Palstalla puhutaan lestadiolaisuudesta

Jeesusta seuraten

Monet ovat ihmetelleet kun heitä kehoitetaan poistumaan palstalta. Kysymyshän on ainoastaan siitä, että he kirjoittelevat kaikesta muusta, mutta eivät lestadiolaisuudesta. Tämä muiden asioiden ja uskontokuntien oppien sotkeminen tälle palstalle häiritsee keskustelua lestadiolaisuudesta.

Jokaisella on oikeus uskoa omalla tavallaan, pitää vain etsiä sellainen kleskustelupalsta, jossa keskustellaan itseä kiinnostavista aiheista.

Meillä useimmilla lestadiollaisilla jotka kirjoitamme tänne, on huoli Raamatun vastaisista opetuksista liikkeessämme. Sisäänpäin kääntyminen, kiinnittyminen liikkeen johtajiin, ihmisoppeihin ja ihmissääntöihin, sekä sen johdosta eristäytyminen muista ihmisistä, on sairaan uskonnollisuuden merkki.

Tämä ei tarkoita missään tapauksessa sitä että joltakin esikoislestadiolaiselta oltaisiin riistämässä hänen uskoaan pois. Tai ottamassa pois hänen luottamustaan saamaansa opetukseen. Näiltä piireiltä onkin aivan viisaasti kielletty näillä palstoilla lukeminen ja kirjoittaminen.

Opetus jota kateedereilta julistetaan, pitää olla Jumalan sanan mukaista. Identiteetti ja perinne itsessään ovat hyviä asioita, kunhan ne aina tutkitaan Jumalan sanalla ja muutetaan tarvittessa jos perinneopetus uhkaa kääntyä sisäänpäin. Jeesus kun lähettää omansa aina ulospäin, viemään sanomaa hänestä eteenpäin, kaikialle maailmaan.

46

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus kutsuu seuraa

Kun kaikki yhdessä katsovat Jeesukseen seurakunnassa. Ja elämän nesteet virtaavat hänestä (ylhäältä Jumalalta) seurakuntaan päin, silloin kaikki toimii
      kuten pitääkin. Rakkaus ja rakkauden teot lisääntyvät.

Julistuksren pitää olla siis Jeesuksesta Kristuksesta julistamista. Kristus-keskeistä. Kuten Raamattu meitä niin kovin selkeästi opettaa.

Syntiluettelot, kiellot, käskyt, ja uhkailut eivät ole Jeesusesta julistamista, eivätkä sellaiset opetukset lisää uskoa ollenkaan. Päin vastoin tällaiset opetukset kääntävät ihmiset pois Kristuksesta, pois uskosta, vahtaamaan omaa itseään, ja tietenkin muita. Katse, (tulevaisuuden näkymät), usko ja toivo kääntyvät pois Kristuksesta, ja suuntautuu epäterveellä kielteisellä tavalla itseen ja toisiin ihmisiin (vikoilu).

• Jeesus on ovi

Miksi sitten muista ihmiksistä eristäytyminen on niin houkuttelevaa kun se on?

Tällainen eristäytyminen muista ihmisistä ei ole Jumalasta lähtöisin vaan paholaisesta.

Menkää kakeen maailmaan, tämä on JEESUKSEN käsky!

Jeesus kuvaa hyvin omaa valtakuntaansa ja sen toimintatapoja seuraavassa tekstissä:

Joh. 10:9-15
        - ja löytävä laitumen.

Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi

(Kirj. huom. Vertaappa tätä Jeesuksen opetusta toisilta ihmisiltä hyväksynnän kerjäämisen, ja armonmuru- oppiin

Raamattu jatkaa:

Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne. Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.

Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

• Fixari vai lapsi?
        Jeesus on ovi kirjoitti:

Miksi sitten muista ihmiksistä eristäytyminen on niin houkuttelevaa kun se on?

Tällainen eristäytyminen muista ihmisistä ei ole Jumalasta lähtöisin vaan paholaisesta.

Menkää kakeen maailmaan, tämä on JEESUKSEN käsky!

Jeesus kuvaa hyvin omaa valtakuntaansa ja sen toimintatapoja seuraavassa tekstissä:

Joh. 10:9-15
        - ja löytävä laitumen.

Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi

(Kirj. huom. Vertaappa tätä Jeesuksen opetusta toisilta ihmisiltä hyväksynnän kerjäämisen, ja armonmuru- oppiin

Raamattu jatkaa:

Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.

Mutta palkkalainen, joka ei ole paimen ja jonka omia lampaat eivät ole, kun hän näkee suden tulevan, niin hän jättää lampaat ja pakenee; ja susi ryöstää ja hajottaa ne. Hän pakenee, sillä hän on palkattu eikä välitä lampaista.

Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut, niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.

Jeesus itse, ja koko Pyhä Raamattu kiinnittää kuulijoita koko ajan Jeesukseen Kristukseen, ja hänen kauttaan Jumalaan. Tätä kutsutaan pelastavaksi Kristus-uskoksi.

Kun Jeesus saa olla ihmisen elämän Herrana, niin rakkaus toimii. Rakastettuna eläminen on ihan toisenlaista, (armosta vanhurskas), kun pelottavan patruunan vihaisten silmien alla pelossa eläminen, (lakivanhurskaus).

Luottamus Jmalan sanaan on rakkaus-suhteessa elävillä aukoton. Jumalan sanaa ei tarvitse tulkita, muunnella ja väännellä tarkoitustaan vastaan, vaan pysytään järkähtämättä siinä mitä Raamatussa lukee.

Kuinka lakihenkinen tulkitsee seuraavan:

1. Piet. 1:14-16
        Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte, vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.

Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
        Lakihenkinen yrittää ja yrittää parannella itseään ja kuurnitsee omaa elämäänsä pilkuntarkasti. Lopputuloksena on kultivoitu omavanhurskas, toisten kristittyjen tuomari ja vikoilija - syntikyttä.

Tätäkö Jeesus tarkoitti? Kyttää ittees ja kyttää toisia, ole katkera ja kaunainen, ole kateellinen toisille, yritä, yritä, täyttää Mooseksen lakia ettäs, täydelliseksi tulisit, sillä muutoin ei taivaaseen ole asiaa!
        Ei Jeesus opetti niin että uskokaa minuun, sillä minussa te tulette täydellisiksi USKON ja KASTEEN kautta. Minussa te tulette siksi vcanhurskaudeksi joka kelpaa Jumalalle. Tästä koko Pyhä Raamattu todistaa!

Miksi sitten Kristuksen täydellinen vanhurskaus ei kelpaa lahjaksi ihmisille?

Syy on siinä, että piru on sotkenut keskenään lain käskyt ja säädökset, ja evankeliumin Kristuksesta.

Piru selittää sillä tavalla että sinun on tienattava vanhurskaus, sinun on tienattava oikeus Kristuksen vanhurskauteen. Jo onnistut riittävän hyvin elämään, niin saattaa olla että joskus pelastut.

Näitä yrittäjiä eli renkejä kulkee maailmassa ristiin ja rastiin, jotka hikeä pukaten puuhaavat toitä, tullakseen mahdollisesti jopa perillisiksi, kunhan hyvin töissään onnistuvat. Tällaisia renki- saarnaajia on myös meidän palstoillamme näkynyt.

No, rengistä ei perillistä tule, vaikka työstään palkan saakin. Vain lapset perivät Isänsä. Ja lapseksi tullaan sikiämällä ja syntymällä Isän siemenestä. Tätä syntymistä kutsutaan Hengestä syntymiseksi, Kristuksen sanan kautta.

Lihansa fixaajat ovat renkejä.

• su***

Nuo yllä olevat viestit ovat osittain kuin minun kirjoittamia. Mutta minä en ole osannut tuoda niitä noin nätisti ja asiallisesti esille.

Minua pidetään ateistipiruna, muutamien uskoonsa liiallisesti paneutumisten taholta. Sitten tulee niitä syytötksiä ja tuomioita, koska oletetaan itse olevan täysin Jeesuksen sanan mukainen. Kun tuomitaan suoralta kädeltä hel.vettiin, se ei paranna tilannetta.Lähimmäisen Jumalanuskon pilkka on myös minulle osoitettuna on tuomittavaa.

Täällä on aivan tosiuskoisiakin, mutta he eivät uskalla sanoa tai puolustaa niitä jotka ovat löytäneet torajyviä lestadiolaisten viljalaarista. Ihminen on luonteensa mukainen joko hyvä tai paha . Ja se ilmenee näissä keskusteluissa.meissä kaikissa vaikka kuinka haluttaisiin olla Jumalan sanan myönteinen.

Anteeksipyyntöjä ja antoja enemmän. Ei pitäisi lokeroida keneltä voi pyytää anteeksi. Kukaan ei ole niin hyvä, että ei ole vara pyydellä anteeksi sanojaan ja tekojaan. Kukaan ei ole niin huono, että häneltä voisi joskus pyytää anteeksi.

• Okia on käsityksemme

Savon ukko on kyllä todistanut kirjoituksissaan hyvin paljon omasta uskostaan.

Olemme siis kuulleet sinun oman todistuksesi, sinun omasta uskostasi.
        Mutta eri nimimerkeillä olet todistanut aivan jotakin muuta itsestäsi. Esimerkiksi julmaa pilkkaa Jumalan pyhistä, kuten Herran apostoli Paavalista. Julmaa pilkkaa Jeesuksen ruumiin ja veren uhrista, jotka ovat Jeesukseen uskovien jokapäiväinen ruoka ja juoma.

"Ihminen on luonteensa mukainen joko hyvä tai paha." Ei ole, vaan paha.

Esimerkiksi tämä viestistäsi lainaamani lause on vastoin Jumalan selvää sanaa. KAIKKI ihmiset ovat pahoja pyhän Jumalan edessä. Siksi kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

• Oikia on käsityksemm
        Okia on käsityksemme kirjoitti:

Mutta eri nimimerkeillä olet todistanut aivan jotakin muuta itsestäsi. Esimerkiksi julmaa pilkkaa Jumalan pyhistä, kuten Herran apostoli Paavalista. Julmaa pilkkaa Jeesuksen ruumiin ja veren uhrista, jotka ovat Jeesukseen uskovien jokapäiväinen ruoka ja juoma.

Esimerkiksi tämä viestistäsi lainaamani lause on vastoin Jumalan selvää sanaa. KAIKKI ihmiset ovat pahoja pyhän Jumalan edessä. Siksi kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.

Lisään vielä joitakin seikkoja tähän. Luonnollisen ihmisen oikean ja väärän mittarit ovat tykkänään erilaiset kun Jumalan mittarit. Tämä johtuu syntiinlankeemuksessa tulleesta geenivirheestä.

Ihmiset ovat erilaisia, eri syistä johtuen. Yksi tulee juttuun toisen kanssa, ja toinen jonkun toisen kanssa. Jotkut yrittävät tulla juttuun kaikkien kanssa. Itsekään en halua riidellä kenenkään kanssa. Juttuun tuleminen ihmisten kanssa, ei tee ihmisestä Jumalalle kelpaavaa. Jumala vaatii paljon enemmän.

Tällä ihmisten erilaisuudella ei ole siis mitään tekemistä sen kanssa,
        millaisina Jumala meidät näkee ja aikanaan tuomitsee. Jokainen jolla ei ole uskoa Kristukseen, hän päätyy kadotukseen.

Kadotus onkin täynnä toinen toistaan fiksumpoia ja mukavampia ihmisiä. Useimmat ihmiset ovat omastakin mielestään fiksuja. Vain Jeesukseen uskovilla on todellinen käsitys itsestään. Sellainen jollaisena Jumala katselee meitä. Siksi me Jeesukseen uskovat olemme paenneet Jeesuksen sovintoveten turviin, tulleet USKOSTA Kristukseen vanhurskaiksi.

On paljon syitä, miksi ihminen elää elämänsä ilman parannusta, siis elää ilman Jeesusta Kristusta. Toisin sanoen, ei ole puettuna Kristuksen täydellisellä vanhurskaudella, USKON JA KASTEEN kautta.

Suurin syy lienee siinä, että ihminen on omasta mielestään aivan liian fiksu, tarvitsemaan parannusta. Jumalan laki ei ole päässyt omaan tuntoon saakka, paljastamaan todellista syntisyyttä. Osa on painut syntitaakkansa kanssa niin syvälle, ettei enää uskalla katsoa Kristukseen, tullakseen pelastetuksi hänen haavojensa kautta.

Savon ukkohan on fiksu mies, ei siinä mitään. Ikävä kyllä fiksut harvoin etsivät todellista pelastajaa. Murhamiehet vankilassa ovat monesti paljon paremmin selvillä siitä, millaisia ovat Jumalan edessä. Jeesus voi muuttaa murhaajankin Jumalan lapseksi. Hallelujaa!

• muuttis^^
        Oikia on käsityksemm kirjoitti:

Lisään vielä joitakin seikkoja tähän. Luonnollisen ihmisen oikean ja väärän mittarit ovat tykkänään erilaiset kun Jumalan mittarit. Tämä johtuu syntiinlankeemuksessa tulleesta geenivirheestä.

Ihmiset ovat erilaisia, eri syistä johtuen. Yksi tulee juttuun toisen kanssa, ja toinen jonkun toisen kanssa. Jotkut yrittävät tulla juttuun kaikkien kanssa. Itsekään en halua riidellä kenenkään kanssa. Juttuun tuleminen ihmisten kanssa, ei tee ihmisestä Jumalalle kelpaavaa. Jumala vaatii paljon enemmän.

Tällä ihmisten erilaisuudella ei ole siis mitään tekemistä sen kanssa,
        millaisina Jumala meidät näkee ja aikanaan tuomitsee. Jokainen jolla ei ole uskoa Kristukseen, hän päätyy kadotukseen.

Kadotus onkin täynnä toinen toistaan fiksumpoia ja mukavampia ihmisiä. Useimmat ihmiset ovat omastakin mielestään fiksuja. Vain Jeesukseen uskovilla on todellinen käsitys itsestään. Sellainen jollaisena Jumala katselee meitä. Siksi me Jeesukseen uskovat olemme paenneet Jeesuksen sovintoveten turviin, tulleet USKOSTA Kristukseen vanhurskaiksi.

On paljon syitä, miksi ihminen elää elämänsä ilman parannusta, siis elää ilman Jeesusta Kristusta. Toisin sanoen, ei ole puettuna Kristuksen täydellisellä vanhurskaudella, USKON JA KASTEEN kautta.

Suurin syy lienee siinä, että ihminen on omasta mielestään aivan liian fiksu, tarvitsemaan parannusta. Jumalan laki ei ole päässyt omaan tuntoon saakka, paljastamaan todellista syntisyyttä. Osa on painut syntitaakkansa kanssa niin syvälle, ettei enää uskalla katsoa Kristukseen, tullakseen pelastetuksi hänen haavojensa kautta.

Savon ukkohan on fiksu mies, ei siinä mitään. Ikävä kyllä fiksut harvoin etsivät todellista pelastajaa. Murhamiehet vankilassa ovat monesti paljon paremmin selvillä siitä, millaisia ovat Jumalan edessä. Jeesus voi muuttaa murhaajankin Jumalan lapseksi. Hallelujaa!

Se, että Jumalan sana herättää omantunnon ihmissydämessä, on raskasta aikaa. Tulee pelko tuomiosta, koska alkaa huomata omat syntinsä ja ne alkavat painaa.

Alkaa paini, jossa itselleen selittelee syitä, miksi jouduin tuohon ja tuohon syntiin ja tein ratkaisuja ja valintoja, jotka olivat vääriä ja johtivat syntiin.

Yhtenä hetkenä lohduttautuu ajatuksella, etten ole huonompi kuin muutkaan. Toisena hetkenä huomaa olleensa vielä paljon epäonnistuneempi kuin kukaan muu. On raskas taakka, salainen murhe siitä, miten käy, kun kuoleman enkeli tulee ja joutuu kohtaamaan Pyhän Jumalan.

Ei uskalla ottaa raamattua käteensä ja lukea sanaa, koska Jumalan Sana, elävä ja voimallinen alkaakin tutkia lukijaansa. Ja tuomitsee syntisen.

Seuraavassa vaiheessa ihminen alkaa parannella elämäänsä, hylkää huonoja tapojansa ja yrittää siten kelvata Jumalalle. Mutta - omatunto ei rauhoitu. Siihen asti, kunnes hätä ja oma kelvottomuus paisuu niin suureksi, että on kestokykynsä äärirajoilla, tämä jatkuu.

Kunnes ihminen nöyrtyy ja alkaa huutaa Jumalan puoleen: "Herra armahda, Herra auta, Herra pelasta!

Ja Herra pelastaa! Hän kuulee kurjan rukouksen, jonka sydän on särkynyt lain moukarin alla. Ja on näin valmistunut ottamaan vastaan Jumalan tarjoaman, koko ihmiskuntaa varten valmistaman pelastuksen: Jeesuksen Kristuksen.

Hän tulee Jumalan sanassa, ihmisen kautta evankeliumin saarnassa. Jumalalta eivät keinot lopu, miten, missä tai kenen kautta tämä armoihme tapahtuu.

Siksi täälläkin, lestadiolaisten palstalla kuuluu Hallelujaa, kiitos Jeesus, koska ihana Jeesus on näiden henkilöiden auttajaksi ja pelastajaksi tullut ahdingossa. Mikään elämässä ei ole suurempaa, ei mikään parempaa kuin tämä. Tätä samaa toivon jokaiselle, jotka vielä ovat ilman Vapahtajaa. Ilman uskoa, toivoa ja rakkautta.

• Jeesus, uusi elämä
        muuttis^^ kirjoitti:

Se, että Jumalan sana herättää omantunnon ihmissydämessä, on raskasta aikaa. Tulee pelko tuomiosta, koska alkaa huomata omat syntinsä ja ne alkavat painaa.

Alkaa paini, jossa itselleen selittelee syitä, miksi jouduin tuohon ja tuohon syntiin ja tein ratkaisuja ja valintoja, jotka olivat vääriä ja johtivat syntiin.

Yhtenä hetkenä lohduttautuu ajatuksella, etten ole huonompi kuin muutkaan. Toisena hetkenä huomaa olleensa vielä paljon epäonnistuneempi kuin kukaan muu. On raskas taakka, salainen murhe siitä, miten käy, kun kuoleman enkeli tulee ja joutuu kohtaamaan Pyhän Jumalan.

Ei uskalla ottaa raamattua käteensä ja lukea sanaa, koska Jumalan Sana, elävä ja voimallinen alkaakin tutkia lukijaansa. Ja tuomitsee syntisen.

Seuraavassa vaiheessa ihminen alkaa parannella elämäänsä, hylkää huonoja tapojansa ja yrittää siten kelvata Jumalalle. Mutta - omatunto ei rauhoitu. Siihen asti, kunnes hätä ja oma kelvottomuus paisuu niin suureksi, että on kestokykynsä äärirajoilla, tämä jatkuu.

Kunnes ihminen nöyrtyy ja alkaa huutaa Jumalan puoleen: "Herra armahda, Herra auta, Herra pelasta!

Ja Herra pelastaa! Hän kuulee kurjan rukouksen, jonka sydän on särkynyt lain moukarin alla. Ja on näin valmistunut ottamaan vastaan Jumalan tarjoaman, koko ihmiskuntaa varten valmistaman pelastuksen: Jeesuksen Kristuksen.

Hän tulee Jumalan sanassa, ihmisen kautta evankeliumin saarnassa. Jumalalta eivät keinot lopu, miten, missä tai kenen kautta tämä armoihme tapahtuu.

Siksi täälläkin, lestadiolaisten palstalla kuuluu Hallelujaa, kiitos Jeesus, koska ihana Jeesus on näiden henkilöiden auttajaksi ja pelastajaksi tullut ahdingossa. Mikään elämässä ei ole suurempaa, ei mikään parempaa kuin tämä. Tätä samaa toivon jokaiselle, jotka vielä ovat ilman Vapahtajaa. Ilman uskoa, toivoa ja rakkautta.

Aamen! Hallelujaa, kiitos Jeesus. Kuule Jeesus rukouksemme, aameen.

Kiitos myös sisarelle joka on meille jakanut siitä mitä on itse Jumalalta saanut, siitä mistä on uuden elämän ja Hengen saanut.

• su***
        Okia on käsityksemme kirjoitti:

Se pilkka mistä minua syytetään ehtoolisen viinistä ja leivästä. Jeesus ateriallaan opetuslastensa kanssa, on aikojen kuluessa ehkä jo apostolit ja sen jälkeen raamatun uudistajat ja kääntäjät saaneet muotoon ruumis ja veri. Sitä en ole pilkannut, vaan lahkolisten tehotusta Jeesuksen veren juonnilla ja litkinnällä. Sekä hänen lihaansa järsimällä syöden.
        Tämä jos mikään, on Jeesuken todellista pilkkaamista,. Kun haluaa olla tarpeeksi tehokas uskossaan ja haluaa mennä sen taakse, tietäessään kaiken ja tuntiessa itsensä niin puhtaaksi, että luulee olevansa valtias tuomitsemaan ja sanomaan lähimmäisen syntisyyden ja huonouden

Mitä tulee Paavalin arvosteluun. Paavali oli Jeesuksen suvun vihaaja. Mutta kun huomasi olevansa heikoilla rupesi kauppaamaan Jeesusta koko maailmalle. Hän kierteli ympäriinsä apostoli kaverinsa kanssa josta sai tietoa ja apua itselleen oman Jeesusvihaansa. Se oli sittenkin myöhäistä kun kaula katkaistiin. Hyvää ihmistä ei noin vain tapeta. Hän koki palkkansa toisten kopioinneista. Tämä on minun käsitykseni Paavalista. Ihailivat muutamat Hitleriäkin ja hän oli mikä oli.

Mitä tulee taas pahaan ja hyvään. Synnitön ja hyvä ei ole kukaan, ei edes lestadiolainen lahkolaismies. Naisista voidaan olla erimieltä. Pahuus on jokaisella meissä. Mutta tokkopa lestadiolainen pahuuttaan julkaisee. Jos julkaisee, se on kaverin kanssa pesty pois Jeesusrukouksella. Itse ei lestadiolaine pysty rukoilemaan. Hän tarvitsee joukon hurmoksen ympärilleen ja saarnamiehen antamaan joka viikkoisen tai päiväisen Lestadiuksen saarna annoksen. Hän ei pysty elämään enää yksinäisenä syntisessä maailmassa, kuten joku tavallinen kirkonmies.

Itseäni en kehu, mutta puolustan minuun kohdistuneita tuomioita, pirun penikoineen, saata.n äpärineen, kyykäärmeen sikiöineen. Ja uhkauksista jopa tulla ammutuksi mielipiteiteni vuoksi. Toivomuksista yhteisrukouksiin lestadiolaisten kesken, että Jumala antaisi minulle vitsauksia lestadiolaisten toivomuksen mukaan. Tämä on se joka tekee teistä tai ainakin "pahemmista" lahkolaisista ulkopuolisia viihaavan joukon. En käsitä miten teillä on käsitys tuomita lähimmäisiä, sillä kaikki Luojan luomat ovat meidän kaikkien lähimmäisiä. Olimme me sitten missä uskossa tai uskottomuudessa. Jos vihaa lähimmäistään, niin on vastoin raamattua, samoin kuin naispappeus.

Olemme Jumalan luomia kaikki hänen omaksi kuvakseen, sellaiseksi millaiseksi Hän on meidät halunnut. Minut Hän on halunnut tällaiseksi.

• muuttis^^
        su*** kirjoitti:

Se pilkka mistä minua syytetään ehtoolisen viinistä ja leivästä. Jeesus ateriallaan opetuslastensa kanssa, on aikojen kuluessa ehkä jo apostolit ja sen jälkeen raamatun uudistajat ja kääntäjät saaneet muotoon ruumis ja veri. Sitä en ole pilkannut, vaan lahkolisten tehotusta Jeesuksen veren juonnilla ja litkinnällä. Sekä hänen lihaansa järsimällä syöden.
        Tämä jos mikään, on Jeesuken todellista pilkkaamista,. Kun haluaa olla tarpeeksi tehokas uskossaan ja haluaa mennä sen taakse, tietäessään kaiken ja tuntiessa itsensä niin puhtaaksi, että luulee olevansa valtias tuomitsemaan ja sanomaan lähimmäisen syntisyyden ja huonouden

Mitä tulee Paavalin arvosteluun. Paavali oli Jeesuksen suvun vihaaja. Mutta kun huomasi olevansa heikoilla rupesi kauppaamaan Jeesusta koko maailmalle. Hän kierteli ympäriinsä apostoli kaverinsa kanssa josta sai tietoa ja apua itselleen oman Jeesusvihaansa. Se oli sittenkin myöhäistä kun kaula katkaistiin. Hyvää ihmistä ei noin vain tapeta. Hän koki palkkansa toisten kopioinneista. Tämä on minun käsitykseni Paavalista. Ihailivat muutamat Hitleriäkin ja hän oli mikä oli.

Mitä tulee taas pahaan ja hyvään. Synnitön ja hyvä ei ole kukaan, ei edes lestadiolainen lahkolaismies. Naisista voidaan olla erimieltä. Pahuus on jokaisella meissä. Mutta tokkopa lestadiolainen pahuuttaan julkaisee. Jos julkaisee, se on kaverin kanssa pesty pois Jeesusrukouksella. Itse ei lestadiolaine pysty rukoilemaan. Hän tarvitsee joukon hurmoksen ympärilleen ja saarnamiehen antamaan joka viikkoisen tai päiväisen Lestadiuksen saarna annoksen. Hän ei pysty elämään enää yksinäisenä syntisessä maailmassa, kuten joku tavallinen kirkonmies.

Itseäni en kehu, mutta puolustan minuun kohdistuneita tuomioita, pirun penikoineen, saata.n äpärineen, kyykäärmeen sikiöineen. Ja uhkauksista jopa tulla ammutuksi mielipiteiteni vuoksi. Toivomuksista yhteisrukouksiin lestadiolaisten kesken, että Jumala antaisi minulle vitsauksia lestadiolaisten toivomuksen mukaan. Tämä on se joka tekee teistä tai ainakin "pahemmista" lahkolaisista ulkopuolisia viihaavan joukon. En käsitä miten teillä on käsitys tuomita lähimmäisiä, sillä kaikki Luojan luomat ovat meidän kaikkien lähimmäisiä. Olimme me sitten missä uskossa tai uskottomuudessa. Jos vihaa lähimmäistään, niin on vastoin raamattua, samoin kuin naispappeus.

Olemme Jumalan luomia kaikki hänen omaksi kuvakseen, sellaiseksi millaiseksi Hän on meidät halunnut. Minut Hän on halunnut tällaiseksi.

Su, sinulla on Jumalan sanan vastainen käsitys Paavalista ja opetuslapsista, joista on tarkka selvitys raamatussa.

Olet alkanut uskomaan mieluummin jotakin muuta, mitä Jumala Sanassaan puhuu. Se on vaarallinen tie, jolla nyt kuljet.

Monet argeologiset löydöt todistavat, että raamattu on totta. Ne todistavat myös sen, että raamatun sana ei ole muuttunut vuosituhantenkaan aikana. Jumala itse sanoo: Joka ottaa pois tai lisää jotakin Hänen Sanaansa on kirottu.

Asia on vakava. Pitäisi mitä vikkelämmin alkaa etsiä sitä, mikä on totta ja oikeaa, eikä tyytyä omiin tai toisten luuloihin.

Mitä tulee lestadiolaisiin, heissä ja meissä on paljon vaelluksen vikoja. Se on tunnustettava, jos on totuudessa. Mutta etkö ymmärrä: Usko Herraan Jeesukseen omana Vapahtajana puhdistaa kaikesta synnistä. Muuta tietä ei ole yhdelläkään lestadiolaisella, ei myöskään Savon ukolla.

• sama vika sika
        muuttis^^ kirjoitti:

Su, sinulla on Jumalan sanan vastainen käsitys Paavalista ja opetuslapsista, joista on tarkka selvitys raamatussa.

Olet alkanut uskomaan mieluummin jotakin muuta, mitä Jumala Sanassaan puhuu. Se on vaarallinen tie, jolla nyt kuljet.

Monet argeologiset löydöt todistavat, että raamattu on totta. Ne todistavat myös sen, että raamatun sana ei ole muuttunut vuosituhantenkaan aikana. Jumala itse sanoo: Joka ottaa pois tai lisää jotakin Hänen Sanaansa on kirottu.

Asia on vakava. Pitäisi mitä vikkelämmin alkaa etsiä sitä, mikä on totta ja oikeaa, eikä tyytyä omiin tai toisten luuloihin.

Mitä tulee lestadiolaisiin, heissä ja meissä on paljon vaelluksen vikoja. Se on tunnustettava, jos on totuudessa. Mutta etkö ymmärrä: Usko Herraan Jeesukseen omana Vapahtajana puhdistaa kaikesta synnistä. Muuta tietä ei ole yhdelläkään lestadiolaisella, ei myöskään Savon ukolla.

Jumala on väärässä SU oikeassa. Ei mikään turha mies omasta mielestään.
        Näitä on muitakin täällä. He eivät voi millään ymmärtää että asuvan Pyhän Hengen omaavat ihmiset eivät ole heidän valheidensa avulla vieteltävissä.

He elävät itsepetoksessa. Savon ukkokin on jo 80v. ukko, ei hänkään tiedä näkeekö enää huomista päivää. Kova on uho vaan Jumalan sanaa vastaan, siitä huolimatta.

Itse uskon, että sama teosofi okkultisti on kysymyksessä, eri nimimerkeistä huiolimatta.

• su***
        muuttis^^ kirjoitti:

Teillä on Jeesuksen vastainen käsitys Paavalista!

• su***

Kylläpä nyt pilkkakirves lahkolaisuuden tapaan lentelee.

Sitten kirottuja on paljon vuosisatojen aikana. Aloitetaan luomiskertomuksesta. Kuka sen on sinne lisännyt`? Pah!

Raamatua on oijottu kirotut uudistaneet vähän väliä. Kun ei minulla eikä lestadiolaisillakaan ole muuta tietä pelastumiseen. Niin on on paljon pelastumattomia ollut ennen Jeesuksen tuloa ja kuolemaa.

Pyhä Henki on Jumalalan henki, vai kenen se muun luulette olevan. Se on taaas eri asia, kuka luulee olevansa aina Pyhän Hengen alaisena. Siinä roikkuu se paha henki, ainakin meidän kirjoituksissamme, vai mitä sian hoitajat? Miksi sanotte minun uhoovan Jumalan sanaa vastaan. Minä uhoon lahkolaisten asettumasta tuomarin ja panettelijan asemaan. Älkää ottako Häneltä valtuuksia, jotka kostautuvat teille itsellenne.

Minun vanhuuteni pilkka ei nyt osunut kohdalleen. Sinä "nuorikko" voit kupsahtaa noiden minun huomispäivän huolehtimisesta milloin vaan. Me olemme ja elämme täällä "korkeimman" käden ulottuvilla. Se käsi saattaa lahkolaisuudessa lipsahtaa karvaisempaan kouraan. Nuo viimeiset minuun kohdistuvat ivat ja huomautukset eivät ole Pyhän Hengen tuotteita. Vai onko? Miten se Jeesus sanoikaan?

On teillä otsaa!

Ps. Juu todella, argeologiset löydöt ovat monet sekoittaneet monen raamatun tutkijan pääkopan. Että kun oikein kaivetaan, niin totuuksiakin silloin löytyy.

Vielä. Hyvä on nimimerkittömän osoittaa sormeella. Se on todellinen lahkolaiselle merkitty tapa. Häpeätkö, jos joku uskonveli tietää älömölösi.

• muuttis^^

Sinulle on moneen kertaan kerrottu totuus, mutta et ota sitä vastaan. Säälin sinua.
        Rukoilen puolestasi, että tulisit totuuden tuntoon, ennenkuin on liian myöhäistä.

Vaikka sinusta ei siltä tunnu, haluaisimme sinunkin pelastuvan. Mitkä koet tuomioksi ja jopa kiroukseksi, on herätyssaarnaa, ettet joutuisi kadotukseen.

Sinä uskot johonkin ja uskot väärät raamatun selitykset. Uskoahan sekin on, mutta uskot mieluummin valheeseen kuin totuuteen.

• muuttis^^ kirjoitti:

Sinulle on moneen kertaan kerrottu totuus, mutta et ota sitä vastaan. Säälin sinua.
        Rukoilen puolestasi, että tulisit totuuden tuntoon, ennenkuin on liian myöhäistä.

Vaikka sinusta ei siltä tunnu, haluaisimme sinunkin pelastuvan. Mitkä koet tuomioksi ja jopa kiroukseksi, on herätyssaarnaa, ettet joutuisi kadotukseen.

Sinä uskot johonkin ja uskot väärät raamatun selitykset. Uskoahan sekin on, mutta uskot mieluummin valheeseen kuin totuuteen.

"Sinä uskot johonkin ja uskot väärät raamatun selitykset."

Mistä päättelet että Savon ukkelin selitykset ovat vääriä ja sinun oikeita?

• Pysyhän poissa täält
        exhellari86 kirjoitti:

"Sinä uskot johonkin ja uskot väärät raamatun selitykset."

Mistä päättelet että Savon ukkelin selitykset ovat vääriä ja sinun oikeita?

Voi hellariboy. Kun ymmärrät pysyä poissa se riittää sinulle tämän palstan osalta.

Me jotka tunnemme Raamatun ja joiden sydämissä Jeesus Kristus asuu elävänä, tiedämme heti mikäli kirjan sisällöstä poiketaan. Me emme siis päättele mitään Raamattua koskevaa vaan me TIEWDÄMME heti kaikki Raamatusta poikkeamiset pilkun tarkkuudella.

Mitä savon ukon ja sinun poikkeamisiin tulee , niiden havaitsemiseen ei paljon tarvita älyä.

• Liikettä nivusiin
        muuttis^^ kirjoitti:

On harmi ettei noin fiksu ihminen kun savon ukkokin on, ymmärrä pysyä poissa TÄLTÄ palstalta. Tämä palsta ei millään tavalla liity heidän elämäänsä eikä heillä ole edellytyksiä laatia yhtäkään vietiä tänne.

Suomi24.fi:tä löytyy varmaan heillekin oma vertaisille tarkoitettu palstansa, ei muuta kuin menoksi.

• Pysyhän poissa täält kirjoitti:

Voi hellariboy. Kun ymmärrät pysyä poissa se riittää sinulle tämän palstan osalta.

Me jotka tunnemme Raamatun ja joiden sydämissä Jeesus Kristus asuu elävänä, tiedämme heti mikäli kirjan sisällöstä poiketaan. Me emme siis päättele mitään Raamattua koskevaa vaan me TIEWDÄMME heti kaikki Raamatusta poikkeamiset pilkun tarkkuudella.

Mitä savon ukon ja sinun poikkeamisiin tulee , niiden havaitsemiseen ei paljon tarvita älyä.

Kuulepa tuomari ja toisten arvostelija - et ole käyttäjänä kenenkään toisen yläpuolella etkä oikeutettu ajamaan pois ketään. Pidä vaan kiltisti luurisi kuunteluasennossa ja ota siveydellä vastaan mitä enemmän maailmaa ja elämää nähneet ihmiset suostuvat sinulle kertomaan.

Usein korkeampi ikä on osoitus jonkinlaisesta tiedon ja ymmäryksen kumuloitumisesta. Savon ukossa on merkkejä tästä. Sinun osaltasi se tarkoittaa ainoastaan paikalleen jämähtämistä, katkeroitumista ja tuomiohengen lisääntymistä.

Ota kukko ja kanoja, komentele niitä. Siinä sinulle olisi kykyjesi mukainen työmaa. Ethän ole ollut missään esimiestehävässä?

• "Monet ovat ihmetelleet kun heitä kehoitetaan poistumaan palstalta."

Voihan se olla noiniin, mutta lähinnä kai ihmetyttää se, millä valtuudella SINÄ ajat (tai yrität ajaa) pois muita. Sinulla ei ole siihen mitään valtuutta etkä pystykään sellaista tekemään. Onneksi.

• Imehellä pittää

Normaalilla älyllä varusteuille on aivan selvää, etteivät he tule sellaisille palstoille joka ei kuulu heidän vakaumuksensa piiriin. Aiheesta josta keskustellaan, pitää olla vankka vuosikymmenie kokemus. Jos on kiinnostunut aiheesta ja haluaa kysellä se on hyvä asia ja siihen voi osallistua.

Mutta kiusaksi ja häiriköimään ei ole mitään asiaa tänne kenelläkään, täällä keskustellaan keskustelijoille hyvin herkistä ja tärkeistä asioista. Normaalisti
        tämä käsitetään, en tiedä miksi tämä ei ole mennyt sinulle perille?

• muuttis^^
        Imehellä pittää kirjoitti:

Normaalilla älyllä varusteuille on aivan selvää, etteivät he tule sellaisille palstoille joka ei kuulu heidän vakaumuksensa piiriin. Aiheesta josta keskustellaan, pitää olla vankka vuosikymmenie kokemus. Jos on kiinnostunut aiheesta ja haluaa kysellä se on hyvä asia ja siihen voi osallistua.

Mutta kiusaksi ja häiriköimään ei ole mitään asiaa tänne kenelläkään, täällä keskustellaan keskustelijoille hyvin herkistä ja tärkeistä asioista. Normaalisti
        tämä käsitetään, en tiedä miksi tämä ei ole mennyt sinulle perille?

Olen sitä mieltä, että hyvä kun käyvät täällä lukemassa uskovien elämästä ja uskosta. Mutta kuka tulee kylään haukkumaan ja häpäisemään, ei osoita kovin korkeaa sivistystä. Enkä tarkoita kirjasivistystä, enkä oppiarvoa.

Jumalan sana on elävää ja se saa aikaan elämää, joka tulee ilmi sitten kun on Jumalan aika. Tyhjänä se ei palaa, koska niin Sana sanoo.

Yritetään olla kärsivällisiä.

• teu.
        muuttis^^ kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että hyvä kun käyvät täällä lukemassa uskovien elämästä ja uskosta. Mutta kuka tulee kylään haukkumaan ja häpäisemään, ei osoita kovin korkeaa sivistystä. Enkä tarkoita kirjasivistystä, enkä oppiarvoa.

Jumalan sana on elävää ja se saa aikaan elämää, joka tulee ilmi sitten kun on Jumalan aika. Tyhjänä se ei palaa, koska niin Sana sanoo.

EN malta ollasanomatta , jos su uskoo Jeesukseen että Jeesus on Jumalan Poika
        hänkin pelastuu , minne tietenkiin Taivaaseen ...siinä on vain yksi juttu su on tehnyt
        pilkkaa asioista niin paljon ettei taida enää uskoa sanaan ., ei hän tiedä että : Laki
        on annettu sitä varten, että se pelottaisi ja kuolettaisi suruttomia ja paatuneita.sekä sekä hyvin hätyyttäisi vanhaa Aatamia . Kumpaakin sanaa, nimittäin Armon ja vihan
        sanaa , on Apostolin neuvon mukaan jaetteva oikein tarvitaan näin ollen uskollisia ja viisaita ,opepettajaa käyttelemään lakia niin, niin ettei se mene edemmäksi kuin on oikein ja kohtuullista, Jos minä näet tahtoisin saarnata lakia ihmisille niin ,että he sen kautta luulisivat olevansda Jumalan edessä vanhurskaita , niin olisin pannut liiaksi
        painoa laille. Iskenyt nuoran poikki ja sekoittanut toisiin nämä kaksi vanhurskauden lajia . : Laista ja omasta tekemisestäni tulevan vanhurskauden ja sen vanhurskauden
        , joka ilman lakia , armosta , Kristuksen tähden minulle annetaan ja Lahjoitetaan .
        Nyt minä sitä vastoin luen ja saarnaan vanhalle Aadamille oppia laista ja teoista , mutta lupausta ja armoa uudelle ihmiselle, teen oikean jaon. Liha eli Vanha aadami
        laki ja teot kuuluvat yhteen , samoin henki eli uusiihminen , lupaus ja armo .

• su***
        teu. kirjoitti:

EN malta ollasanomatta , jos su uskoo Jeesukseen että Jeesus on Jumalan Poika
        hänkin pelastuu , minne tietenkiin Taivaaseen ...siinä on vain yksi juttu su on tehnyt
        pilkkaa asioista niin paljon ettei taida enää uskoa sanaan ., ei hän tiedä että : Laki
        on annettu sitä varten, että se pelottaisi ja kuolettaisi suruttomia ja paatuneita.sekä sekä hyvin hätyyttäisi vanhaa Aatamia . Kumpaakin sanaa, nimittäin Armon ja vihan
        sanaa , on Apostolin neuvon mukaan jaetteva oikein tarvitaan näin ollen uskollisia ja viisaita ,opepettajaa käyttelemään lakia niin, niin ettei se mene edemmäksi kuin on oikein ja kohtuullista, Jos minä näet tahtoisin saarnata lakia ihmisille niin ,että he sen kautta luulisivat olevansda Jumalan edessä vanhurskaita , niin olisin pannut liiaksi
        painoa laille. Iskenyt nuoran poikki ja sekoittanut toisiin nämä kaksi vanhurskauden lajia . : Laista ja omasta tekemisestäni tulevan vanhurskauden ja sen vanhurskauden
        , joka ilman lakia , armosta , Kristuksen tähden minulle annetaan ja Lahjoitetaan .
        Nyt minä sitä vastoin luen ja saarnaan vanhalle Aadamille oppia laista ja teoista , mutta lupausta ja armoa uudelle ihmiselle, teen oikean jaon. Liha eli Vanha aadami
        laki ja teot kuuluvat yhteen , samoin henki eli uusiihminen , lupaus ja armo .

Niin teu, minä uskon Jumalaan. Samaan Jumalaan kuin Aabraham VT puolelta.
        Se että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika. Mikä ettei. Me olemme kaikki hänen poikiaan ja tyttäriään. Eikö niin. Hän suojelee kuin isä lapsiaan. Pitää kiin kädestämme ettemme eksyisi pimeällä elämämme tiellä. Me olemme vai sellaisia villikoita, että riuhtaisemme kätemme joskus pois Hänen kädestään. Mutta Hän on armias. Hän nostaa meidät ojasta, jos vain niin tahdomme. Jeesuksellakin oli käsi hänen kädessään. Ehkä nosti Jeesuksenkin luokseen omaan kirkkauteensa, mihin mekin niin toivomme kukin omalla tavallamme pyrkiä. Meillä on vain kaikenlaisia kantoja kullakin edessämme tavoitteemme saavuttamiseksi. Teillä on minut ja minulla on teidät.
        Eikö niin teu?

• teuteuteu
        su*** kirjoitti:

Se että uskoo Jeesuksen olevan Jumalan poika. Mikä ettei. Me olemme kaikki hänen poikiaan ja tyttäriään. Eikö niin. Hän suojelee kuin isä lapsiaan. Pitää kiin kädestämme ettemme eksyisi pimeällä elämämme tiellä. Me olemme vai sellaisia villikoita, että riuhtaisemme kätemme joskus pois Hänen kädestään. Mutta Hän on armias. Hän nostaa meidät ojasta, jos vain niin tahdomme. Jeesuksellakin oli käsi hänen kädessään. Ehkä nosti Jeesuksenkin luokseen omaan kirkkauteensa, mihin mekin niin toivomme kukin omalla tavallamme pyrkiä. Meillä on vain kaikenlaisia kantoja kullakin edessämme tavoitteemme saavuttamiseksi. Teillä on minut ja minulla on teidät.
        Eikö niin teu?

Teillä on minut ja minulla on teidät.
        Eikö niin teu?

Kyselee su

Kyllä teu tietää, ettei se niin mene, kuten su kirjoittaa.

• Hyvästi ja kiitos
        su*** kirjoitti:

Eikö niin teu?

Täyttä humpuukia savon ukko! Pyhä Kolmiyhteinen Jumala Isä poika ja Pyhä Henki, on Jumala.

Jehovantodistajilla on oma palsta, tämä ei ole jehovalaisten palsta.
        Sinänsä jokainen saa uskoa omalla tavallaan, mutta täällä puhutaan
        vain lestadiolaisuudesta kuten otsikossa on sanottu.

• tere tulemast
        muuttis^^ kirjoitti:

Lestadiolaisuudesta aidosti kiinnostuneen ovat tietenkin tervetulleita keskustelemaan.

• muuttis^^ kirjoitti:

Muuttis, kiva kun sentään antaisit meille ulkopuolisille luvan LUKEA... Usein kritiikki ja eri mieltä oleminen ja sen esiintuominen luokitellaan haukkumiseksi. Onko sinullakin se virheellinen käsitys, että tämä palsta olisi vain joku lestadiolaisen sisäpiirin keskustelufoorumi? Mistä olet saanut käsityksen että tämä olisi joku "meidän palsta"?

Metsä vastailee hyvin samalla tavoin kun sinne huudetaan. Savon ukko on tuosta mainio esimerkki. Hänestä saatte ihan oman toimintanne mukaan joko virkistävän, erilaisia näkökulmia esittävän keskustelukaverin tai raivostuttavan kiusankappaleen.

Mekin yritetään olla kärsivällisiä. Hiukan vähemmän arroganssia, olkaa niin hyvät. Tämä ei koske teutaa koska hän menee ihan omia latujaan. Häntä pitää vain ymmärtää.

• muuttis^^
        exhellari86 kirjoitti:

Muuttis, kiva kun sentään antaisit meille ulkopuolisille luvan LUKEA... Usein kritiikki ja eri mieltä oleminen ja sen esiintuominen luokitellaan haukkumiseksi. Onko sinullakin se virheellinen käsitys, että tämä palsta olisi vain joku lestadiolaisen sisäpiirin keskustelufoorumi? Mistä olet saanut käsityksen että tämä olisi joku "meidän palsta"?

Metsä vastailee hyvin samalla tavoin kun sinne huudetaan. Savon ukko on tuosta mainio esimerkki. Hänestä saatte ihan oman toimintanne mukaan joko virkistävän, erilaisia näkökulmia esittävän keskustelukaverin tai raivostuttavan kiusankappaleen.

Mekin yritetään olla kärsivällisiä. Hiukan vähemmän arroganssia, olkaa niin hyvät. Tämä ei koske teutaa koska hän menee ihan omia latujaan. Häntä pitää vain ymmärtää.

Minulla ei ole mitään exhellaria vastaan, eikä savon ukkoakaan vastaan. Mutta toivoisin asiallista keskustelua hengellisistä asioista. Jos savon ukko laittaisi käden sydämelleen, onko hän kirjoittanut asiallisesti lestadiolaisuudesta, olisi totuudellista vastata: En ole.

Jos kaikki yhdessä yrittäisimme olla asiallisia, tämä palsta voisi siistiytyä. Kukaan ei voi muuttaa muuta kuin itseään. Ei pitäisi provosoitua, vaikka provosoidaan. Se on vaikeata, mutta kannattaa yrittää. Henkisesti sairaat ovat sitten oma lukunsa. Heidän kirjoituksensa olisi hyvä vain ohittaa.

• su***

Heh haukkumaan ja häpäisemään. Sitähän minä juuri yritän teistä kitkeä, että tekin olisitte todella uskonne arvoisia. Sivitys ja usko ei oikein sovi yhteen. Jos on sivistynyt hän ei pyöri karsinassaan roiski verellä pestystä suustaan solvauksia. Jos on uskossa hän on lukenut raamatun ns.talkaperin joiltain osin. Liikkuu aasin selässä sandaalit jaloissa. Jumala on nykyaikainen jopa moderni. Kyllä siinä sitten mettelemistä riittää kun keskustellaan osastolla Keskustele lestadiolaisuudesta. Eikä keskustele lestadiolainen. Eikö niin niin nimimerkitön häpeäväinen.

• teu.

Aivan niin jatkan tuota laki jumppaa.välittämättämitä te vastasitte :
        Jos siis huomaan että joku on kyllin kilvoitellut lain kanssa , kärsii kärsii hätää
        Syntiensä tähden ja pyytää armoa , silloin on todella paras aika temmata hänet silmien edestä laki ja omatekoinen vanhurkaus ja osoittaa hänelle evankeliumin
        kautta toinen vanhurskaus , joka jonkas Jumala tarjoaa ja lahjoittaa hänelle ilman hänen omaa ansiotaan , sulasta armosta Poikaansa tähden .

Se vanhurskaus opettaa ihmiselle , että Kristus on tullut juuri sellaisten kurjien omientuntojen ja vaivaisten syntisten tähden . Silloin autetaan syntisiä ihmisiä oikealla tavalla ammentamaan oikeata , lohdutusta toivoa ja luottamusta sekä olemaan
        uuden ihmisen puolesta aremon eikä enää lain alaisena,. Tämä vanhurskaus on kätketty aarre , josta maailma ei mitään ymmärrä ; onpa sitä kirstittyjenkin vaikea käsittää , eikä sitä milloinkaan voidakkaan kylliksi käsittää :Siksi sitä on alati opeteltava ja siinä lakkaamatta harjaannuttava , sillä ei ole muuta kestävää ja varmaa lohduttavaa peljästyneelle omatuntoparalle kuin tämä vanhurskaus , jonka
        Herra Jumalamme meissä itse luo ja vaikuttaa .

• su***

Vielä haluaisin kysyä. Maailmassa on n.seitsemän miljardia ihmistä. Kuinka paljon on heissä "vanhurskaita"kuinka paljon tavallisia tallaajia Jumalansa kyllä tuntevia ja kuinka paljon on heissä ateisteja tai muuten Jumalansa unohtaneita?.

Luulisin, että kaikki näkevät elämänsä jälkeen pitkän unen Jumalan kirkkaudessaan.
      Tämä on minun, ja oletan Jumalankin näkemys. Meillä kaikille on vain Jumala on järjestänyt oman polkumme kuljettavaksi. Enemmän tai vähemmän möykkyiseksi.
      Kuitenkin Hänellä on käsi valmiina auttamaan, jos itse ojennamme kätemme vastaan.

• muuttis^^

Luulisin, että kaikki näkevät elämänsä jälkeen pitkän unen Jumalan kirkkaudessaan.
        Tämä on minun, ja oletan Jumalankin näkemys. -Näin ajattelee Su.

Jospa näyttäisit, missä kohtaa raamatussa noin sanotaan?

Sanoisin, että aikas paljon "oletat" tietäväsi Jumalan näkemyksestä!!

• su***
        muuttis^^ kirjoitti:

Tämä on minun, ja oletan Jumalankin näkemys. -Näin ajattelee Su.

Jospa näyttäisit, missä kohtaa raamatussa noin sanotaan?

Sanoisin, että aikas paljon "oletat" tietäväsi Jumalan näkemyksestä!!

muuttis^^aivan yhtä vähän tai paljon kuin sinäkin.

• teu.

Jatkan ,vieläkin sitten puhutaan , : Niin surkeita ja kurjia me ihmiset olemme , ettemme
      omantunnon pelossa ja hengenhädässä osaa katsoa mihinkään muuhun kuin ainoastaan omiin tekoihimme , arvoomme, ansioioomme ja lain opetutukseen . Kun sitten emme sielt mitään muuta kuin pelkkää syntiä ja syyllisyyttä, silloin syntisparan
      täytyy suuresti surren ja sydämen kivulla itsekseen ajatella ja valittaa näin : Oi
      Jumala minun suurta kärsimystäni , kuinka pahasti olen elämäni viettänyt .

Voi minua onnetonta syntistä ! Kunpa vielä saisin elä jonkin aikaa , Kuinka mielelläni tahtoisin sitten tehdä parannuksen ja järjestää elämäni hyvin jne. Tämä onneton
      kurjuus on juurtunut niin syvälle sydämeemme , ettei ihmisen järjen ole mahdollista , niin kauan kuin se katsoo omien tekojensa vanhurkautta , irtautua tälläisistä ajatuksista , tarttua Kristuksen vanhurskauteen ja siinä pysyä , vaan se jää riippu-
      maan kiinni omien tekojensa vanhurskauteen .

Siksi murheellisella omatuntoraukalla ei ole mitään apua epätoivoa ja iankaikkista
      kuolemaa vastaan , ellei se tartu siihen armoon , joka sille Kristuksessa tarjotaan .
      Se armo on Kristus , eli uskonvanhurskaus , jonka Jumala vaikuttaa meissä itse ilman meidän tekemistämme . Kenellä tämä on , se sanokoon vapaasti ja lohullisesti : Vaikka en olekkaan omien tekojen ansioista vanhurskas , en en kuitenkaan tahdo
      joutua epä toivoon ..Luther selitys Room 3:20-21. .

• su***

" anna teu hevosen murehtia ja surra, sillä on isompi pää"
        Jos näitä elämämme menneitä ja tulevia kohtaloitamme liikaa funtsaa, katsomalla aina raamatusta mitä mietä se sanoo. Se käy elämällekin raskaaksi.
        Iltaja aamurukouksilla voi ladata aina toivoa yöhön kuin päiväänsäkin.
        Tää meidän Jumalamme on kuulevainen ja auttavainen jos latingit on kunnossa.
        Ja kun elämämä on hyvin niin loppukin on hyvin.

Tähän sopii se minun kevennys, joista muutamat täällä näkee pahoja unia.
        "Entisellä miehellä oli aina mielessä se naisen tavara."Kerran se kuulemma oli hetken pois mielestä kun putosi avantoon.

( kyllä nyt muuttista^^taas harmittaa)

• muuttis^^
        su*** kirjoitti:

" anna teu hevosen murehtia ja surra, sillä on isompi pää"
        Jos näitä elämämme menneitä ja tulevia kohtaloitamme liikaa funtsaa, katsomalla aina raamatusta mitä mietä se sanoo. Se käy elämällekin raskaaksi.
        Iltaja aamurukouksilla voi ladata aina toivoa yöhön kuin päiväänsäkin.
        Tää meidän Jumalamme on kuulevainen ja auttavainen jos latingit on kunnossa.
        Ja kun elämämä on hyvin niin loppukin on hyvin.

Tähän sopii se minun kevennys, joista muutamat täällä näkee pahoja unia.
        "Entisellä miehellä oli aina mielessä se naisen tavara."Kerran se kuulemma oli hetken pois mielestä kun putosi avantoon.

( kyllä nyt muuttista^^taas harmittaa)

Su, ei harmita. Se harmittaa, kun et vaivaudu katsomaan raamatustasi, ennenkuin kirjoitat tänne omia luulojasi. Et taida uskaltaa, koska Jumalan sana on elävää ja se alkaakin tutkia sinua!

• ehken erehdy
        muuttis^^ kirjoitti:

Su, ei harmita. Se harmittaa, kun et vaivaudu katsomaan raamatustasi, ennenkuin kirjoitat tänne omia luulojasi. Et taida uskaltaa, koska Jumalan sana on elävää ja se alkaakin tutkia sinua!

muuttiksen^^ tuntien, olisin savon ukkona ihan hiljaa.
        Ota su neuvostani vaarin.

Ikävä kyllä, emme voi savon ukkoa auttaa, vaikka halu olisi. Ihminen joka asettuu ylpeänä Jumalan sanan yläuplella ja pilkkaa Pyhää Sanaa, - ei voi pelastua.
        Kysymys on 80 vuotiaasta vaarista. Aika on loppumassa ja pilkkaaminen vain pahenee. Sama jehovantodistaja hän on, joka täällä häslää muillakin nimierkeillä, näin uskon. Hän on vain masinoinut muitakin paikkakuntansa jehovantodistajia kanssaan häiriköimään palstallamme.

• su***

mikä mies tai nainen tää muuttis^^on? No. olipa vaikka arkkipiispa, minä voin sanoa suoraan hänelekin mielipiteeni. Jos heillä on kirouksen taito, niin siitä vaan, se ei ole enää hyvästä Jumalasta vaan itsestänsä per.ke.leestä.

Olin aikoinani työmaallani jossa pidin siivoajat ja johtajat samallapia he ovat tasolla. Voit sä tulla kuka hyvän piispa, rovasti tain vääräoppinen maallikkosaarnaaja niin keskustellaan vaan Jumalan suuruudesta ja hänen armostaan sekä Jumalan pilkkaamisesta uskonnollisessa mielessä. Voisin vielä kysyä kuinka paremipia he ovat Herramme edessä vimeistä henkeä kun vedämme.

• su***

muuttikselle^^Kun on tänne asti joittenkin lestojen kiusaksi elänyt, nii mitä raamatun katsomisen uskaltamiseen tulee. Minulla on tuo uusitestamentii tuossa pöytäni laatikossa ja ole sieltä joskus muutamia Jeesuksen hyviä lausuntoja lukenut. Mutta aurinko on taivaanrannalla jo niin matalalla, että tokkopa minun rukoukseni paljon muuttuisi jos aina sitä raamatusta katsoisin. Tähän ikään tietää mikä on hyvä ja mikä on paha. Ja tietää mikä on totta ja mikä on kuvitelma. Tietää myös, että meitä on seitsemän miljardia erimielipidettä ja kaikilla on omansa. Uskovaisissakin mielipiteet poikkeaa toisistaan, kun katselee erillaisia uskontoja ja heidän riitasia mielipiteitään omasta syntisyydestään. Kerro toki muuttis^^ oma heikkopuolesi, niin voin auttaa, kun olen useamman leivän syönyt kuin sinä.

• Tee parannus

Eihän täällä kukaan savon ukkoa kiroamassa ole, muuttis^^ vielä vähemmän,
        päinvastoin olemme vetämässä jo kirottua savon ukkoa siunaksen piiriin.

Ei Jumalan sanaa pilkkaamalla ja kristittyjä halveksimalla onnistu taivaaseen pääseminen, sellaisella ei kenekään kannattaisi pettää itseään, ei edes savon ukon.

• Ikävä sanoa totuus
        Tee parannus kirjoitti:

Ei Jumalan sanaa pilkkaamalla ja kristittyjä halveksimalla onnistu taivaaseen pääseminen, sellaisella ei kenekään kannattaisi pettää itseään, ei edes savon ukon.

Savon ukon terveiset: "

1. Tähän ikään tietää mikä on hyvä ja mikä on paha.
        2. Ja tietää mikä on totta ja mikä on kuvitelma.
        3. Tietää myös, että meitä on seitsemän miljardia erimielipidettä
        ja kaikilla on omansa."

1. Viisi vuotta olemme viestejäsi lukeneet, ja todenneet sen että sinulla on täysin pimeä kuva oikeasta ja väärästä.

2. Samoin sinulla täysin valheellinen kuva siitä, mikä on totta ja mikä on valetta.

3. Tämä on totta ja samalla todistaa kaksi edellistä väitettäni todeksi.

Perustelu:Jumalan sana on Jumalan sana, se pysyy aina samana eikä muutu kenekään mielipiteiden mukaiseksi. Jumalan sana ei ole seitsemän miljardin ihmisen mielipide, - ei yhdenkään heistä mielipide.
        Tämä todistaa kuinka syvällä valheessa sinä savon ukko parka elät, kuoleman porteille jo saapuneena! Järkyttävää tuo pimeys ja vielä järkyttävämpää on mihin tuo epäusko sinut johtaa, - jos parannusta ei tule.

• sana sinulle
        Tee parannus kirjoitti:

Olet yli 60 vuotiaaksi elänyt, Jumala haluaisi sinullekin antaa niin paljon.
        Rakkaus vetää, mutta viha työntää. Rukoile sinäkin tuota Rakkautta. Minä olen monestti rukoillut sitä meille molemmille, sinulle ja minulle. Sinun ei tarvitse enään kuin vastaan ottaa se. Se tulee ylhäältä, kiitä ja ota vastaan.

• su***
        Ikävä sanoa totuus kirjoitti:

Savon ukon terveiset: "

1. Tähän ikään tietää mikä on hyvä ja mikä on paha.
        2. Ja tietää mikä on totta ja mikä on kuvitelma.
        3. Tietää myös, että meitä on seitsemän miljardia erimielipidettä
        ja kaikilla on omansa."

1. Viisi vuotta olemme viestejäsi lukeneet, ja todenneet sen että sinulla on täysin pimeä kuva oikeasta ja väärästä.

2. Samoin sinulla täysin valheellinen kuva siitä, mikä on totta ja mikä on valetta.

3. Tämä on totta ja samalla todistaa kaksi edellistä väitettäni todeksi.

Perustelu:Jumalan sana on Jumalan sana, se pysyy aina samana eikä muutu kenekään mielipiteiden mukaiseksi. Jumalan sana ei ole seitsemän miljardin ihmisen mielipide, - ei yhdenkään heistä mielipide.
        Tämä todistaa kuinka syvällä valheessa sinä savon ukko parka elät, kuoleman porteille jo saapuneena! Järkyttävää tuo pimeys ja vielä järkyttävämpää on mihin tuo epäusko sinut johtaa, - jos parannusta ei tule.

Hei hel.vetin hevosmies, ne minun luettelemat terveiset mitkä toistit, olen edelleen sitä mieltä. Miljardeilla ihmisiä on jokaisella omanlainen käsitys Jumalasta.
        Se lahkolaisuuden lestadiolaisuus jota edustat on kuin hyttysen pas.ka itämeressä.

Jos olet järkyttynyt minun pimeydestäni, niin ota kynttilä käteesi niin näet paremmin ajaa kärryilläsi sinne hel.vetin portille, jossa minä sinulle avaan sen sinulle. Muista osoite se on Tulijärventie 1 A

• muuttis^^
        su*** kirjoitti:

muuttikselle^^Kun on tänne asti joittenkin lestojen kiusaksi elänyt, nii mitä raamatun katsomisen uskaltamiseen tulee. Minulla on tuo uusitestamentii tuossa pöytäni laatikossa ja ole sieltä joskus muutamia Jeesuksen hyviä lausuntoja lukenut. Mutta aurinko on taivaanrannalla jo niin matalalla, että tokkopa minun rukoukseni paljon muuttuisi jos aina sitä raamatusta katsoisin. Tähän ikään tietää mikä on hyvä ja mikä on paha. Ja tietää mikä on totta ja mikä on kuvitelma. Tietää myös, että meitä on seitsemän miljardia erimielipidettä ja kaikilla on omansa. Uskovaisissakin mielipiteet poikkeaa toisistaan, kun katselee erillaisia uskontoja ja heidän riitasia mielipiteitään omasta syntisyydestään. Kerro toki muuttis^^ oma heikkopuolesi, niin voin auttaa, kun olen useamman leivän syönyt kuin sinä.

Su. Täällä on helppoa esittää mielipiteitään ja ohjeitaan nimimerkeillä, olisi huomattavan paljon parempitasoista keskustelua oikeilla nimillä.

Luulen, että arkkipiispan titteli vähän hillitsisi sinuakin.

Olen tavallinen pulliainen, jolla on monia heikkouksia. En ole "parempi" ihminen ollenkaan, kuin keskiverto suomalainen. Mutta, olen kristitty ja Jeesus on tärkeintä elämässäni. Hän on luovuttamaton osa elämääni.

• Avaajan terveiset
        sana sinulle kirjoitti:

Olet yli 60 vuotiaaksi elänyt, Jumala haluaisi sinullekin antaa niin paljon.
        Rakkaus vetää, mutta viha työntää. Rukoile sinäkin tuota Rakkautta. Minä olen monestti rukoillut sitä meille molemmille, sinulle ja minulle. Sinun ei tarvitse enään kuin vastaan ottaa se. Se tulee ylhäältä, kiitä ja ota vastaan.

En tiedä kenestä kirjoitetaan, avaajana kuitenkin vastaan haasteeseen?

Omalta osaltani totean seuraavaa: Toivottavasti tällä palstalla ei keskustella jatkossa henkilöistä, - vaan asioista.

Itse en rakasta Raamatun vastaisia opetuksia, vaikka veljiäni ja sisariani rakastankin. Ei ole helppoa olla parannussaarnaajana sellaiselle ryhmälle
        joka ei omasta mielestään koskaan erehdy opetuksissaan., Vaikka Kristuksessa Jeesuksessa elämä onkin ihanaa, siksi toivon kaikille ihanaa elämää Kristuksessa Jeesuksessa.

• on sanottava totuus
        su*** kirjoitti:

Hei hel.vetin hevosmies, ne minun luettelemat terveiset mitkä toistit, olen edelleen sitä mieltä. Miljardeilla ihmisiä on jokaisella omanlainen käsitys Jumalasta.
        Se lahkolaisuuden lestadiolaisuus jota edustat on kuin hyttysen pas.ka itämeressä.

Jos olet järkyttynyt minun pimeydestäni, niin ota kynttilä käteesi niin näet paremmin ajaa kärryilläsi sinne hel.vetin portille, jossa minä sinulle avaan sen sinulle. Muista osoite se on Tulijärventie 1 A

Järkytyn siitä että ihmisiä menee aivan siltanaan kadotukseen. Jumalan sana ei heille kelpaa. Savon ukon tilanne ei meistä muista parane, hänen on itse valittava jatkaako tällä epäuskon ja Jumaslan pilkkaajan tiellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5137
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4046
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2149
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1807
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1785
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1424
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      27
      1207
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1026
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      970
    Aihe