Olen kokeillut kaupan huulirasvat ja bepanthenit,mutta mikään ei auta.Tietäiskö joku oikein hyvän rasvan.Huuleni ovat myös sisäpuolelta ikävän tuntuiset ja nahan paloja lähtee irti.Johtuuko tämä jonkin vitamiinin puutteesta vai mistä?
Todella kuivat huulet1
5
598
Vastaukset
- liika on liikaa
Kokeile tätä konstia. Vain pari kertaa vuorokaudessa saa rasvata vaseliinilla.
http://www.avainapteekit.fi/oma-terveys/ihonhoito-ja-kosmetiikka/kaytatko-liikaa-huulirasvaa - ei kemikaaleja
Kookosöljy.
Syöt sitä ja laitat huuliisi.
Luomu ja kylmäpuristettu.
Kaupan huulirasvat on tutkimuksissakin todettu vain pahentavan huulten kuivuuttaa. - reseptillä
Reseptivalmiste Apolar
- Rupihuuli
Lääkäri sanoi minulle että ei saisi käyttää huulirasvaa ollenkaan, koska aiheuttaa huulirasvakierteen! Terveitä huulia ei tarvitse jatkuvasti rasvata tai kuoria, vaan satunnaisesti jos kuivuu niin laittaa BEPANTHENIA tai paksua PERUSRASVAA. Minulla oli vuosia jatkunut huulirasvakierre ja huulet olivat jatkuvasti tosi kuivat ja alahuuleen tuli rupimainen sileä kalvo joka lähti rasvatessa tai esim. suihkussa kostuneena irti, mutta alkoi samantien muodostua uudelleen. Kaikki rasvat kävin läpi! Kävin lääkärissä ja sanoi että kun huulet ovat pitkään rohtuneet tai haavaiset niin niihin saattaa pesiytyä sieni tai bakteeri-infektio ja määräsi minulle PIMAFUCORT VOIDETTA jota käytetään paikallisesti ihon bakteeri- ja sienitulehdusten hoitoon ja saa ilman reseptiä. Sisältää kortikosteroidia, sienilääkettä ja antibioottia. Minulla meni tällä ohi mutta jos ei olisi mennyt niin lääkäri olisi määrännyt KORTISONIVOIDETTA ja jos sekään ei olisi auttanut olisi ottanut verenkuvan josta selviää että onko ANEMIA, B-VITAMIININ PUUTE tai jokin TULEHDUS. Muita syitä voivat olla ALLERGIA, IHOTTUMA, KUIVA HUONEILMA, HUULIEN LIPOMINEN, HIIVA, LÄÄKKEEN SIVUVAIKUTUS... Itse en kehdannut mennä aluksi lääkäriin "pelkkien kuivien huulien" takia, kun ajattelin että vastauksena tulee että käytä huulirasvaa. Menin lopulta, koska oli jatkunut jo pitkään ja netissä surffaillessani diagnosoin itselleni HUULISYÖVÄN, koska sen ensioire saattaa olla Itsepintainen rupi huulessa tai haavauma, joka välillä paranee ilmaantuen uudestaan, mutta ei kannata pelästyä, sinulla varmaankin joku harmittomampi vaiva! Kannattaa ehdottomasti käydä lääkärillä, koska itseäni harmittaa että kärsin vaivasta turhaan monta vuotta! Sieni-infektiokin on niin yleinen, että ihan hyvin kehtaa mennä näyttämään lääkärille!
- Anonyymi
Miten käytit pimafucorttia? Kuinka kauan ja montako kertaa päivässä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029