Huomauttaisin kohteliaimmin arvon citymaasturi kuskeille ja citymaastureista keskusteleville, että tämä on väärä palsta. Tämä on MAASTURIT PALSTA, JOSSA KESKUSTELLAAN MAASTUREISTA, ei citymaastureista. Pyydän nöyremmin, että annatte meidän maasturi kuskien keskustella rauhassa täällä maastureista. Ei soutuvene keskusteluita käydä moottorivene palstalla eikä polkupyörä keskusteluita moottoripyörä palstalla, emme mekään kirjoittele kuorma autopalstoilla.
Teille kaikille cittareidenne valmistusmaasta välittämäti löytyy keskustelukanava osiosta "automerkit". Hienoa, että ymmärrätte ja kiitos.
MAASTURIT ei citymaasturit palsta!
54
1251
Vastaukset
- JGCee
No olehan sitten hyvä ja näytä esimerkkiä. No joko olet siellä mini-palstalla, haloo.
- Avointa mieltä
Minusta täällä ei ole oikeista maastureista juurikaan keskusteltu. Ei riitä että kyselee kumman ottaisi, Land cruiserin vai grand cherokeen.
Suomi24:llä oli ennen citymaasturipalsta, mutta se lopetettiin jatkuvien provoherjojen takia. Niin oltiin kateellisia tms. ettei anneta rauhassa keskustella.
Jos täällä on oikeita maasturi-ihmisiä, osoittakaa avarakatseisuutenne ja jättäkää citymaasturirasismi pois.- Anonyymi
No eipä täääl paljon puhuta tasauspöyräs y ön lukoista jaa alivaihteusta
Jotenkiak muutama kaupunki autokin mahtuu sekaan ja ammaiöaiset isaa oh i ttaa leikkikaöujen. Aiheet ja pitöytyä työkoneissaan.
- juupajuu...
Itsekkin oikeista maastureista enemmän pitävänä, täytyy kuitenkin sanoa, että kyllähän ne citymaasturi jututkin tänne kuuluu, kun alkuperäinen palsta niille piti sulkea, juuri tämmöisen typerän roskapostin vuoksi.
Maastoauto on ennemmin korimalliin viittaava termi nykyään, ainakin englannin kielessä, SUV - Sport UtilityVehilce.
Sen vuoksi, citymaasturitkin kyllä valitettavasti kuuluu ennemmin juuri tälle palstalle jossei muuta löydy.- Ravisti
Sama ongelma tuolla purjehdus-palstalla. Sielläkin on noita yhden asian inttäjiä. Lähinnä ongelmana on se, onko matkapurjehdus raskaammalla, asumistiloiltaan mukavammalla veneellä purjehdusta lainkaan. Nuo ongelmaiset ovat lähinnä nuoria/lapsia, joilla ei vielä ole optimistijollaa enempää kokemusta koko harrastuksesta.
Toivottavasti täällä voivat halukkaat keskustella heitä kiinnostavista asioista ilman rasismia. - ovlov1
juupajuu...:lle
Perustakaa ihan oma palsta näille ns. citymaastureille.
parasta pysyä vain tasaisella, ja hyvin auratulla baanalla!! - joopajoo2
juupajuu:lle
Kyl löytyy
Kokeilkaapa kevytnelipyörä palstaa!
Sieltä pitäisi löytyä citymaasturien alaosasto!!
- Sportage
Tästäpä tultiin siihen asiaan,mikä on ketjun aloittajan näkemys maasturista? Onko omakohtaista kokemusta vaiko vain tuulilasista ja tekniikan maailmasta luettujen juttujen tuomaa tietoutta?
- Vanha viisaus
Maasturin ja citymaasturin ero on siinä, että maasturin ratissa alahuuli ei väpätä.
- RANGMAN-
Laitoi aloitukseen nimimerkiksi RANGMAN-, ja ajokkina tällä hetkellä kaksi vuotta vanha Land Gruiser sekä tallissa kesäajokki ja silmäterä Range Rover V8 vuodelta 1972. Tästä nimimerkistä alan kundit jo hiffasi kyseessä olevan maasturilla ajava henkilö.
Sportage kundille tiedoksi, että jos rekisteriotteen kohdassa "ajoneuvotyyppi" lukee maastoauto tai maastohenkilöauto on kyseessä MAASTURI ja jos siinä lukee henkilöauto, niin on kyseessä henkilöauto ja niistä keskustellaan osiossa "automerkit".
En keskustele asiasta tässä keskustelussa enempää. Mukavia kilometrejä citymaastureillanne vaan. - 8+2
RANGMAN- kirjoitti:
Laitoi aloitukseen nimimerkiksi RANGMAN-, ja ajokkina tällä hetkellä kaksi vuotta vanha Land Gruiser sekä tallissa kesäajokki ja silmäterä Range Rover V8 vuodelta 1972. Tästä nimimerkistä alan kundit jo hiffasi kyseessä olevan maasturilla ajava henkilö.
Sportage kundille tiedoksi, että jos rekisteriotteen kohdassa "ajoneuvotyyppi" lukee maastoauto tai maastohenkilöauto on kyseessä MAASTURI ja jos siinä lukee henkilöauto, niin on kyseessä henkilöauto ja niistä keskustellaan osiossa "automerkit".
En keskustele asiasta tässä keskustelussa enempää. Mukavia kilometrejä citymaastureillanne vaan.Siis minkä rekisteriotteen?
No mutta tavataanko sitten minipalstalla kun saat Land Gruiserin (mikähän muuten lienee) rekisteröityä polkuautoksi, no se ei liene vaikeata. - 4x4=kadetta
8+2 kirjoitti:
Siis minkä rekisteriotteen?
No mutta tavataanko sitten minipalstalla kun saat Land Gruiserin (mikähän muuten lienee) rekisteröityä polkuautoksi, no se ei liene vaikeata.Kyllä on tyhmä ja kateellinen jenkkicittari idiootti. Land Gruiseria ei koskaan saada, se pitää ostaa ja miksi pitäisi tavata jollain minipalstalla, eikö isompi vähän isompi palsta tai vaikka maatila olisi sopivampi paikka nöyryyttää Land Gruserilla Patriottia. Kyllä sillä kilvettömällä Patriotin paskalla voi ajaa ihan isoillakin palstoilla, siellä ei katsastus sedät ahdistele jenkkicittari mölliä. Buahahahaaaah hah hah haaaaaaaaaaaaa, helvata, kun naurattaa. Tempasempa loppuun vielä vähän revakamman pilkallisen naurun röväkän jenkkicittari aasille: BUAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAHHHHH. Siitäs sait mölli.
- Sportage
RANGMAN- kirjoitti:
Laitoi aloitukseen nimimerkiksi RANGMAN-, ja ajokkina tällä hetkellä kaksi vuotta vanha Land Gruiser sekä tallissa kesäajokki ja silmäterä Range Rover V8 vuodelta 1972. Tästä nimimerkistä alan kundit jo hiffasi kyseessä olevan maasturilla ajava henkilö.
Sportage kundille tiedoksi, että jos rekisteriotteen kohdassa "ajoneuvotyyppi" lukee maastoauto tai maastohenkilöauto on kyseessä MAASTURI ja jos siinä lukee henkilöauto, niin on kyseessä henkilöauto ja niistä keskustellaan osiossa "automerkit".
En keskustele asiasta tässä keskustelussa enempää. Mukavia kilometrejä citymaastureillanne vaan.Nuo molemmat ovat järeämpiä city-maastureita, oikeiden maastoautojen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä, oikea maastoauto on esimerkiksi Unimog. Noissa mitkä mainitsit ei ole missään päässä 100% lukkoja joita oikeassa maasturissa myös on. Lantikassa on myös pitkät etu sekä perä ylitykset jotka estävät oikean maastoajelun.http://www.youtube.com/watch?v=8Lzvuyde8vA
- Maastoauto on
RANGMAN- kirjoitti:
Laitoi aloitukseen nimimerkiksi RANGMAN-, ja ajokkina tällä hetkellä kaksi vuotta vanha Land Gruiser sekä tallissa kesäajokki ja silmäterä Range Rover V8 vuodelta 1972. Tästä nimimerkistä alan kundit jo hiffasi kyseessä olevan maasturilla ajava henkilö.
Sportage kundille tiedoksi, että jos rekisteriotteen kohdassa "ajoneuvotyyppi" lukee maastoauto tai maastohenkilöauto on kyseessä MAASTURI ja jos siinä lukee henkilöauto, niin on kyseessä henkilöauto ja niistä keskustellaan osiossa "automerkit".
En keskustele asiasta tässä keskustelussa enempää. Mukavia kilometrejä citymaastureillanne vaan.Kyllä mun mielestä voitaisi lähteä siitä, että oikeassa MAASTO-autossa on vedenpoistotulpat lattiassa ja sellaiset verhoilumateriaalit, että auton voi pestä sisältäkin puutarhaletkulla.
Se, että autolla teoriassa pystyisi ajamaan myös vaatimassa maastossa ei vielä tee autosta maastoautoa. Oikea maastoauto on sellainen, jonka penkille voi istahtaa vaatteet läpimärkänä, saappaanvarret savessa ja kädet pihkassa. Ja kurainen koirakin saa loikata takapenkille. - geezer4x4
RANGMAN- kirjoitti:
Laitoi aloitukseen nimimerkiksi RANGMAN-, ja ajokkina tällä hetkellä kaksi vuotta vanha Land Gruiser sekä tallissa kesäajokki ja silmäterä Range Rover V8 vuodelta 1972. Tästä nimimerkistä alan kundit jo hiffasi kyseessä olevan maasturilla ajava henkilö.
Sportage kundille tiedoksi, että jos rekisteriotteen kohdassa "ajoneuvotyyppi" lukee maastoauto tai maastohenkilöauto on kyseessä MAASTURI ja jos siinä lukee henkilöauto, niin on kyseessä henkilöauto ja niistä keskustellaan osiossa "automerkit".
En keskustele asiasta tässä keskustelussa enempää. Mukavia kilometrejä citymaastureillanne vaan.Sittenhän asiassa ei ole mitään ongelmaa, oman Patriottini rekisteriotteessa lukee muistaakseni M1G eli maastohenkilö-auto. Saan siis turista täällä ihan vapaasti ;)
- 3+16
Sportage kirjoitti:
Nuo molemmat ovat järeämpiä city-maastureita, oikeiden maastoautojen kanssa noilla ei ole mitään tekemistä, oikea maastoauto on esimerkiksi Unimog. Noissa mitkä mainitsit ei ole missään päässä 100% lukkoja joita oikeassa maasturissa myös on. Lantikassa on myös pitkät etu sekä perä ylitykset jotka estävät oikean maastoajelun.http://www.youtube.com/watch?v=8Lzvuyde8vA
jotain pureksittavaa sittarikuskille. se että sittari yrittää näyttää maasturilta, ei tee maasturista sittaria.
pienellä laittamisella tämäkin maasturi menee mistä tahansa
http://www.youtube.com/watch?v=6-zDCbuq-gA - Sportage
3+16 kirjoitti:
jotain pureksittavaa sittarikuskille. se että sittari yrittää näyttää maasturilta, ei tee maasturista sittaria.
pienellä laittamisella tämäkin maasturi menee mistä tahansa
http://www.youtube.com/watch?v=6-zDCbuq-gANiin, ilman laittamista ei tuokaan SUV mene mihinkään.
- 3+16
Sportage kirjoitti:
Niin, ilman laittamista ei tuokaan SUV mene mihinkään.
Tuo videon maasturi on kuule täysin tehdaskuosissa. Jäykät akselit ja 100% lukkiutuvat perät edessä ja takana.
- väärä palsta
Maastoauto on kirjoitti:
Kyllä mun mielestä voitaisi lähteä siitä, että oikeassa MAASTO-autossa on vedenpoistotulpat lattiassa ja sellaiset verhoilumateriaalit, että auton voi pestä sisältäkin puutarhaletkulla.
Se, että autolla teoriassa pystyisi ajamaan myös vaatimassa maastossa ei vielä tee autosta maastoautoa. Oikea maastoauto on sellainen, jonka penkille voi istahtaa vaatteet läpimärkänä, saappaanvarret savessa ja kädet pihkassa. Ja kurainen koirakin saa loikata takapenkille.Mutta kun tämä ei ole maastoautopalsta, vaan maasturipalsta ja maasturihan se sitimaasturikin on.
- Sportage
4x4=kadetta kirjoitti:
Kyllä on tyhmä ja kateellinen jenkkicittari idiootti. Land Gruiseria ei koskaan saada, se pitää ostaa ja miksi pitäisi tavata jollain minipalstalla, eikö isompi vähän isompi palsta tai vaikka maatila olisi sopivampi paikka nöyryyttää Land Gruserilla Patriottia. Kyllä sillä kilvettömällä Patriotin paskalla voi ajaa ihan isoillakin palstoilla, siellä ei katsastus sedät ahdistele jenkkicittari mölliä. Buahahahaaaah hah hah haaaaaaaaaaaaa, helvata, kun naurattaa. Tempasempa loppuun vielä vähän revakamman pilkallisen naurun röväkän jenkkicittari aasille: BUAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAHHHHH. Siitäs sait mölli.
Kerro mikä auto on Land Gruiser ja mikä liike niitä myy? Kannattaa vielä hieman opiskella jotta oppii myöskin automerkit.
- -Jeep-
3+16 kirjoitti:
Tuo videon maasturi on kuule täysin tehdaskuosissa. Jäykät akselit ja 100% lukkiutuvat perät edessä ja takana.
On se korotettu:)
t Näsäviisas Maasturimies - 3+16
-Jeep- kirjoitti:
On se korotettu:)
t Näsäviisas MaasturimiesJeepissä on tehtaalla asennettu Up Country optio, joka antaa korotusta tuuman verran. Olet siis osittain oikeassa, mutta Jeeppi on silti täysin tehdaskuosissa.
Omistaja kertoo, että autossa on tuo "high country" optio tämän videon kommenteissa
http://youtube.com/watch?v=S8FY7hK4xnA - oikeapalsta
väärä palsta kirjoitti:
Mutta kun tämä ei ole maastoautopalsta, vaan maasturipalsta ja maasturihan se sitimaasturikin on.
väärä palsta:lle
sitimaasturikin on kevytnelipyörä!
- Näin se vaan on
Ihan aluksi,jos leikit näppärää, niin opettele tekemään toimiva linkki, kas näin
http://www.youtube.com/watch?v=8Lzvuyde8vA
Toiseksi, tarkistappa vaikka googlesta mikä on Land Gruiserin ja Rangen ajoneuvo laji, kas kas noin 14000 hakutulosta ihan selkeällä suomenkielellä, josta voit todeta, että kyseessä MAASTOAUTO, siis kumpainenki. - Maasto paperilla?
Se muuten kirjoitetaan Land Cruiser, ei Gruiser. Mun ymmärtääkseni monen citymaasturinkin rekisteriotteeseen ajokki on merkitty maastoautoksi. Vai?
- X-trailisti
Mikä helvetin pakko aloittajan on lukea jotain keskustelua jostain Honda CRV:stä jos ei kiinnosta,lue vaan pelkät lantikkajutut ni ei tuu paha mieli pienelle.Jeesus mikä puupää olet,mee hinkkaa ittees siihen kuraseen NELIVETOON.
- Cittaristi
Alottaja vissiin luulee et palsta tulee täyteen cittari-jutuista niinku ämpäri ja sit ei enää mahdu lantikka-juttuja....samaa mieltä,puupää mikä puupää.
- Kfkfkfkf
Ei se sitä pelkää,sen näyttö ei vaan riitä jos tarinaa on liikaa...
- 4+17
**ttu te olette säälittäviä. Jokainen.
Suora lainaus:
Liikenne- ja viestintäministeriön asetus autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista
6 §
Maastoautot
1. M1G- ja N1G-luokan maastoautoksi katsotaan M1-luokan ajoneuvo ja kokonaismassaltaan enintään kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo, jos:
a) sen vähintään yksi etu- ja yksi taka-akseli on vetävä, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä;
b) siinä on vähintään yksi tasauspyörästön lukitusmekanismi tai se on varustettu vastaavalla järjestelyllä;
c) sen laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 30 prosenttia; ja
d) se täyttää vähintään viisi seuraavista kuudesta ehdosta:
i) lähestymiskulma on vähintään 25°;
ii) jättökulma on vähintään 20°;
iii) ylityskulma on vähintään 20°;
iv) maavara etuakselin kohdalla on vähintään 180 mm;
v) maavara taka-akselin kohdalla on vähintään 180 mm; ja
vi) maavara akselien välillä on vähintään 200 mm.
2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa:
a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi;
b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja
c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.
3. M3G- ja N3G-luokan maastoautoksi katsotaan N3-luokan ajoneuvo ja kokonaismassaltaan yli 12 tonnin M3-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai jos se täyttää seuraavat ehdot:
a) vähintään puolet ajoneuvon pyöristä on vetäviä;
b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä;
c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia; ja
d) ajoneuvo täyttää vähintään neljä seuraavista kuudesta ehdosta:
i) lähestymiskulma on vähintään 25°;
ii) jättökulma on vähintään 25°;
iii) ylityskulma on vähintään 25°;
iv) maavara etuakselin kohdalla on vähintään 250 mm;
v) maavara taka-akselin kohdalla on vähintään 250 mm; ja
vi) maavara akselien välillä on vähintään 300 mm.
4. Maastoauton mäennousukyvyn mittaus tai laskenta, lähestymis-, ylitys- ja jättökulma sekä maavara määrätään tyyppihyväksyntädirektiivin II liitteen mukaisesti.- ovlov1
rontikainen 75:lle
Näkyy olevan suora lainaus ajoneuvos Histron esityksestä !
Jokohan sillä on ajokortti?
- lapio mies
landcruiser 200. uusi. ei ole maasto auto. liian iso,liian painava ja liian pieni maavara.erittain hyva ja mukava huonolle tielle. hyvin pehmeat jousitukset. ei ole lukkoja eika tarvitse. 40 votta patrolleja ja cruisereita. lava auto maastoon
- keskuslukitus
Tuohon autoon ei kannata jättää sisälle mitään arvokasta jos ei kerran ole lukkoja.
- Huijattukko?
Voi hitsi! Defender 110:n rekisteriotteessa lukee M1G / HENKILÖAUTO! Ei olekkaan maastoauto!!!
- Njoo
Mulla lukee Outlanderin rek.otteessa maastohenkilöauto vaikkei se ole oikeata maasturia nähnytkään....
- turve elvis
Anteeksi et kirjoitan täällä ,vaikka mulla on vaan land cruiser,En pidä sitä maasto autona ,liian iso ,painava ja ainaski mulle liian kallis maastossa ajoon.On sillä kiva ajella huonommillakin teillä,lumessa ja veto autona ihan hyvä.Puolustuksena sanon on mulla ollut kaksikin maasto autoa sj 410 ja sj413 .Lukkoja niis ei kyllä ollut, mut ei siellä missä niillä ajettiin näkyny kuin ponsseja ja kerran yks mootori kelkka.Kerran kun tultiin metsästä pois joku jenkki rohjo oli tukkinut tien vissiin siin oli kaikki mahdolliset lukot kun oli niin syvälle päässyt.
- Muastoaato
Maastoa se on moottoritiekin. Citymaasturilla on aika huono Suomessa ajella, kun ei täällä ole yhtään cityä. Korkeintaan voi mennä Citymarkettiin.
- 0oirkj
Kyllä Nissa Kuskai on ainakin ihan oikee maasturi.
- Lars gruiger
Paras masturi on hondi grv
- X5_SUV
Typerää yrittää rajoittaa keskustelua "OIKEAT MAASTOAUTOT" ja muut .
Auton ominaisuudet ja käyttötarkoitus Suomenkin huonoille teille ja mökkipoluille soveltuvasta kulkuneuvosta.
"OIKEAT MAASTOAUTOT" 2m tunkkeineen, vinsseineen, lisäpolttoainekannuineen, ajoramppeineen ovat Suomessa harvinaisia eivätkä todellakaan mitään maantie kulkuneuvoja. Mihinkäs vedetään se "tosi miesten" raja?
Kuinka moni todella tarvitsee pelkästään maastokäyttöön tarkoittettua ajoneuvoa.
Sen verran on tullut liikuttua "oikeilla maastoautoilla" viidakoissa ja savanneilla, että haluan maantiellä liikkua kunnollisella kulkuneuvoilla, jos vain mahdollista.
Nykyaikainen nelivetoinen riittävällä maavaralla varustettu SUV / citymaasturi soveltuu parhaiten Suomen olosuhteisiin.
Kuinka moni kytkee manuaalisesti pyörien liukot tai käyttää maastorenkaita ympärivuoden? En minä ainakaan vapaehtoisesti.
Käsitteenä citymaasturi on erittäin huono ja huonosti myös määriteltykkin.
Kannattaako niuhottaa terminologiasta enemmän kuin kulkuneuvojen ominaisuuksista? Onhan se niin loukkaavaa kun "tosi maasturimiehet" joutuvat keskustelemaan "feikki maasturimiesten" kanssa, eikö olekkin?
Eri asia miksi se ottaa niin koville joillakin? - 4x4 UGH !
X5_SUV:lle
Yes, ei muuta kuin jos aletaan etsiä "oikean maastoauton" luokitusta, niin riskeeraa suuri osa tieliikenteeseen rekisteröidyistä ja varustetuista ajoneuvoista vaikuttaa "maito-autoilta".
Oikea maastoauto on "sissi-maastoauto" perusteknisesti, lisävahvistuksineen ja varustuksiltaan vinsseineen ja kaikineen pitkiin ja todella vaativiin tiettömiin sademetsien sissikeikkoihin kelvollinen, jonka rinnalla tämänkin palstan saivartelevat "aidot maastoautomiehet" riskeeraavat luokittutua todellisine kalusteineen, tietotaitoineen ja henkis-fyysisine raameineen lähinnä maito-osastolle.
Pitäisköhän pastan saivartelijoille asettaa myös värikoodi "aidoille maastoautoille" (ehdottomasti vain jokin matta-armeijaväri, muut ovat neitejä - entä se luokitukseen kuuluva pellin paksuus?) ja myös niiden kuljettamiseen oikeutetuille jokin fyysinen, henkinen, koulutuksellinen ja habitukseellinen koodi, jotta "aitojen" raamiin täyttyisivät...
Tokihan täällä voisi olla täysiverinen "aito maastoauto-sissiosasto" mutta sillä riskeeraisi olla kovin hiljaista...
Ps. Itse harkitsen seuraavaksi autoksi jotakin SUV-tyyppistä automaattivaihteista laitetta (tyylin Audi Q3 ymv.) sen monipuolisuuden ja mukavemman korkauden vuoksi, jonka ansiosta on helpompi mennä autoon ja pois sieltä.
Kaksiovisesta (pitkät ovet) matalasta urheiluatotyyppisestä kulkineesta on melkoista limboamista nousta pois yleensäkin ja erityisesti ahtaissa parkkiruuduissa joissa autot ovat rinnakkain. - 4x4 UGH !
Pieni lisäys - suositus.
Ketjujen otsikoinneilla kukin voi helposti haarukoida ja ilmaista kaikille millaisesta 'maastoautosta' kulloinkin haluaa keskustella.
Mikään ei estä avajaa tekemästä avauksia aidosta "sissi 4x4 armeija-kalustosta" täysiverisine mastovarusteineen.
Muut 'maastoautot' ovat aivan liian hienohelmoja ja spekseiltäänkin riittämättömiä, ne komeat Rangetkin.
;-) - Ajon neuvo
Sanokaas metsämaasturimiehet miksi autolla pitää "päästä mihin vaan?" Eikös metsään ole järkevämpiäkin kulkineita kuten mönkijä, traktori tai joku telakone. Sitäpaitsi monellako tämänkin palastan keskustelijoista on Unimog perheautona?
- Muovi ja PC
Kannatan, cittari hommalle oma palsta:)
- Olha se citypalsta
Muistakaas miksi citymaasturipalsta lopetettiin. Jatkuvien trolliprovojen takia asiallinen keskustelu kävi mahdottomaksi. Sitä onkin paras käydä muilla merkkipalstoilla eikä Suomi24:ssä.
- Ex jeepisti
Maasturit ja kielioppi. Rangman ajaa maasturilla, mutta ei se kouluja ole liiaksi käynyt... Yhdyssanat on jääneet opettelematta! Partikkelit - kin, - kaan, - pa ja - pä paikoilleen ja sitten tänne itseänsä kehumaan, niin tuntuu uskottavamammalta.
" Maasturi mies" ei ole mies eikä mikään ennen kuin osaa kirjoittaa oikein! Maasturimies on siis yhdyssana!- Ex jeepisti
Siis maasturikuski oli termi, mutta sama asia.
- sitimaasto
Citymaasturi tai maasturi, samanlaisia heikkoegoisten munanjatkeita kumpikin.
- nivaaa
jep jep mulla lada niva kova auto mutku ei se auto me mihenkö ku sitä pitäs viiä rautane kuski enk tiä onks sellattia
- city-maasturi..
Noille kaljupäisille, pujopartaisille paskasta lippalakkia päässään pitäville on netti täynnä off-road palstoja, ne kuuluu sinne.
- Jeesustelija
Meneehän se Ford Explorerkin maastossa mukavasti, vaikka jenkkikökkö onkin, eikä minulla mitään vastaan muitakaan merkkejä, maastokelpoinen ajoneuvo on 4x4, ei taka- tai etuveto muka maasturi
- Anonyymi
Tämä turha keskustelupalsta on toivottavasti lopetettu? Kukaan keskustelijoista ei näköjään aja koskaan autolla työkseen missään, ei pikiteillä eikä metsäautoteillä.
- Anonyymi
Eniten kyllä naurattaa nämä " tosi maasturimiehet" joiden autoissa on ne snorkkelit. Ootteko uimaan menossa vai missä niitä oikeesti käytätte. Terv. Citymaasturikuski joka omistaa myös veneen. Ps. Pysykää pois oikeilta teiltä niiden vehkeiden kanssa, se kuuluu meille. Ajelkaa metsiä pitkin kun kerran pääsette.
- Anonyymi
Tosi maasturimies pitää kumisaappaita aina, myös puvun kanssa . Eihän sitä koskan tiedä jos alkaa vaikka satamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859