Henkilökunnan paha pysäköintiongelma kauppakeskus Willassa!

40h/vko

Luulisi että jo vuodessa olisi saatu tämä asia kuntoon. Olen ollut töissä lähes kaikissa pääkaupunkiseudun isoissa kauppakeskuksissa ja näissä on asia kyllä saatu järjestymään! Eikö johtoa kiinnosta, kunhan vain paikka löytyy omille autoille?

On melkoista arpomista töihintullessa, minkä kadun varrelta pieni rako löytyisi. Samaan aikaan halleissa on satoja tyhjiä paikkoja... Ymmärtäisin kyllä jos pysäköintiä rajoitettaisi esim. joulukuussa, mutta tämä alkaa jo tuntua välinpitämättömyydeltä!

Huonoa johtamista tämmöinen, hyi!

56

1735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mäenlaskija

Miksi työnantajan/kauppakeskuksen pitäisi tarjota ilmainen parkkipaikka? Onko työsopimuksessa sovittu siitä?

Eikö Willaan pääse aika mukavasti julkisilla? Miksi sinne pitää mennä omalla autolla töihin?

• Iso Patruuna

Kyllä parkkipaikka on erittäin yleinen etu jopa paikallisilla yrityksillä.

• Neuvottelukysymys
        Iso Patruuna kirjoitti:

Kyllä parkkipaikka on erittäin yleinen etu jopa paikallisilla yrityksillä.

Nuo lähikadut on melko tukkoiset juuri runsaan pysäköinnin vuoksi.Huonoa mainetta kauppakeskukselle tälläinen ongelma julkisuudessa.Tilaa olis moninkertaisesti tyhjässä hallissa.

• Rautalankaako

Ei kaikki pysty julkisilla kulkemaan. Osaatko ottaa huomioon liikkeiden aukioloajat? Jos itse kuljet matkasi pulkalla mäkiä laskien, niin ei kai ymmärrystä oikeaan elämään riitäkään...

Willaa on kovasti hehkutettu, ehkä vähän liikaakin. Luulisi että niillä meriiteillä osattaisi tämä yksinkertainen ja tiedossa ollut asia ratkaista. Onhan se asiakkaankin etu että saadaan liikkeet auki oikeaan aikaan, ilman puolentunnin pyörimistä ja töihin hölkkäämistä.

Tuskin ketkään muut kuin omaan napaansa tuijottavat änkyrät kieltäytyvät tätä ymmärtämästä. Ei minua ainakaan huvita joka kerta olla tuntia ennen vuoronalkua etsimässä parkkipaikkaa.

Onko se mäenlaskijalta pois, jos henkilökunnan elämää vähän helpottaisi?

• Mäenlaskija

Miksi kauppakeskuksen pitäisi tarjota paikat kaikkien liikkeiden työntekijöille? Pitäisikö sinun tai työnantajasi kenties maksaa paikasta kauppakeskukselle? Luuletko että esimerkiksi Kampin keskuksessa jaetaan ilmaiseksi autopaikkoja kassatytöille? Autopaikkojen rakentaminen keskusta-alueelle maksaa aika paljon, olisi tyhmyyttä täyttää ne henkilökunnan autoilla.

Julkiset kulkevat kauppakeskuksen aukioloaikoina. Oletko kysynyt josko työnantajasi maksaisi osan joukkoliikennelipustasi?

Työnantajan tarjoama ilmainen parkkipaikka saattaa olla joskus tulevaisuudessa verotettavaa tuloa. Sellaisia ajatuksia on esitetty. Kannattaisi ehkä muuttaa hieman asennetta, ettei tulisi shokkina.

• Joku raja hattuiluun
        Mäenlaskija kirjoitti:

Miksi kauppakeskuksen pitäisi tarjota paikat kaikkien liikkeiden työntekijöille? Pitäisikö sinun tai työnantajasi kenties maksaa paikasta kauppakeskukselle? Luuletko että esimerkiksi Kampin keskuksessa jaetaan ilmaiseksi autopaikkoja kassatytöille? Autopaikkojen rakentaminen keskusta-alueelle maksaa aika paljon, olisi tyhmyyttä täyttää ne henkilökunnan autoilla.

Julkiset kulkevat kauppakeskuksen aukioloaikoina. Oletko kysynyt josko työnantajasi maksaisi osan joukkoliikennelipustasi?

Työnantajan tarjoama ilmainen parkkipaikka saattaa olla joskus tulevaisuudessa verotettavaa tuloa. Sellaisia ajatuksia on esitetty. Kannattaisi ehkä muuttaa hieman asennetta, ettei tulisi shokkina.

Oletko joku viherpiipertäjä joka luulee kaikkialle päästävän ratikoilla.Tätähän ne piipertäjät aina hokevat.Hyvinkäälle tullaan töihin lähikylistä joihin ei yleisillä kuljeta.Kun olisit mukana todellisessa elämässä niin ymmärtäisit nykyajan kulkemiset.VR lopetti takavuosina Monnin, Palopuron ja Takojan seisakkeet ja joidenkin ohi kulkee bussi pari kertaa päivässä.

• h yvinkäältä

Willa on huonosti suunniteltu turhake.

• Kelkka hukassa

Nyt ei ollakaan Kampissa. En myöskään usko että kaikkien liikkeiden työntekijät autolla kulkevat. Miksi Willa sitten tarjoaa ilmaiset parkkipaikat toimistoissa työskenteleville. En ole kassaneiti ja vaikka olisinkin, niin onko se mielestäsi jotenkin niin ala-arvoinen ammatti ettei ole oikeutettu autolla kulkemaan? Ei niitä paikkoja saa edes yrittäjät jotka törkyvuokraa maksavat.

Ja esim. minun tapauksessani joukkoliikennettä ei ole sinne missä asun. Eli pitääkö minun mielestäsi nyt muuttaa asumaan keskustan alueelle että voin käydä töissä ilman narinoita?

Meidän firmassa maksettiin ennen parkkipaikat, nyt ei onnistu edes rahalla. Voisin jopa maksaa pysäköinnistä itse, ei se ole rahasta kysymys. Vaan siitä ettei pystytä tarjoamaan palvelua omalle henkilökunnalle, vaikka sama onnistuu loistavasti esim. Sellossa.

Ja en todellakaan usko että tulen kuolemaan shokkiin jos verotusta tämän osalta muutetaan :D Sinnehän se solahtaa hyvin muiden veroetujen joukkoon!

Ja edelleenkin ihmettelen että onko ne henkilökunnan pysäköintiluvat jotenkin sinulta pois? Vai onko niin että jos sinä et katso tarpeelliseksi omistaa autoa, ei sitä kukaan muukaan tarvitse?

Joka päivä näitä Willan paikkoja on tyhjillään lähes tuhat, luulisi että sen verran sopu sijaa antaisi että sinne parisataa autoa mahtuisi seisomaan.

Tuo kommenttisi kassatytöistä kyllä kertoi kaiken tarvittavan ;-)

• Oma napa, paras napa

Hyvinkään rautieaseman ympäristössä on ilmainen parkkialue, joka tosin on sekin melkein aina täynnä. Kaupungin pitäisi mielestäni vauhdittaa ilmaisen pysäkointikannen rakentamista aseman alueelle niin helpottuisi tuo keskustan parkkitilanne. Willan henkilökunnan parkkipaikka tilanne on kyllä kestämätön, ja tosiaan ei Hyvinkään kokoisessa kylässä julkisella liikenteellä ajella kuin päiväsaikaan taajama-alueella. Näidin änkyröiden mielestä eilisen lumimyrskynkin aikana olisi oikein kävelyttää kauppojen työntekijät esim palopurolle!!!!

• Kävelkööt itse

Viheränkyrät ovat niin kaukana todellisesta elämästä, etteivät tiedä käytännön asioista mitään.Kun menisivät oikeisiin töihin niin huuhaa-ajattelu loppuisi heti.

• Mäenlaskija

Viimeksi kun tarkistin Willa on auki lähinnä päiväsaikaan lukuunottamatta paria ravintolaa, joten paikkurilla pääsee hyvin. Taajama-alueella Willa on monelle kävely- tai pyöräilyetäisyydellä ja kauempaa keskustasta on lähes jokaisella joukkoliikenneyhteys Willaan. Rautatieasemalta on erittäin kohtuullinen kävelymatka, joten joukkoliikenteellä pääsee töihin myös pääradan varren kaupungeista.

Miksi kaupungin pitäisi rakennuttaa maksuttomia parkkipaikkoja? Eikö olisi kohtuullista, että niiden käyttäjät vastaisivat kustannuksista? Miksi veronmaksajien pitää tukea autoilijoita rakennuttamalla ilmaista pysäköintiä? Yksityisautoilun tukeminen ei ole oikein linjassa EU- ja ministeriötasoilla linjattujen ympäristötavoitteiden kanssa. Keskustan alueella tonteille olisi muutakin käyttöä kuin pysäköinnin järjesteminen. Muu käyttö voisi tuottaa rahaa kaupungin kassaan kun taas parkkipaikka on pelkkä kuluerä rakentamis- ja hoitokustannuksineen.

Yksityisautoilu ei ole ihmisoikeus.

• Pro parkkipaikka
        Mäenlaskija kirjoitti:

Viimeksi kun tarkistin Willa on auki lähinnä päiväsaikaan lukuunottamatta paria ravintolaa, joten paikkurilla pääsee hyvin. Taajama-alueella Willa on monelle kävely- tai pyöräilyetäisyydellä ja kauempaa keskustasta on lähes jokaisella joukkoliikenneyhteys Willaan. Rautatieasemalta on erittäin kohtuullinen kävelymatka, joten joukkoliikenteellä pääsee töihin myös pääradan varren kaupungeista.

Miksi kaupungin pitäisi rakennuttaa maksuttomia parkkipaikkoja? Eikö olisi kohtuullista, että niiden käyttäjät vastaisivat kustannuksista? Miksi veronmaksajien pitää tukea autoilijoita rakennuttamalla ilmaista pysäköintiä? Yksityisautoilun tukeminen ei ole oikein linjassa EU- ja ministeriötasoilla linjattujen ympäristötavoitteiden kanssa. Keskustan alueella tonteille olisi muutakin käyttöä kuin pysäköinnin järjesteminen. Muu käyttö voisi tuottaa rahaa kaupungin kassaan kun taas parkkipaikka on pelkkä kuluerä rakentamis- ja hoitokustannuksineen.

Jankutusta ja sölkötystä. Vähemmälläkin tuli asiasi selväksi, mutta sinun pitää saada aina viimeinen sana....

• Kävelkööt itse
        Pro parkkipaikka kirjoitti:

Jankutusta ja sölkötystä. Vähemmälläkin tuli asiasi selväksi, mutta sinun pitää saada aina viimeinen sana....

Viherpiipertäjät haluaa jankuttaa joka asiasta maailman tappiin asti.Näin heille onkin opetettu, eikä kukaan osaa ajatella itse.Hyvinkään karttaa katsomalla selviäsi kuinka laaja kaupunki on ja suurin osa alueista on ilman bussiyhteyksiä.Junienkin lähimmät pysähdyspaikat on Riihimäki ja Jokela, mutta asutusta on siinä välilläkin.

• Järki hoi älä jätä!
        Mäenlaskija kirjoitti:

Viimeksi kun minä "tarkistin", oli Willa auki arkisin klo 8-21, launtaina klo 8-18 ja sunnuntaina klo 12-18.

Pitkätpä on mäenlaskijan päivät...

• Mäenlaskija
        Järki hoi älä jätä! kirjoitti:

Viimeksi kun minä "tarkistin", oli Willa auki arkisin klo 8-21, launtaina klo 8-18 ja sunnuntaina klo 12-18.

Pitkätpä on mäenlaskijan päivät...

Paikkurit näyttävät kulkevan noihin aikoihin, voit itse tarkastaa:

www.hyvinkaanliikenne.fi

Minulle yksityisautoilu ei ole mikään ongelma, mutta parkkipaikkoista itkeminen on turhaa kitinää. Willan työntekijöiden kohdalla kyse on lähes kaikissa tapauksista asenteesta, jos töihin ei pysty tulemaan muulla kuin omalla autolla. Vai asuvatko kaikki Willan työntekijät sattumalta maaseudulla? Mikä sattuma...

Keskusta-alueille ei tarvita turhaa yksityisautoilua. On hienoa etteivät työnantajat pidä parkkipaikkojen jakamista enää itsestään selvyytenä. Ehkä Minulla On Oikeus -tyyppinen asenne hiljalleen pehmenee ja asteittain liikkumistottumukset muuttuvat järkevämpään suuntaan.

• Pois vastamäestä
        Mäenlaskija kirjoitti:

www.hyvinkaanliikenne.fi

Minulle yksityisautoilu ei ole mikään ongelma, mutta parkkipaikkoista itkeminen on turhaa kitinää. Willan työntekijöiden kohdalla kyse on lähes kaikissa tapauksista asenteesta, jos töihin ei pysty tulemaan muulla kuin omalla autolla. Vai asuvatko kaikki Willan työntekijät sattumalta maaseudulla? Mikä sattuma...

Keskusta-alueille ei tarvita turhaa yksityisautoilua. On hienoa etteivät työnantajat pidä parkkipaikkojen jakamista enää itsestään selvyytenä. Ehkä Minulla On Oikeus -tyyppinen asenne hiljalleen pehmenee ja asteittain liikkumistottumukset muuttuvat järkevämpään suuntaan.

Ja jaksaa...

• Järki mukaan tähän
        Mäenlaskija kirjoitti:

www.hyvinkaanliikenne.fi

Ei kukaan ole väittänytkään että KAIKKI Willan töntekujät ja yrittäjät asuvat maaseudulla tai muutoin bussien kulkureittien ulkopuolella.Eivät KAIKKI myöskään asu niiden vieressäkään.Tuskin kukaan tietää kaikkien em. henkilöiden asuinpaikkoja.Nykyaikainen työpaikkojen ja asuntojen välimatka vain on suurempi kuin ennen.Silloin työnantaja rakensi työpaikan viereen "kasarmin" luontaisetuineen.

• Lappulissu

Oletko varma että pysäköintikannesta tulisi ilmainen? Ainakin Hämeenlinnassa liityntäpysäköinnille suunnitellaan maksuja.

• H-o-i-t-a-j-a

Sairaalanmäellä ei myös henkilökunnalle pysäköintipaikkoja riittävästi. Tolppapaikkoja annetaan enemmän kuin itse paikkoja on. Joten iltavuoroon tullessa pörräät muiden mukana paikkaa autollesi metsästäen. Hyvässä lykyssä käyt kääntämässä kiekkoa kesken vuoron tai saat sakot.

• MäG

Hoh hoiaa, jos kauppakeskus sulkeutuu jollakin tietyllä kellon lyömällä niin luuleeko joku tosiaan että viimeisen työvuoron ihmiset pääsevät sillä sekunnilla pois työpaikoiltaan kiiruhtamaan bussille. Palvelualalla ei työpäivä lopu valojen sammuttamiseen toimistosta, vaan paikan sulkeuduttua on hoidettava vielä monenlaisia asioita ja yleensä viimeinen vuoro päättyykin vasta ½-1h liikkeen sulkemisajan jälkeen.

Esim moneen kaupunginosaan (sahanmäki,veikkari,hakala.) viimeinen vuoro ajetaan 21:15... Vieläkö pitää päästä sanomaan viimeinen sana vai joko perustelut riittävät????

• Mäenlaskija

En luule vaan tiedän, että ainakin pikkuliikkeistä työntekijät ovat ulkona hyvin nopeasti liikkeen sulkeuduttua. Kello 21:30 Willassa ei luultavasti ole enää kuin vartijat ja jokunen ravintolatyöntekijä. Monesti palkanmaksu loppuu kello 21:een. Edelleenkin se on fakta, että lähes kaikki Willan työntekijät voisivat kulkea keskukseen julkisilla kulkuvälineillä, elleivät sitten asu kävelyetäisyydellä. Oletko yrittänyt sopia työajoistasi, jos et ehdi omaan paikallisbussiisi? Monesti muutaman minuutin jousto voi olla sovittavissa.

• h yvinkäältä

Hyvinkään keskustassa on paljon tyhjää parkkitilaa, esim. S-marketin ja Sampotalon parkkitaloissa. Niiden käytöstä kannattaa neuvotella ennen kuin taas ruvetaan rakentamaan lisää kallista hukkatilaa.

• pro-mäenlaskija

Mäenlaskija perustelee kiihkottomasti ja asiallisesti näkökantansa. Ja tämä yksityisautoilukansa vain jankuttaa..

Pari poiminta keskustelusta > Sahanmäki on parin kilometrin (max) päässä Willasta. Siitä vaan fillari alle niille vuoroille, kun bussi ei kulje. Ja pyryaamuna patikoiden.. ei kestä 25min kauempaa. Hyötyliikunta, onko tuttu termi? > Mielestäni VR:n parkkikset on jyvitetty liityntäpysäköintiä varten junalla liikkujille.. ei _todellakaan_ Willan kauppojen henkilökunnalle. Joku raja.

• Järki mukaan tähän
        pro-mäenlaskija kirjoitti:

Mäenlaskija perustelee kiihkottomasti ja asiallisesti näkökantansa. Ja tämä yksityisautoilukansa vain jankuttaa..

Pari poiminta keskustelusta > Sahanmäki on parin kilometrin (max) päässä Willasta. Siitä vaan fillari alle niille vuoroille, kun bussi ei kulje. Ja pyryaamuna patikoiden.. ei kestä 25min kauempaa. Hyötyliikunta, onko tuttu termi? > Mielestäni VR:n parkkikset on jyvitetty liityntäpysäköintiä varten junalla liikkujille.. ei _todellakaan_ Willan kauppojen henkilökunnalle. Joku raja.

Varsinkin eilen kiva keli.Ei kaikki asu Sahanmäessä.Käsittääkseni ulkopaikkakuntalaisia on jonkusen verran tuolla duunissa ja yrittäjinä.

• hakalasta kajahtaa

Mäenlaskija nyt on vain itsekeskeinen minä-minä -tyyppi, joka ei osaa tai halua asettua toisen ihmisen asemaan. Vaikka miten jankutat niin joillekin se oman auton käyttö on välttämätöntä. Syynä voi olla puuttuva tai aikataulultaan sopimaton joukkoliikenne, liikuntarajoitteet, työmatkan yhdistäminen muun perheen kuljetuksiin, tai ihan mikä vaan mitä et voi tietää eikä sinulle edes kuulu.

Minulla ei ole autoa ja tarvittaessa kävelen keskustaan 2,5km. Vaikka minä teen näin ja homma kohdallani toimii, ei tulisi mieleenikään väittää että se kyllä toimii kaikilla.

Jos muiden huomioon ottaminen ei onnistu luonnostaan, niin sitä voi harjoitella. Suosittelen!

• simosopuli
        hakalasta kajahtaa kirjoitti:

Mäenlaskija nyt on vain itsekeskeinen minä-minä -tyyppi, joka ei osaa tai halua asettua toisen ihmisen asemaan. Vaikka miten jankutat niin joillekin se oman auton käyttö on välttämätöntä. Syynä voi olla puuttuva tai aikataulultaan sopimaton joukkoliikenne, liikuntarajoitteet, työmatkan yhdistäminen muun perheen kuljetuksiin, tai ihan mikä vaan mitä et voi tietää eikä sinulle edes kuulu.

Minulla ei ole autoa ja tarvittaessa kävelen keskustaan 2,5km. Vaikka minä teen näin ja homma kohdallani toimii, ei tulisi mieleenikään väittää että se kyllä toimii kaikilla.

Jos muiden huomioon ottaminen ei onnistu luonnostaan, niin sitä voi harjoitella. Suosittelen!

liikuntarajoitteinen? ei sellaiset töitä saa.

• Mistä niitä sikiää?

Nää viherstalinistit eivät milloinkaan ole ottaneet muita huomioon.Nähtävästi itse ajokortittoma ja rahattoma kadehtivat toisia kun autoilla vievät painavat kassit kotiinsa.Räntäsateessa rämpiessään kadehtivat autoilla myöhään illalla töitä palaavia ahkeria veronmaksajia.Viherstalinistin ehtymätön kateus saa irvailemaan autoilla nykyaikaisiin koteihinsa kiiruhtavia ja koti saattaa olla jopa naapurikunnassa.

• hakalasta kajahtaa
        Mistä niitä sikiää? kirjoitti:

Nää viherstalinistit eivät milloinkaan ole ottaneet muita huomioon.Nähtävästi itse ajokortittoma ja rahattoma kadehtivat toisia kun autoilla vievät painavat kassit kotiinsa.Räntäsateessa rämpiessään kadehtivat autoilla myöhään illalla töitä palaavia ahkeria veronmaksajia.Viherstalinistin ehtymätön kateus saa irvailemaan autoilla nykyaikaisiin koteihinsa kiiruhtavia ja koti saattaa olla jopa naapurikunnassa.

Vastenmielistä räkytystä.
        Kukin tavallaan...

• Kravunharju

Vastenmielistä räkytystä.
        Kukin tavallaan...

Äläs nyt moiti.Totuudenhan tuo kertoi ja aika suorasukaisesti.

• hakalasta kajahtaa
        Kravunharju kirjoitti:

Äläs nyt moiti.Totuudenhan tuo kertoi ja aika suorasukaisesti.

Olihan siinä asiantynkääkin, mutta turha nimittely ja iänikuinen kateus-kortti pilasivat koko kannanoton.

• hakalasta kajahtaa

"Mäenlaskija perustelee kiihkottomasti ja asiallisesti näkökantansa. Ja tämä yksityisautoilukansa vain jankuttaa.."

Ei typeryydet muutu asiapuheeksi sillä että niitä jauhaa kiihkottomasti ja "perustellen"

• KiihkotoN

Ei se julkinen ja jalkapatikka taida toimia jos lapset on haettava iltahoidosta Klo 9 jälkeen illalla toiselta puolelta kaupunkia. Nämä viherintoilijat varmaan kävelyttäisivät heidät myös kotiinsa keskellä yötä, jotain realismia nyt oikeesti !! Ei se julkinen vaan aina toimi..

• Serkku

Miten voi olla että vasta kello 21? Siihen aikaan lasten pitäisi olla jo lepäämässä. Taitaa olla uusia Eeroja kasvamassa.

• Ymmärrätkö?

Aiheeseen palatakseni...

Kysehän on siitä että Willassa olisi tilaa henkilökunnan autoille. Normaalisti henkilökunnan pysäköinti kauppakeskuksissa onnistuu.

Kyllä minäkin mielelläni työmatkat reippailisin, mutta kun työmatka on kolmekymmentä kilometriä. Ja ihan keskellä metsää asun, ilman joukkoliikennettä :-)

Siis hei, elämäähän on muuallakin kuin kaupungeissa. Eihän se mäenlaskijalta tai keneltäkään muulta pois ole, jos saisimme käyttää jo olemassaolevia, tyhjinä seisovia paikkoja.

• Mistä niitä sikiää

Sinunlaisiasi ahkeroija nuo mäenlaskijan tapaiset viherstalinistit kadehtivat.Kateus on niin voimakasta että autolla töihin kulkemistakin pitää kadehtia.

• Mäenlaskija

Eli sinulla on työpaikka, johon et voi mennä omalla autolla ja asunto, josta et pysty lähtemään kuin omalla autolla. Oletko ajatellut, että voisit korjat jomman kumman sen sijaan, että valitat tilanteesta? Toki liityntäpysäköintikin voisi olla yksi vaihtoehto. Willaan pääsee monesta paikasta sujuvasti joukkoliikenteellä ja lähietäisyydeltä sujuvasti jalan tai fillarilla. Vaihtoehtoisia asuinpaikkoja on siis paljon eli tilanne ei ole sillä tavalla rikki, että sitä pitäisi välttämättä lähteä korjaamaan.

• Mistä näitä sikiää
        Mäenlaskija kirjoitti:

Eli sinulla on työpaikka, johon et voi mennä omalla autolla ja asunto, josta et pysty lähtemään kuin omalla autolla. Oletko ajatellut, että voisit korjat jomman kumman sen sijaan, että valitat tilanteesta? Toki liityntäpysäköintikin voisi olla yksi vaihtoehto. Willaan pääsee monesta paikasta sujuvasti joukkoliikenteellä ja lähietäisyydeltä sujuvasti jalan tai fillarilla. Vaihtoehtoisia asuinpaikkoja on siis paljon eli tilanne ei ole sillä tavalla rikki, että sitä pitäisi välttämättä lähteä korjaamaan.

Arvasit täysin pieleen.Duuniin pääsen yleisillä ja tarvittaessa parkkipaikka löytyy.Asun alueella, jossa lähikauppa on kävelymatkan päässä.Mutta tunnen ihmisiä joiden asuntojen läheisyydestä yleisiä ei kulje, enkä milloinkaan menisi heiltä kieltämään vapaassa Suomessa käyttämästä omaa autoa.Itsehän he kulut maksavat.Tiedän hyvin että vihreästi ajattelevat haluavat määräillä muidenkin asioita ja toimintaa, koska he eivät tiedä töissä käyvien käytännön ongelmista.Heidän höpötyksensä on ongelma muuallakin , ei yksin Hyvinkäällä.

• hakalasta kajahtaa

Ei kaikki erimielisyydet johdu kateudesta vaikka jotkut sitä jaksavatkin toitottaa.

• Jotain tolkkua

Toisaalta on hyvä, että edes joku kertoo asioista tuolle "yksisilmäisesti" ajattelevalle henkilölle.Ihmiset todella asuvat erilaisissa paikoissa, erilaisten kulkuyhteyksien päässä ja työmatkoillaan ostavat myös päivittäiset ostoksensa, olivat ne miten suuria tahansa.Eräät kauppojen nurkalla asuvat eivät vain näytä sitä ymmartävän.Hyvinkäällä käy töissä lähikunnista paljon ihmisiä ja se on hyvä asia.

• yrittäjä vm-69

Näiden per....en pullamössönuorien on nykyään liian raskasta kulkea 2km matka töihin mulla kun omalla autolla. Sitten valitetaan jos auton joutuu jättämään 200m päähän ja kuvitelkaa KÄVELLÄ siitä kauppakeskukseen! Eihän tuota kukaan jaksa. Paikallisliikenteen käyttäminenkin on NIIN hankalaa kun joutuu kävellä pysäkkien välit! Ei!!Vähemmästäkin tulee työmasennus kun se itse työkin on vielä niin raskasta että siellä joutuu olemaan KOKO työvuoron ajan! Kuvitelkaa! Onneksi voi salaa pomolta facebookkaailla puhelimella tilapäivityksiä että "mä oon niin hajalla täällä töissä ja vielä 3h jäljellä"! =) Sitäpaitsi Hyvinkäällä löytyy parkkipaikka AINA keskustan läheisyydestä.

• kiekonkääntäjä

Löytyy, löytyy parkkipaikka AINA keskustan läheisyydestä, mutta ei koko työpäivän ajaksi.
        Ei paljon lohduta 2h parkkipaikka, kun työvuoro kestää 8h.

• hakalasta kajahtaa

Ihme raivopää.
        Toivottavasti yrität yksin eikä sinulla ole palkollisia kiusattavana.

• maantieto4?

Öö tuota joo niin että 2km matkaa monnista tai palopurolta :D

• Toinen yrittäjä

Voi monnista sentään! Tuon matkan alaasteikäiset lapset hiihtivät kouluun vielä 50v sitten! Kaikki on niin hirveän suhteellista! Yhyy sentään!

• uusi päivä
        Toinen yrittäjä kirjoitti:

Voi monnista sentään! Tuon matkan alaasteikäiset lapset hiihtivät kouluun vielä 50v sitten! Kaikki on niin hirveän suhteellista! Yhyy sentään!

Ihmeellisiä nuo 50,- 100,- jne.vuotta sitten vertaukset. Oletko sattunut huomaamaan että maailma on muuttunut muutenkin kuin työ- ja koulumatkojen suhteen, varmaan yrittäjänkin elämä, että yhyy sentäs vai kaihollako haluat ajalle kuokka ja kirves?..

• hakalasta kajahtaa
        uusi päivä kirjoitti:

Ihmeellisiä nuo 50,- 100,- jne.vuotta sitten vertaukset. Oletko sattunut huomaamaan että maailma on muuttunut muutenkin kuin työ- ja koulumatkojen suhteen, varmaan yrittäjänkin elämä, että yhyy sentäs vai kaihollako haluat ajalle kuokka ja kirves?..

Kyllä Toinen yrittäjä elää ihan tätä päivää.
        Ajankuvaan kuuluu että yhä useampi vähät välittää kanssaihmisistään. Itsekäs käytös ja pahan olon purkaminen mm. nettipalstoilla kuuluu myös asiaan.

• Kiehuuu3

Ärsyttääkö yrittäjää jos hänen palkollisillaan on varaa ostaa auto? Pitäisikö palkkoja leikata että pysyisivät mokomat duunarit ruodussa, hiihtäen töihin kaikki palkansaajat ja johtajalle auto kuljettajan kera onhan HÄNELLÄ kiire !!

• toinen yrittäjä

Niin.Olen ollut 20v. duunari ennen yrittäjäksi lähtemistä eli mielestäni kuitenkin tiedän mistä puhun?! Ja edelleen mielelläni kävelen(menisin hiihtäenkin mutta hiukan liiaksi hiekotetut väylät) töihin(n.3km)aamuisin. Ja jos mene autolla(huom.ei paikkaa itsellänikään)lähden se nverran AJOISSA että kerkeän helposti töihin. Minä en voi myöhästyä! Eli kyllä se on ihan ihmisten asenteista kiinni. Henkilökohtaisesti minulle on ihan sama millä kukakin kulkee mutta alaisissanikin on tupria(20v.)ihmisiä joiden TODELLAKIN kannattaisi hiukan välillä kävelläkkin kun se autolta töihinkin laittaa jo puuskuttamaan!

• P-paikka 60 e/kk?

Turhaa työssäkäynnin hankaloittamista tämä tekemällä tehty pula työntekijöiden pysäköintipaikoista Willassa ja muuallakin keskustassa. Pysäköintiongelma aiheuttaa unettomia öitä niille, jotka tulevat kauempaa eivätkä pysty hyödyntämään julkista liikennettä.
      Niille, jotka ajattelevat työmatka-ajon ympäristökuormitusta, sanoisin, että se on "hyttysen pissi" siihen nähden mitä esim. Willaan autoilla tulevat asiakkaat aiheuttavat.
      Jossain oli juttua Hyvinkään ilmanlaadusta, ja näytti huonontuneen Willan myötä.
      Kukahan onneton kuvitteli, että kauppakeskus keskustassa vähentää yksityisautoilua?

• Rauhallisuutta tähän

Kiitos maltillisesta ja realistisesta kommentista tähän ylikiehuvaan ketjuun.

• Asustelija___

Parkkipaikkoja muutama mm. Suokadun varressa. Kävelymatka Villaan 400-500m, muissakin lähialueiden tienvarsilla voi pysäköidä ilman aikarajoitusta. Ajelkaa hiemna ympäristön sivuteillä.

• Aura-auton kuski

Mutta älkää tukkiko lähialueiden pikkukatuja.Niiden asukkaille pitää jättää tilaa liikkua.Syyttömiä ne tähän möhlintään ovat.

• Willan työntekijä

Willassa aina alusta asti työskennelleenä voin kertoa että ei voisi paljoa vähempää kiinnostaa kauppakeskuksen painostus henkilökunnan pysäköintikiellosta...itse olen nyt 2 vuotta pysäköinyt parkkihalliin siitä kertaakaan huomautusta tai sakkoa saamatta....miksi pysäköisin muualle? Tilaa isossa hallissa on ja kauppakeskus nariseekin lähinnä siitä, että asiakkaat eivät saa autojaan parhaille paikoille ja joutuvat kävelemään ehkä 100 metriä enemmän, NO MITÄ SITTEN!! Itse en ole työsopimukseeni allekirjoittanut kohtaa jossa en saisi pysäköidä Willan parkkihalliin ja aion sinne jatkossakin pysäköidä autoni! Luuletteko oikeesti että Willan johdon uhoilusta huolimatta heillä on resursseja selvittää henkilökunnan ajoneuvojen menemisiä...no ette tietenkään!!

• Kysyn vain !

Kieltääkö ne vieläkin henkilöstön autojen pysäköinnin melkein tyhjään halliin? Muualla vain kampanjapäivinä tälläinen kielto annetaan kerran vuodessa.Komentaako Willassa joku Putin vai miksi siellä on huono ilmapiiri?

• Tytt ö

Prismassa henkilökunnalla ainakin oli aikanaan pysäköinti luvat erikseen. En tiedä miten nykyään on mutta minulta se ei ainakaan olisi pois jos willan muutkin henkilökuntalaiset sen saisivat. Onhan se pienissä liikkeissä hieman hankalaa jos on vain kaksi myyjää ja toisen pitää 3 h välein käydä siirtämässä autoaan ja siihen vielä kahvi tauot ja ruokatunnit päälle, ei kai siinä työn teostakaan mitään tule kun pitää koko ajan ravata jossain. Ja ruuhka aikana asiakaspalvelu tökkii kun vain yksi myyjä paikalla. Tämä on vain yksinäkökulma asiaan, ei tämän kommentin takia tarvitse sitten alkaa hermostumaan suotta ;)

• Ei voi olla totta !

Olet täysin oikeassa.Ei ole nykyaikaa että joutuu käyttämään työaikaa auton ja parkkikiekon siirtelyyn kun samaan aikaan tyhjään halliin mahtuisi autoja kummasti.Kuka menneisyyden haamu sen pysäköintikiellon on antanu?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2314
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1559
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1372
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1310
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      268
      1293
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe