Montakohan enää näitä liikenteessä. Itselläni on viimeinen metallihohtosininen vm. 1980. Keskustelua aiheesta virittelen.
saab 96 GL Vm. 1980
12
590
Vastaukset
- vai viimeinen
Mistä tiedät ettei metallinhohtosinisiä Saab 96:sia ole tehty sinun autosi jälkeen?
No niin..tarkoitin siis että viimeistä mallisarjaa oleva ja viimeinen vuosimalli. Olet ihan oikeassa ei siis suinkaan viimeinen yksilö. Eikös 96 tuotanto loppunut tähän 1980 vuosimalliin.
typytin kirjoitti:
No niin..tarkoitin siis että viimeistä mallisarjaa oleva ja viimeinen vuosimalli. Olet ihan oikeassa ei siis suinkaan viimeinen yksilö. Eikös 96 tuotanto loppunut tähän 1980 vuosimalliin.
Saab 96-autoja tehtiin viimeinen sarja 300 kappaletta juuri tuollaisia sinisiä.
Syksyllä 1979 ja tammikuussa 1980. Siihen loppui. Muistikuvani on että tammikuussa tehtiin enää kahdeksan autoa. Sarjanumerosta voi saada selvää onko autosi 79 vai 80 tehty yksilö. Ensirekisteröintipäivämäärä joka mahdollisesti näkyy otteessa ei takaa valmistusajankohtaa tarkkaan. Siihen aikaan oli usein tapana rekisteröidä auto käyttöön vasta uuden vuoden jälkeen paremman vaihtoarvon toivossa.
- jossain mainittu
Viimeinen valmistui 4.1.1980.
- paikalla olin
Muistelen etta oli
5.1.80
- 96699669
Tässä meidän lähellä oli jokin vuosi sitten huoltoaseman parkkipaikalla yksi noita aika loppupään 96 -malleja - kun ohikulkeva nuoriso havaitsi, että auto oli pitempään parkissa, ei mennyt montaa päivää sihen, kun se oli rusikoitu romuksi - ensi rikottiin ikkunat ja hypittiin katolla jne jne..... sääli, auto oli aivan ehjä - lopputuloksen arvaatte ? - jep, romumies nosti lavalleen....
- Käsikirja
Jos "typytintä" kiinnostaa niin voisin myydä suomenkielisen alkuperäisen tehtaan korjaamokäsikirjan. Siis ei mikään omistajan opus.
- Muuten soma
Minulla on tuollainen akvamariinin sininen -80 -mallinen, ei sitä viimeistä sarjaa, mutta hyvä replica. Viimeksi oli käytössä joku vuosi sitten hääparin kuskaamisessa. Katsastaa joskus taas pitäisi, mutta kun kytkin on jumiutunut eikä ole avautunut revittelemälläkään.
ostin saab 96 vm 79 ajettu 98tkm, ollut yhellä omistajalla uudesta saakka ja ladossa noin 10 vuotta, mikäköhän kytkimessä on vikana kun se on yläasennossa eikä painu alas jumittaa vaa siinä yläasennossa, katselin autoa päällisin puolin ja se näytti olevan ehjässä kunnossa myös pohjasta mietin että miten paljon näissä on yleensä hitsattavaa, joku sanoi että saabit valmistetaan samasta materiaalista kun lentokoneet ettei niihin synny paljoa ruostetta, pitäneeköhän tämä paikkaansa olisi mukava saada enemmän tietoa kyseisestä autosta?
Missäpäin tällanen löytö sijaitsee...mulla olis varastossa vaihteisto ja kytkin jos kiinnostaa.
- 2tone
Kyllä ysikutonen tehtiin aivan tavallisesta pellistä eikä mistään lentokonealumiinista, ja ruostesuojaus oli aika kehno, eli hitsattavaa usein on. Kytkimessä voi olla jumissa mikä vaan, mutta siihen saa varaosia.
kiinnostaa, minkälaista hintaa pidät niillä? auto on espoossa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882