Lahdenväylälle maalattiin kesällä paksu sulkuviiva kohtaan missä Porvoonväylän ja pohjoisesta tulevat lahdenväyläläiset kohtaavat. siinä juuri ennen kehä I liittymää.
Tarkoitus ilmeisesti oli sujuvoittaa liikennettä,mutta nyt Lahdenväylä ruuhkaantuu heti Jakomäen kohdalla joka aamu.
Syynä ovat kehätielle menevät autoilijat jotka ajavat lahdenväylän vasenta kaistaa aivan kehän liittymään ja sitten alkavat jarruttelemaan ja siirtymään ensin keski- ja sitten oikealle kaistalle päästäkseen kehälle.
Oikeita JARRUMIEHIÄ eli itsekkäitä apinoita joita kyllä aamuliikenteessä riittää ihan vaivaksi asti
Lahdenväylän ja Porvoonväylän liittymä Helsingin suuntaan
14
279
Vastaukset
- minäminäminä
Sama homma on Porvoonväylällä. Vasenta täysillä ja kymmenen metriä ennen kaistan loppua survotaan oikealle ja sehän taas heijastuu Jakomäen toiselle puolelle.
minäminäminäminäminä- autoilija3
Tämä sulkuviiva on kyllä tarpeettoman pitkä.
- Ohi haluava
Niinpä, sulkuviiva vain meni väärään paikkaan. Olisi kuulunut vasemman ja keskikaistan väliin puolikilometriä ennen risteysaluetta, olisi eden yksi kaista joka vetää. Hauska ilmiö on myös vasenta kaistaa ajavat, ihan sama mitä nopeutta meinaa-ajaa, vasemalle pitää päätä heti vaikka kaikki kaistat pysäyttämällä, vaikka yhtään vasemalle erkanevaa ramppia ei koko tiellä ole.
- nhtrjetyjmnyj
Totta!
Vasemman ja keskikaistan väliin voisi laittaa kilometrinpituisen aidan, joka jatkuisi koko liittymän ohitse.
Myös kunnon opasteet Jakomäen kohdalle
- ei tajua
Minä taas ihmettelen kyseisessä kohdassa Lahdenväylältä (ihan siltä oikeanpuolimmaiselta kaistalta) kehälle yrittäessäni ja vilkku oikeaoppisesti päällä kun takaviistosta Porvoonväylältä kiihdytetään ohitseni Helsingin suuntaan. En puhu nyt mistään tilan antamattomuudesta vaan siitä että Porvoonväylältä tulija on ilmeisesti äkännyt hyvän kohdan mihin liittyä, ja se sijaitsee edessäni. Hieman vaikea liittyä sinne kehälle menevälle kaistalle kun yhtäkkiä painetaan tuntuvasti kaasua ja painellaan oikealta takaa ohi oikealle vilkuttavan auton...? Olisi ehkä hieman sujuvampaa etsiä se oma paikka kehätielle menevältä kaistalta heti kuin mahdollista niinkuin ennenkin, eikä odotella sitä sulkuviivan loppumista.
- Sä olet ihan .....
Et vaan tajua että siinä on nykyään 300 metriä pitkä sulkuviiva, elä yllytä laittomuuteen.
- ei tajua
Sä olet ihan ..... kirjoitti:
Et vaan tajua että siinä on nykyään 300 metriä pitkä sulkuviiva, elä yllytä laittomuuteen.
Minäkö se nyt sitten juuri en sitä asiaa tajua kun kiltisti köröttelen jonossa sinne sulkuviivan loppuun ja annan omalta osaltani Porvoonväylältä tulijoille ylipäänsä mahdollisuuden kyseisenkaltaiseen vauhtihurjasteluun omaani paljon tyhjemmällä kaistalla. No näinhän se on nähtävä joo, hyvä kun kerroit.
- Anonyymi
Itse tulen porvoosta, ja kyllä liikenne tökkii enemmän porvoon väylällä ennen Lahdenväylän liittymistä. Kun tänäänkin jonotettiin yhtymäkohtaan, kiireisimmät kuskit ajoivat päättyvää kaistaa kovaa tahtia, niitä oli tänään vain 107 kpl. Siinä suurin syy miksi Porvoonväylän ei vedä itse liittymään. Pitäisi varmaan sallia vasen päättyvä kaista vain linja-autoille ja taxeille. Kamera kuvaamaan kaistaa ja kilauttamaan rikesakko.
- Anonyymi
Ei siinä tarvitsisi kuin jokaisen pitää auton menevä väli edessä olevaan, niin olisi pelivaraa tulla lahden tieltä.
Sellainen "vetoketju-periaate".
Olisi samalla hyvin tilaa katsoa sopiva paikka liittyä myös lahdentielle.
Vähän 06 jälkeen tie toimiikin, kun toimistoväki ei ole vielä nysväämässä.
Seuraava ongelma edessö onkin kehä 1:lle liittyjät.
Voisi ihan hyvin ajaa tasaisesti ja liittyä kehälle, mutta kun pitää jarrutella ja puurouttaa liikenne.
Tasaista nopeutta vaan, että moottoriitieliittymät ei töki ja hyvillä väleillä, että on tilaa.
Kenenkään ei tarvitsisi jarrutella, eikä varsinkaan liikenteen pysähdellä. Jos sitä vasenta kaistaa käytettäisiin oikeaoppisesti enemmän, ei siitä pääsis sen kovempaa tahtia ajamaan kuin oikeanpuoleistakaan kaistaa. Oikealla nysväävät ovat itse syyllisiä tuohon tilanteeseen.
Molemmat kaistat täyteen ja yhdistyminen vetoketjulla vasemman kaistan päättyessä.- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Jos sitä vasenta kaistaa käytettäisiin oikeaoppisesti enemmän, ei siitä pääsis sen kovempaa tahtia ajamaan kuin oikeanpuoleistakaan kaistaa. Oikealla nysväävät ovat itse syyllisiä tuohon tilanteeseen.
Molemmat kaistat täyteen ja yhdistyminen vetoketjulla vasemman kaistan päättyessä.Itse ajan usein vasenta kaistaa sen loppuun asti. Ja usein on takapuskurissa kiinni joku rattiraivoamassa, koska en aja ylinopeutta.
- Anonyymi
Useimmilla ei ole kykyä hahmottaa sitä, miten oma tekeminen vaikuttaa muihin ja koko liikenteen sujuvuuteen.
- Anonyymi
Meillä on vielä sen verran vähän autoliikennettä, että on mahdollista olla itsekäs. Isossa maailmassa pääkaupungin sisääntuloteillä on 10 kaistaa, joista osa vaihtaa suuntaa ruuhkan mukaan. Kaikki avoinna olevat kaistat ajetaan loppuun asti ja sen jälkeen ujuttaudutaan vetoketjuperiaatteella jäljellä oleville kaistoille. Kaikki saavat tasapuolisesti tilaa, mutta myös odotusaika sinne ensimmäisiin liikennevaloihin jakautuu aika tasan.
Onhan se tietysti ymmärrettävää, että pitää päästä mahdollisimman nopeasti odottamaan niiden liikennevalojen vaihtumista. Rinnakkain on mukavampi kuluttaa aikaa kuin peräkkäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on vielä sen verran vähän autoliikennettä, että on mahdollista olla itsekäs. Isossa maailmassa pääkaupungin sisääntuloteillä on 10 kaistaa, joista osa vaihtaa suuntaa ruuhkan mukaan. Kaikki avoinna olevat kaistat ajetaan loppuun asti ja sen jälkeen ujuttaudutaan vetoketjuperiaatteella jäljellä oleville kaistoille. Kaikki saavat tasapuolisesti tilaa, mutta myös odotusaika sinne ensimmäisiin liikennevaloihin jakautuu aika tasan.
Onhan se tietysti ymmärrettävää, että pitää päästä mahdollisimman nopeasti odottamaan niiden liikennevalojen vaihtumista. Rinnakkain on mukavampi kuluttaa aikaa kuin peräkkäin.Itsekkyys liikenteessä on asennevammaista, vaikka tilanteessa olisi vain kaksi ajoneuvoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397790Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde391989Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5929Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812