Enia Oy:stä soittelevat puhelinmyynnin kiellosta huolimatta

Häiriköinnin kohde

Enia Oy on häirikkö. Minulla on Robinson -niminen puhelinmyynnin kielto ollut jo voimassa monta vuotta. Siitä huolimatta Enia Oy on alkanut pommittaa minua soitoillaan. En tosin ole niihin vastannut, koska yövuorolaisena nukun päivällä. Soitot herättävät tosi pahaan aikaan. En oikein voi pitää puhelinta pois päältäkään.

Mitähän tällaisen häirikkö-firman kanssa pitäisi thedä? Muista firmoista ei ole tullut myyntipuheluja.

8

2352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saa soittaa

      Avaa linja ja laita puhelin radion eteen kuuntelemaan paskanjauhantaa. Aivan sama mitenkauan ouhelu kestää, jatka päiväunia.

    • Näin se on

      Eipä tunnu nämä puhelinmyyntikiellot paljoakaan vaikuttavan, puheluita tulee.
      Taitaa olla rahastusta tämäkin homma.

    • enialainen

      Itse olen töissä enialla, mutten halua ottaa vastaan puhelinmyynti soittoja. Olen käyttänyt monia ja monia suoramarkkinointikielto firmojen palveluita. Mutta loppujen lopuksi olen huomannut parhaaksi vain ilmoittaa kys. firmalle suoraan etten ota markkinointi soittoja vastaan.. Enia soittaa saunalahden GSM/internet-liittymä asioilla. Kannattaa suoraan soittaa Saunalahden asiakaspalveluun ja ilmoittaa ettei halua soittoja!..
      Itse en ole moneen vuoteen saanut soittoja kun ilmoittaa joka firmalle ettei halua soittoja! Eikä tarvitse maksaa "suoramarkkinointikielto" maksua ;)

      • jopa oli selitys

        Olipa tuo selitys:)) No joo, soita nyt 500-1000 yrityskselle tuo..

        Kertoo jotakin yrityksenne tasosta.

        Poista ihmeessä tuo kirjoituksesi, ettei yrityksenne johto saa sitä selville.


      • jopatuleevastaus
        jopa oli selitys kirjoitti:

        Olipa tuo selitys:)) No joo, soita nyt 500-1000 yrityskselle tuo..

        Kertoo jotakin yrityksenne tasosta.

        Poista ihmeessä tuo kirjoituksesi, ettei yrityksenne johto saa sitä selville.

        :( Ikävää, että sinulle tulee myös ulkomailta noita tarjouksia puhelimitse.
        Ainakaan Suomessa ei tietääkseni ole edes noin montaa puhelinmyyntiin perustettua ja nykyään toimivaa yritystä.

        Eli Suomeksi, kun sinulle tulee puhelu jostain yrityksestä, niin ilmoita sen jälkeen ko. yrityksen asiakaspalveluun halusi.

        Yle uutiset 16.3.2013 klo 10:19

        "Puhelinmyyjä saa tottua huutoon ja haistatteluun....

        Puhelinmyyjän työpäivään mahtuu ihmisiä ympäri Suomen ja sen mukainen kirjo asenteita. Suurin osa potentiaalisista asiakkaista käyttäytyy kohteliaasti, mutta töykeimmät haistattelevat häpeämättä.....

        Puhelinmyyjän itsensä pitää aina olla kohtelias.....

        Töykeys on 2000-luvun ilmiö

        Telemarkkinointi on viime vuosina yleistynyt huimasti. Kasvava ala työllistää jo 100 000 ihmistä, mikä tarkoittaa muun muassa sitä, että potentiaalisten asiakkaiden puhelin pirahtaa yhä useammin.....

        Puhelinmyyntityö on monelle nuorelle ensimmäinen kosketus työelämään. Miten myyjä jaksaa pysyä positiivisena, jos häntä pidetään päivästä toiseen pohjasakkana?"

        Se oli paikkansapitävä lainaus Yleltä lyhennettynä

        Ja sitten ketjun aloittanut, jos haluaa nukkua, niin puhelin on joko kiinni tai vähintään äänettömällä, ja kannattaa uusia Robinson, koska se on voimassa kolme vuotta kerrallaan.

        Kyllä varmaan kaikki tutut tietää, että tekee 52 viikkoa vuodessa yövuoroa ja on tavattavissa puhelimitse vain myöhään illalla, yöllä tai varhain aamulla.


    • Ei puhelinmyynnille

      Kyllä itsellä tämä toimii eikä maksa kin 0,39snt

      Puhelintarjonnan rajoituspalvelu

      Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18 (puhelun hinta 0,39 €/min pvm, jonotus on maksuton). Ainoastaan palveluautomaattiin ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat palveluun. Liittymästä jossa on palvelunumeroesto, ei voi soittaa palvelunumeroon. Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti. Alaikäisen tai vajaavaltaisen puolesta rajoituksen tekee huoltaja tai edunvalvoja.

      Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta ja alkaa toimia viimeistään kuukauden kuluessa ilmoituksesta. Lähes kaikki suomalaiset kuluttajille puhelinmyyntiä harjoittavat yritykset käyttävät palvelua, viimeisen kartoituksen mukaan yli 600 yritystä. Palvelu on perustettu 1990-luvulla yhteistyössä viranomaisten kanssa neuvotellen.

    • Näin

      Enialta tulee jatkuvasti puheluita. Ne ovat agressiivisiä ja häiritseviä. Mitkään kiellot eivåt ole estäneet niitä tulemasta puhelimeeni.

      Varmin ja paras tapa estää myyntipuhelut on, että kielletään lailla puhelinmyynti ja lain rikkomisesta säädetään tuntuva rangaistus.

    • En_osta_mitään

      Itselle koitti soittaa joku myyjä vuosi takaperin, kyllästyi ilmeisesti jossain vaiheessa kun en koskaan vastannut. Numeron katoin netistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe