Urpilaisesta päästään eroon

T.A.Vallinen

Eilinen A-Talk ohjelma jossa kolme meppiä ja yksi kansanedustaja keskustelivat aiheesta pitääkö suomalaisten äänestää EU-jäsenyydestä, kiihdytti SD-puolueen jo ennestään alenevaa suosiota.
Susanna Huovinen SD oli täysin aseeton, kun "vastapäätä istuivat" Sampo Terho ja Sari Essayah. Susanna ei saanut edes apuja Sirpa Pietikäiseltä, jolla olivat aika ajoin senat sakaisin. Sirpa tosin yritti paikkailla sekoilujaan viittomakielellä, mutta ei siitäkään mitään tolkkua saanut.
SD-puolueen Susanna Huovista Jutta voi "ihan aluksi haluan kiittää" ....... tai sitten vaihtoehtoisesti oppositiossa seuraavien vaalien jälkeen vähän muistuttaa...

5

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huovinen hukassa

Aivan samaa mieltä. Itse olen harkinnut äänestäväni seuraavaksi demareita, mutta jos puolueen kansanedustaja on noin hukassa kuin Susanna Huovinen, voi asian unohtaa. Hän yritti vähättelevällä naureskelullaan peittää tietämättömyyttään. Huvittavinta oli, että aluksi hän kehui EU:ta siitä, että se parantaa työntekijöiden etuja. Kun sitten hetken päästä kerrottaessa, että EU ajaa eläkeiän nostamista, niin hän sanoi, että Suomen hallitus ei ole tätä ajamassa. Aikas ristiriitaista. Muutenkin koko olemus "muka tietäjänä" ärsytti.

• Hm. Susanna Huovisen kolutus on yhteiskuntatieteiden maisteri, Sari Essayahin koulutus on kauppatieteiden maisteri, Sampo Terho on filosofian maisteri ja Sirpa Pietikäinen on kauppatieteiden maisteri. Kaikki siis ovat korkeasti koulutettuja.

Huovinen on suorittanut tutkintonsa Jyväskylässä, joten olisiko hänellä opettajakoulutus?

Opettajakoulutus ei ehkä ole paras mahdollinen koulutus väittelijäksi ja oman kantansa perustelemiseksi.

Mitähän tuohon voisi sanoa. Itse olisin varmaan sitä mieltä, että kansanäänestystä EU-jäsenyydestä ei tarvita. Luultavaa on myös, että jos sellainen järjestettäisiin kyllä äänet EU-jäsenyyden jatkamisen puolesta voittaisivat. Tämän suuntaisia ovat olleet erilaiset kyselytutkimustenkin tulokset.

Minua kiinnostaisi tietää mitä mieltä Sari Essayah oli?

• J.O.Kutoinen

Ylen katseluaika päättyi viime Lauantaina http://areena.yle.fi/tv/1780987 ja boxin kiintolevyltä poistin ohjelman bittien avaruuteen.

Jatkossa siirrän mielenkiintoisimmat "tikulle" myöhemmin katseltavaksi, kun dementoituneen omaishoitajan oma muistikapasiteetti ei aina ihan kaikkeen riitä.

Sen tulen muistamaan aina, että SDP ei meiltä tule kannatusta saamaan ja pidän osaltani myös huolta siitä, että lähipiirimmekin saa uutta ajateltavaa.

Jotkut ovat jo oivaltaneet, kun itse kullakin on se "oma lehmä ojassa".

• Kusiaisen aivoilla

Ihmettelen tosiaan että voiko filosofiaa opiskella ilman elämää. Maisteriksi, toisten tekstejä myötäillen filosofiaa ja sehän varmasti tekee ihmisestä suuren ajattelijan. Saaks noita titteleitä ostettua rahalla, vau, nyt mä rupesin fanittaa titteleitä, kuinka se kirjanoppineisuus tekekään avoimen mielen uusille ajatuksille vaikka pohja onkin lainattua. Toisten kirjoituksia hokemalla saakin vastuun aina siirettyä kuuntelijalle, se on turvallista, se on valmiiksi painettua ajatusta niin sillon sellaista kansa voi turvallisesti kuunnella. Omien aivojen käyttö, hui, pois se minusta, titteli se tekee siitä kuunneltavan virallisesti. Siis kumarran "mekkaan."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      372
      39509
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      108
      7987
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      5810
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      21
      4308
    5. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      60
      3724
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3417
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      74
      2941
    8. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      26
      2672
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      18
      2361
    10. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2174
    Aihe