Jumala on ihana!

tempmil

Täällä kirjoitellaan paljon pahaa ja roskaa Jumalasta, haluan tuoda esille ihan toisenlaisen näkökannan - Jumala on ihana! Jumala on antanut eläville elämän, Jumala on oikeudenmukainen, Jumala rakastaa luomakuntaansa, Jumala parantaa ja korjaa sen mikä on rikki, Jumala pitää omiensa puolta eikä anna heidän kuolla.

Ei Jumala luonut pahuutta niinkuin tuolla yhdessä ketjussa väitettiin. Pahuus on yksi olemisen perusomianisuuksia - kun jokin on se on joko hyvä tai paha, se ei voi olla muutoin.

Jumala on ihana! Diggataan Jumalaa ...

43

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumalan suuruus

      voidaan nähdä koko luomakunnassa, myös ihanasti on kaikki luotu.

      Ihana on kyllä sanana vähän vaikea sillä voidaan kokea kevyeksi. "Hyvä" on neutraalimpi ja sopii paremmin moneen.

    • Tekut

      I

      • tempmil

        Asialinja.


    • Jotenkin liian

      feminiininen on "ihana" Jumalasta. Seurakuntaan sopisi paremmin ja Jumalaan sopisi "majesteetinen".

      • tempmil

        On ihan normaalia että naiset keskustelevat keskenään siitä kuinka joku mies on ihana. Se ei ole naisen näkökulmasta ollenkaan niin naisellinen sana miehestä. Miten voisikaan olla ettei Jumala muka olisi ihana? Onko suomenkielessä ihanaa vastaavaa maskuliinia? Ei ole. Ihana on ihana koska se kuvaa tietynlaisia ominaisuuksia ja Jumalassa on ihanuutta vaikka kuinka, enemmän kuin missään muussa.

        Jos minä yritän maskulinisoida sanaa ihana se päätyy sanayhdistelmään - hurmaavan valloittavan ihmeellinen. Voidaan sama asia niinkin sanoa.

        Mutta terminologiasta kiistely ei ollut se pointti viestissäni, vaan todeta että Jumala on jotakin ihanaa ja ihmeellistä, jotakin arvokasta ja erityistä. Halusin kaiken sen täällä näkemäni Jumalan pilkkaamisen sijaan tuoda esiin sitä että Jumala on parasta mitä on olemassa, ja Hänen pilkkaamisensa on kurjaa ja alhaista kuolleiden touhua.


      • Totisesti amen
        tempmil kirjoitti:

        On ihan normaalia että naiset keskustelevat keskenään siitä kuinka joku mies on ihana. Se ei ole naisen näkökulmasta ollenkaan niin naisellinen sana miehestä. Miten voisikaan olla ettei Jumala muka olisi ihana? Onko suomenkielessä ihanaa vastaavaa maskuliinia? Ei ole. Ihana on ihana koska se kuvaa tietynlaisia ominaisuuksia ja Jumalassa on ihanuutta vaikka kuinka, enemmän kuin missään muussa.

        Jos minä yritän maskulinisoida sanaa ihana se päätyy sanayhdistelmään - hurmaavan valloittavan ihmeellinen. Voidaan sama asia niinkin sanoa.

        Mutta terminologiasta kiistely ei ollut se pointti viestissäni, vaan todeta että Jumala on jotakin ihanaa ja ihmeellistä, jotakin arvokasta ja erityistä. Halusin kaiken sen täällä näkemäni Jumalan pilkkaamisen sijaan tuoda esiin sitä että Jumala on parasta mitä on olemassa, ja Hänen pilkkaamisensa on kurjaa ja alhaista kuolleiden touhua.

        Isä Jumala on hyvä ja Jeesus on Herra. Turvataan Herraan ja kiitetään ja kunnioitetaan Isää nimessään. Ihanan Isän armoa ja totuutta ja hengellistä hyvää janotkaamme.


      • Anonyymi
        Totisesti amen kirjoitti:

        Isä Jumala on hyvä ja Jeesus on Herra. Turvataan Herraan ja kiitetään ja kunnioitetaan Isää nimessään. Ihanan Isän armoa ja totuutta ja hengellistä hyvää janotkaamme.

        Heitetään aivot narikkaan ja hoetaan jeesusta.


      • Anonyymi
        tempmil kirjoitti:

        On ihan normaalia että naiset keskustelevat keskenään siitä kuinka joku mies on ihana. Se ei ole naisen näkökulmasta ollenkaan niin naisellinen sana miehestä. Miten voisikaan olla ettei Jumala muka olisi ihana? Onko suomenkielessä ihanaa vastaavaa maskuliinia? Ei ole. Ihana on ihana koska se kuvaa tietynlaisia ominaisuuksia ja Jumalassa on ihanuutta vaikka kuinka, enemmän kuin missään muussa.

        Jos minä yritän maskulinisoida sanaa ihana se päätyy sanayhdistelmään - hurmaavan valloittavan ihmeellinen. Voidaan sama asia niinkin sanoa.

        Mutta terminologiasta kiistely ei ollut se pointti viestissäni, vaan todeta että Jumala on jotakin ihanaa ja ihmeellistä, jotakin arvokasta ja erityistä. Halusin kaiken sen täällä näkemäni Jumalan pilkkaamisen sijaan tuoda esiin sitä että Jumala on parasta mitä on olemassa, ja Hänen pilkkaamisensa on kurjaa ja alhaista kuolleiden touhua.

        Normaali, ja piste, oliko se, näin normaali?

        Kun maalitit normaalin sanalla, normaali sanan sijaan, niin voisitteko valaista meitä miten tämä normi sopii sivilisaatioomme?


    • Hyvin sopisi että

      vaimo olisi ihana.

    • Sukupuoli-asiaa

      Kuningas voisi olla mahtava ja kuningatar ihana. Näin mielikuvissa.

    • JonesHenry

      Ihana on väärä sana kuvaamaan HÄNTÄ!


      Itse omasta kokemuksesta sanoisin, ettei hän ole "ihana" Hän on rakastava. Jumala on myös pimeys. Jumalasta lähti vapaa tahto. Vapaan tahdon myötä syntyi myös paha...saatana...jne jne...saatana ihan kirjaimellisesti käännetetty muinaisesta Hepreasta Suomeksi tarkoittaisi "syyttäjää"


      Tälle on olemassa omat syynsä, mihin en tässä mene sen enempää. Mutta ENNEN kuin hänet ajettiin pois taivaasta hän SYYTTI Jumalan enkeitä hänen edessään.


      Mutta lopussa KAIKKI on lähtöisin Jumalasta. Hän on siis KAIKKI!


      Ja perusluonteeltaan hän on rakastava persoona. Hän tuli tänne maan päälle itse omassa persoonassaan(Jeesus)opettamaan meille rakkaudesta. Mutta tuo "ihana" on kyllä vääräs sana. Rakastava ja anteeksiantava olisi sopivampi. Me puhumme kuitenkin viimekädessä hänen maijasteetistaan.

      • tempmil

        Kyllä minä koen Jumalan ihanana, ja jos en väärin muista jopa kirjassa (raamatussa) sanotaan että Häntä (Jumalaa) tullaan ihanaksi kutsumaan. Minä olen lähes kaikessa sinun kanssasi eri mieltä aina siitä asti että Jumala ei ole pimeys. Missään ei myöskään ole Jumalan toimesta sanottu että "kaikki olisi lopussa lähtöisin Jumalasta". Sen lienet keksinyt ihan itse? Missään ei Jumalan toimesta ole sanottu että "Jumala on kaikki". Se on antikristuksen huuhaata että jokainen ihminen olisi jumala.

        Jeesus ei myöskään ole Jumalan "persoona", vaan Jumalan poika.

        Mitä syyttämiseen tulee, isolla huutamistasi sanoista tulee varsin mielenkiintoinen lause - HÄNTÄ ENNEN SYYTTI KAIKKI KAIKKI! Niinkö sinä asian näet?


    • Jeesus SaaroninLilja

      Jeesus on ihana ♥ Hän on Saaronin Lilja. Hän on kuin omenapuu metsän puiden keskellä (Laul.l)

      "Ei vertaistasi sulle,
      sä lilja Saaronin.
      Suo armos lahjat mulle
      ja kaste Siionin.
      Kun Henkes virvoituksen
      vain sielu saanut on,
      keväisen kaunistuksen
      se aa kuin Libanon."

      Parhaat päivät ovat vielä edessäpäin. Tulee aika, jolloin saamme nähdä Hänet, Kuninkaamme kasvoista kasvoihin:

      Jes. 35:1-2
      1 Aavikko iloitsee, autiomaa iloitsee, aro riemuitsee, se puhkeaa kukkaan! Kuin lilja kukkikoon maa,
      2 se riemuitkoon, huutakoon ääneen! Sen osaksi tulee Libanonin kunnia, Karmelin ja Saaronin ihanuus. Kaikki saavat katsella Herran kunniaa, meidän Jumalamme ihanuutta.

    • Ilmeisesti et ole lukenut raamattua, siellä ei ainakaan kerrota mistään ihanasta jumalasta, päinvastoin.

      • tempmil

        Kuulehan musta enkeli, älähän valehtele, se on synti.


    • +++

      Kun Jumala oli luonut maan, "Jumala katsoi kaikkea, mitä hän tehnyt oli, ja katso, se oli sangen hyvää" (1. Moos. 1:31). Sellaisessa "sangen hyvässä paikassa" eli Uudessa Maassa, Paratiisissa tulemme toivon mukaan Jeesuksen veren tähden elämään ikuisesti.

      Syntiinlankeemuksen jälkeen:
      Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi(=Jumala) kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
      Niin Herra Jumala ajoi hänet pois Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu. Ja hän karkoitti ihmisen ja asetti Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan vartioitsemaan elämän puun tietä (1. Moos. 3:22-24).

      Uudessa Maassa tulee olemaan tuo Elämän puu:

      Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!( Ilm. 22:14).

      Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu (Ilm. 22:18-19)

    • +++

      Jeesuksen ja seurakunnan suhdetta toisiinsa kuvataan sulhasen, yljän ja morsiamen suhteeksi. Ylkämme, Jeesus rakastaa meitä, morsiantaan eli seurakuntaansa. Ei siksi, että morsian olisi täydellinen, vaan siksi, että morsian on rakas ja hänen omansa. Ja morsian rakastaa ylkäänsä, Jeesusta siksi, koska tämä rakastaa morsianta itsensä uhraavalla rakkaudella; oman henkensä Hän antoi - voiko kukaan enää enempää rakastaa?

      Eräs pastori kysyi kerran seurakunnaltaan, kun seurakuntalaiset näyttivät hapanta naamaa, että "mihin seurakunta on menossa? Karitsan hautajaisiinko?" Ja jatkoi: "EI toki, vaan Karitsan häihin! Siksi pyydän: iloisempaa ilmettä! Iloitkaa ja riemuitkaa teidän vapautuksenne on lähellä. "Ilo Herrassa on teidän väkevyytenne!"

    • mirhami

      Minusta sanaa "ihana" ei voi oikeen korvata millään. Se kuvaa jotain semmoista mitä ei voi sanoa muutoin. Ja sen voi sanoa myös maskuliinisista olennoista, ainakin naisena voi. Kun nainen sanoo että mies tai Jumala on ihana, niin kai se on parasta mitä hän voi tuosta ihailunsa kohteesta sanoa. Hassua kyllä tuntuu ettei muissa kielissä ole oikein vastinetta... mutta nainen sanoo noin kohdatessaan ihmeellisen, voimakkaan, ehkä vähän pelottavankin ja kunnioitettavan olennon, joka yllättäen on ollut häntä kohtaan myös hyvin rakastava ja huoltapitävä. Voimallinen ja rakastava. Sitä on ihana mies tai ihana Jumala. Toki myös nainen tai lapsi voi olla ihana. Ihana on joku niin viehättävä olento, että se vaikuttaa voimakkaan myönteisen tunne-elämyksen, joka saa kohteensa valtaansa.

      • Ompas kiivas.

        Näin toimii "ihana" Jumala. 3Moos.26:28. Niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden. 2Moos.34:14. Älä kumarra muuta jumalaa; sillä Herra on nimeltänsä Kiivas, hän on kiivas Jumala.


      • Ompas kiivas. kirjoitti:

        Näin toimii "ihana" Jumala. 3Moos.26:28. Niin minäkin kiivastuksessani käyn teitä vastaan ja kuritan teitä seitsenkertaisesti teidän syntienne tähden. 2Moos.34:14. Älä kumarra muuta jumalaa; sillä Herra on nimeltänsä Kiivas, hän on kiivas Jumala.

        Jumala on pyhä,se edessä ei ihminen kestäis hetkeäkään,saastainen.
        Ompas kiivas.


    • mirhami

      Nii-in... tuokin puoli kuuluu pyhään Jumalaan. Siksihän hän onkin myös vähän pelottava... mutta se ei sinänsä huononna asiaa.

    • Anonyymi

      On kuitenkin yksi asia, jossa meidän ei tarvitse arvailla Jumalan tahtoa. Paavali kirjoittaa ensimmäisessä kirjeessään Timoteukselle: ”Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset tuhoutuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden”. Tämä vapauttaa yksilön miettimästä omaa kohtaloaan, haluaako Jumala pelastaa minut. Ei hän halua! Hän kyllä näkee kaiken ja tietää määränpäämme, mutta Hän ei ole päättänyt sitä puolestamme. Valinnanvapaus jää Saatanalle!

    • Anonyymi

      "Ei Jumala luonut pahuutta niinkuin tuolla yhdessä ketjussa väitettiin. "

      Jos alussa ei ollut muuta kuin Jumala niin millä logiikalla pahuus ei ole seurausta Jumalasta?

      • Anonyymi

        Pahuus on seurausta syntiinlankeemuksesta. Jumala loi enkelit (ja ihmiset) ja antoi niille vapaan tahdon valita hyvän ja pahan välillä. Jumalassa ei ole pahuutta, sen sijaan hänen ulkopuolellaan sitä on.
        Jos rakkauudessa olisi "pakko", kukaaan ei saisi (eikä voisi )tehdä vääriä valintoja koska ei olisi mahdollisuutta siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahuus on seurausta syntiinlankeemuksesta. Jumala loi enkelit (ja ihmiset) ja antoi niille vapaan tahdon valita hyvän ja pahan välillä. Jumalassa ei ole pahuutta, sen sijaan hänen ulkopuolellaan sitä on.
        Jos rakkauudessa olisi "pakko", kukaaan ei saisi (eikä voisi )tehdä vääriä valintoja koska ei olisi mahdollisuutta siihen.

        Miten ne enkelit valitsi sen pahan?Jos aatellaan että mitään pahaa ei Jumala luonut?
        Enkeleillä on ollut vapaa tahto valita hyvä vai paha,Miten ne sen pahan valitsi sitten?Kun Jumala ei ole luonut pahaa.


    • Anonyymi

      Jeesuksella rupes seisomaan kyrpä jammu siltavuoren perseessä

    • Anonyymi

      Jeesus nussi aasia perseeseen

    • Anonyymi

      Perästä se itsekin syntyi kun äitinsä oli korkkaamaton koko ikänsä.

    • Anonyymi

      aloittajalle, > "Jumala on ihana"

      Jumala on Pyhä.
      ymmärrä edes se.

      • Anonyymi

        Olen itsekin sitä mieltä, että väite ”Jumala on ihana” ei kovin hyvin kuvaa Pyhää kolmiykseyttä. Ei se kuitenkaan ole virheellinen (harhaoppinen), koska Raamatussa(kin) kuvataan paljon Jumalan hyvyyttä ja rakkautta. Kun vielä halutaan ymmärtää aloittajaa (tempmill), niin hänhän aikoinaan näpytteli avauksen nimenomaan vastapainoksi S24 kinastelijoiden Jumalaa halveksuviin kommentteihin, eikä määrittelemään sen syvemmin Jumalan olemusta !

        Todellakin Raamatun ilmoituksen keskiössä on väite ”Jumala on Pyhä”. Raamatun kirjoittajilla kun ei ollut käytettävissä alleviivausta tai lihavointia asian korostamiseen, niin he käyttivät sanan tai asian toistoa. Jumalan attribuuteista vain pyhyys on toistettu kolmesti (Jes. 6:3 ja Ilm. 4:8); mistään Raamatusta ei löydy mainintaa, että Jumala on ihana, ihana, ihana eikä myöskään, että Jumala on rakkaus, rakkaus, rakkaus.

        Ongelmana vain on se, ettei kukaan voi ymmärtää Jumalan pyhyyttä eikä sitä voi kuvata ihmisille ’tämänpuoleisessa’ (syntiinlankeemuksessa olevalle ihmiskunnalle) niin, että joku toinen sen ymmärtäisi. Itse asiassa Raamatun opetuksesta käy selvästi ilmi, että Jumala salaa itsensä (Jes 45:15) ja Hän on myös käsittämätön olemukseltaan (Job 11:7-8). Sanan ja Pyhän Hengen vaikutuksen ansiosta voimme aavistaa jotain Jumalan pyhyydestä, mutta emme koskaan tämänpuoleisessa täysin käsittää Pyhää.

        Itse olen joskus aikoinaan yrittänyt (jää huvittavan puutteelliseksi yritykseksi !) kuvata pyhyyttä seuraavasti: Pyhyyteen liittyy tajutonta kauhua, pelkoa ja kunnioitusta samanaikaisesti selittämättömän onnellisuuden, turvallisuuden ja levollisuuden kanssa.


    • Anonyymi

      Maailmankaikkeus pullistelee kaikenlaista henkiolentoa. Jumalia, poikaa, pyhää henkeä, arkki- ja vähäisempäö enkeliä. Niin ja Luciferus pikkiapureineen.
      Onko tullut mieleen, että olisivat mielikuvitusta?

    • Anonyymi

      toisen hyvä on toisen paha se ei tarkoita mitään !!!

      • Anonyymi

        kaikkea hyvää teille ei kun pahaa , siis mitä konkreettisti 🤔ilman taka ajatuksia


    • Anonyymi

      Jer.25:30-38 Mutta sinä, ennusta heille kaikki nämä sanat ja sano heille: Herra ärjyy korkeudessa, antaa äänensä kaikua pyhässä asunnostansa. Hän ärjyy väkevästi yli laitumensa. Hän nostaa kuin viinikuurnan polkijat huudon kaikkia maan asukkaita vastaan. Pauhina käy maan ääriin asti, Herralla on riita-asia kansoja vastaan, hän käy oikeutta kaiken lihan kanssa; jumalattomat hän antaa miekalle alttiiksi, sano Herra. Näin sanoo Herra Sebaot: Katso, onnettomuus kulkee kansasta kansaan, ja suuri myrsky nousee maan perimmäisistä ääristä. Ja Herran surmaamia on oleva sinä päivänä maan äärestä maan ääreen. Ei heille pidetä valittajaisia, ei heitä koota eikä haudata; he tulevat maan lannaksi. Parkukaa, te paimenet, ja huutakaa, vieriskelkää tuassa, te lauman valtiaat; sillä aika on tullut teidän joutua teurastettaviksi. Te hajoatte pirtoiksi, te kaadutte niinkuin kallisarvoinen astia. Mennyt on paimenilta pakopaikka ja pelastua lauman valtiailta. Kuule paimenten huutoa, lauman valtiaitten valitusta! Sillä Herra hävittää heidän laumansa; heidän rauhaisat laitumensa ovat tuhoutuneet Herra vihan hehkusta. Hän on lähtenyt niinkuin nuori leijona pensaikostaan; heidän maansa on tullut autioksi hävittäjän vihan hehkusta, Herran vihan hehkusta.

    • Anonyymi

      Jes.66:16-24 Herra käy tuomiolle kaiken lian kanssa tulella ja miekallaan; ja Herran surmaamia on oleva paljon. Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puurarha- menoa varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani. Ja minä teen tunnusteon heidän keskellänsä ja lähetän pakoonpäässeitä heidän joukostansa pakanain tykö Tarsiiseen, Puuliin ja Luudiin, jousenjännittäjäin tykö, Tuubaliin ja Jaavaniin, kaukaisiin merensaariin, jotka eivät ole kuulleet minusta kerrottavan eivätkä nähneet minun kunniaani, ja he ilmoittavat minun kunniani pakanain keskuudessa. Ja he tuovat kaikki teidän veljenne kaikista kansoista uhrilajana Herralle hevosilla, vaunuilla, kantotuoleilla, muuleilla ja ratsukameleilla minun pyhälle vuorelleni Jerusalemiin, sanoo Herra, niinkuin israelilaiset tuovat ruokauhrin puhtaassa astiassa Herran temppeliin. Ja heidätkin minä otan leeviläisiksi papeiksi, sanoo Herra. Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät katselemaan niitten miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

      • Anonyymi

        Suuri Kullini on sellainen
        lisään edelliseeni


    • Anonyymi

      Saunatonttu on paljon ihanampi.
      Pesee selänkin saunassa.
      jumalaa ei uskaltaisi päästää selän taakse tai se pudottaa saippuan.

    • Anonyymi

      Parasta Jumalassa on se, että hän kiduttaa oikeudenmukaisesti helvetissään niitä, jotka ei usko-, tai eivät ole kuulleet pelastavasta Jeesuksesta.
      Samaan aikaan me oikeat uskovaiset kiskotaan tukasta taivaaseen ikuisesti elämään ja veisaamaan virsiä.
      Kyllä Jumalamme on ihana.

    • Anonyymi

      Ja pääsevät pappien hameen alle imemään nahkatuttia.

    • Anonyymi

      >>>"otsikkoon . . .

      "Totisesti sinä olet SALATTU Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja"
      Jes: 45: 15

    • Anonyymi

      Kaikki sodat ja terrori iskut ovat uskontojen syytä.
      Se siitä ihanuudesta...

    • Anonyymi

      Ole nyt aloittaja valmiina, jeesus tulee ja takaapäin sitten.
      Eli tummelia valmiiksi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe