Yllätysvierailut, hyvä vai huono juttu?

Pörrääjä

Pihaan tupsahti päivällä pikkubussillinen vanhoja duunikavereita, yhteensä 9 nälkäistä suuta. Onnekseni olin aamulla laittanut kiehumaan ison kattilallisen hernerokkaa ja pakkasessa oli paistovalmiita leipiä sekä jääkaapissa erilaisia juomia.
Pikaisesti ehdin vielä väsätä jälkkäriksi ananasrahkan, se on mun lempparia ja siihen mulla on aina tarpeet valmiina :)
Oli yosi kiva päivä, kiva oli muistella entisiä aikoja, vaan silti ei mun mielestä tämmöset yllätysvierailut ole kovin kivoja. Olisihan saattanut olla kämppä sekaisin eikä olisi ollut mitään tarjottavaa ruokaa kotosalla.

Itse en ihan heti menisi kenenkään luokse yllätysvierailulle, en ainakaan isolla porukalla, menisitkö sinä?

14

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pörrääjä

      Tuli vasta nyt mieleen että mitenkähän ne siellä bussissa pärjäävät parin sadan kilsan kotimatkan syötyään kaikki sitä rokkaa muutaman lautasellisen :))))

      heh, perästä varmaan kuuluu ;)

    • rokka silmässä

      Hyvin vaikea on uskoa tuon kokoisen porukan tulleen yllätysvierailulle.
      Nykyaikana yhteydenpito sen verran helppoa, että tuommoisen matkan takaa lähdettäisiin nälkää tyydyttämään? Jos sen tekivät niin ihan oikein heille se "perästä kuulunut".

      • Pörrääjä

        Eihän sun sitä oo tarviskaan uskoa ;)
        Etukäteen ilmoitettu ei oo mikään yllätysvierailu. Porukka ei ollut tänne syömään tulossa, moikkaamaan vaan ohikulkiessaan. Tästä tuvasta ei kuitenkaan lähdetä koskaan nälkäisenä matkaan, sen tietää kaikki jotka mut tuntee ;)

        Niin, mitäs olet mieltä yllätysvierailuista yleensä?


      • rokka silmässä
        Pörrääjä kirjoitti:

        Eihän sun sitä oo tarviskaan uskoa ;)
        Etukäteen ilmoitettu ei oo mikään yllätysvierailu. Porukka ei ollut tänne syömään tulossa, moikkaamaan vaan ohikulkiessaan. Tästä tuvasta ei kuitenkaan lähdetä koskaan nälkäisenä matkaan, sen tietää kaikki jotka mut tuntee ;)

        Niin, mitäs olet mieltä yllätysvierailuista yleensä?

        Haloo!?
        Kymmenen litraa hernesoppaa yllätyskeitoksena???? :D
        Ei se mitään jos tulevat, sillä varauksella ettei meidän huusholli ole kestikievari.
        Tuokoon omat eväät!


      • Pörrääjä
        rokka silmässä kirjoitti:

        Haloo!?
        Kymmenen litraa hernesoppaa yllätyskeitoksena???? :D
        Ei se mitään jos tulevat, sillä varauksella ettei meidän huusholli ole kestikievari.
        Tuokoon omat eväät!

        Häh, mikä yllätyskeitos? Kyllä mä olin jo viikolla ostanut palvipotkat ja pannu herneet edellisiltana likoomaan, ei sitä rokkaa noin vaan yllätyksenä keitellä. Kahdesta hernepussista normisti rokan keitän, pienempään ei mielestäni kannata vaivaa nähdä. Satsi on noin 7 litraa ja siitä menee yleensä suurin osa pakastimeen, siellä se vaan paranee :) Seuraavalla kauppareissulla tarttee ostaa uudet emmeet, sillä eilisestä sopasta ei jäänyt mitään pakastettavaa.

        Niin erilaisia on huushollit ja vieraanvaraisuus, vaikka en yllätysvieraista välitä, niin en heitä silti kestitsemättä jätä.


    • e-rakko

      mä en pidä yllätysvieraista. siksipä vastaan tähän, että huono juttu. itse asiassa en pidä minkäänlaisista vieraista. viihdyn omissa oloissani.

      • Pörrääjä

        Mä taas tykkään vieraista ilman yllätystä. Läheisten yllätykset ovat yleensä jopa toivottuja, vierailut aina ;)


      • Mamma Mia
        Pörrääjä kirjoitti:

        Mä taas tykkään vieraista ilman yllätystä. Läheisten yllätykset ovat yleensä jopa toivottuja, vierailut aina ;)

        Minä taas odotin yllätysvieraita eilen, mutta kukaan ei tullut. OLi syntymäpäivä, mutta tekstereita ja pari korttia oli tullut.


      • Pörrääjä
        Mamma Mia kirjoitti:

        Minä taas odotin yllätysvieraita eilen, mutta kukaan ei tullut. OLi syntymäpäivä, mutta tekstereita ja pari korttia oli tullut.

        Paljon onneeeaaa vaan ♪ ♫♪ ♫♪ ♫♪ ♫*skoolaa*

        täältä Hämeestä tulee onnittelut aina vähän myöhässä ;)


    • sepän poika

      Tommoisissa ylläreissä on hyvät ja huonot puolet. On se mukavaa kun tuttavat poikkee, mut sitten toisaalta...
      Itsellä on kyllä kans pakastimessa aina sen verran reserviä että tollaisestakin ylläristä jotenkin selviäisi. Tyhjin suin en kanssa päästäisi matkaa jatkamaan.

      Mulla kävis siten että ensin iskisi pikkupaniikki ja kiroaisin mielessäni, mut kun vieraat on lähtenyt niin jäis hyvä mieli. :)

      • Pörrääjä

        Toi on totta, jäljestäpäin sitä on monesti mielissään vaikka vierailu meneekin yleensä aika tohinassa ellei etukäteen ole ehtinyt valmistautua.


    • Riippuu vieraasta, kuka tulee yllätysvierailulle. Joskus en piittaa minkäänlaisista vierailijoista. Varsinkaan en silloin, kun olen aikonut lösähtää soffalle mukavan lehden kanssa. :)

      Lähetäs sitä rokkaas tuonne suolen ylläpitoonki, ku heillä näyttää taas suoli toimivan huonosti. :/

      • Pörrääjä

        Vasta loppuviikosta teen uuden satsin laskiaista varten, voin siitä sitten vähän voiteluaineeksi lähettää ;) Eipä mulla täällä hidastele, liekö johtuu eilisestä rokkailusta ;)


    • Ajattelematonta tulla isolla porukalla yllättäen, ei kukaan voi olettaa että jemmassa olis tarjottavaa suuremmalle porukalle, ellei yhtään ehdi valmistautua. Vieraittan olis pitänyt tuoda tarjottavat tullessaan, tai ilmoittaa etukäteen tulostaan. Mun naamasta olis varmasti vastaavassa tilanteessa paistanut suuri närkästys, ei oo tuota kaikenkätkevää pokerinaamaa siunaantunut.

      En mene minnekään kylään etukäteen ilmoittamatta, enkä kyllä toivo kenenkään tulevan luokseni sopimatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5750
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3637
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      221
      1836
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1752
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1202
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1155
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      278
      929
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      867
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe