Nappulastartti?

-turhakenappula-

Mitä hyötyä on nappulasta painettavasta startista avaimella käännettävään starttiin verrattuna mikäli avain on kuitenkin tökättävä virtalukkoon.
Ymmärrän mikäli autossa on joku etäluettava avainkortti mutta avainmalleissa.
Vai onko tässä jokin että pääsee painamaan nappulaa.

66

4016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyli ennen kaikkea

      Sehän se. Luo, kato, urheiluauton tunnelmaa.

      Parhaissa on kuulemma toteutus niin upea, että jos onnistuu stumppaamaan moottorin vaikkapa liikkeellelähdössä, pitää ottaa avain pois kolostaan, laittaa takaisin, painaa sytytysvirta päälle ja sitten starttia erillisestä napista, joka luonnollisesti sijaitsee ratin vasemmalla puolella = puuhaa molemmille käsille, niin ei tule aika pitkäksi ;-D

      • ettei totuus ....

        Tuo on ihan totta, melkein kaikissa uusissa autoissa on tuo systeemi. Tosin uudempi versio tuosta on sellainen, että jos auto sammuu vaikka valoissa niin se on bootattava uudestaan.
        Kaikki matkustajat ulos autosta ja kaikki ovet suljetaan. Sitten kuljettaja avaa oven ja suorittaa nuo mainitut toimenpiteet, nyt muut ovet auki ja matkustajat takaisin sisään. Näin matka jatkuu.
        Voi, olla, että joskus joutuu myös ensin ajamaan virus-torjuntaohjelman, ennen kuin voi turvallisesti jatkaa.
        Tähän on tultu!


      • N S
        ettei totuus .... kirjoitti:

        Tuo on ihan totta, melkein kaikissa uusissa autoissa on tuo systeemi. Tosin uudempi versio tuosta on sellainen, että jos auto sammuu vaikka valoissa niin se on bootattava uudestaan.
        Kaikki matkustajat ulos autosta ja kaikki ovet suljetaan. Sitten kuljettaja avaa oven ja suorittaa nuo mainitut toimenpiteet, nyt muut ovet auki ja matkustajat takaisin sisään. Näin matka jatkuu.
        Voi, olla, että joskus joutuu myös ensin ajamaan virus-torjuntaohjelman, ennen kuin voi turvallisesti jatkaa.
        Tähän on tultu!

        Voisitko mainita muutan METALLIAVAIMELLA toimivan auton, jossa saa starttatua auton uudestaan jos sen sammuttaa vahingoss,a ilman että vetää virtoja välillä nollille

        Ja nyt puhutaan vaikkapa siis 1996 jälkeisistä autoista

        Itse tiedän vain yhden, se on Volvo V40


      • voisit häippästä
        N S kirjoitti:

        Voisitko mainita muutan METALLIAVAIMELLA toimivan auton, jossa saa starttatua auton uudestaan jos sen sammuttaa vahingoss,a ilman että vetää virtoja välillä nollille

        Ja nyt puhutaan vaikkapa siis 1996 jälkeisistä autoista

        Itse tiedän vain yhden, se on Volvo V40

        Monikohan auto toimii metalliavaimella, uusi energialähde sitten keksitty. Ajattele vähän miten pelle olet. Miten muuten auton voi sammuttaa vahingossa ellei väännä avaimesta, voi pyhä yksinkertaisuus sentään. Ajatteles taas miten pelle olet.

        Nyt sitten kerroit Plasto-Volvosi tyypinkin, ai se on v40, mutta eihän siinä pitänyt mitään avainta edes ollakaan.

        Eiköhän sinun olisi palstan asiallisena pysymisen takia parempi häippästä.


      • ewfw gre
        voisit häippästä kirjoitti:

        Monikohan auto toimii metalliavaimella, uusi energialähde sitten keksitty. Ajattele vähän miten pelle olet. Miten muuten auton voi sammuttaa vahingossa ellei väännä avaimesta, voi pyhä yksinkertaisuus sentään. Ajatteles taas miten pelle olet.

        Nyt sitten kerroit Plasto-Volvosi tyypinkin, ai se on v40, mutta eihän siinä pitänyt mitään avainta edes ollakaan.

        Eiköhän sinun olisi palstan asiallisena pysymisen takia parempi häippästä.

        Manuaalivaihteiset autot sammuu vahingossa seuraavalla tavalla:

        1 Päästämällä kytkimen liian nopeasti

        2 Lähtemällä liikkelle liian isolla vaihteella

        3 Ei paina kaasua tarpeeksi liikkellelähdössä

        4 Ei paina kytkintä kun pysäyttää auton

        Automaatti sammuu vahingossa seuraavilla tavoilla:

        1 Jarruttamalla liian rajusti (pyörät lukkoon) etenkin pienessä nopeudessa, jolloin kytkin ei ehdi "aueta" ongelma lähinnä variaattorissa, vaihderobotissa, ja kaksoiskytkennässä

        2 Antamalla kylmällä koneella liikaa kaasua, jolloin moottori "tukehtuu"


      • ihan kaikki
        N S kirjoitti:

        Voisitko mainita muutan METALLIAVAIMELLA toimivan auton, jossa saa starttatua auton uudestaan jos sen sammuttaa vahingoss,a ilman että vetää virtoja välillä nollille

        Ja nyt puhutaan vaikkapa siis 1996 jälkeisistä autoista

        Itse tiedän vain yhden, se on Volvo V40

        No, jos puhutaan 1996 jälkeisistä autoista ja rajataan ryhmä vielä käsinhämmennettävällä vaihteistolla varustettuihin, niin mikä tahansa sammutusautomatiikalla varustettu starttaa kuskin automaattisesti uudelleen, kun kytkimen painaa pohjaan.


      • ihan kaikki
        ihan kaikki kirjoitti:

        No, jos puhutaan 1996 jälkeisistä autoista ja rajataan ryhmä vielä käsinhämmennettävällä vaihteistolla varustettuihin, niin mikä tahansa sammutusautomatiikalla varustettu starttaa kuskin automaattisesti uudelleen, kun kytkimen painaa pohjaan.

        ..siis kuskin tumpuloitua moottorin sammuksiin liikkeellelähdössä..


      • olet palstan pelle
        ewfw gre kirjoitti:

        Manuaalivaihteiset autot sammuu vahingossa seuraavalla tavalla:

        1 Päästämällä kytkimen liian nopeasti

        2 Lähtemällä liikkelle liian isolla vaihteella

        3 Ei paina kaasua tarpeeksi liikkellelähdössä

        4 Ei paina kytkintä kun pysäyttää auton

        Automaatti sammuu vahingossa seuraavilla tavoilla:

        1 Jarruttamalla liian rajusti (pyörät lukkoon) etenkin pienessä nopeudessa, jolloin kytkin ei ehdi "aueta" ongelma lähinnä variaattorissa, vaihderobotissa, ja kaksoiskytkennässä

        2 Antamalla kylmällä koneella liikaa kaasua, jolloin moottori "tukehtuu"

        Mietis nyt idiootti mikä on vahingossa ja mikä ei, kääntää vahingossa/tarkoituksella avaimesta, ja sitten nuo ei vahingossa tapahtuvat mokat mitä sinä juurikin teet, ei ole vahinkoja.

        Mikset ole kirjoittamatta kun et tiedä mistään mitään, no ehkä Plasto-Volvosi toiminnan.

        Mikä auto muuten toimii metalliavaimella?


      • diiapdaii
        olet palstan pelle kirjoitti:

        Mietis nyt idiootti mikä on vahingossa ja mikä ei, kääntää vahingossa/tarkoituksella avaimesta, ja sitten nuo ei vahingossa tapahtuvat mokat mitä sinä juurikin teet, ei ole vahinkoja.

        Mikset ole kirjoittamatta kun et tiedä mistään mitään, no ehkä Plasto-Volvosi toiminnan.

        Mikä auto muuten toimii metalliavaimella?

        Sinä Iso-Pelle saist häipyä täältä vitseinesi.


      • olet toinen pelle
        diiapdaii kirjoitti:

        Sinä Iso-Pelle saist häipyä täältä vitseinesi.

        Menehän taliaivo maate vielä.


      • N S
        olet palstan pelle kirjoitti:

        Mietis nyt idiootti mikä on vahingossa ja mikä ei, kääntää vahingossa/tarkoituksella avaimesta, ja sitten nuo ei vahingossa tapahtuvat mokat mitä sinä juurikin teet, ei ole vahinkoja.

        Mikset ole kirjoittamatta kun et tiedä mistään mitään, no ehkä Plasto-Volvosi toiminnan.

        Mikä auto muuten toimii metalliavaimella?

        Voi mikä huumorimies

        Jatka samaan malliin, oot aina oikeen päivän piriste kun puhut noista plastoistas, tulee aina hymy huulille

        Suomi24 ei olisi mitään ilman tuollaisia pellejä


      • 9+5
        N S kirjoitti:

        Voi mikä huumorimies

        Jatka samaan malliin, oot aina oikeen päivän piriste kun puhut noista plastoistas, tulee aina hymy huulille

        Suomi24 ei olisi mitään ilman tuollaisia pellejä

        Suoli24 olisi ilman sinunlaisia idiootteja paljooooooon asiallisempi.

        Joten jatka vaan Plasto-Volvosi työntämistä.


      • Ei ei ei, huumorin k
        9+5 kirjoitti:

        Suoli24 olisi ilman sinunlaisia idiootteja paljooooooon asiallisempi.

        Joten jatka vaan Plasto-Volvosi työntämistä.

        Ei ei ei, huumorin kukka se kaunein kukka, jos haluat vakavahenkistä kesksutelua, niin lopeta tuo vitsailu :)


    • Näin se toimii

      Tuo on niin vanhanaikaista. Nykyään on smart key -järjestelmä. Auton avain on taskussa. Auto käynnistetään ja sammutetaan nappulasta. Todella kätevää mutta meitä, joilla ei ole siihen varaa, se harmittaa. Ehkä sitten joskus.

      • Toimikoon vaan

        Nykyään on autoissa kaikenlaisia hienoja sähköjärjestelmiä, joita voidaan ohjailla kaukosäätimellä vaikka kotoa sisältä. Sitten ihmetellään kun autossa akku piiputtaa monta kertaa talvessa. Vikaa kun tulee niin korjaaminen maksaa tonneja. Konepellin alus on niin täynnä tavaraa, että sinne ei sovi klemmariakaan väliin. Lamppua ei voi vaihtaa ilman että pitää purkaa puoli autoa.

        Mutta on se pirun heinoa ja moternia kun on kaikenlaisia kirjavia nappuloita, joita voi painella!

        Mitä enemmän kuuntelen näitä onnellisia uusien autojen omistajia, sitä varmemmin pysyn itse noissa vanhoissa ja yksinkertaisissa menopeleissä. Ei tarvita virustorjuntaa, päivityksiä, läppäreitä eikä nörttiä ohjelmoimaan autoa (tietokonetta) uudestaan jos se sattuu sammumaan valoihin ;)


      • Köyhän onni
        Toimikoon vaan kirjoitti:

        Nykyään on autoissa kaikenlaisia hienoja sähköjärjestelmiä, joita voidaan ohjailla kaukosäätimellä vaikka kotoa sisältä. Sitten ihmetellään kun autossa akku piiputtaa monta kertaa talvessa. Vikaa kun tulee niin korjaaminen maksaa tonneja. Konepellin alus on niin täynnä tavaraa, että sinne ei sovi klemmariakaan väliin. Lamppua ei voi vaihtaa ilman että pitää purkaa puoli autoa.

        Mutta on se pirun heinoa ja moternia kun on kaikenlaisia kirjavia nappuloita, joita voi painella!

        Mitä enemmän kuuntelen näitä onnellisia uusien autojen omistajia, sitä varmemmin pysyn itse noissa vanhoissa ja yksinkertaisissa menopeleissä. Ei tarvita virustorjuntaa, päivityksiä, läppäreitä eikä nörttiä ohjelmoimaan autoa (tietokonetta) uudestaan jos se sattuu sammumaan valoihin ;)

        Köyhän onneksi Ladan voi veivata käyntiin. Nykyaikaiset sähkölaitteet toimivat täysin idioottivarmasti. Nykyisessä autossanikin on kaikki mahdollinen eikä koskaan pienintäkään ongelmaa.


      • dsdvdv fdsvd
        Toimikoon vaan kirjoitti:

        Nykyään on autoissa kaikenlaisia hienoja sähköjärjestelmiä, joita voidaan ohjailla kaukosäätimellä vaikka kotoa sisältä. Sitten ihmetellään kun autossa akku piiputtaa monta kertaa talvessa. Vikaa kun tulee niin korjaaminen maksaa tonneja. Konepellin alus on niin täynnä tavaraa, että sinne ei sovi klemmariakaan väliin. Lamppua ei voi vaihtaa ilman että pitää purkaa puoli autoa.

        Mutta on se pirun heinoa ja moternia kun on kaikenlaisia kirjavia nappuloita, joita voi painella!

        Mitä enemmän kuuntelen näitä onnellisia uusien autojen omistajia, sitä varmemmin pysyn itse noissa vanhoissa ja yksinkertaisissa menopeleissä. Ei tarvita virustorjuntaa, päivityksiä, läppäreitä eikä nörttiä ohjelmoimaan autoa (tietokonetta) uudestaan jos se sattuu sammumaan valoihin ;)

        Voistiko mainita missä automerkissä pitää purkaa puolet (eli lapuista noin 2 metriä taaksepäin) että pääsee vaihtamaan lampun=


      • compuutteri
        Toimikoon vaan kirjoitti:

        Nykyään on autoissa kaikenlaisia hienoja sähköjärjestelmiä, joita voidaan ohjailla kaukosäätimellä vaikka kotoa sisältä. Sitten ihmetellään kun autossa akku piiputtaa monta kertaa talvessa. Vikaa kun tulee niin korjaaminen maksaa tonneja. Konepellin alus on niin täynnä tavaraa, että sinne ei sovi klemmariakaan väliin. Lamppua ei voi vaihtaa ilman että pitää purkaa puoli autoa.

        Mutta on se pirun heinoa ja moternia kun on kaikenlaisia kirjavia nappuloita, joita voi painella!

        Mitä enemmän kuuntelen näitä onnellisia uusien autojen omistajia, sitä varmemmin pysyn itse noissa vanhoissa ja yksinkertaisissa menopeleissä. Ei tarvita virustorjuntaa, päivityksiä, läppäreitä eikä nörttiä ohjelmoimaan autoa (tietokonetta) uudestaan jos se sattuu sammumaan valoihin ;)

        "Mitä enemmän kuuntelen näitä onnellisia uusien autojen omistajia, sitä varmemmin pysyn itse noissa vanhoissa ja yksinkertaisissa menopeleissä."

        Olihan se ennen kovin yksinkertaista, jos auto sammui niin joko oli kaasari jäässä ja hyytynyt tai sitten veto nyki ja piikki oli katkojan kärkien välissä.

        Rakotulkilla mittailtiin työntötankokoneen venttiilinvälyksiä ja hehkulamput sai vaihtaa kerran vuodessa.

        Oi niitä aikoja!


      • Vain narrattaville

        Et sitten osannut lukea tuota aloitusta, vai etkö ymmärtänyt lukemaasi.
        Kysy jos äitisi auttaa.

        Tuo nappulastartti on sellaisissa autoissa joissa on joku kortti tai avain ensin tökättävä paikalleen yhtä lapsellista humpuukia kuin kaksi pakoputkea rivimoottorissa.


      • sua on narrattu...
        Vain narrattaville kirjoitti:

        Et sitten osannut lukea tuota aloitusta, vai etkö ymmärtänyt lukemaasi.
        Kysy jos äitisi auttaa.

        Tuo nappulastartti on sellaisissa autoissa joissa on joku kortti tai avain ensin tökättävä paikalleen yhtä lapsellista humpuukia kuin kaksi pakoputkea rivimoottorissa.

        Mun autossa, kuten kovin monen muunkaan autossa, ei mitään avainta tai korttia tarvitse mihinkään tökätä. Istut vain autoon avaimet taskussa ja painat starttia, sillä selvä ja todella vaivatonta ja mukavaa.
        Ovien lukot avautuivat ja sulkeutuvat vain kahvaa koskettamalla kun avaimet ovat taskussa. Kassien ja kantamusten kanssa ihan ehdottoman fiksu järjestelmä.

        Joo, kysy lisää äidiltäsi - hyvä ajatus!


      • The Köle
        sua on narrattu... kirjoitti:

        Mun autossa, kuten kovin monen muunkaan autossa, ei mitään avainta tai korttia tarvitse mihinkään tökätä. Istut vain autoon avaimet taskussa ja painat starttia, sillä selvä ja todella vaivatonta ja mukavaa.
        Ovien lukot avautuivat ja sulkeutuvat vain kahvaa koskettamalla kun avaimet ovat taskussa. Kassien ja kantamusten kanssa ihan ehdottoman fiksu järjestelmä.

        Joo, kysy lisää äidiltäsi - hyvä ajatus!

        -edelleen luetun ymmärtäminen! -miten se on niin helvetin vaikeaa?

        Aloittaja kysyikin juuri sellaisista autoista joissa TÄYTYY laittaa joku kortti autoon. -siis mitä järkeä?

        -itselläkin on tämä Smart Key ja järkeä on siinä että,

        -virta-avain ja lukkopesä ei kulu
        -avaimia ei tarvitse ottaa pois taskusta

        MUTTA KYSYTTIIN, mitä järkeä on KORTTIAVAIMESSA?
        (esim. Renault Laguna 2000?->)


      • 10+8
        The Köle kirjoitti:

        -edelleen luetun ymmärtäminen! -miten se on niin helvetin vaikeaa?

        Aloittaja kysyikin juuri sellaisista autoista joissa TÄYTYY laittaa joku kortti autoon. -siis mitä järkeä?

        -itselläkin on tämä Smart Key ja järkeä on siinä että,

        -virta-avain ja lukkopesä ei kulu
        -avaimia ei tarvitse ottaa pois taskusta

        MUTTA KYSYTTIIN, mitä järkeä on KORTTIAVAIMESSA?
        (esim. Renault Laguna 2000?->)

        Älä keuhkoa siellä vaan lue aloittajan viesti ajatuksella.

        Hän ei puhunut korttiavaimesta joka tungetaan johonkin lukijaan vaan etäluettavasta avainkortista (joka voi olla toki muunkin kuin kortin mallinen kuten itselläni).

        Kun autoon tullaan, niin ulkopuolen (etuovet) ovenkavoissa sisäpinnalla oleva tunnistin hoksaa kosketuksen ja jos riittävän lähellä on hyväksyttävä avain ovi aukeaa.

        Napista käyntiin ja ajon jälkeen napista seis. Lukittaessa autoa painetaan ulkopuolen oven kahvassa olevaa nappia joka lukitsee ovet mikäli avain on riittävän lähellä.

        Mitään avainta ei missään vaiheessa laiteta mihinkään lukkoon.

        Toki, tuo on normaalin kaukosäätimen kaltainen palikka jolla manuaalisestikin saa ovet auki / kiinni. Lisäksi, jos sen paristo loppuu saa siitä nappia painamalla ulos mekaanisen avaimen jolla pääsee kuskin ovesta sisään ja saa auton liikkeelle kun pistää kaukosäätimen lähelle start-nappia ja painaa auton käyntiin. Tuo kai perustuu johonkin kelaan tms. joka herättää tuon kaukosäätimen vaikka sen oma paristo olisi tyhjäkin. Toimii, on testattu.


      • The Köle
        10+8 kirjoitti:

        Älä keuhkoa siellä vaan lue aloittajan viesti ajatuksella.

        Hän ei puhunut korttiavaimesta joka tungetaan johonkin lukijaan vaan etäluettavasta avainkortista (joka voi olla toki muunkin kuin kortin mallinen kuten itselläni).

        Kun autoon tullaan, niin ulkopuolen (etuovet) ovenkavoissa sisäpinnalla oleva tunnistin hoksaa kosketuksen ja jos riittävän lähellä on hyväksyttävä avain ovi aukeaa.

        Napista käyntiin ja ajon jälkeen napista seis. Lukittaessa autoa painetaan ulkopuolen oven kahvassa olevaa nappia joka lukitsee ovet mikäli avain on riittävän lähellä.

        Mitään avainta ei missään vaiheessa laiteta mihinkään lukkoon.

        Toki, tuo on normaalin kaukosäätimen kaltainen palikka jolla manuaalisestikin saa ovet auki / kiinni. Lisäksi, jos sen paristo loppuu saa siitä nappia painamalla ulos mekaanisen avaimen jolla pääsee kuskin ovesta sisään ja saa auton liikkeelle kun pistää kaukosäätimen lähelle start-nappia ja painaa auton käyntiin. Tuo kai perustuu johonkin kelaan tms. joka herättää tuon kaukosäätimen vaikka sen oma paristo olisi tyhjäkin. Toimii, on testattu.

        SINÄ SE IHME HEPPU OLET?

        -luitko mitä kirjoitin? -kerroin varsin selvästi, että MINULLA ON SAMANLAINEN KUIN SINULLA.....en siis siis tarvitse lyhyttä oppimäärää ko avaimesta

        ALOITTAJA KYSYI: "Mitä hyötyä on nappulasta painettavasta startista avaimella käännettävään starttiin verrattuna mikäli avain on kuitenkin tökättävä virtalukkoon."

        ALOITTAJA YMMÄRTÄÄ "mikäli autossa on joku ETÄLUETTAVA avainkortti"


      • nippelinappeli1

        Onko tuo nappistarttaaminen sitten yhtään helpompaa kuin se, että tökätään avain lukkoon ja käännetään?


        Entäs tämä virtalukollisten automaattivaihteisten toiminto, joka estää avaimen irroituksen jos vaihde ei ole P-asennossa, eikä vaihde näin unohdu asentoon jossa auto voi valua karkuun? Miten se on toteutettu "smart key"-järjestelmässä?

        Ja eikö "smart key"-järjestelmässä ole se riski, että jos vaihdetaan kuskia autoa sammuttamatta ja toinen lähtee autosta avain taskussaan, voi toinen ajaa auton vaikka miten kauas eikä saa autoa enää lukkoon tai uudestaan käyntiin sammutuksen jälkeen?

        Autoihin on tullut kaikenlaista elektroniikkaa mutta todella mukavuuteen vaikuttavia varusteita ei ole monta esitelty sitten 50-luvun. Amerikkalaisiin loistoautoihin tuli keksintöjä jotka ovat vasta viime aikoina Suomessa yleistyneitä varusteita, kuten ilmastointi, automaattiset valot, käsijarru joka aukeaa kun vaihde laitetaan päälle jne. Ohjaus- ja jarrutehostimet ovat vieläkin vanhempaa perua.

        Se että toimintojen käyttämiseen ei enää ole kierrettäviä tai käännettäviä nuppeja vaan ne ovat valikoiden takana, tarkoittaa sitä että on säästetty kustannuksissa tai sitten kehitetty turhia toimintoja joten kaikki napit eivät mahdu kojelautaan. Tyypillinen älynväläys on radion kaukosäätö ratista, vaikka radioon yltäisi muutenkin. Todellinen kehitys on sitä, että autossa on vähemmän eikä enemmän hallintalaitteita ja nappuloita.


    • 13+16

      idea on todella hieno että kun kortti on taskussa ovien lukitus aukeaa ja auto käynnistyy nappia painamalla mutta mitenkä homma toimii. Onko taskussa oleva kortti vain passiivine nfc-siru, jonka auto huomaa lähestyvän vai onko se aktiivinen säteilevä lähetin joka säteilee pallien vieressä koko ajan ja etsii ympäristöstä missä se mun auto on?

      • 10+8

        Omani ainakin perustuu siihen, että etuovien ulkopuolien kahvojen sisäpinnalla on tunnistin, joka reagoi kolsketukseen (ja ulkopinnassa lukitusnappi). Olen varma, ettei se kortti / palikka lähettele mitään koko aikaa, vaan reagoi noihin kahvojen tunnistimiin ja start/stop-nappiin. Edellisellä autollani ajoin kolme vuotta ja yli 70.000km ja edelleen se alkuperäinen nappiparisto pelitti. Kännykän säteilystä kannattanee huolestua enempi...


      • The Köle
        10+8 kirjoitti:

        Omani ainakin perustuu siihen, että etuovien ulkopuolien kahvojen sisäpinnalla on tunnistin, joka reagoi kolsketukseen (ja ulkopinnassa lukitusnappi). Olen varma, ettei se kortti / palikka lähettele mitään koko aikaa, vaan reagoi noihin kahvojen tunnistimiin ja start/stop-nappiin. Edellisellä autollani ajoin kolme vuotta ja yli 70.000km ja edelleen se alkuperäinen nappiparisto pelitti. Kännykän säteilystä kannattanee huolestua enempi...

        -mä en kyllä ole ihan varma siitä, että ei lähettelisi......ainakin mulla mihinkään koskematta syttyy pimeällä autoon sisävalot, jos menen "avaimenperän" kanssa liian lähelle autoa. -voi tietysti auto olla se "kyselija" ja kun avain saa signaalia, niin sitten vasta aktivoituu........

        -mutta juu siitä olen samaa mieltä, että jos tuo vuoden? kestävä paristo lähettelee jotakin, sitä ei voi samana päivänä verrata kännykän lähetystehoon......jossa sata kertaa suurempi akku kuluu käyttämättömänäkin parissa viikossa......nämä uudet jopa muutamassa päivässä!


      • 13+20
        The Köle kirjoitti:

        -mä en kyllä ole ihan varma siitä, että ei lähettelisi......ainakin mulla mihinkään koskematta syttyy pimeällä autoon sisävalot, jos menen "avaimenperän" kanssa liian lähelle autoa. -voi tietysti auto olla se "kyselija" ja kun avain saa signaalia, niin sitten vasta aktivoituu........

        -mutta juu siitä olen samaa mieltä, että jos tuo vuoden? kestävä paristo lähettelee jotakin, sitä ei voi samana päivänä verrata kännykän lähetystehoon......jossa sata kertaa suurempi akku kuluu käyttämättömänäkin parissa viikossa......nämä uudet jopa muutamassa päivässä!

        Moi!

        Veikkaan, että tässä tosiaaan on auto se "kyselijä". Noin se minullakin toimii ja sisävalot syttyvät kun olen lähellä autoa. Kun tosiaan kahdessa edellisessä autossa paristo kesti yli 3 vuotta ja yli 70.000 km en usko sen paljoa turhaan lähettelevän mitään.


    • jani1986

      onneks on 93 vuoden mazda 626 nii ei tartte mitää muovipaskoja kantaa mukana.
      toisekseen ku polttimon vaihtaa nii siihe menee se minuutti tai pari...seuraavaksi vaan olis paikallaa vielä vanhempi auto jos löytyy hyvä. pystyy itte aika pitkälti korjaamaan.

      • petteri1987

        Minä haaveilen siitä, että saisin uuden auton kuten isällä. Se käy kerran vuodessa huollossa ja loppu aika vain ajetaan.


    • Ainakin yksi hyöty

      Kovasti paljon tuo systeemi tuntuu kaunaisia luusereita harmittavan.

    • Älyavain

      Keskustelussa on mennyt vähän sekaisin eri nappulastartit.

      Erittäin hieno keksintö on älyavain. Siinä älyavain on taskussa. Lukitus aukeaa ja murtohälytin menee pois päältä kun kahvassa olevaa pientä nappulaa koskee. Käynnistys tapahtuu koskettamalla käynnistysnappulaa.

      Tällainen järjestelmä on huippuhyvä. ajoin tällaisella autolla viikon USA.ssa. Sen jälkeen minua on harmittanut joka kerta kun olen ollut liikkeellä omalla autollani. Osaako joku sanoa, missä uusissa Suomessa myytävissä autoissa on tällainen Älyavain-järjestelmä?

      • älyavain

        Nissan juke tekna siinä on älyavain ja käynistysnappula.


      • Onpa avutonta

        Minusta ei ole ollenkaan vaikeaa avata laulosäätimellä ja kääntää avainta virtalukossa. Metalliavain toimii lukossa vaikka olisi virrat loppu, toimiiko muoviläpyskä?


      • laulo=
        Onpa avutonta kirjoitti:

        Minusta ei ole ollenkaan vaikeaa avata laulosäätimellä ja kääntää avainta virtalukossa. Metalliavain toimii lukossa vaikka olisi virrat loppu, toimiiko muoviläpyskä?

        kauko


      • Hienoa!
        Onpa avutonta kirjoitti:

        Minusta ei ole ollenkaan vaikeaa avata laulosäätimellä ja kääntää avainta virtalukossa. Metalliavain toimii lukossa vaikka olisi virrat loppu, toimiiko muoviläpyskä?

        Minullakaan ei ole siinä mitään vaikeuksia. Vielä helpompaa on antaa avaimen olla taskussa ja startata napista. Jos patteri on loppu, voin ottaa avaimen taskusta.


      • 11+14
        Onpa avutonta kirjoitti:

        Minusta ei ole ollenkaan vaikeaa avata laulosäätimellä ja kääntää avainta virtalukossa. Metalliavain toimii lukossa vaikka olisi virrat loppu, toimiiko muoviläpyskä?

        Muoviläpyskästä tiedä, mutta omassa "kaukosäätimessä" voi ottaa nappia painamalla mekaanisen avaimen esiin jolla pääsee ovesta sisään jos palikan paristo on loppu. Sitten palikka starttinapin viereen ja painaa vehkeen käyntiin. Johonkin induktioon tuo kai perustuu, mutta toimii. On teststtu.


    • pari nähty

      Tällaisissa olen itse nähnyt sen: Skoda Superb Business ja Chevrolet Cruze LTZ

    • avain on sport?

      Diesel-Meganessa saa hoidettua hehkutuksen ja startin napin painalluksella samalla kun laittaa turvavyön. En kaipaa perinteistä avainkäynnistystä.

      Prätkässä on erillinen painike starttimoottorin pyöritykselle, mutta toiminta on kuin avaimella. Pitää itse todeta että nyt kone käy, lopetan painamisen.

    • Pekka-

      Jaa'a.

      Minulla on niin, että avain on kaiken aikaa taskussa. Kun kosken kahvaa, auto avaa lukot ja asettaa peilit, radion etc. ennalta valitsemiini asetuksiin (vaimolla oma profiili). Kabiinissa painan sitten vain starttinappulaa ja auto käynnistyy, auto siirtää ratin aiemmin valitsemaani kohtaan. avain on edelleen taskussa.

      Pysäytettyäni painan taas start/stop nappulaa, ja auto sammuu siirtäen vaihteenvalitsimen parkille, ratin ylä-asentoon lähelle kojelautaa ja sytyttää sisävalot.
      Ulos poistuttuani kosketan kevyesti auton ovenkahvan ulkopintaa, jolloin auto lukkiutuu ja hälyttimet menevät päälle.

      Olisi kerta kaikkiaan idioottimaista, jos joutuisin kaivelemaan avainta auton käynnistämiseksi.

      • dgdgsgdfgsdg

        Paitsi että ei teillä oikeasti ole molemmille omaa avainta, kuten ei juuri kenellekään mullakaan, siellä se yksi avain on eteisen avainnaulakossa/kulhossa ja se toinen avain visusti tallessa, että löytyy ainakin tunnin hakemisella jos tarvetta tulloo


      • Pekka-
        dgdgsgdfgsdg kirjoitti:

        Paitsi että ei teillä oikeasti ole molemmille omaa avainta, kuten ei juuri kenellekään mullakaan, siellä se yksi avain on eteisen avainnaulakossa/kulhossa ja se toinen avain visusti tallessa, että löytyy ainakin tunnin hakemisella jos tarvetta tulloo

        Minulla on avain kaiken aikaa takin taskussa. Vaimolla oman auton avain, eteisessä avainkaapissa on vara-avaimet molemmille autoille. Vara-avaimissa on profiilit ristiin, tietysti.

        Premiumien tekniikka on "hieman" eri tasolla.kuin halvempien autojen. Jos halvemmassa autossa lukee "nappistartti", se on sitten vain anppistartti. Jossain muussa on pikkasen lisää (premiumia) mukana, hintakin on toki toinen.


      • gtregregregergregreg
        Pekka- kirjoitti:

        Minulla on avain kaiken aikaa takin taskussa. Vaimolla oman auton avain, eteisessä avainkaapissa on vara-avaimet molemmille autoille. Vara-avaimissa on profiilit ristiin, tietysti.

        Premiumien tekniikka on "hieman" eri tasolla.kuin halvempien autojen. Jos halvemmassa autossa lukee "nappistartti", se on sitten vain anppistartti. Jossain muussa on pikkasen lisää (premiumia) mukana, hintakin on toki toinen.

        Totta, tuli ajettua juuri 2011 vuoden Mersua, et usko millainen avain siinä oli.

        Siinä oli sellainen metallinen tikku, missä oli erilaisia lovia, ja avaimen päässä oli sellainen muovikölntti, josta sitä saa väännettyä, avain näytti joksenekin tältä:

        http://www.thecarkeydoctor.co.nz/images/mercedes_sprinter_key.jpg

        Siis aivan ällistyttävää tekniikkaa MERSUSSA

        Lisäksi muut ovat sai avattua auton SISÄLTÄ ovien kahvoista, ei tarvinnut mennä edes ulos avaamaan lukkoja


      • pekka-
        gtregregregergregreg kirjoitti:

        Totta, tuli ajettua juuri 2011 vuoden Mersua, et usko millainen avain siinä oli.

        Siinä oli sellainen metallinen tikku, missä oli erilaisia lovia, ja avaimen päässä oli sellainen muovikölntti, josta sitä saa väännettyä, avain näytti joksenekin tältä:

        http://www.thecarkeydoctor.co.nz/images/mercedes_sprinter_key.jpg

        Siis aivan ällistyttävää tekniikkaa MERSUSSA

        Lisäksi muut ovat sai avattua auton SISÄLTÄ ovien kahvoista, ei tarvinnut mennä edes ulos avaamaan lukkoja

        Et kai puhu premiumista ja jostain jakeluautosta samna päivänä?
        Omistajat tuntevat premiumit, niistä haaveilevat eivät voi kuin provoilla.

        Meillä kaikilla on omat ongelmamme, jos sinun ongelmasi on kateus, niin siitä vaan, teitäriittää 13 tusinaan.


      • ertgreger grgtr
        pekka- kirjoitti:

        Et kai puhu premiumista ja jostain jakeluautosta samna päivänä?
        Omistajat tuntevat premiumit, niistä haaveilevat eivät voi kuin provoilla.

        Meillä kaikilla on omat ongelmamme, jos sinun ongelmasi on kateus, niin siitä vaan, teitäriittää 13 tusinaan.

        Puhuin autosta, jonka merkki on Mersu, semalainen auto joita taksit, ja esim presidentin auto on, taitaapi James Bondkin ajella mersulla aina välillä

        Ja en puhunut edes vasnhasta mersusta, vaan 2011 vuoden mesestä

        Eikös mersu siihen "edustusluokkaan" ole kuulunut aina....


      • The Köle

        -kiitos Pekka!

        -aukaisutoiminnon olinkin huomannut jo uudesta asti, mutta nyt vasta tajusin kokeilla sinun viestisi ansiosta tuota lukitusta. -ja olihan sellainenkin hienous autossani.

        -epäilin aluksi asiaa, koska autoni ei ole premium vaan on vain Avensis SOl 3kk vanha......


      • kiki-neidille
        ertgreger grgtr kirjoitti:

        Puhuin autosta, jonka merkki on Mersu, semalainen auto joita taksit, ja esim presidentin auto on, taitaapi James Bondkin ajella mersulla aina välillä

        Ja en puhunut edes vasnhasta mersusta, vaan 2011 vuoden mesestä

        Eikös mersu siihen "edustusluokkaan" ole kuulunut aina....

        Niin, tekee mersu myös pakettiautoja, jopa vammaisille tarkoitettuina versioina. Sinähän et normaalia autoa kykene ajamaan.


      • dgdsg gdsf
        kiki-neidille kirjoitti:

        Niin, tekee mersu myös pakettiautoja, jopa vammaisille tarkoitettuina versioina. Sinähän et normaalia autoa kykene ajamaan.

        Mersu kuin mersu, edustusauto, ja sitli avaimena tuollainen PASKA ja tämä siis vuoden vanhassa autossa


      • pekka-
        ertgreger grgtr kirjoitti:

        Puhuin autosta, jonka merkki on Mersu, semalainen auto joita taksit, ja esim presidentin auto on, taitaapi James Bondkin ajella mersulla aina välillä

        Ja en puhunut edes vasnhasta mersusta, vaan 2011 vuoden mesestä

        Eikös mersu siihen "edustusluokkaan" ole kuulunut aina....

        Mercedes tekee kaikenlaisia kulkupelejä; kuorma-autoja, jakeluautoja, perheautoja, premiumeja ja edustusautoja.

        Jakeluauto ei kuulu tuohon premium-autojen luokkaan. Ei mitenkään.

        Katsos, mersuissakin on eroja.


        p.s. minulla ei ole mercedestä (tällä hetkellä), vaan toisen merkkinen auto.


      • Pekka-
        The Köle kirjoitti:

        -kiitos Pekka!

        -aukaisutoiminnon olinkin huomannut jo uudesta asti, mutta nyt vasta tajusin kokeilla sinun viestisi ansiosta tuota lukitusta. -ja olihan sellainenkin hienous autossani.

        -epäilin aluksi asiaa, koska autoni ei ole premium vaan on vain Avensis SOl 3kk vanha......

        Kait siinä myöskin radio, penkit, peilit, ilmastointi... etc. säätyy avaimen mukaan?

        Siinä se ero yleensä tulee, kuten nappistartinkin tapauksessa. Nappistarteissakin on eroja. Kuten viineissä.


        Joka tapauksessa, minusta nappistartti on erittäin mukava tapa startata auto.


      • regretg rteh
        pekka- kirjoitti:

        Mercedes tekee kaikenlaisia kulkupelejä; kuorma-autoja, jakeluautoja, perheautoja, premiumeja ja edustusautoja.

        Jakeluauto ei kuulu tuohon premium-autojen luokkaan. Ei mitenkään.

        Katsos, mersuissakin on eroja.


        p.s. minulla ei ole mercedestä (tällä hetkellä), vaan toisen merkkinen auto.

        Mutta kun mersu on sellainen edustusauto ollut aina, ja sellainen vähän parempi

        Toisin kuin esim Fiat

        Ja eikö presidentti aja myös mersulla, taksit on mersuja, ja taitaa formuloissakin niitä olla, eli pitäisi olla parempi merkki

        Mutta 2011 vuoden auto, ja tuollaisia ratkaisuja, ei oiken edustavaa tai premiumia


      • The Köle
        Pekka- kirjoitti:

        Kait siinä myöskin radio, penkit, peilit, ilmastointi... etc. säätyy avaimen mukaan?

        Siinä se ero yleensä tulee, kuten nappistartinkin tapauksessa. Nappistarteissakin on eroja. Kuten viineissä.


        Joka tapauksessa, minusta nappistartti on erittäin mukava tapa startata auto.

        -pitäähän permiumeillekin jotakin jättää......mulla osittain mekaanisesti säädettävät penkit, että se niistä paremmista säädöistä :-)

        PS. -viineistä en ole sitä mieltä, että kalliimpi hinta takaisi paremman maun :-)


    • Nappula.

      Erillinen käynnistysnappula on paluu neljäkymmentä luvulle. Olipa joissain autoissa, jalallakin poljettava käynnistysnappula.

    • kunhan ei kampi.....

      Olin hienon bemarin kyydissä. Kuski laittoi ensin avainmötikän loveen ja käänsi virran päälle. Sitten se painoi vieressä olevasta nappulasta moottorin käyntiin. Vaikutti monimutkaiselta ja turhalta omaani verrattuna jossa käynnistys tapahtuu samasta mötikästä kuin virrankytkeminenkin.

      • Nappula.

        Se oli juuri siten, niinkuin kirjoitin miten autoissa oli ennen.


      • pekka-

        Ei sitä virtaa siitä avaimesta päälle käännetty, se virta menee päälle, kun auton avain työnnetään siihen lokeroon.

        Eli, laita avain paikalleen ohjsupylvääseen samaan apikkaan jossa ennen oli virtalukko, sen jälkeen starttaa auto napista.

        Ei se kovin vaikeaa ole, eikä mitenkään hankalaa.


    • 12+8

      Syy tuohon starttinappulaan on yksinkertainen - ajonestolaite - se on näppärintä (ja halvinta) toteuttaa niin, että tunnistesiru on siinä kojetauluun työnnettävässä mötikässä - perinteiseen väännettävään avaimeen sitä on hieman vaikea kytkeä. Nämä smart-keyt ovat sitten luku sinänsä...

      • The Köle

        -ei pidä paikkaansa!

        Jo 1998 Avensiksessa oli siru avaimessa ja kerran se vietiin ajoneston takia paareilla pajalle........


      • mjmjmj
        The Köle kirjoitti:

        -ei pidä paikkaansa!

        Jo 1998 Avensiksessa oli siru avaimessa ja kerran se vietiin ajoneston takia paareilla pajalle........

        Niin, mikä ei pidä paikkaansa?


      • The Köle
        mjmjmj kirjoitti:

        Niin, mikä ei pidä paikkaansa?

        RAUTALANKAA, lukemaansa ymmärtämättömälle:

        -ei pitä paikkaansa, että ajonesto on vaikea kytkeä perinteiseen väännettävään avaimeen, koska sellainen on laitettu jo 90-luvulla tavallisiin Japseihin sun muihin kansanautoihin.......


      • 2-9
        The Köle kirjoitti:

        RAUTALANKAA, lukemaansa ymmärtämättömälle:

        -ei pitä paikkaansa, että ajonesto on vaikea kytkeä perinteiseen väännettävään avaimeen, koska sellainen on laitettu jo 90-luvulla tavallisiin Japseihin sun muihin kansanautoihin.......

        Heh heh - siksi juuri se on helpointa upottaa siihen kojetauluun työnnettävään mötikkään eikä siihen avaimeen - ja toimii !


    • nappelinippeli

      Porukathan on hulluna kaikkeen uuteen nippelinappelitekniikkaan. Uusia "hienoja" älypuhelimiakin ostellaan, vaikkei niitä edes tarvittaisi.

      Ei sen puoleen, ihan mielelläni painan nappulaa, jos avainta ei tarvitse yrittää tunkea sinne näkymättömissä olevaan reikään. Olisi edes karvoja ympärillä.

    • Starttaaja.

      Mun vaimollakin on nappulastartti, varsinainen älyavain, siitä kun täräyttää käyntiin, niin ajokokemus on huikea.

      • Ohjeist

        Niin, eikös se nokian leikkikalufirma olekkin jo vararikon partaalla? Mitä tulee auton käynnistämiseen, niin nämä nykyajan vitkuttimethan voi laittaa polkemalla käyntiin. Ohje löytyy käsikirjasta.


      • 4545454

        Aika huonosti toimi vaimosi nappula kun viime viikolla kokeilin startata - oli vissiin kuivana ?


      • 42424
        4545454 kirjoitti:

        Aika huonosti toimi vaimosi nappula kun viime viikolla kokeilin startata - oli vissiin kuivana ?

        Se onkin älyavain, sormenjälkitunnisteella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe