1. luku: Alussa oli tyhjyys, suuri ukkonen nousi taivaanrantaan, salaman leiskaus, tyhjyyden kumu, toi elämän. Kala nousi merestä ja oksensi ulos suuren apinan, apina laskeutui puusta ja synnytti apinanpojat.
2.luku: Apinanpojat kasvoivat ja vahvistuivat, ne, jotka olivat suuren salaman synnyttämiä, rakensivat kaupungit ja sanoivat: Katsokaa, me olemme jumala. Me olemme ainut ja yksi jumala, ei ole meidän kaltaistamme. Tehkäämme laki, joka meitä palvelee, tehkäämme säännöt, jotka voimme vaihtaa.
3.luku. Apinanpojat rakensivat laitteet, jotka palvelivat heitä saastuttaen maailman ja sanoivat: katsokaa, kuinka viisaaksi olemme tulleet, ei ole kaltaistemme, ei ole ollut, ei tule. Viisaudessaan he päättivät: surmatkaamme lapset, jotka eivät ole syntyneet, surmatkaamme vanhukset, jotka eivät ole viellä kuolleet, sillä siten me hallitsemme itse kuolemankin.
4. ja viimeinen luku. Me olemme viisaus, sillä tietämällä me emme ole tietääksemme, että Jumala on kaiken luonut sanansa kautta, menkäämme nyt ja rakentakaamme korkea torni, jonka huippu nousee itse taivaaseen asti, hallitkaamme maailmaa, olkoon se jumalaton, puhukaamme kaikki samaa kieltä, viihtykäämme viinimme ääressä, rikastukaamme köyhien työllä, sillä me olemme jumala eikä toista ole.
Ateismi on uskonto
uskonoppinut
3
50
Vastaukset
Olisi kannattanut oppia jotain mutakin kuin uskontoa.
Aloittajan käsitys abiogeneesistä ja evoluutiosta on jäänyt alle kouluikäisen tasolle.- uskonoppinut
Abit ovat hölmöjä koulutus-ateisteja.. eivät niiden keenit minulle edes kelpaisi
- uskonoppinut
avauksessani kuvaan Raamatun kirjoittajien "elämää".
Eipä ihmekkään, että Raamatun tarut syntyivät samaan aikaan, kun väki viihtyi Oopium-luolien myrkkyhöyryissä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412431Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3891954Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381654Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1071447Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens141341Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01042Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat21983- 65868
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63845- 43802