Erään uskosta luopuneen kokemus palstasta

Hemppa35

Tulin tälle palstalle noin pari kuukautta sitten ja siitä asti olen seurannut keskusteluja joka päivä. Tuona aikana olen luopunut uskostani. En tietoisesti enkä tahallani vaan niin on vain tapahtunut. Mitä enemmän olen juttujanne lukenut ja yrittänyt sisäistää, sen vähemmän olen halunnut olla uskossa.

Olen saanut nähdä hyvin läheltä sen, kuinka "Jumalan omat" repivät toisiltaan silmät päästä ollakseen oikeassa omassa missiossaan. Se on tuntunut kamalan kurjalta. Jos olette halunneet saada edes jonkun ajattelemaan asioita, siinä olette onnistuneet. Minulta uskoni on viety pois sen tähden, että olen oppinut pikkusieluisuudesta ja ilkeydestä alkeet ja jopa lyhyen oppimäärän täällä, teiltä, lähimmäisiltäni.

Te, jotka olette "helmenkalastajina" täällä, etsimässä uusia sieluja pelastettavienne listalle, muistakaa, että on olemassa myös lista niistä, jotka menettävät uskonsa teidän takianne. En sano tätä pahalla vaan haluan saattaa tämän asian tietoonne. Se julmuus, jolla täällä on kanssaihmisiin suhtauduttu on aivan omaa luokkaansa. Se tekee minut hirmu surulliseksi. Pyydän samalla anteeksi jos olen itse ollut viemässä uskoa joltakulta, se ei ole ollut tarkoitukseni.

Jonkinlaiseen vastuuseen uskon yhä. Toivon, ettei kaltaisiani luopioita tule tämän palstan takia enempää. Mitä nyt sanoisitte ihmiselle, joka on tällaisessa tilanteessai? Usko enemmän? Luota enemmän? Kun ei tiedä enää, keneen. Se Jumala, josta te täällä saarnaatte ei ole rakastava Jumala. :( Ne saarnat, joita pidätte, eivät kerro lähimmäisenrakkaudesta.

Siunausta tahtoisin toivottaa, mutten tiedä enää, kenen. Joten sanon vain, että ehkä tapaamme vielä. Jos, niin iloisemmissa merkeissä, toivon. Jaksamisia arkeen! Älkää olko prkleitä toisillenne. :)

123

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KTS (Ei kirj.)

      Ohan täällä pien mutta äänekäs äksypäiden äärifundamentaalis-konservatiivisten siionistis-militarististen konservatiivis-äärioikeistolaisten tohtorteeläisten lössi mut se just sen takia vinkuu kun ei se enää nykymaailmassa muuhun pysty ja hyvä niin.

    • Uskomaton.

      Onneksi olkoon. Usko on tiedon puutetta.

      • totuus

        eräs jo edesmennyt helluntalainen sanoi että kaikki tieto on syntiä. jos joku hihuli sanoo tietävänsa raamatun sanaa niin tekee syntiä. näin ristiriitaisia ovat helluntailaiset


      • piste riittää tuolal
        totuus kirjoitti:

        eräs jo edesmennyt helluntalainen sanoi että kaikki tieto on syntiä. jos joku hihuli sanoo tietävänsa raamatun sanaa niin tekee syntiä. näin ristiriitaisia ovat helluntailaiset

        älä valehtele siinä kaikki mitä noin hoopoon taruun tarvii sanoa.

        äläkä puhu mitään totuudesta kun et siitä mitään tiedä. piste


      • totuus
        piste riittää tuolal kirjoitti:

        älä valehtele siinä kaikki mitä noin hoopoon taruun tarvii sanoa.

        äläkä puhu mitään totuudesta kun et siitä mitään tiedä. piste

        helluntailaiset naiset sanoo kaikenlaista pahaa ja kiroilee ylähuulilla ja alahuulilla pyytävät anteeksi tarjoamalla persettänsä


      • Ei muuten ole usko ja tietäminen ristiriidassa. Minä itse ojennan uskoni parhaani mukaan sellaisilla tiedoilla, jotka ovat todellista tietoa. Ja ensimmäinen opus, joka meillä on todellista tietoa täynnä on Raamattu; sillä kun ojentaa uskonsa, niin ei koskaan joudu lopullisesti häviöön, ja selviää todennäköisimmin väittelyistä jumalattomien kanssa.

        Raamattu myös kertoo HebrealaIiskirjeessä 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

        Ja oikeaa uskoa tulee olla: Hebr.11:6 mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

        Ja huomautan, että tuon uskon, jolla jumalan tykö pääsee, täytyy olla totuudella
        ojennettua. Jos puupäihin uskoo, niin usko sellaisiin on vain haitaksi; ei pääse
        sellaisella uskolla Jumalan tykö.


      • "hallitus" tulee
        miikanaahum kirjoitti:

        Ei muuten ole usko ja tietäminen ristiriidassa. Minä itse ojennan uskoni parhaani mukaan sellaisilla tiedoilla, jotka ovat todellista tietoa. Ja ensimmäinen opus, joka meillä on todellista tietoa täynnä on Raamattu; sillä kun ojentaa uskonsa, niin ei koskaan joudu lopullisesti häviöön, ja selviää todennäköisimmin väittelyistä jumalattomien kanssa.

        Raamattu myös kertoo HebrealaIiskirjeessä 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

        Ja oikeaa uskoa tulee olla: Hebr.11:6 mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

        Ja huomautan, että tuon uskon, jolla jumalan tykö pääsee, täytyy olla totuudella
        ojennettua. Jos puupäihin uskoo, niin usko sellaisiin on vain haitaksi; ei pääse
        sellaisella uskolla Jumalan tykö.

        Puupää ei kukaan halua olla kuten osuvasti MN toteat, luepa alhaalta ' "hallitus"tulee ' nimisen nimimerkin pitkä teksti, on aivan hyvä kirjoitus nykyisestä lopunajasta, rullaati-rullaati ...

        T. "hallitus" tulee


    • että se on niin

      No sellaisesta uskosta saatkin luopua joka menee seuraamalla näitä tekstejä.

      Usko joka perustuu Kristuksen MINULLE antamaan pelastukseen ei voi muuta kuin vahvistua ja iloita että on vielä ihmisiä jotka tahtovat seisoa totuuden puolesta Apostolien tavoin, joilta meni siinä rytäkässä henki, mutta usko sentään säilyi.

    • SamanKokenutJaNoussu

      Katso tie jonka olet kulkenut, mistä tulit ja missä menit harhaan. Tee itsellesi kivimerkkejä, ja palaja noihin kaupunkeihin. Siihen kaupunkiin jossa oli Jumalan läsnäolo. Sen minkä olet itse kokenut, sen olet kokenut, eikä sitä voi sinulta kukaan riistää. Olkoon tämä sinulle opiksi että Sana on oikeassa kun se käskee välttämään turhia oppiriitoja ja lähtemään Babylonista. Kieltää istumasta kussa pilkkaajat istuvat. Kehoittaa rakastamaan vihamiestä. Tämä kaikki täällä todistaa nuo sanankohdat oikeiksi. Jumala rakastaa sinua, ja vaika et muusta tietäisi, tuo rakkaus riittää kantamaan sinut tämänkin yli.

      Olet ollut taistelukentällä. Tämä täällä ei ole seurakunta, tämä ei ole vahvistumista varten. En tiedä mitä varten tämä on, minusta tämän saisi kuopata ja heittää multaa päälle. En usko että nämä pilkkaajat ja vihollisen asiamiehet ihmisten keskellä avaisivat niin kärkkäästi suutaan, kun mitä täällä kirjoittavat. Tulisivatko he seurakuntaan kertomaan näitä mielipiteitään? Seurakunta on rohkaisua ja yhteisestä uskosta rakentumista varten. Kutsu luoksesi uskovia ystäviä, joiden hedelmä puhuu hyvää. Älkää puhuko mistään oppikysymyksistä, vaan viipykää Herran edessä, siunatkaa toisianne, rakentukaa armolahjojen kautta.
      "Olet nyt seurannut ikäänkuin tähteä, joka ei ollut Betlehemin tähti, ja kulkenut umpihankeen. Mutta Herra sulattaa sinun takaasi lumet, ja voit palata takaisin. Olet pyytänyt erottamisen armolahjaa, ja näin olet sitä oppinut, tunnista mitä olet nähnyt. Sinulle on annettu lempeä ja viisas sydän". Herra sinun kanssasi!

    • heinolassa

      Uskovien keskuudessa on liian paljon epätervettä uskoa, joka tuo ahdistuksen ja syyllisyyden ihmisen sydämeen. Tässä kirjoituksessa käsittelen tätä aihetta muutamasta näkökulmasta käsin ja siitä miten epäterveestä uskosta voi vapautua.

      Linkistä; http://koti.phnet.fi/petripaavola/vapauduepaterveestauskosta.html

      • Vihreämpää

        Ihan hyvä linkki. Vaikuttaa aluksi hieman synkältä, mutta paranee loppua kohti. Asiaa. Etusivulta pääsee näköjään hyviin aiheisiin, joten heippa, lähden sinne tutkimaan:)
        Tsemppiä vaan aloittajalle, kiitos rakentavasta palautteesta!


      • PA.

        kannattaisi lähettää tuo kirjoitus ullavan vanhemmistolle luettavaksi , jospa sitten huomaisivat itsensä


    • ~~tähkäpää~~

      Hemppa35!

      Älä katso ihmisiin, vaan katso Kristukseen, sillä Hän on ainoa tie pelastukseen!

      Otathan huomioon mysökin sen, että täällä ovat jotkut käyneet näitä keskusteluja jo vuosia toistensa kanssa ja he ovat oppineet jollain tavoin tuntemaan toinen toisensa ja tavan, millä kommunikoida keskenään.

      Jostain sivustaseuraajasta saattaa näyttää, että tuo ei ole hyvä tai oikea tapa kommunikoida, mutta se on juuri heille ja heidän välillään se hyvä ja oikea tapa, ymmärtääkseen toinen toistansa.

      Ja on otettava myöskin huomioon, että ei kenestäkään ihmisestä tule enkeliä täällä maan päällä, kun niiksi ei tulla taivaassakaan :) mutta kun on jonkun matkaa kulkenut tätä tietä ja katsoo omaan itseensä ja näkee sen oman vajavaisuutensa ja raadollisuutena, silloin ymmärtää paremmin toistakin vaeltajaa ja vielä suurempana näkee Jumalan ARMOA JA RAKKAUTTA meitä kohtaan ja tajuaa, että ei meistä kukaan, ei kukaan yllä sellaiseen täydellisyyteen ja hyvyyteen, että me niillä rittäisimme Jumalalle, vaan me jokainen tarvitsemme Hänen anteeksiantamustaan ja armoaan pitkin matkaa!

      Sillä tiedäthän, että tämä kaikki Jumalallinen on siksi saviastioissa, ettei kukaan luulisi sen tulevan meistä ihmisistä, eikä kukaan myöskään kykenisi kerskaamaan itsestään ja hyvyydestään.

      Joten voimme jokaisen meidän uskovienkin kohdalla vain todeta toinen toisellemme, että; "Olethan kärsivällinen, sillä Jumalan työ on minussa vielä kesken." :)

      Toivon ja rukoilen, että löydät Jeesuksen Kristuksen vielä omana Herranasi ja voit nähdä ja kokea, miten HYVÄ JA RAKKAUDELLINEN HÄN on!

      Rukoillen siunaan Sinun matkaasi elämässäsi eteenpäin!

      Pidäthän myöskin aina mielessäsi, kenen puoleen kääntyä hädän hetkellä, sillä elämässä saattaa tulla niitäkin tilanteita, että vaikka ympärillä olisi hyviäkin ihmisiä, ihmisen kädet vain eivät aina ole riittävän pitkät ja kantavat ja silloin me voimme turvautua vain Hänen käsiinsä! Jeesus on tuo nimi, mihin turvata!

      Tuohon Jeesus nimeen minäkin olen turvannut, niin hädässäni, huonommuudessani, kuin kaikissa muissakin tilanteissani ja koskaan Hän ei ole jättänyt ja pettänyt!

    • Hemppa35, tervehdys sinulle! Huomasitko ~~tähkäpää~~ nimimerkin kirjoittaneen tämän tärkeän seikan, joka pätee meihin Herran omiin:
      >>Tiedäthän, että tämä kaikki Jumalallinen on siksi saviastioissa, ettei kukaan luulisi sen tulevan meistä ihmisistä, eikä kukaan myöskään kykenisi kerskaamaan itsestään ja hyvyydestään.julmuudesta, jolla täällä on kanssaihmisiin suhtauduttu

      • totuus pysyy

        Olipahan tekopyhä vuodatus nimimerkiltä Semper.Fidelis.

        Semper.Fidelis:

        >>Jaikalin teflonpuhtaus, 'sielu puhdas kuin Jeesuksella' on luonnollisesti markkinamiehen
        petkutus. Se on yritys kupata hyväuskoisilta hölmöiltä suosiota, myöhemmin ehkä rahaa.>Jaikalin iltasadut
        Hellitä nyt jo tältä päivältä, satu-seppona et tee itseäsi uskottavaksi.>Jaikalin pinnallinen ja andymäisen petollinen "synnittömyys"–oppi edustaa tyypillistä
        korvasyyhyjä palvelevaa lume-evankeliumia, jonka perustana ei ole Jumalan sana.>Jaikal osaa Raamattunsa siinä määrin hyvin, että hän pystyy aina arvostelun kohteeksi joutuessaan jotenkuten mukautumaan kuin saippuapala sille opinkulmalle, joka kulloinkin on mielekkäintä sen turvaamiseksi, että hän näyttäisi raamatulliselta opinjakajalta.>Yritä nyt kestää minun kritiikkini, mutta oletko harkinnut pyhimyksen titteliä? :). Tuntuu kaikki menneen niin nappiin, niin nappiin. Ja nythän sinä olet jo läpitte synnitön ns. valmis tapaus, eikö totta? :)).>Eli kaikki pelittää ja workkii oikein hyvin ;) HUUTAVA ÄÄNI.

        Hienoa, ehkäpä ne voimalliset teotkin vielä sieltä irtoaa!

        Rauhallista illan jatkoa sinulle - ihan hiljaa, huutamatta,

        toivoo SF>HUUTAVA on aikamme uskonnollinen 'Batman', kaikilla kyvyillä ja varustuksilla varustettu aikamme super-Goljat. Ihan kenen tahansa ei kannata lähteä moiselle sankarille vastaan panemaan.>Tosiasiassa olet itseäsi petkuttava narri, joka on oppinut fraasikokoelmansa niin hyvin, että asioihin perehtymätön
        saattaa jopa uskoa sinun farisealaiseen ulkokultaisuuteesi.


    • Uusi luomus

      Ei kannata olla kaikilta opetusta ottamassa. Pitää tuntea opettajansa, onko luotettava, minkälaista hedelmää hänen uskonsa aikaansaa. Hedelmistä puu tunnetaan. Ihan suoralta kädeltä täällä voi karsia pois ne, jotka toista herjaavat, väheksyvät tai jotka kiroilevat. Heidän kirjoituksensa kannattaa aina hypätä yli, koska heillä ei ole Kristuksen tuntemusta. Jopa heidän ojentamisensa on turhaa. Myös joka on tuomassa omaa toista oppiaan, on hedelmätön maaperä kiivailulle. Sanotaanhan sanassa, että joka teidän luoksenne tulee tuomaan jotain muuta oppia kuin oppia Kristuksen sovitustyöstä, älkää päästäkö huoneeseenne.
      Yleensäottaen näitä riidankylväjiä tulee sekaan että näyttäisi siltä että uskovat ovat riitaisia. En ole vielä missään seurakunnassa nähnyt riitaa kun kokoonnumme eri kirkkokuntien uskovien kanssa yhteen. Kristuksen tunteminen on Hengen yhteyttä, joka ei kirkkokuntaa kysy. Meidän rukouspiirissä on kaikista paikkakunnan Jeesukseen uskovista seurakunnista ihmisiä, ja joka kerran Kristus ilmestyy meidän keskellämme. Kuinka me sitten voisimme sanoa, että toinen olisi kelvollisempi kuin toinen. armosta me kaikki olemme pelastuneet. Jumala on voimallinen johdattamaan itsekutakin Sanan tuntemisessä. Me vain todistamme toisillemme Kristuksen ihmeellisistä teoista.

      • ei hyvältä näytä

        Tulit sitten tännekin ketjuun riitelemään herjaamaan väheksymään ja arvostelemaan muita. eikö mitään muuta ollut antaa hädässä olevalle ihmiselle?


      • Uusi luomus
        ei hyvältä näytä kirjoitti:

        Tulit sitten tännekin ketjuun riitelemään herjaamaan väheksymään ja arvostelemaan muita. eikö mitään muuta ollut antaa hädässä olevalle ihmiselle?

        Vaan että ei ole mitään syytä sekaantua riitoihin. Armosta me kaikki pelastumme. Jos me keskitymme Kristukseen, jää pois ihmisten arvostelu. Niin voi myös aloituksen tekijä kuin "ei hyvältä näytä" kääntää kasvonsa Kristukseen, pois vajavaisista ihmisistä.


      • Sillä rohkeudella, minkä Jumala on antanut minulle puuttua väärään ja eksyttävään opetukseen, sanon sinulle 'asiastakyse' ystävällisesti:

        Opettaessasi Jumalan Sanan vastaista kasteoppia sekä väärää oppia uudestisyntymisestä ja sitä seuraavasta pyhityksen tiestä sinä juuri olet "riidan" aikaansaajana, sen lähteenä ja alullepanijana.
        Tällä en kuitenkaan tuomitse sinua, kaukana siitä. Haluan vain olla huutavan ääni korvessa - ja vain sen ajan, minkä Jumala tahtoo.

        Paavali käskee Timoteusta: "nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella", 2.Tim.4:2.

        Minun missioni sinun suhteesi on noudattaa Paavalin kehotusta.
        Jumalan sana on sinun tuomitsijasi. Minun vastuullani on vain noudattaa sanaa, ei tuomita. Olet minun lähimmäiseni ja siksi haluan ajatella sinun parastasi. Mitä muuta voisi rakkauden puolesta tehdä?


      • Kiitos100%

        Uusi luomus, kautasi puhuu Jumalan Henki. Kiitos.


      • 100 % TEATTERIA
        Kiitos100% kirjoitti:

        Uusi luomus, kautasi puhuu Jumalan Henki. Kiitos.

        TEATTERIA TEATTERIA TEATTERIA TEATTERIA


      • Ponkaisija

        Tuon minäkin teen. En koskaan lue herjaajien viestejä:), vaan ponkaisen aina niiden yli. Miksi pitäisi pahaa lukea, kun hyvää etsii ja haluaa olla hyvä.


      • vakaana

        Hyvin kirjoitat nimimerkki Uusi luomus. Jos täällä alkaa laskemaan jotakin kaiken maailman haahuilijoiden ja riidankylväjien varaan, menettää kyllä uskonsa.


      • varmaaseon
        100 % TEATTERIA kirjoitti:

        TEATTERIA TEATTERIA TEATTERIA TEATTERIA

        100%:sti aglius.


      • ???
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Sillä rohkeudella, minkä Jumala on antanut minulle puuttua väärään ja eksyttävään opetukseen, sanon sinulle 'asiastakyse' ystävällisesti:

        Opettaessasi Jumalan Sanan vastaista kasteoppia sekä väärää oppia uudestisyntymisestä ja sitä seuraavasta pyhityksen tiestä sinä juuri olet "riidan" aikaansaajana, sen lähteenä ja alullepanijana.
        Tällä en kuitenkaan tuomitse sinua, kaukana siitä. Haluan vain olla huutavan ääni korvessa - ja vain sen ajan, minkä Jumala tahtoo.

        Paavali käskee Timoteusta: "nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella", 2.Tim.4:2.

        Minun missioni sinun suhteesi on noudattaa Paavalin kehotusta.
        Jumalan sana on sinun tuomitsijasi. Minun vastuullani on vain noudattaa sanaa, ei tuomita. Olet minun lähimmäiseni ja siksi haluan ajatella sinun parastasi. Mitä muuta voisi rakkauden puolesta tehdä?

        Kenelle se Semper.äffä puhelee? Onko se ny menny lopullisesti sekaisin?


      • ei aglius
        varmaaseon kirjoitti:

        100%:sti aglius.

        hahhhhhaaaahaaahhhaaahhhh ei ollut aglius


      • Rakkaus rakentaa
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Sillä rohkeudella, minkä Jumala on antanut minulle puuttua väärään ja eksyttävään opetukseen, sanon sinulle 'asiastakyse' ystävällisesti:

        Opettaessasi Jumalan Sanan vastaista kasteoppia sekä väärää oppia uudestisyntymisestä ja sitä seuraavasta pyhityksen tiestä sinä juuri olet "riidan" aikaansaajana, sen lähteenä ja alullepanijana.
        Tällä en kuitenkaan tuomitse sinua, kaukana siitä. Haluan vain olla huutavan ääni korvessa - ja vain sen ajan, minkä Jumala tahtoo.

        Paavali käskee Timoteusta: "nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella", 2.Tim.4:2.

        Minun missioni sinun suhteesi on noudattaa Paavalin kehotusta.
        Jumalan sana on sinun tuomitsijasi. Minun vastuullani on vain noudattaa sanaa, ei tuomita. Olet minun lähimmäiseni ja siksi haluan ajatella sinun parastasi. Mitä muuta voisi rakkauden puolesta tehdä?

        Kiitos Semper jälleen. Omasta puolestani voin sanoa aloitukseen sen, että minua tämä " sotatila" mitä ns. uskovat käyvät täällä(ateistejakin on ) vahvistaa vain Jumalan omaa sanaa "toinen otetaan, toinen jätetään". En katsele ikinä Jumalaa ihmisen läpi, vaan Jeesuksen sovitustyön kautta. Ainut toivo, ainut pelastus. Jeesuksen käsky meille on ; Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.


    • aina samaa

      Niinpä niin, sama kaiku on asiastakyseen tarinoissa aina pohjalla.

      • en usko lähdettä

        Onko asiastakyse aloitteen kirjoittaja? Eipä taida olla. En ainakaan usko.


      • näin se kulkee
        en usko lähdettä kirjoitti:

        Onko asiastakyse aloitteen kirjoittaja? Eipä taida olla. En ainakaan usko.

        Ei ole, niin kuin aloittaja sanoo. Tässäkin ketjussa näkyy vaan Semperin vainoharhaisuus. Luulee omia ajatuksiaan hengen vaikutukseksi ja jutustelee sen pohjalta ihan omiaan.


    • Hemppa35

      Kiitos monista hyvistä vastauksista!

      Kuka on "asiastakyse", meni ohi minulta, mitä hän kirjoitti. Aloituksen kirjoitin minä, ei kukaan muu.

      ~~tähkäpää~~, kiitos lämpimästä vastauksestasi! Kristukseen tässä on yritettykin katsoa. Olen ollut ikäni uskossa, tullut uskoon 8-vuotiaana "ihan kunnolla" ja saanut henkikasteenkin, sitä kun varmasti joku miettii. En siis kaipaa sitä korttia, että en olisi koskaan uskossa ollutkaan. Kristus on viisas, suurista suurin opettaja. Minun on kuitenkin hyvin vaikea ymmärtää sitä, kuka Hänen uhrautumistaan vaati. Jumala? Miksi? Kenelle Hän on vastuussa?

      Semper Fidelis, kiitos kun annoit aikaasi ja kirjoitit vastauksen! Olen iloinen, ettet tunne vihaa.

      Ilmeisesti meni poistoon tämän "asiastakyse"-nimimerkin kirjoitus. Haluaisiko joku referoida, mistä minua on syytetty tai kritisoitu? Muuten jään tyystin pimentoon tässä asiassa enkä halua sitä.

      • nimmarit vaihtelee

        asiastakyse käyttää sinun ketjussasi nimimerkkiä uusi luomus


      • jaikal.se

        >>>Kristus on viisas, suurista suurin opettaja. Minun on kuitenkin hyvin vaikea ymmärtää sitä, kuka Hänen uhrautumistaan vaati. Jumala? Miksi? Kenelle Hän on vastuussa?


      • Vastaus olisi tärkeä
        jaikal.se kirjoitti:

        >>>Kristus on viisas, suurista suurin opettaja. Minun on kuitenkin hyvin vaikea ymmärtää sitä, kuka Hänen uhrautumistaan vaati. Jumala? Miksi? Kenelle Hän on vastuussa?

        Kirjoititko jaikal tässä ketjussa uusi luomus nimimerkillä? Kiitos jos vastaat REHELLISESTI. Jumala vaattii rehellisyyttä salatuimpaan saakka.


      • jaikal.se
        Vastaus olisi tärkeä kirjoitti:

        Kirjoititko jaikal tässä ketjussa uusi luomus nimimerkillä? Kiitos jos vastaat REHELLISESTI. Jumala vaattii rehellisyyttä salatuimpaan saakka.

        Rehellinen kysymys vaatii rehellisen ja suoran vastauksen.
        Rehellinen totuuden mukainen vastaus kysymykseesi on : "EN KIRJOITTANUT!

        Mutta sääntöjen mukaan palstalla saa kirjoittaa myös muilla nimimerkeillä.
        Ja mikäli oikein tiedän, siitä ei tarvitse kertoa eikä tunnustaa jos kirjoittaa toisella nimimerkillä. Siitä ei tarvitse vastata kenellekään. Silloin sitä ei pitäisi myöskään kysellä kirjoittajilta kuka on kirjoittanut. Antakaamme toisille vapaus kirjoittaa millä nimimerkillä itsekukin tahtoo.


      • Kiitos vastauksesta
        jaikal.se kirjoitti:

        Rehellinen kysymys vaatii rehellisen ja suoran vastauksen.
        Rehellinen totuuden mukainen vastaus kysymykseesi on : "EN KIRJOITTANUT!

        Mutta sääntöjen mukaan palstalla saa kirjoittaa myös muilla nimimerkeillä.
        Ja mikäli oikein tiedän, siitä ei tarvitse kertoa eikä tunnustaa jos kirjoittaa toisella nimimerkillä. Siitä ei tarvitse vastata kenellekään. Silloin sitä ei pitäisi myöskään kysellä kirjoittajilta kuka on kirjoittanut. Antakaamme toisille vapaus kirjoittaa millä nimimerkillä itsekukin tahtoo.

        Nuo tuo kysely tehdään vain sen takia, koska täällä on näkijöitä, jotka kertovat jonkun nimimerkin kirjottavan toisella nimimerkillä. Alkavat sillä perusteella kirjoittaa mitä valheita paha ajatuksiin tuo. Olen samaa mieltä. Täällä saa kirjoittaa ilman nimimerkkiä. Tuo uusi luomus kirjoittaa oikeaa ja hyvää asiaa. Oli kuka olikin.


      • Hemppa35: >>Minun on kuitenkin hyvin vaikea ymmärtää sitä, kuka Hänen uhrautumistaan vaati. Jumala? Miksi? Kenelle Hän on vastuussa?


      • jaikal.se
        Kiitos vastauksesta kirjoitti:

        Nuo tuo kysely tehdään vain sen takia, koska täällä on näkijöitä, jotka kertovat jonkun nimimerkin kirjottavan toisella nimimerkillä. Alkavat sillä perusteella kirjoittaa mitä valheita paha ajatuksiin tuo. Olen samaa mieltä. Täällä saa kirjoittaa ilman nimimerkkiä. Tuo uusi luomus kirjoittaa oikeaa ja hyvää asiaa. Oli kuka olikin.

        Nämä mainitsemasi näkijät ovat sokeita.
        He eivät näe oikein. Monta viestiä on tuomittu
        minun kirjoittamaksi joita en ole kirjoittanut.
        En ole dementoinut väitteitä. Se on se aivan
        sama mitä ihmiset "näkevät".


      • Usko vs uskikset

        Tuo "kuka Hänen uhrautumistaan vaati?" on mielenkiintoinen kysymys. Minä vertaisin sitä tähän: Kuka vaatii sinua tuntemaan tunteita? Ei kai kukaan? Sinä vain olet sellainen.

        Samoin Jeesus: hän on rakastava Jumala, joten hänen luonteensa ei sallinut muuta mahdollisuutta kuin sen, että Hänen oli uhrauduttava ihmiskunnan edestä.


      • jaikal.se
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Hemppa35: >>Minun on kuitenkin hyvin vaikea ymmärtää sitä, kuka Hänen uhrautumistaan vaati. Jumala? Miksi? Kenelle Hän on vastuussa?

        >>>Jaikal kirjoittaa oikeaa evankeliumia, mutta yhden hän unohtaa tai jättää tahallaan sanomatta: on pyrittävä kaikin voimin pyhitykseen, sillä ilman pyhitystä EI KUKAAN ole näkevä Herraa. Heb.12:14.


    • ~~tähkäpää~~

      Ymmärsin Hemppa35 kyllä, että olet ollut uskossa.

      Kristukseen katsomisella tarkoitin sitä, ettet antaisi ihmisten tekemisten heikentää ja valaa Sinuun epäuskoa tai viedä uskoasi.

      Usein huomaan itsessänikin, että jos kääntyy katsomaan ihmisten tekemisiä ja käytöstä, havahtuu siihen pohdintaan, että miten tuokin...ja on uskovainen.....

      Mutta sitten kun katsoo itseensä ja oman puseronsa alle, joutuukin toteamaan, että miten minäkin....ja olen uskovainen..... :)

      Kuten eräs kirjailija / runoilija kirjoittaa:

      "Kirkon ovea lähestyy epäsiisti...
      pitkätukkainen narkomaani..

      Minä tönäisen puolisoani ja lausun julki
      ensimmäisen mieleeni juolahtaneen kysymyksen;

      "Mitä tuo täällä tekee?"

      Muuta en sitten ehdikkään
      kun joku jo hymyilee
      ojentaa tatuoidulle kädelle omansa,
      toivottaa tervetulleeksi,
      taputtaa toisella kädellä olkaa.....

      Sen nähtyäni mietin:
      "Mitä minä täällä teen?"

      Kirjoittanut: Päivi Rinne / kirjassa Rakastit vaikenemalla

      >>>>
      Minun on kuitenkin hyvin vaikea ymmärtää sitä, kuka Hänen uhrautumistaan vaati. Jumala? Miksi? Kenelle Hän on vastuussa?

    • Uusi luomus

      Nimimerkillä Uusi luomus kirjoitan minä jolla ei ole rekisteröityä omaa nimimerkkiä, vaan kirjoitan aina eri nimimerkillä. En tiedä onko se hyvä vai huono. Olen vain huomannut että jos nimi tulee kovin tutuksi, ei enää lueta asiaa jota kirjoittaa, vaan regoidaan mielikuvaan jonka on nimimerkistä muodostanut. Omalla kohdallani haluan, että keskustelussa aiheena on asia, ei henkilö. En ole siis kukaan ylläehdotetuista.

      • Nimimerkistä kyse

        Täällä ei enää ole edes mahdollista kirjoittaa nimimerkillä. Uskovaiset on jo laitettu niin ahtaalle, että pelkkä nimimerkki saa vihaa ja valheita sellaisella vauhdilla esiin, että Jumalan lapset alkavat yksi toisensa jälkeen kirjoittaa ilman nimimerkkiä.


      • totuus pysyy
        Nimimerkistä kyse kirjoitti:

        Täällä ei enää ole edes mahdollista kirjoittaa nimimerkillä. Uskovaiset on jo laitettu niin ahtaalle, että pelkkä nimimerkki saa vihaa ja valheita sellaisella vauhdilla esiin, että Jumalan lapset alkavat yksi toisensa jälkeen kirjoittaa ilman nimimerkkiä.

        Tuo on totta.

        Pahin vainooja ja repijä on muuten tässäkin ketjussa tekopyhiä kirjoittava Semper.Fidelis.


      • Nimimerkistä kyse kirjoitti:

        Täällä ei enää ole edes mahdollista kirjoittaa nimimerkillä. Uskovaiset on jo laitettu niin ahtaalle, että pelkkä nimimerkki saa vihaa ja valheita sellaisella vauhdilla esiin, että Jumalan lapset alkavat yksi toisensa jälkeen kirjoittaa ilman nimimerkkiä.

        Ystävä hyvä, nyt sinä teet kovin hätäisiä johtopäätöksiä.

        Eikö nimenomaan olisi rehellisempää ja uskottavampaa käyttää omaa nimimerkkiä? Vielä reilumpaa olisi rekisteröidä nimimerkkinsä.

        Viha ja valhe on taustalla paljon herkemmin niillä, jotka piiloutuvat milloin minkäkin nimimerkin taakse. Minä vastaan kaikesta, minkä olen kirjoittanut, vaikka hyvin tiedän olevani vajavainen ihminen.

        Yllä kirjoitin 1.2.2013 10:54 viestin sillä arviolla, että "Uusi luomus" nimimerkin takana olisi vaihtuvanikkinen 'asiastakyse'. Kyseinen henkilö itse sanoo kirjoittavansa vaihtelevasti eri nimimerkeillä.

        Olen pahoillani, jos erehdyin pitämään AK:ta uutena luomuksena.
        Kaikki, mitä kirjoitetaan, on koeteltava Jumalan sanalla. Ihmisinä olemme vähäisiä saviastioita kuten tässä ketjussa jo on todettu.


      • totuus pysyy kirjoitti:

        Tuo on totta.

        Pahin vainooja ja repijä on muuten tässäkin ketjussa tekopyhiä kirjoittava Semper.Fidelis.

        Sinun 'totuutesi' ei pysy, koska se on valheen isän totuutta.

        Lähde seuraamaan Jeesusta. Hän on tie ja totuus ja elämä.


      • Älä höpise
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Ystävä hyvä, nyt sinä teet kovin hätäisiä johtopäätöksiä.

        Eikö nimenomaan olisi rehellisempää ja uskottavampaa käyttää omaa nimimerkkiä? Vielä reilumpaa olisi rekisteröidä nimimerkkinsä.

        Viha ja valhe on taustalla paljon herkemmin niillä, jotka piiloutuvat milloin minkäkin nimimerkin taakse. Minä vastaan kaikesta, minkä olen kirjoittanut, vaikka hyvin tiedän olevani vajavainen ihminen.

        Yllä kirjoitin 1.2.2013 10:54 viestin sillä arviolla, että "Uusi luomus" nimimerkin takana olisi vaihtuvanikkinen 'asiastakyse'. Kyseinen henkilö itse sanoo kirjoittavansa vaihtelevasti eri nimimerkeillä.

        Olen pahoillani, jos erehdyin pitämään AK:ta uutena luomuksena.
        Kaikki, mitä kirjoitetaan, on koeteltava Jumalan sanalla. Ihmisinä olemme vähäisiä saviastioita kuten tässä ketjussa jo on todettu.

        " Minä vastaan kaikesta, minkä olen kirjoittanut, vaikka hyvin tiedän olevani vajavainen ihminen".
        Miten vastaat, ethän kirjoita oikealla nimelläsi niinkuin eräät rehelliset ja selkäsuoraiset joilla ei ole luurankoja kaapissa eikä mitään salattavaa.
        Montako tällaista kirjoittajaa tällä foorumilla on?
        Vaki nimimerkillä kirjoittaja ei ole yhtään mitään. Sillä ei kannata retostella.


      • huomioita kiinnitett
        totuus pysyy kirjoitti:

        Tuo on totta.

        Pahin vainooja ja repijä on muuten tässäkin ketjussa tekopyhiä kirjoittava Semper.Fidelis.

        Totuus pysyy, taidatpa olla oikeassa
        Huomasin hänen tuolla ylempänä väittävän taasen kerran toista ihmistä toiseksi. Sitä on tapahtunut usein. Miten kauan tuo ihminen jaksaa tehdä pahuutta. Ei taida enää löytyä rajoja, eikä pelatusta.


      • ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
        Älä höpise kirjoitti:

        " Minä vastaan kaikesta, minkä olen kirjoittanut, vaikka hyvin tiedän olevani vajavainen ihminen".
        Miten vastaat, ethän kirjoita oikealla nimelläsi niinkuin eräät rehelliset ja selkäsuoraiset joilla ei ole luurankoja kaapissa eikä mitään salattavaa.
        Montako tällaista kirjoittajaa tällä foorumilla on?
        Vaki nimimerkillä kirjoittaja ei ole yhtään mitään. Sillä ei kannata retostella.

        Onko Green palannut?


      • huomioita kiinnitett kirjoitti:

        Totuus pysyy, taidatpa olla oikeassa
        Huomasin hänen tuolla ylempänä väittävän taasen kerran toista ihmistä toiseksi. Sitä on tapahtunut usein. Miten kauan tuo ihminen jaksaa tehdä pahuutta. Ei taida enää löytyä rajoja, eikä pelatusta.

        Älähän nyt viitsi sen "totuutesi" kanssa enempää tehdä itseäsi naurettavaksi. En kohta enää pysty naurultani sinua puolustaa.

        Niin, vakavasti puhuen, yrittäisitkö nyt sinäkin olla aloittajaa kohtaan korrekti ja lopettaa tuo jonninjoutava vihanpito. Mitä sinä voitat sillä?

        Paavali vastaa sinun puolestasi:

        "Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte?
        Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema."
        Room.6:20-21.


      • ei tekemisissä
        totuus pysyy kirjoitti:

        Tuo on totta.

        Pahin vainooja ja repijä on muuten tässäkin ketjussa tekopyhiä kirjoittava Semper.Fidelis.

        Miksi tuon nimimerkin s.f annetaan riehua milloin milläkin palstalla? Hän on täynnä pahuutta ja katkeruuden myrkkyä. Mikään ei kykene sitä piilottamaan, ei vaikka puhuisi enkelien kielellä. Samankaltaisia kavereitakin hänellä. Samassa hengessä vaeltavat viihtyvät yhdessä ja saavat toisistaan innostusta. Heidän kanssaan ei kannata tehdä minkäänlaista yhteistyötä. He valehtelevat ja parjaavat ja kiittelevät toisiaan. Kuka pahemmin osaa halventaa niitä, jotka eivät suostu heidän joukkoonsa, saa tuon joukon suurimmat kiitokset ja kehut. Kamalaa lahkolaisuutta.


      • Toivossa elää
        ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? kirjoitti:

        Onko Green palannut?

        Voi kunpa palaisikin. Ei ole näkynyt, mutta mikä ihme se on. Tähkäpää nosti sellaisen uuden ajan soun ja valehteli aivan kuin semper on aina tehnyt. Ved2 myötäili, eikä tutkinut asiaa. Pahuus tiivistyy jouksossa. Toivotaan kuitenkin, että greeeen palaa vielä. Hän on rehellinen ja oikeudenmukainen ihminen. Puolustaa heikkoja ja alapainettuja ja muitakin, jotka ovat haukkojen kynsiin joutuneet.

        Mikä se muuten on tuo uusi tähkäpää. Ensin vaikutti ihmiseltä ihmiselle, mutta äkkiä käytös muuttui.


      • aina se tulee esiin
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Sinun 'totuutesi' ei pysy, koska se on valheen isän totuutta.

        Lähde seuraamaan Jeesusta. Hän on tie ja totuus ja elämä.

        Näkeehän tuon jokainen että kaksimielinen mies olet. Ei tarvi kuin lukea tuohon ylemmäs kopioitua omaa kirjoitustas ja sitten aloittajalle kirjoittamasi viesti rinnakkain niin jo näkyy.


      • hedelmät
        Semper.Fidelis kirjoitti:

        Älähän nyt viitsi sen "totuutesi" kanssa enempää tehdä itseäsi naurettavaksi. En kohta enää pysty naurultani sinua puolustaa.

        Niin, vakavasti puhuen, yrittäisitkö nyt sinäkin olla aloittajaa kohtaan korrekti ja lopettaa tuo jonninjoutava vihanpito. Mitä sinä voitat sillä?

        Paavali vastaa sinun puolestasi:

        "Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte?
        Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema."
        Room.6:20-21.

        Äläpä S.F venkuloi kun tämä sinun kirjoittelusi liittyy ihan täysillä aloituksen aiheeseen.


      • tuttua
        ei tekemisissä kirjoitti:

        Miksi tuon nimimerkin s.f annetaan riehua milloin milläkin palstalla? Hän on täynnä pahuutta ja katkeruuden myrkkyä. Mikään ei kykene sitä piilottamaan, ei vaikka puhuisi enkelien kielellä. Samankaltaisia kavereitakin hänellä. Samassa hengessä vaeltavat viihtyvät yhdessä ja saavat toisistaan innostusta. Heidän kanssaan ei kannata tehdä minkäänlaista yhteistyötä. He valehtelevat ja parjaavat ja kiittelevät toisiaan. Kuka pahemmin osaa halventaa niitä, jotka eivät suostu heidän joukkoonsa, saa tuon joukon suurimmat kiitokset ja kehut. Kamalaa lahkolaisuutta.

        Ennen riehui Raamattu-palstalla tämä S.F.


      • varokaa
        Toivossa elää kirjoitti:

        Voi kunpa palaisikin. Ei ole näkynyt, mutta mikä ihme se on. Tähkäpää nosti sellaisen uuden ajan soun ja valehteli aivan kuin semper on aina tehnyt. Ved2 myötäili, eikä tutkinut asiaa. Pahuus tiivistyy jouksossa. Toivotaan kuitenkin, että greeeen palaa vielä. Hän on rehellinen ja oikeudenmukainen ihminen. Puolustaa heikkoja ja alapainettuja ja muitakin, jotka ovat haukkojen kynsiin joutuneet.

        Mikä se muuten on tuo uusi tähkäpää. Ensin vaikutti ihmiseltä ihmiselle, mutta äkkiä käytös muuttui.

        Tähkäpää kertoi rukoilleensa että Jumala näyttäisi mitä kenessäkin on. Sitten aloitti hirveän syyttelyn ihan yhtäkkiä ja ilman oikeaa syytä. On vaarallista luulla Jumalan puhuvan vaikka oikeasti oma ajatusmaailma tuottaa tietoa jota ihminen halusikin saada. Tähkäpääkin sanoi että hänellä oli omat epäilyksensä joitakin palstalaisia kohtaan jo ennen rukoiluaan. Omilta aivoiltaan sai vahvistuksen ja hyökkäsi sitten ilman syytä joidenkin päälle.


      • ~~ tähkäpää ~~
        varokaa kirjoitti:

        Tähkäpää kertoi rukoilleensa että Jumala näyttäisi mitä kenessäkin on. Sitten aloitti hirveän syyttelyn ihan yhtäkkiä ja ilman oikeaa syytä. On vaarallista luulla Jumalan puhuvan vaikka oikeasti oma ajatusmaailma tuottaa tietoa jota ihminen halusikin saada. Tähkäpääkin sanoi että hänellä oli omat epäilyksensä joitakin palstalaisia kohtaan jo ennen rukoiluaan. Omilta aivoiltaan sai vahvistuksen ja hyökkäsi sitten ilman syytä joidenkin päälle.

        Tähkäpäitä on paljon, pellolla.


      • Kamalaa toimintaa
        varokaa kirjoitti:

        Tähkäpää kertoi rukoilleensa että Jumala näyttäisi mitä kenessäkin on. Sitten aloitti hirveän syyttelyn ihan yhtäkkiä ja ilman oikeaa syytä. On vaarallista luulla Jumalan puhuvan vaikka oikeasti oma ajatusmaailma tuottaa tietoa jota ihminen halusikin saada. Tähkäpääkin sanoi että hänellä oli omat epäilyksensä joitakin palstalaisia kohtaan jo ennen rukoiluaan. Omilta aivoiltaan sai vahvistuksen ja hyökkäsi sitten ilman syytä joidenkin päälle.

        Pahinta ovat nuo hyökkäykset, joissa haukutaan pahasti, mutta kun todistuksia pyytää paetaan paikalta. Kerran nuokin valheet avataan. Tähkäpää on samaa kaliperia, mitä semper. Syyttää ja haukkuu, mutta todistuksia ei kykene syytöksilleen antamaan. Olen miettinyt, että on hekivalloista kyse. Piementävätkö ne tuollaista toimintaa harrastavien kyvyn erotella asioita ja erottaa hyvän ja pahan, niin tyystin, että nuo syyttäjät luulevat olevansa oikeassa. Muuta selitystä tuollaiseen käytökseen ei ole.


      • tietoa.
        varokaa kirjoitti:

        Tähkäpää kertoi rukoilleensa että Jumala näyttäisi mitä kenessäkin on. Sitten aloitti hirveän syyttelyn ihan yhtäkkiä ja ilman oikeaa syytä. On vaarallista luulla Jumalan puhuvan vaikka oikeasti oma ajatusmaailma tuottaa tietoa jota ihminen halusikin saada. Tähkäpääkin sanoi että hänellä oli omat epäilyksensä joitakin palstalaisia kohtaan jo ennen rukoiluaan. Omilta aivoiltaan sai vahvistuksen ja hyökkäsi sitten ilman syytä joidenkin päälle.

        Huhhuh..

        Mitä ajattelette siitä että joku pyyää tietoa muista ihmisistä?


      • ~~vanh.tähkäpää~~
        ~~ tähkäpää ~~ kirjoitti:

        Tähkäpäitä on paljon, pellolla.

        No niinhän näkkyypi olevan! 8D
        Tarviskohan meidän alkaa erotella 1, 2, 3 jne. :)

        Ja nämä eräät kulluttavat aikansa pellon laidas seisomiseen ja milloin kenenkäkin parjaamiseen, vaikka Jumala on ilmoittanut, että vainiot ovat jo vaalenneet ja työmiehiä on vähän!

        Tämäkin ketju olisi mielestäni ollut loistava "pohja" ihan muuhun tsrkoitukseen, kuin seisoa rapaojan pohjalla multaisin anturoin ja arvostella, miten huonosti Jumala on tähkäpäitänsä kasvattanut.


    • Uusi luomus

      Tuo totuutta salatuimpaan saakka..
      Siitä kuulin ihan uuden ajatuksen, joka löi minussa rikki mielen linnakkeet:
      Ei niin että Jumala kaivaa meidän sisimmästämme synkät salaisuudet ihmisten ilmoille, vaan niin, että Hänen Totuutensa saa tulla meihin, salatuimpaan saakka. Siellä missä on toivottomuutta, sinne toivo. Siellä missä on arvottomuuden tunne, sinne lapseuden henki. Sinne missä murhe, sinne pelastuksen riemu!
      Totuutta salatuimpaan saakka!

      • 100 % toivomus

        Jättäisitte edes tämän ketju riitelystä ja muiden arvostelusta vapaaksi ja keskittyisitte aloituksen aiheeseen.


      • Koettele kaikki
        100 % toivomus kirjoitti:

        Jättäisitte edes tämän ketju riitelystä ja muiden arvostelusta vapaaksi ja keskittyisitte aloituksen aiheeseen.

        Miksi aloittaja heittäytyy noin lapselliseksi. Syyttelet kuin pikkupoika muita siitä että sinulla ei ole uskoa. Menisit nyt vain itseesi ja kanna vastuusi omasta uskostasi ja sen määrästä. Keskustelupalstat ei ole mitään hyvän hengen sikiämispaikkoja.
        Nytkin hyökkäsi taas eräs hyeena paikalle omia mielipiteitään ja sivujaan mainostaen. Hän on saanut monen uskovan luopumaan uskostaan. Mutta kuten mainitsin, vastuu on siltikin vastaanottajassa eikä eksyttäjässä.
        Monet leikkivät opettajaa. Harvat ovat niitä.


      • mikä vaivaa?
        100 % toivomus kirjoitti:

        Jättäisitte edes tämän ketju riitelystä ja muiden arvostelusta vapaaksi ja keskittyisitte aloituksen aiheeseen.

        Oletko sekaisin, vai etkö ymmärrä mihin viesteihin vastailet. Nimimerkki Uusi luomus kirjoittaa ihan jotakin muuta kuin mihin muka kommentoit.


      • Jaikal kirjoittaa
        Koettele kaikki kirjoitti:

        Miksi aloittaja heittäytyy noin lapselliseksi. Syyttelet kuin pikkupoika muita siitä että sinulla ei ole uskoa. Menisit nyt vain itseesi ja kanna vastuusi omasta uskostasi ja sen määrästä. Keskustelupalstat ei ole mitään hyvän hengen sikiämispaikkoja.
        Nytkin hyökkäsi taas eräs hyeena paikalle omia mielipiteitään ja sivujaan mainostaen. Hän on saanut monen uskovan luopumaan uskostaan. Mutta kuten mainitsin, vastuu on siltikin vastaanottajassa eikä eksyttäjässä.
        Monet leikkivät opettajaa. Harvat ovat niitä.

        totuutta ja siksi on hyvä, että hänellä on omat sivunsakin, josta lukea, ilman, että joku on siellä sössimässä omiaan.


      • Koettele kaikki
        Jaikal kirjoittaa kirjoitti:

        totuutta ja siksi on hyvä, että hänellä on omat sivunsakin, josta lukea, ilman, että joku on siellä sössimässä omiaan.

        Se on jaikalin totuus, ei mitään muuta, sillä hän on pahuutta täynnänsä.
        Tutkittu on ja köykäiseksi havaittu. Joka häntä seuraisi, menee suoraan hel¤vettiin.


    • Usko vs uskikset

      Helluntaiseurakunnassa on sanonta: ihmisistä tulee uskovaisia vasta, kun uskovaisista tulee ihmisiä! Ja se pitää paikkansa tässäkin. Kun ihminen kuten Hemppa35 odottaa uskovaisilta täydellisyyttä, hän tulee vääjäämättä pettymään! Jos usko perustuu uskoon ihmisten hyveellisyydestä ja ihanteisiin, niin ei sellainen usko kauaa kestä.

      Olen huomannut tässä 30 vuoden aikana, että lähes jokainen uskosta luopunut, kuten sinäkin, Hemppa35, luettelee uskosta luopumisen syiksi asioita, jotka liittyvät toisiin uskovaisiin, eikä siihen, että vaikkapa pitäisi Raamattua ja Jeesuksia sun muita ihan hölynpölynä vaikkapa älyllisen päättelyn johdosta.

      Kun lukee ja kuulee juttuja ns uskosta luopuneilta ihmisiltä, heistä huomaa, että he ovat määritelleet koko uskossaolon selvästi ihmisyhteisöjen kautta. "Olen uskossa, koska heilun samoissa porukoissa kuin uskovaisiksi itseään sanovat ihmiset". Ja summa summarum: "En ole uskossa, koska uskossaolijat ovat mulkvisteja ja minä en tahdo olla mulkvisti".

      Minä luulen, että sinä, Hemppa35 olet edelleen uskossa ja uskot kyllä Jeesukseen, mutta et vain ole vielä löytänyt sopivaa seuraa. Ihmisethän ovat erilaisia ja kyllähän se totta on, että seurakunnissa on omat kulttuurinsa, jotka ovat omituisia. Ja täällä netissähän nyt pesiytyy kaikki oudot hyypiöt! Kuka tahansa voi kirjoittaa mitä tahansa!

      Jos minä sanon uskovani vaikkapa Sauli Niinistöön, ja sitten olen sinulle mulkku netissä ja käyttäydyn niin kuin presidentin ei koskaan tulisi käyttäytyä, niin eihän se tarkoita sitä, että Sauli Niinistö ei ole Suomen tasavallan presidentti, ja että Sauli Niinistö olisi mulkku.

      Tarkoitan sitä, että kyllä se Jumala rakastaa, vaikka me uskikset emme ole täydellisiä ja me olemme syntisiä ja välillä täynnä vihaakin vaikka ei pitäisi! Uskosta luopuneilla on aina tämä kokemus siitä, että he ovat pettyneet ihmisiin. Onko niin, että onkin uskottu johonkin yhteisöön, järjestöön ja ihmisiin eikä Jumalaan! On haettu hyväksyntää ihmisiltä, mikä on tietysti ihmisen yksi perustarpeista ja ymmärrettävää.

      Älä välitä siitä, että uskovainen sanoo "Jumala on tällainen", "Jumala on sinusta tätä mieltä". Eivät he tiedä! Raamatun sanoma on selvä: Jumala on rakastava Jumala ja armollinen ja hän ei laita ihmisiä tiettyyn muottiin. Jumala ei myöskään kerää seurakuntaansa täydellisiä ihmisiä, vaan nimenomaan niitä epätäydellisiä tyyppejä, syntisiä, sillä hehän pelastusta tarvitsevat.

      Lue Raamattua! Huomaat, että uskovaiset ovat ihan Raamatun ensilehdiltä osanneet lähestulkoon pelkästään mokailla!! Raamatussa ei ole montaakaan "uskon sankaria" joka ei olisi tehny elämässään oikein kunnon emämunauksia!

      Älä menetä toivoasi! Kyllä besserwissereitä riittää uskovaisissa! Niitä on aina ollut ja niitä tulee olemaan. Koita löytää samahenkisiä ihmisiä, oikeita ystäviä ja muista sekin, että uskovaiset muuttuvat kukin omalla tahdillaan. Epäile rauhassa ja näytä sinä sitten sitä hyvää!

      • niin että

        niin että missä helluntaiseurakunnassa on tuolalinen pöhkö sanonat !!??


      • ~~tähkäpää~~

        Voisiko olla kysymys myöskin meidän koulutamisestamme ja hiomisestamme,
        mm. näissä ihmissuhteissamme, eli ns. kuonan puhdistamisesta, kuten jossain sanotaan, kivi kiveä hioo?

        Sillä niin usein, kun rukoilemme kärsivällisyyttä, Hän antaakin ahdistusta, sillä "Ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä."

        Eli pyydämme kärsivällisyyttä ja Isä lähettää tiellemme jonkin ihmisen, joka koettelee meidän kärsivällisyyttämme aivan äärimmäiseen pisteeseen saakka, jopa ahdistukseen asti, ja näin Herra opettaa meitä olemaan "ahdistuksessa kärsivälliset".

        Tai kun rukoilemme Jumalaa tekemään meistä epäitsekkäitä, silloin Jumala valmistaa meille tilaisuuksia uhrata kaiken omamme toisten hyväksi ja antaa mahdollisuuden antaa kaikkemme sisariemme ja veljiemme parhaaksi.

        Me rukoilemme itsellemme rakkautta ja kuinka ollakkaan, Jumala lähettää meille kaikenkarvaista kärsimystä.

        Eteemme ja tiellemme osuu henkilöitä, joissa on yhtä vähän vastarakkautta, kuin kylmässä suuressa kivessä.

        Hän sallii heidän purkaa päällemme meidän ennen kokemattomia likaämpärin sisältöjä ja loukkauksia, jotka aivan uskomattomalla tavalla raastavat ja repivät mieltämme ja sydäntämme, ärsyttävät ja tuottavat tuskaa......ja vain siksi, että me oppisimme rakkautta, joka on kärsivällinen ja lempeä, se kestää kaiken ja kärsii kaiken, luottaa kaikkeen ja toivoo loppuun saakka.

        Ja kun me vielä pyydämme Jeesuksen mielenlaatua ja Hänen kaltaisuuttaan, Hän vastaa meille viemällä meidät kärsimysten uuniin, seitsenkertaisesti kuumennettuun, sillä vain ahjon kautta kulta kirkastuu.....
        .....ja kaiken tämän jälkeen voimme tyynesti todeta: "....ja kerran ymmärämme luonas siellä, on tiesi kalliimpi kuin mikään muu!"

        Room. 5
        3. Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
        4. mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
        5. mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän
        sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

        Jaak. 1
        2. Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!

        Sellainen usko, jota ei ole koeteltu, ei kestä loppuun saakka, joten olkaamme koetuksissa kestävät!


      • Usko vs uskikset
        niin että kirjoitti:

        niin että missä helluntaiseurakunnassa on tuolalinen pöhkö sanonat !!??

        Kyseessä ei ole oppi vaan sananparsi. Olen kuullut "saarnapöntöstä" useampaan kertaan ja myös keskusteluissa veljien ja sisarten kanssa. En liene ainoa, mutta jos olen, niin pyydän anteeksi.

        Minun mielestäni kuitenkin tuollainen sananparsi on ja se on mielestäni myös erittäin viisas eikä suinkaan "pöhkö". Uskovaisista tosiaan pitäisi tulla ihmisiä eikä kaanaan kieltä viskovia, esittäviä. Uskovat ystävinä ovat kultaakin kalliimpia ja huomaa, miten aitoja uskovat ystävät ovat. Mutta miksi seurakunnan tilaisuuksiin mennessä tai ei-uskovaisille puhuessa täytyy vetää päälle se maski?


    • Uusi luomus

      Olen usko vs uskikset kanssa samaa mieltä siinä että uskon ei saa olla kiinni ihmisissä, vaan Jeesuksessa. Toisaalta olisi kyllä suotavaa, että usko kasvaisi edes jonkinmoista hedelmää?
      Jos epätoivoisessa syntielämässä kahlittu ihminen etsii Jumalaa joka voi hänet auttaa vapauteen, mutta näkee niitä jotka sanovat itseään uskovaisiksi, kamppailevan samassa suossa, missä on silloin Evankeliumin voima?

      Täydellisiä meistä ei tule, mutta kukin valvokoon oman vaelluksensa ja suunsa. Jos sieltä tuleva ei ole evankeliumin arvon mukaista, on syytä palata ristin juureen. Joka Kristusta todistaa, on velvollinen vaeltamaan saamansa kutsun arvon mukaisesti?

      • Usko vs uskikset

        Toki Raamattu kehottaa meitä aina kasvamaan! Etenkin Paavalin kirjeet painottavat kasvamisen tärkeyttä. Mutta jokainenhan kasvaa omalla tahdillaan, kuin lapsetkin fyysisesti ja henkisesti kehittyvät kukin omaan tahtiinsa.

        Joku juoppokin voi tulla uskoon eikä ikinä pääse alkoholismistaan eroon. Hän on "luuseri" loppuikänsä meidän silmissä, mutta emme me näe sitä, mitä työtä Jumala hänessä muuten tekee. Hän saattaakin olla uskon sankari, joka ainoana "juoppoevankelistana" voittaa sieluja juoppojen, narkkareiden ja huorien keskellä, jonne me "paremmat uskovat" emme astu.

        Olen ollut 30 vuotta uskossa ja voin todeta, että soita piisaa. On myös kukkuloita, joilla tuntuu, että on puhdas pulmunen mutta laakson rämeiköt häämöttävät jo.

        Siinä se Evankeliumin voima juuri onkin! Evankeliumi on uskovaisille pelastukseksi! Siis: vaikka me olemme epätäydellisiä ja inhottavia toisillemme, niin hyvä uutinen meille on se, että Jeesuksen työn tähden nuokin synnit on sovitettu! Kuinka suuri Jumala meillä onkaan!!!? Ylistys Herralle!


    • Aloittajalle,olet NIIN oikeassa,
      valitettavasti........

      • kysynpä vain

        Miten leahimn voi luopua uskosta jota ei edes ole?


    • Voi, voi sentään

      Oletpa sinä yksinkertaisen tyhmä, jos uskosi perustuu siihen, mitä muut sanovat, mitä muut tekevät. Käsittääkseni Raamatussa ei anneta kuin yksi ja yhden esimerkki, jota seurata ja se on Jeesus - "Tule ja seuraa minua". Ei siinä sanota, että sinun tulee seurata Jussia, Annaa tai Anna-Jussia, vaan Jeesusta. Mistä sinä löydät Jeesuksen ja Jumalan tahdon, kaivele sitä Raamattua, sieltä se löytyy. Sieltä löytyy erittäin yksinkertaiset perusasiat sille, mitä usko on ja miten täällä tulisi elää. Sitäpaitsi eiköhän tämä täällä kirjoittelijoiden joukko ole prosenteissa, jos ei ihan promilleissa mitattuna siitä joukosta, joka tässä maassa yleensäkään uskoo Jumalaan, Jeesukseen ja Pyhään Henkeen, joten pienen, mutta sitäkin suuriäänisemmän joukon takia sinä uskostasi luovut. Ehkä se on sitten juuri se sinun uskosi mitta, joka on koeteltu aika köykäiseksi näinkin naurettavalla koetinkivellä kuin Suomi24-keskustelupalsta.

      • höpöjä

        Ihan höpöä juttua että uskova tulee tänne lukemaan ja sitten luopuu uskosta, kyllä jokainen uudestisyntynyt tietää mitä Kirjaa kannattaa lukea.
        Herätkää hyvät ihmiset!


      • sompaillaan
        höpöjä kirjoitti:

        Ihan höpöä juttua että uskova tulee tänne lukemaan ja sitten luopuu uskosta, kyllä jokainen uudestisyntynyt tietää mitä Kirjaa kannattaa lukea.
        Herätkää hyvät ihmiset!

        Niin, sanos muuta, jos tässä useamman kymmenen vuotta uskossa oltuaan olisi kaikista uskovaisten, välillä lähimpien ja toisinaan puolituttujen, tölväisyistä menettänyt uskon Jumalaan, niin kyllähän sitä olis jo heti ensimmäisinä kuukausina sanonut, että "Jumalaa ei ole ja se siitä uskomisesta".

        Kaikista varmin on vain yrittää pitää siitä omasta uskostaan ja vaelluksestaan vaari Jumalan edessä ja antaa muiden sompailla minne sompailevat.


    • tutkii

      onko helluntalaisille TV enään syntinen kapine. ja entä netti, onko sekin syntiä. taitaa hihulien kommentit jakautua 50 50 prossaa

    • Knuutti exm

      "onko helluntalaisille TV enään syntinen kapine. ja entä netti, onko sekin syntiä. taitaa hihulien kommentit jakautua 50 50 prossaa "

      Miksi lapsille sanotaan, että kynttilään ei saa koskea tai ei saa mennä lähelle nuotiota?

      Onko kynttilät syntiä tai se nuotio?


      Tuo kysymys TV:n syntisyydestä kertoo kysyjästä itsestään.
      Ja kysymykseen vastaajien vastaus vastaajasta.

      • tutkii

        knuutti exm. helluntalaislla on nettipornosta tullut palvonnan kohde rahan ohella


      • pelkurit
        tutkii kirjoitti:

        knuutti exm. helluntalaislla on nettipornosta tullut palvonnan kohde rahan ohella

        Kuka tunnustaa katsovansa?
        Kukaan ei uskalla.


      • rohkeat
        pelkurit kirjoitti:

        Kuka tunnustaa katsovansa?
        Kukaan ei uskalla.

        Mä tunnustan.

        Ja loukkasinko ketään, ainoastaan hurskastelijoita ja valehtelijoita.


    • Hemppa35

      Niin, en tiedä tuosta uskon keveydestä sitten... Yllättävän kauan täällä jaksetaan pyöriä, foorumilla, siis ihmiset ylipäätään, ja näkisin kyllä näin, että jokainen täällä seisoo omien sanojensa takana tavalla tai toisella. Minkä kirjoitin, sen kirjoitin enkä sitä enää sanomattomaksi saa. Enkä kyllä haluaisikaan. En usko hetkeäkään siihen, että uskoni on ollut "köykäinen" jos se on mennyt näinkin kummallisessa paikassa kuin suomi24:ssä. Näkisin kuitenkin, että uskonsa voi menettää pienemmästäkin asiasta kuin siitä, kuinka näkee kristittyjen kohtelevan toisiaan. Siitä meidät kuitenkin pitäisi tuntea, tähtinä maailmassa.

      Hedelmistään puu tunnetaan.
      Kertokaa siis tyhmemmällenne, miksi täällä riidellään niin paljon? Miksi Kristuksen kunnioittaminen, seuraaminen ja rakastaminen ei johda keskinäiseen yhteyteen vaan raadollisiin riitoihin, rikosilmoitusuhkauksiin ja ikäviin yhteenottoihin?

      Sanokaa parempi syy luopua aatteestaan kuin aatteen kannattajien katsominen. Ja sallikaa minun selittää ennen kuin kirjoitatte "Kristukseen ei voi pettyä vaikka ihmisiin voi". Kuten meillekin opetettiin seurakunnassa: maailman paras tuote ja p*skin markkinointi. Jos näkee uskonsa seuraajien tekevän vain ilkeitä asioita, miksi tutustua koko "tuotteeseen" ts. miksi seurata Kristusta? Kristus voi olla vaikka kuinka hyvä, mutta kuten sanotaan: heidän hedelmistään te tunnette heidät.

      Miksi uskoa todeksi jotain sellaista, jonka kannattajat eivät itse elä todeksi uskomaansa?

      (”Pidän Kristuksestanne, en pidä kristityistä, te kristityt ette ole yhtään kristuksenne kaltaisia." -Gandhi)

      Jos tähän pystytte vastaamaan edes jotenkin fiksusti, lupaan vaieta. :) Mutta älkää sanoko, etten tunne Raamattua tai että uskoni on ollut tai on "köykäinen", koska ette siitä voi varmoja olla. Yhtä lailla minä lupaan olla arvostelematta jatkossa teidän uskoanne, sillä Jumalan ja teidän väleistä minä en mitään tiedä. Silti: missä näkyy se Jumalan työ, jota Hän oletettavasti tällä maailman riitaisimmallakin palstalla ihmisissään, seuraajissaan, kannattajissaan, rakkaissaan tekee?

      Vai tekeekö Hän turhaa työtä? Siihen on vaikea uskoa. Minun ainakin. 8-O

    • Knuutti exm

      Aloittajalle:

      En usko, että tällaiset ajatukset ovat aivan sattumalta Suomen laissa, vaan niissä on nähtävissä sellaisia periaatteita, joita voi soveltaa taivaan kansalaisuuteen:

      "Suomen kansalaisuuden menettää automaattisesti 22-vuotiaana henkilö, jolla on myös toisen valtion kansalaisuus ja _jolla ei ole ollut riittävää yhteyttä_ Suomeen. __Maahanmuuttovirasto ilmoittaa kansalaisuuden menettämisen uhasta__."

      _Suomen kansalaisuuden voi menettää henkilö, joka on saanut sen hakemuksesta tai ilmoituksesta antamalla vääriä tai harhaanjohtavia tietoja._


      "Suomen kansalainen voi vapautua Suomen kansalaisuudesta _omasta pyynnöstään_, JOS hän on myös vieraan valtion kansalainen tai hän on saamassa vieraan valtion kansalaisuuden. "


      Huomaa kuitenkin

      Sinua EI voida vapauttaa Suomen kansalaisuudesta, jos

      sinulla on Suomessa kotikunta
      ja
      vapautumisen tarkoituksena on Suomen kansalaisuuteen liittyvän velvollisuuden, kuten asevelvollisuuden välttäminen
      tai
      sinusta tulisi vapauttamisen johdosta kansalaisuudeton.


      "Suomen kansalaisuutta ei voi menettää eikä siitä voi hakemuksesta vapautua, jos seurauksena olisi kansalaisuudettomuus. "


      "Jos olet menettänyt Suomen kansalaisuuden 22-vuotiaana, koska sinulla ei ole ollut riittävää yhteyttä Suomeen, voit saada kansalaisuuden takaisin ilmoituksesta. "

    • Näin neuvon sua

      Hemppa, tunnen sut. Jokaisen on tehtävä parannus, mielenmuutos, jos mielii seurata koko sydämestä Jeesusta. Sulle on annettu aikaa tehdä parannus. Ei auta vaikka osaisit Raamatun ulkoa. Tottele Jumalaa.

      • Hemppa35

        Tunnet mut? Miten? Onko meillä sama kotipaikkakunta? Tunnenko minä sinut? Kiitos ohjeista!


    • SN08

      Jos pystyt edes sanomaan kaksi sanaa Herran puoleen, sano "Jeesus auta", ei ihmisten puheet ole ne mitä välttämättä kannattaa kuunnella, vaan Isän sana on sitä. Sinun ei tarvitse jaksaakaan tehdä mitään sen kummempaa, anna Jeesuksen tehdä työ sinussa. Toivotan sinulle ystävä siunausta!

    • "uskovaisia" riittää pilvinpimein ollaanhan me sentään melkein kaikki läsimaalaiset kristittyjä. Näitä uskonnollisia riittää myös paljon, mutta entäs niitä jotka on antanut koko sydämensä ja elämänsä Herralle, niitä jotka on todella uudestisyntynyt ylhäältä. Ikävä kyllä niitä on hyvin hyvin harvassa, et voi seurata ja luottaa sokeasti ihmisiin. Sen sijaan sinun kuuluu katsoa Kristukseen ja tutkia Jumalan sanaa aka. Raamattua. Hedelmistään puu tunnetaan sanoo Raamattu.

      19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
      22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      23. Sellaista vastaan ei ole laki.

      Tästä voit päätellä ketkä kulkee Hengessä ja ketkä seuraa lihaansa.
      Henki tuottaa hyvää hedelmää, oman lihan himojensa seuraaja taas huonoa ja mätää hedelmää.

      24. Jeesus sanoi heille: "Ettekö te siitä syystä eksy, kun ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa? Mark 12

      Tutustu sanaan ja mutustele sitä niin et eksy kulkiessasi.

      24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
      25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
      26. Älkäämme olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että toisiamme ärsyttelemme, toisiamme kadehdimme.
      Seuraava luku, Kirje galatalaisille

      • 9+3

        Tyhjää höpinää, pelkkää sanahelinää.
        Raamattu sanoo yksiselitteisesti että se oikea usko tunnetaan siitä että heidän välillään on rakkaus ja he tekevät hyvää hedelmää.
        Kysy nyt aloittaja itseltäsi ; Tekeekö tämä helluntailaisuus hyvää hedelmää?
        Vallitseeko heidän keskuudessaan rakkaus?
        On aivan surkeaa yrittää kiemurrella tästä tosiasiasta ulos siten, että; Eihän se uskonto vaan usko Jeesukseen Kristukseen jne,,.
        Tosiasiassa juuri se merkitsee mihin seurakuntaan kuulut, kertoo sen miten ja mihin uskot.
        Eiköhän vain hetipian otetaan selville mihin uskonnolliseen kuntaan kirjoittaja tai tapaama henkilö kuuluu. Sen jälkeen sitten määritellään tämän usko.


    • Uusi luomus

      Olet hemppa35 ymmärtänyt oikein uskon ytimen. Joka Kristusta seuraa, sen on tarkoitus muuttua Kristuksen kaltaiseksi. Meitä muuttaa Herra, joka on Henki. Jos ei vietä aikaa Herran kanssa, vaan pelkästään keskustelee uskonkysymyksistä, ei Pyhä Henki pääse muuttamaan. Siksi ei ole olennaista oppikiistat, vaan rakkaus jonka Hän läsnäolossaan vaikuttaa. Rakkaus, rauha, ilo, pitkämielisyys, sävyisyys, eli Hengen hedelmät on hyvä mittari, sillä voit katsoa ketkä nimimerkeistä ovat Kristuksen seuraajia. Niitä, joilla ei ole hedelmää hyvästä puusta, ei kannata seurata. Rakastaa voi, ja armahtaa, mutta ei seurata.
      Näillä hyvään puuhun oksastetuilla on aina yhteys keskenään. Silloinkin kun ymmärrys opin asioista on vajavaista, tunnistaa Hengen toisessa. Silloin astuu kiistojen sijaan yhteinen rakentuminen. Sillä sen vaikuttaa Herra.

    • Tsemppiä Hemppa35:lle! Sinun rauhaa etsivä aloituksesi muuttui vastoin odotuksia vihaa ja katkeruutta vaahtoavaksi kuohuksi.

      Palstan ilmapiiri kuvaa yhteiskunnan tilaa myös yleisellä tasolla.
      Mistä nousee tuo suoranainen raivo, jolla lähimmäisiä lyödään kuin vierasta possua? Eiköhän vastaus ole itsekunkin helppo päätellä.

      Vihan alkulähde on alhaalla, pimeyden ruhtinaan syövereissä.
      Sieltä saavat voimansa ja henkensä ne raatelevat sudet, jotka ovat lähimmäisten kimpussa syytöksineen ja valheellisine väitteineen.

      Olkaamme armahtavaisia toisillemme, niinkuin Jeesus kehottaa:

      "Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen." Luukkaan evankeliumi 6:36.

    • * Hemppa, et voi syyllistää ketään, muita kuin itsesi, jos olet uskosi menettänyt? Enkä kyllä siihen voi uskoakkaan ! Olet vaan vielä niin taitamaton uskossasi, että luulet menttäneesi uskosi, vaikka et kunnolla edes tiedä uskossa kasvamisesta mitään. Polvistu nyt tänään Jumalan eteen, pyydä Jeesuksen nimessä tätä syntiäsi anteeksi, ja muitakin, jos olet kovasti levittänyt katkeruutta ympäristöösi. Jeesus antaa anteeksi, kaikki sinun syntisi, ala rukoilla tämän palstan puolesta ja siunaa palstan kirjoittajia ja lukijoita, ja ota se, mikä hyvää on, ja jos on pahaa, anna mennä toisesta korvasta ulos. Mutta älä syytä ketään lankeemuskestasi, jos nyt ylipäätään olet mistään langennutkaan ! Jeesus tietää, kysy Häneltä, ei sun nyt kannata iankaikkista elämääsi riskeerata "tyhmän" palstan takia !

    • Tässä vielä oikea käsky ja resepti kaikille, joita kiinnostaa rauhan evankeliumi ja vapautuminen katkeruuden ja vihan vallasta:

      "Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille." Luuk.6:35.

      Tehkäämme hyvää ja kirkastakaamme siten Herran Jeesuksen nimeä kaikella voimallamme ja ymmärryksellämme sen armon mukaan, mikä meille on annettu. Älkäämme antako jäseniämme vääryyden aseiksi synnille. Emmehän halua elää lihan mukaan:

      "Älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle." Room.6:13.

    • Uusi luomus

      "Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että teillä on rakkaus keskenänne"
      Tuota ei voi mikään tehdä tyhjäksi. Ei mikään.

      Jopa tällä sivulla, jossa peräänkuulutettiin rakkautta, nousi viha ja luulottelu.
      Olisiko niin, että oikeasta opista on itänyt ylpeyden siemen? Se sama siemen pilasi fariseusten ja kirjanoppineiden Sanan, niin ettei se ketään hyödyttänyt. Se näyttää Sanan siemeneltä, mutta oikeassaoleminen on luste.
      Myös vihollinen siteerasi Raamattua, muistatteko? Ei se oikea sana, vaan Sana jossa on Henki. Ja Jumalan Henki on Rakkaus. Sanaa ei ole kelvollista jakaa ilman rakkautta. Rakkaus voi olla luja tai lempeä, mutta tuomitessaankin se vetää parannukseen.

      Siitä meidät tunnetaan... Onko meillä rakkaus?

      • asiastakyse

        Meidän pitäisi myöskin muistaa, että vain hedelmistä tunnetaan, kuka on uskossa ja kuka ei. Jeesus ei koskaan sanonut, että uskovaiset tunnetaan oikeassa olemisesta, vaan sanoi, että hedelmistä te tunnette heidät. Samaten Paavali ei aikonut ottaa pöyhkeiden sanoista selvää, vaan VOIMASTA, mikä näissä vaikutti.

        Siis, ihmiset oppivat toisiaan matkimalla kirjoittamaan aivan oikean kuuloista evankeliumia, mutta hedelmät paljastavat heidät vääriksi. Heillä ei ole VOIMAA elää Jumalan laissa=RAKKAUS, joka pitää lain voimassa.
        Vain HEDELMISTÄ tunnetaan Jumalan lapset ja he, jotka eivät ole Jumalan lapsia.


    • PA.

      hemppa35. olet vaan huomanut totuuden hell-lahkosta. koettele saarnaajat ja vanhemmistot niin huomaat että ovat eksyttäjiä

      • mieti sitä

        Jospa se oltkin sinä se eksyttäjä sen lisäksi että olet aina pa.


      • PA.
        mieti sitä kirjoitti:

        Jospa se oltkin sinä se eksyttäjä sen lisäksi että olet aina pa.

        etkö tiedä jos ja kun luulet, se on syntiä... mieti sitä


      • PA.
        mieti sitä kirjoitti:

        Jospa se oltkin sinä se eksyttäjä sen lisäksi että olet aina pa.

        sinun kannattais syntyä vielä uudelleen, mene äitis takapuleen, ja synny ....


      • lookistabiota
        PA. kirjoitti:

        sinun kannattais syntyä vielä uudelleen, mene äitis takapuleen, ja synny ....

        vähän heikot biologian tiedot vai mitä ?


    • täti

      Jeesuksen rakkkaus on niin väkevä, niin puhdas ja niin voimallinen, että se kestää myös ns. uskosta luopumiset. Jeesus rakastaa sinua ja näkee sinut. "Katso, kätteni hipiään olen sinut piirtänyt"

      • ~~tähkäpää~~

        ......jatkan edelliseen: "Ja sinun muurisi ovat aina Minun ( Herran) edessäni!"

        Ja muista, että Jumala ei tuomitse meidän kyselyjämme, eikä epäilyksiämmekään, kunhan emme anna niiden kasvaa epäuskoksi, joka erottaa meidät Jumalasta.

        Lueppa vaikka Jeremian elämästä, miten usein hän kyseenalaisti Jumalan antamat kuviot elämänsä kulusta ja koskaan Jumala ei häntä siitä soimannut, vaan aina ohjasi ja ojenis rakastaen ja rohkaisten.

        Hän näkee kaiken ja Hän tietää kaiken!

        Pidä kiinni Hänestä!

        Jätä lukematta kaikki viestit, joissa on pienintäkään pahaa sanaa tai herjausta muita uskovia kohtaan.


    • Oletko vietävissä?

      Katso Jeesukseen, älä ihmisiin. Sinulla on väärä kohde.

      • Väärin!

        Katso ihmisiin ja seurakuntaan niin näet mikä henki heissä on.


    • Ved.2

      Jos uskosi on ihmisten varaan perustettu, niin ei ole ihmekään, että siitä haluaa luopua. Mutta on myös varma, että se usko ei ole oikeaa uskoa. Joten luopumuksellesi viittaan piutpaut. Mutta voithan oikeasti tullan uskoon? Silloin ei vaan ole varaa luopua uskosta. Sitä nimittäin ei enää noteerata. Joten otapa vakavasti nämä seikat!

    • Älä huoli

      Onkohan käynyt niin että viestiketjun aloittaja on omassa seurakunnassaan joutunut kiusatuksi valheveljien ja sisarien taholta.?Itselleni kävi niin vuosia sitten kun jouduin panettelujen ja valheiden uhriksi.Erosin seurakunnasta ja muutama vuosi on mennyt toipuessa.Tuo neuvo että katso Kristukseen tarkoittaa sitä,että mene ulos niistä kirotuista maallistuneista kirkkorakennuksista ja valeuskovien joukosta,etsi aitoja uskovia jotka ainakin itseäni kohtaan ovat olleet hyviä.Jonkunmoinen uskovien yhteys ilman kirkkorakennuksia on raamatun sanan mukaista yhteyttä.Ei Jumala asu ihmiskäsin rakennetuissa temppeleissä vaan sinussa,ja edelleen asuu vaikka uskosi horjuukin,niin käy jokaiselle,jollei ole vielä tapahtunut tulee tapahtumaan.

      • mikä lie totuus

        Onko ihan varmaa, että puolueettomat asian tutkijat tulisivat samaan lopputulokseen minkä tässä esitit !?

        siis täällähän voi sanoa mitä hyvänsä eikä kukaan voi tietää mitään totuudesta j a kokonaisuudesta.


    • Matt.13:13 ja 15

      "Te, jotka olette "helmenkalastajina" täällä, etsimässä uusia sieluja pelastettavienne listalle, muistakaa, että on olemassa myös lista niistä, jotka menettävät uskonsa teidän takianne."

      13. voi teitä te ulkokullatut kirjanoppineet ja fariseukset!
      TE SULJETTE taivasten valtakunnan ihmisiltä te ette mene sisälle, ETTEKÄ salli menevien mennä.

      15. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, te kierrätte meret ja mantereet.
      TEHDÄKSENNE YHDEN KÄÄNNYNNÄISEN!
      kun joku on siksi tullut te teette hänestä HELVETIN lapsen kahta vertaa pahemman kuin itse olette!

      • muistakaaa

        myös se että on lista niistä, jotka langeavat uudestaan tai tulevat uudestaan luopioiksi teidän takianne.


      • muistkaa myös
        muistakaaa kirjoitti:

        myös se että on lista niistä, jotka langeavat uudestaan tai tulevat uudestaan luopioiksi teidän takianne.

        se että on lista niistä jotka tulevat teidän takianne fariseuksiksi ja kirjanoppineiksi.


      • opettajia?
        muistkaa myös kirjoitti:

        se että on lista niistä jotka tulevat teidän takianne fariseuksiksi ja kirjanoppineiksi.

        Jaak.3:1

        1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö OPETTAJIKSI, sillä te tiedätte että me saamme siitä kovemman TUOMION

        1.Tim.1:6 ja 7

        6. Jotkut ovat eksyneet näistä pois harrastamaan turhia jaarituksia.

        7. he haluavat olla lain opettajia, vaika eivät YMMÄRRÄ, mitä puhuvat ja mitä VÄITTÄVÄT varmaksi.


      • Matt.23:3 ja 4
        opettajia? kirjoitti:

        Jaak.3:1

        1. Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö OPETTAJIKSI, sillä te tiedätte että me saamme siitä kovemman TUOMION

        1.Tim.1:6 ja 7

        6. Jotkut ovat eksyneet näistä pois harrastamaan turhia jaarituksia.

        7. he haluavat olla lain opettajia, vaika eivät YMMÄRRÄ, mitä puhuvat ja mitä VÄITTÄVÄT varmaksi.

        3. Sen tähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; ÄLKÄÄ kuitenkaan TEHKÖ heidän tekojensa mukaan, sillä he sanovat, MUTTA EIVÄT TEE.

        4. He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja PANEVAT ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.


    • Minä vain

      Rakas ystävä. Tulin todella todella surulliseksi tekstiä lukiessani. Minä en todellakaan tiedä minkälaisten ihmisten kanssa olet ollut tekemisissä, kenelläkään ei ole oikeutta puheillansa saada toista ihmistä lupumaan siitä uskosta jonka hän on saavuttanut. Meidän tulisi aina rohkaista toisiamme ja olla tukena niille jotka ovat ehkä heikkoja uskossansa. Älä anna kenekään riistää sinulta sitä kruunua joka päähäsi on kerran painettu. Rakas ihminen minä uskovainen sisar vilpittömästi rukoilen täällä puolestasi ja pyydän Jeesusta koskettamaan sinua sellaisella tavalla että kykenet taas toivomaan ja luottamaan taivaalliseen Isäämme joka antoi Poikansa maan päälle että sinulla rakas ystävä olisi ikuinen elämä.
      Sanon sinulle että ole tarkkana kenen puheita kuuntelet ja minkälaisissa kokouksissa käyt. Itse olen paljon rukouskammiossani kahden kesken Jeesuksen kanssa. Enkä halua että kukaan pääsee myrkyttämään minua sisäisesti. Joka päivän pyydän voimaa ja rohkeutta. Ja voin sanoa sinulle että sitä olen saanut.
      Aivan ihmeellisellä tavalla Jumala kantaa minua. Eikä tämä totisesti ole mitään sana helinää eikä jeesustelua vaikka siellä joku niin ajatteleekin.
      Jeesukselle on ennettu kaikki valta maassa ja taivaassa eikä kukaan mene Isän luokse kuin hänen kauttaan.
      Siunattu ole sinä joka tätä tekstiä luet, Jeesuksen veri sinut pudistakoon synneistäsi ja Jumalan enkelit olkoon turvanasi. Aamen.

      • " hallitus " tulee

        Juuri näin yhdyn täysin hengessä sinun henkeesi Herran hengen kanssa, kyllä sen näkee kuka hengessä kirjoittaa.


    • Jeesusta seuraava

      Minulle on taas käynyt päinvastoin, vaikka olen havainnut saman asian ns. uskovien raadollisuudesta foorumeilla ja livenä. Uskoni on vahvistunut, mutta olen ottanut etäisyyttä ns. kristittyihin, koska he eivät seuraa Jeesusta vaan omaa "liikettään" ja sen johtajia/ perustajia.

    • Pidän veljinäni jokaista, joka pyrkii totuuteen ja huutaa siinä avuksi Herran nimeä, vaikka he eivät minua veljenänsä pitäisikään. Mutta Kristus Jeesus ei häpeä kutsua minuakaan veljekseen:

      Heprealaiskirje 2
      11 "Sillä sekä hän, joka pyhittää, että ne, jotka pyhitetään, ovat kaikki alkuisin yhdestä. Sen tähden hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi,
      12 kun hän sanoo: "Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä";
      13 ja taas: "Minä panen uskallukseni häneen"; ja taas: "Katso, minä ja lapset, jotka Jumala on minulle antanut!"
      14 Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen,
      15 ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia.
      16 Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.
      17 Sen tähden piti hänen kaikessa tulla veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja - u s k o l l i n e n - y l i m m ä i n e n -
      p a p p i - tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
      18 Sillä sen tähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa."

    • leeviläinen

      Jos Sinä Hemppa35 ajattelet kaikkien palstalla mielipiteensä esittävien edustavan helluntailaisuutta ja Kristuksen mielen mukaista uskoa, niin erehdyt. Tänne on pesiytynyt julkijumalattomain porukkaa, jotka suoltavat suustaan solkenaan kaikkea sontaa, joka mielessä liikkuu.

      Tässäkin keskustelussa jumalattomain sekavat ja väärät mielipiteet helluntailaisuudesta ja uskosta tulevat julki. Ja kuinkas se nyt muuten voisi ollakaan. Eihän paha pensas voi tuottaa hyviä marjoja. Harvemmin sentään katajamarjoista aamupuuro keitellään.

      Se uskosta luopuminen lähtee aina ja poikkeuksetta ensisijaisesti omasta itsestä. Toki siihen luopumukseen saattaa vaikuttaa esim. srk:n suhtautuminen uskoon tulleeseen. Sellainen ns. herkempi uskova, joka ottaa kaikenlaiset sanomiset tosissaan, saattaa elää uskonelämäänsä jatkuvassa loukkaantuneisuuden tilassa, jolloinka uskova ajankuluessa katkeroituu. Ja katkeroituessaan uskova suhtautuu sen seurauksena kielteisesti kaikkeen uskoon liittyvään.

      Raamatun Kirjoituksissa puhutaan myös katkeroituksesta: Hebr. 3:8 on Kirjoitettu: Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa".
      Tämän Herra puhui israelilaisille, jotka vaelsivat neljäkymmentä vuotta Mooseksen johdolla erämaassa. Ja aivan samoin hän myös puhuu meille, jotka edelleenkin vaellamme kaikenaikaa omaa erämaataivaltamme Jeesuksen johtamana.

      Älä Hemppa35 siis paaduta sydäntäsi kaikenlaisten sanojien vuoksi, vaikka ne sanomiset katkeroittaisivatkin mieltä, vaan kuuntele Isä Jumalan Pyhän Hengen ääntä, kun hän puhuu sinulle rukouskammarissasi. Silleen siitä uskonasiasta jotain rotia tulee.

    • aamu uus riidaton

      Ei meihin ihmisiin kannata katsoa, ei liikaa meidän kirjoituksiimmekaan.
      Melko pikkusieluisia me monesti olemme. Katsotaan ylös Jumalaan, Häneltä
      tulee apu. Huomasin itsekin jo vuosia sitten, että jos liikaa täällä roikuin, tulin vain kiukkuiseksi. Vänkääjä vänkää ihan vänkäämisen vuoksi, mutta se ristiriidan
      henki, se skitsoilu tarttuu. Toisen kunnioittamisessa on paljon oppimista.
      Joskuis voi silti pistäytyä täällä, vaikkei kinaamaan kannata alkaa
      Jumalan siunausta sinulle!

    • " hallitus " tulee

      Hemppa35 : lle

      Se kaikki mikä täällä netissä riehuu on vain myrsky vesilasissa.

      Jumala on näyttänyt minulle aivan selvästi että Ilmestyskirjan mukaan " Tuli taivaasta kuluttaa Jumalan Valtakunnan viholliset," ja tämä aikakausi on koko ajan menossa, meidän täytyy katsoa vain Jumalan pitkämielisellä ja pitkällä aikajaksolla koko maailmaa, niin silloin näemme oikein ja ymmärrämme Jumalan metsän aivan kaikilta pieniltä ja suurilta puilta.

      Pohjois-Korea on viimeisiä maita joka uhkaa enää maailman rauhaa, kaikki muu on jo pois mennyt, eikä se tule enää.

      Arabi-Kevät tekee Ilmestyskirjan mukaan sen minkä Kevään pitää tehdäkin :

      " Tuli taivaasta kuluttaa pahan pois. "

      Syyrian Damaskos ei ole säilyvä, ja tämäkin on toteutumassa juuri tällä hetkellä, Raamatun sanan mukaan, eli kaiken Herra luo uudeksi, kaiken, mutta me ihmiset emme osaa katsoa Jumalan hyvää uutta luovaa kehityskulkua juuri sen hitauden takia. Ja tähän kehotankin Aloittajaa siirtymään ajatusmalleissaan.

      Toinen asia joka nousee mieleeni on Jumalan " hallituksen " ottaminen, " hallituksen " ottaminen tarkoittaa käytännössä sitä kun planeetan joka maa on siirtynyt demokratiaan, joka toimii.

      Jokaisen demokratian toimivuuden mittarina on miten maan kristittyjä kohdellaan, näemme siis esim. arabivaltioiden olevan vielä kehityksestä jäljessä mutta sieltä ne tulevat, pikkuhiljaa kuitenkin.

      Kehitys ja demokratisoituminen siis etenevät koko ajan ja Jumalan valtakunta laskeutuu pikkuhiljaa alas tänne meidän keskuuteemme, Jeesuksen empatia siirtyy pikkuhiljaa jokaisen maan lainsäädäntöön ja perustuslakiin eikä köyhiä enää sorreta, työttömyydestäkin siirrytään pikkuhiljaa nykyisen monimutkaisen sosiaaliturvan sijaan jokamiehen ja naisen kansalaispalkkajärjestelmään, ja työttömyyden kurimus on voitettu, modernisointi ja automatisaatio ja robotismi lisäävät kaikkien kansalaisten hyvinvointia samaten pikkuhiljaa maan päälle.

      Onko tämä niin vaikeaa ymmärtää.

      Jumalan valtakunta tekee tuloaan koko ajan maapallolle, Jumalan enkelit ottavat " hallituksen " maan päällä, kunnes kaikkien maiden peustuslakeihin on säädetty jokamiehen ja naisen oikeudet elämiseen ilman pelkoa. Ja tämä aika on lähellä.

      Joten turhaan valitat tämän piskuisen keskustelukanavan riitelyistä, päinvastoin, onpahan jokin kanava missä turhautuneet uskovat (kun mitään ei muka tapahdu) saavat purkaa sydäntään.

      Rauhan henki kanssasi Hemppa35.

    • Hemppa35

      Kiitos teille, ihmiset. Olette kohdelleet inhimillisesti minua. :) Pääosin.

      Rauhan henki kanssanne myös ja siunauksia teille, jotka kirjoititte mulle fiksusti. Olen löytänyt kodin toisaalta, mutta kiitos kun jaksoitte lukea ja nostaa vielä uudelleenkin tätä ketjua vaikka kuvittelin sen jo hautautuneen jonnekin ihme syövereihin. Kiitos kun ette ole niin valtavasti kivittäneet.

      Kiitos nimimerkki Minä vain. Kirjoitit osuvasti ja juuri niin kuin toivoin, että joku kirjoittaisi. Vaikka otsikointini oli "uskonsa menettäneen", jokin minussa silti vielä "uskoo ja toivoo vaikkei toivoa ois", joku kirjoitti tuon jonnekin joskus. Hyvin sanoi.

      Josko unohdettaisiin tämä ketju ja aloitettaisiin puhtaalta pöydältä taas uusin haastein ja viestein? :) Kiitos teille, kirjoittaneet. Arvostan mielipiteitänne tosi korkealle.

      • hellari ......

        Siunausta vain Hemppa: olen uusi kirjoittelija täällä. Niin jos satut tämän lukemaan. Aika räväkkää tekstiä täällä kyllä nekee. Pitää vain jättää aina omaan arvoonsa ja jos on opittavaa niin ottaa opiksi.


    • pepitoinen

      Mitä Jeesus on sinulle sellaista pahaa tehnyt, että katsot luopuneesi USKOSTA?

      Eikö, Hän ollut sinun uskosi alkaja ja täydelliseksi tekijä?

      Olkoot, ihmiset mitä tahansa he eivät sinulle ole tie taivaaseen, vaan Jeesus on tie, totuus ja elämä edelleenkin.

      Sydämestäni kehoitan sinua miettimään omaa tilaasi ja palaamaan Jeesuksen yhteyteen.

      Rukoillen lähesty Jeesusta, nin Hän lähestyy sinua.
      Huuda, avuksesi Häntä ja hän haluaa ilmestyä sinulle jälleen

    • 16+14

      Jumala loi meille Auringon - josta saamme syövän. Miksi?

      Jumala auttaa rikkaita länsimaisia, muttei kolmansien maiden köyhiä ja pieniä lapsia. Miksi?

      Näyttäkää edes yksi todistettu parantuminen. Ihan oikeasti. Yksi riittää, kunhan on aito.

      Olen ihan tosissani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3517
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      252
      1973
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      59
      1164
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe