Pihaan tupsahti päivällä pikkubussillinen vanhoja duunikavereita, yhteensä 9 nälkäistä suuta. Onnekseni olin aamulla laittanut kiehumaan ison kattilallisen hernerokkaa ja pakkasessa oli paistovalmiita leipiä sekä jääkaapissa erilaisia juomia.
Pikaisesti ehdin vielä väsätä jälkkäriksi ananasrahkan, se on mun lempparia ja siihen mulla on aina tarpeet valmiina :)
Oli yosi kiva päivä, kiva oli muistella entisiä aikoja, vaan silti ei mun mielestä tämmöset yllätysvierailut ole kovin kivoja. Olisihan saattanut olla kämppä sekaisin eikä olisi ollut mitään tarjottavaa ruokaa kotosalla.
Itse en ihan heti menisi kenenkään luokse yllätysvierailulle, en ainakaan isolla porukalla, menisitkö sinä?
Yllätysvierailut, hyvä vai huono juttu?
14
161
Vastaukset
- Pörrääjä
Tuli vasta nyt mieleen että mitenkähän ne siellä bussissa pärjäävät parin sadan kilsan kotimatkan syötyään kaikki sitä rokkaa muutaman lautasellisen :))))
heh, perästä varmaan kuuluu ;) - rokka silmässä
Hyvin vaikea on uskoa tuon kokoisen porukan tulleen yllätysvierailulle.
Nykyaikana yhteydenpito sen verran helppoa, että tuommoisen matkan takaa lähdettäisiin nälkää tyydyttämään? Jos sen tekivät niin ihan oikein heille se "perästä kuulunut".- Pörrääjä
Eihän sun sitä oo tarviskaan uskoa ;)
Etukäteen ilmoitettu ei oo mikään yllätysvierailu. Porukka ei ollut tänne syömään tulossa, moikkaamaan vaan ohikulkiessaan. Tästä tuvasta ei kuitenkaan lähdetä koskaan nälkäisenä matkaan, sen tietää kaikki jotka mut tuntee ;)
Niin, mitäs olet mieltä yllätysvierailuista yleensä? - rokka silmässä
Pörrääjä kirjoitti:
Eihän sun sitä oo tarviskaan uskoa ;)
Etukäteen ilmoitettu ei oo mikään yllätysvierailu. Porukka ei ollut tänne syömään tulossa, moikkaamaan vaan ohikulkiessaan. Tästä tuvasta ei kuitenkaan lähdetä koskaan nälkäisenä matkaan, sen tietää kaikki jotka mut tuntee ;)
Niin, mitäs olet mieltä yllätysvierailuista yleensä?Haloo!?
Kymmenen litraa hernesoppaa yllätyskeitoksena???? :D
Ei se mitään jos tulevat, sillä varauksella ettei meidän huusholli ole kestikievari.
Tuokoon omat eväät! - Pörrääjä
rokka silmässä kirjoitti:
Haloo!?
Kymmenen litraa hernesoppaa yllätyskeitoksena???? :D
Ei se mitään jos tulevat, sillä varauksella ettei meidän huusholli ole kestikievari.
Tuokoon omat eväät!Häh, mikä yllätyskeitos? Kyllä mä olin jo viikolla ostanut palvipotkat ja pannu herneet edellisiltana likoomaan, ei sitä rokkaa noin vaan yllätyksenä keitellä. Kahdesta hernepussista normisti rokan keitän, pienempään ei mielestäni kannata vaivaa nähdä. Satsi on noin 7 litraa ja siitä menee yleensä suurin osa pakastimeen, siellä se vaan paranee :) Seuraavalla kauppareissulla tarttee ostaa uudet emmeet, sillä eilisestä sopasta ei jäänyt mitään pakastettavaa.
Niin erilaisia on huushollit ja vieraanvaraisuus, vaikka en yllätysvieraista välitä, niin en heitä silti kestitsemättä jätä.
- e-rakko
mä en pidä yllätysvieraista. siksipä vastaan tähän, että huono juttu. itse asiassa en pidä minkäänlaisista vieraista. viihdyn omissa oloissani.
- Pörrääjä
Mä taas tykkään vieraista ilman yllätystä. Läheisten yllätykset ovat yleensä jopa toivottuja, vierailut aina ;)
- Mamma Mia
Pörrääjä kirjoitti:
Mä taas tykkään vieraista ilman yllätystä. Läheisten yllätykset ovat yleensä jopa toivottuja, vierailut aina ;)
Minä taas odotin yllätysvieraita eilen, mutta kukaan ei tullut. OLi syntymäpäivä, mutta tekstereita ja pari korttia oli tullut.
- Pörrääjä
Mamma Mia kirjoitti:
Minä taas odotin yllätysvieraita eilen, mutta kukaan ei tullut. OLi syntymäpäivä, mutta tekstereita ja pari korttia oli tullut.
Paljon onneeeaaa vaan ♪ ♫♪ ♫♪ ♫♪ ♫*skoolaa*
täältä Hämeestä tulee onnittelut aina vähän myöhässä ;)
- sepän poika
Tommoisissa ylläreissä on hyvät ja huonot puolet. On se mukavaa kun tuttavat poikkee, mut sitten toisaalta...
Itsellä on kyllä kans pakastimessa aina sen verran reserviä että tollaisestakin ylläristä jotenkin selviäisi. Tyhjin suin en kanssa päästäisi matkaa jatkamaan.
Mulla kävis siten että ensin iskisi pikkupaniikki ja kiroaisin mielessäni, mut kun vieraat on lähtenyt niin jäis hyvä mieli. :)- Pörrääjä
Toi on totta, jäljestäpäin sitä on monesti mielissään vaikka vierailu meneekin yleensä aika tohinassa ellei etukäteen ole ehtinyt valmistautua.
Riippuu vieraasta, kuka tulee yllätysvierailulle. Joskus en piittaa minkäänlaisista vierailijoista. Varsinkaan en silloin, kun olen aikonut lösähtää soffalle mukavan lehden kanssa. :)
Lähetäs sitä rokkaas tuonne suolen ylläpitoonki, ku heillä näyttää taas suoli toimivan huonosti. :/- Pörrääjä
Vasta loppuviikosta teen uuden satsin laskiaista varten, voin siitä sitten vähän voiteluaineeksi lähettää ;) Eipä mulla täällä hidastele, liekö johtuu eilisestä rokkailusta ;)
Ajattelematonta tulla isolla porukalla yllättäen, ei kukaan voi olettaa että jemmassa olis tarjottavaa suuremmalle porukalle, ellei yhtään ehdi valmistautua. Vieraittan olis pitänyt tuoda tarjottavat tullessaan, tai ilmoittaa etukäteen tulostaan. Mun naamasta olis varmasti vastaavassa tilanteessa paistanut suuri närkästys, ei oo tuota kaikenkätkevää pokerinaamaa siunaantunut.
En mene minnekään kylään etukäteen ilmoittamatta, enkä kyllä toivo kenenkään tulevan luokseni sopimatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802