Enia Oy:stä soittelevat puhelinmyynnin kiellosta huolimatta

Häiriköinnin kohde

Enia Oy on häirikkö. Minulla on Robinson -niminen puhelinmyynnin kielto ollut jo voimassa monta vuotta. Siitä huolimatta Enia Oy on alkanut pommittaa minua soitoillaan. En tosin ole niihin vastannut, koska yövuorolaisena nukun päivällä. Soitot herättävät tosi pahaan aikaan. En oikein voi pitää puhelinta pois päältäkään.

Mitähän tällaisen häirikkö-firman kanssa pitäisi thedä? Muista firmoista ei ole tullut myyntipuheluja.

17

5215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saa soittaa

Avaa linja ja laita puhelin radion eteen kuuntelemaan paskanjauhantaa. Aivan sama mitenkauan ouhelu kestää, jatka päiväunia.

• Näin se on

Eipä tunnu nämä puhelinmyyntikiellot paljoakaan vaikuttavan, puheluita tulee.
      Taitaa olla rahastusta tämäkin homma.

• enialainen

Itse olen töissä enialla, mutten halua ottaa vastaan puhelinmyynti soittoja. Olen käyttänyt monia ja monia suoramarkkinointikielto firmojen palveluita. Mutta loppujen lopuksi olen huomannut parhaaksi vain ilmoittaa kys. firmalle suoraan etten ota markkinointi soittoja vastaan.. Enia soittaa saunalahden GSM/internet-liittymä asioilla. Kannattaa suoraan soittaa Saunalahden asiakaspalveluun ja ilmoittaa ettei halua soittoja!..
      Itse en ole moneen vuoteen saanut soittoja kun ilmoittaa joka firmalle ettei halua soittoja! Eikä tarvitse maksaa "suoramarkkinointikielto" maksua ;)

• jopa oli selitys

Olipa tuo selitys:)) No joo, soita nyt 500-1000 yrityskselle tuo..

Kertoo jotakin yrityksenne tasosta.

Poista ihmeessä tuo kirjoituksesi, ettei yrityksenne johto saa sitä selville.

• jopatuleevastaus
        jopa oli selitys kirjoitti:

Olipa tuo selitys:)) No joo, soita nyt 500-1000 yrityskselle tuo..

Kertoo jotakin yrityksenne tasosta.

Poista ihmeessä tuo kirjoituksesi, ettei yrityksenne johto saa sitä selville.

:( Ikävää, että sinulle tulee myös ulkomailta noita tarjouksia puhelimitse.
        Ainakaan Suomessa ei tietääkseni ole edes noin montaa puhelinmyyntiin perustettua ja nykyään toimivaa yritystä.

Eli Suomeksi, kun sinulle tulee puhelu jostain yrityksestä, niin ilmoita sen jälkeen ko. yrityksen asiakaspalveluun halusi.

Yle uutiset 16.3.2013 klo 10:19

"Puhelinmyyjä saa tottua huutoon ja haistatteluun....

Puhelinmyyjän työpäivään mahtuu ihmisiä ympäri Suomen ja sen mukainen kirjo asenteita. Suurin osa potentiaalisista asiakkaista käyttäytyy kohteliaasti, mutta töykeimmät haistattelevat häpeämättä.....

Puhelinmyyjän itsensä pitää aina olla kohtelias.....

Töykeys on 2000-luvun ilmiö

Telemarkkinointi on viime vuosina yleistynyt huimasti. Kasvava ala työllistää jo 100 000 ihmistä, mikä tarkoittaa muun muassa sitä, että potentiaalisten asiakkaiden puhelin pirahtaa yhä useammin.....

Puhelinmyyntityö on monelle nuorelle ensimmäinen kosketus työelämään. Miten myyjä jaksaa pysyä positiivisena, jos häntä pidetään päivästä toiseen pohjasakkana?"

Se oli paikkansapitävä lainaus Yleltä lyhennettynä

Ja sitten ketjun aloittanut, jos haluaa nukkua, niin puhelin on joko kiinni tai vähintään äänettömällä, ja kannattaa uusia Robinson, koska se on voimassa kolme vuotta kerrallaan.

Kyllä varmaan kaikki tutut tietää, että tekee 52 viikkoa vuodessa yövuoroa ja on tavattavissa puhelimitse vain myöhään illalla, yöllä tai varhain aamulla.

• Ei puhelinmyynnille

Kyllä itsellä tämä toimii eikä maksa kin 0,39snt

Puhelintarjonnan rajoituspalvelu

Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18 (puhelun hinta 0,39 €/min pvm, jonotus on maksuton). Ainoastaan palveluautomaattiin ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat palveluun. Liittymästä jossa on palvelunumeroesto, ei voi soittaa palvelunumeroon. Rajoituksen voi tehdä liittymäsopimuksen tehnyt täysi-ikäinen henkilö ja vain henkilökohtaisesti. Alaikäisen tai vajaavaltaisen puolesta rajoituksen tekee huoltaja tai edunvalvoja.

Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta ja alkaa toimia viimeistään kuukauden kuluessa ilmoituksesta. Lähes kaikki suomalaiset kuluttajille puhelinmyyntiä harjoittavat yritykset käyttävät palvelua, viimeisen kartoituksen mukaan yli 600 yritystä. Palvelu on perustettu 1990-luvulla yhteistyössä viranomaisten kanssa neuvotellen.

• Näin

Enialta tulee jatkuvasti puheluita. Ne ovat agressiivisiä ja häiritseviä. Mitkään kiellot eivåt ole estäneet niitä tulemasta puhelimeeni.

Varmin ja paras tapa estää myyntipuhelut on, että kielletään lailla puhelinmyynti ja lain rikkomisesta säädetään tuntuva rangaistus.

• En_osta_mitään

Itselle koitti soittaa joku myyjä vuosi takaperin, kyllästyi ilmeisesti jossain vaiheessa kun en koskaan vastannut. Numeron katoin netistä.

• Hei! Ratkaisu on estää omassa puhelimessa sen soitto- mulla on iPhone ja siinä voi numeron kohdalle laittaa ESTON! Tallenna ensin numeronnimelle, kun se on tehty niin sitten menet sen tallennetun numeron tiedot- kohtaa ja siellä loppussa on ESTÄ SOITTAJA. Mulla loppu soitot siihen.. kuka näitä hulluja jaksaa kuunnella minuuttikaupalla kun väkisin yrittävät myydä jotain mitä et todellakaan itse tarvitse . Samsungista en osaa neuvoa mutta voi olla sama juttu

• Anonyymi

Toimii hyvin iPhone pysyy minunkin taskussa.

• Anonyymi

Eston voi laittaa Androidissakin. Tänään tullut Enialta useampi soitto, kaikki eri numeroista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eston voi laittaa Androidissakin. Tänään tullut Enialta useampi soitto, kaikki eri numeroista.

Kyllä Androidin numeronesto toimii pitkä on estolista, mutta ei liiemmin kaupata enään mitään.Eikä maksa mitään, miksi käyttää maksullisia estoja??

• Anonyymi

Tee rikosilmoitus.

Jokaisella on oikeus kieltää itseensä kohdistuva telemarkkinointi. Jos Enialta soitetaan ja sanot ettet halua soittoja ja tulee yksikin soitto sen jälkeen niin rikosilmoitus kehiin.

Enia Oy:llä ei ole soittajille edes järjestelmässä mahdollisuutta laittaa asiakkaille soittokieltoa vaan myyjät merkitsevät ainoastaan "ei osta, muu syy" ja hetken päästä samalle asiakkaalle soitetaan uudelleen.

Enia Oy on Elisa Oyj:n tytäryhtiö ja kaikki soittolistat tulevat Elisalta joten rikosilmoitusta vain kehiin. Tämä häirikkö-Elisa kuvittelee, että soittelemalla ja painostamalla asiakkaita jatkuvasti, saadaan nämä tilaamaan ja maksamaan Elisalle. Älkää alentuko tähän.

• Anonyymi

Aina kun Elisa/Enia soittaa mulle niin itse esitän kiinnostunutta ja venytän puhelua niin pitkäksi kuin vain mahdollista. Puhelun lopuksi nauran paskaisesti ja lyön luuria korvaan. Kehotan muitakin toimimaan näin. Myynneistähän noille provikkakiimaisille spermatukille maksetaan ja mitä enemmän noiden aikaa saa tuhlattua paskanjauhantaan niin sen parempi. Ovatpahan ainakin sen ajan pois eläkeläisten kimpusta, jotka tuon paskafirman painostukseen useimmiten haksahtavat.

Kaikki Elisan tuotteet on irtisanottu tässä taloudessa juurikin tuon jatkuvan puhelinterrorin vuoksi. Markkinointikieltokaan ei estänyt tätä firmaa. On kyllä aivan uskomatonta kuinka tämä Enia Oy aliarvioi asiakkaitaa kun soittelevat aina pari kolme kertaa kuukaudessa aivan identtisillä myyntispiikeillä. Idiootteinako nuo meitä pitävät?

• Anonyymi

Enia Oy:llä on maailman turhimmat, surkeimmat ja samaan aikaan ylimielisimmät pomot. Ylimielisiä minkä vuoksi? - Ei minkään. Muutama haiseva kaljupää ja teletappi, jotka etsivät naistenliikkeistä mistä saisivat napit kauluspaitoihinsa. Nämä olettavat, että kun tarpeeksi soittaa asiakkaille, he väsyvät ja ostavat. Saattaa vain kilahtaa omaan kuulaan koko homma.

Tee rikosilmoitus. Ei kenenkään tarvi tätä paskanjauhantaa kuunnella ellei halua.

• Anonyymi

Elisalta ne soittolistat ja kaikki ohjeistukset tulevat. Pistäneet vain tämä Enia Oy:n nimen, jotta saavat tarvittaessa kaadettua omat roskansa "toisen firman" niskaan.

• Anonyymi

Enia oy soitti ja 2 sek kohdalla löi luurin korvaan??

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      279
      6262
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      1999
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1770
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1215
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      162
      1121
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1096
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1001
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      49
      971
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      952
    Aihe