarukoida ja ilmaista kaikille millaisesta 'maastoautosta' kulloinkin haluaa keskustella.

      Mikään ei estä avajaa tekemästä avauksia aidosta "sissi 4x4 armeija-kalustosta" täysiverisine mastovarusteineen.

      Muut 'maastoautot' ovat aivan liian hienohelmoja ja spekseiltäänkin riittämättömiä, ne komeat Rangetkin.

      ;-)

    • Ajon neuvo

      Sanokaas metsämaasturimiehet miksi autolla pitää "päästä mihin vaan?" Eikös metsään ole järkevämpiäkin kulkineita kuten mönkijä, traktori tai joku telakone. Sitäpaitsi monellako tämänkin palastan keskustelijoista on Unimog perheautona?

    • Muovi ja PC

      Kannatan, cittari hommalle oma palsta:)

    • Olha se citypalsta

      Muistakaas miksi citymaasturipalsta lopetettiin. Jatkuvien trolliprovojen takia asiallinen keskustelu kävi mahdottomaksi. Sitä onkin paras käydä muilla merkkipalstoilla eikä Suomi24:ssä.

    • Ex jeepisti

      Maasturit ja kielioppi. Rangman ajaa maasturilla, mutta ei se kouluja ole liiaksi käynyt... Yhdyssanat on jääneet opettelematta! Partikkelit - kin, - kaan, - pa ja - pä paikoilleen ja sitten tänne itseänsä kehumaan, niin tuntuu uskottavamammalta.
      " Maasturi mies" ei ole mies eikä mikään ennen kuin osaa kirjoittaa oikein! Maasturimies on siis yhdyssana!

      • Ex jeepisti

        Siis maasturikuski oli termi, mutta sama asia.


    • sitimaasto

      Citymaasturi tai maasturi, samanlaisia heikkoegoisten munanjatkeita kumpikin.

    • nivaaa

      jep jep mulla lada niva kova auto mutku ei se auto me mihenkö ku sitä pitäs viiä rautane kuski enk tiä onks sellattia

    • city-maasturi..

      Noille kaljupäisille, pujopartaisille paskasta lippalakkia päässään pitäville on netti täynnä off-road palstoja, ne kuuluu sinne.

    • Jeesustelija

      Meneehän se Ford Explorerkin maastossa mukavasti, vaikka jenkkikökkö onkin, eikä minulla mitään vastaan muitakaan merkkejä, maastokelpoinen ajoneuvo on 4x4, ei taka- tai etuveto muka maasturi

    • Anonyymi

      Tämä turha keskustelupalsta on toivottavasti lopetettu? Kukaan keskustelijoista ei näköjään aja koskaan autolla työkseen missään, ei pikiteillä eikä metsäautoteillä.

    • Anonyymi

      Eniten kyllä naurattaa nämä " tosi maasturimiehet" joiden autoissa on ne snorkkelit. Ootteko uimaan menossa vai missä niitä oikeesti käytätte. Terv. Citymaasturikuski joka omistaa myös veneen. Ps. Pysykää pois oikeilta teiltä niiden vehkeiden kanssa, se kuuluu meille. Ajelkaa metsiä pitkin kun kerran pääsette.

    • Anonyymi

      Tosi maasturimies pitää kumisaappaita aina, myös puvun kanssa . Eihän sitä koskan tiedä jos alkaa vaikka satamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe