kuinka alkuun?

Tavis

Olen yrittänyt opiskella kehonrakennuksen aloitusta muutamilla kirjasilla, ja olisin nyt pikkuhiljaa valmis aloittamaan treenauksen. Kuitenkaan mikään kirja ei voi tietää paremmin treenimetodeista, kuin itse treenaajat.

Miten pääsisi parhaiten alkuun, ja mitkä liikkeet ovat välttämättömiä?

Onko syömiseen jotakin yksinkertaista sääntöä?(esim: syö paljon kotiruokaa tj?) Miten pitäisi syödä ja kuinka paljon? Määrää voisi mitata vaikkapa lämpimien aterioiden määrällä päivässä.

Milloin kannattaa treenata?

Kiitoksia vastauksista

5

447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vahvin

Itse opiskelin aikoinaan 3 vuotta kehonrakennusta ja se olisi sinunkin hyvä tietää taviksena, että ei tarvi treenata muuta kuin penkkiä ja hauista. Usein näkee salilla jotain mukamas isoja kavereita, jotka veivaa kaikenlaisia ihme liikkeitä, kuten, kyykkyä ja prässiä, maastavetoja ym. ym. mutta täysin oppineena voin todeta että penkki ja hauis-treenit riittää. Ihan turha jotain jalkoja treenata, ne on kuitenkin pöydän alla piilossa, ei niitä ketään nää.

Syömisestä sen verran että sellainen on hyvä laskentakaava kuin omapaino kerrottuna sadalla, esim. 100kg*100=10000 ja toi saatu tulos on päivittäinen kalori määrä mikä tulisi saada jotta kasvaisi ja kehittyisi optimaalisesti. Kaikki isot bodarit syövät pohjattomasti ja itsekin syön n.15 lämmintä ateriaa päivässä. Lisäksi ruokajuomana menee yleensä litra hyvälaatuista ruokaöljyä, josta saa välttämättömät rasvahapot ym. lisäksi se voitelee luita ja niveliä tehokkaasti.

Treenata kannattaa ehdottomasti klo. 17, koska silloin on ihmisen kasvuhormoni tuotanto kaikkein korkeimmillaan ja testosteronia erittyy myös eniten. Tästä asiasta on tehty paljon plasebo/kaksois-sokko tutkimuksia, mm. dachaun juutalaisella yliopistolla (1942-1945), aiheesta löytyy lisää tietoa, kirjastoista ja internetistä.

• He He

hauska.

• Minä

Ihan noin muuten vaan sanon, että jos yläruumis on arnoldin ja jalat on mikkihíiren, niin siinä ei paljoa nauramatta voi olla. Kamalan näköstä!

Treenatkaa niitä jalkojannekin!

• Salittaja

Monissa punttisalioppaissa on aloitteleville treenaajille erillinen ohjelma, jossa useimmista liikkeistä on helpotetut versiot. Jokainen liike kannattaa opetella tekemään joten kuten tyhjällä tangolla tai harjanvarrella. Treenaamista alottaessa lihakset kyllä saa järkyttävän kipeiksi pienemmilläkin painoilla. Tärkeintä on oppia tekemään liikkeet turvallisesti ja puhtaasti. Lihaskoordinaation ja verisuoniston kehittyminen on tärkeitä asioista, ennenkuin itse lihasta ruvetaan treenaamaan tosissaan. Monissa aloittelijoiden oppaissa opastetaan aluksi treenaamaan pääliikkeitä tukevia lihaksia. Esim pääliikkeiden maastanoston, kyykyn, rinnallevedon, penkkipunnerruksen, pystysoudun jne... sijasta tehdään käsipainoilla totuttautumispainoilla vastaavia liikkeitä.

Maksullisilla saleilla saa yleensä oppaan ilmaiseksi opettamaan alkuun. Menee yllättävän kauan, että löytää oman tasonsa eri liikkeistä. Eli osaa laittaa sopivan määrän rautaa tankoon. Jos olet joskus treenannut jotain lajia, saattaa esim jalat olla suhteessa vahvemmassa kunnossa kuin selkä ja kädet. Tärkeintä on kuunnella mitä oma kroppa sanoo.

Itse syön yhden lämpöisen ruuan päivässä ja proteiinipitoisen välipalan treenien jälkeen. Tunnin punttitreeni ei kuluta niin hurjasti kaloreita, että ruokailutottumuksia tulisi paljoa muuttaa. Tarkoituksesi ei varmaan ole saada massaa läskistä vaan lihaksista?

• Aki

On tärkeää treeneta kaikkia lihaksia, oma ohjelmani EKA PÄIVÄ RINTA JA OJENTAJAT penkki,ristiveto,pull-over,ojentajat taljalla HAUIS hauiskääntö seisten VATSA laudalla. TOINEN PÄIVÄ SELKÄ JA HARTIAT ylätalja,pystypunnerrus seisten JALAT jalkaprässi,takareisi laite kaikissa liikkeissä käytän sarjaa 3*10 2minuutin palautuksella.Syö kaikkia proteiini ja hiilihydraatti pitoista ruokaa .Proteiinit=lihasten rakennuspaloja Hiilihydraatit=lihasten polttoainetta Siinä vähän saattelua !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

Kenet ja miksi?
      Varkaus
      52
      2330
    2. Mitä teet mies?

Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      874
    3. Arvostele kaivattusi

ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    4. Kuka varasti Sisun rahat

Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      10
      822
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      733
    6. Miten sulla on niin kaunis

Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      731
    7. Ajattelen sinua

vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      630
    8. Miten murun juhannus meni

❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      545
    9. Luulet olevasi pidetty

Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      537
    10. Miksi olet sitten

Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      60
      497
    Aihe