Kristillinen näkemys itsemurhaan?

Fade_to_black_93

Olen pitkän aikaa miettinyt otsikon mukaista asiaa. Jos henkilön elämä on lähinnä jaksamista väkisin päivästä toiseen, eikä tulevaisuus näytä yhtään valoisammalta, ja päättää lopettaa kaiken, menettääkö myös mahdollisuutensa pelastua? Olen kuullut näkemyksiä, joiden mukaan elämä on lahja Jumalalta ja elämä ja kuolema ovat Hänen päätettävissään. Mutta toisaalta, ketään ei kysynyt minun mielipidettäni, mieluummin olisin jäänyt kokonaan syntymättä...

34

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinua siunata tahdon

      Jos olet uskossa Jeesukseen, et edes harkitse itsemurhaa. Itsemurhaa harkitseva on kaukana Jumalasta. Siksi ei kannata harkita itsemurhaa, vaan huutaa Jumalan puoleen. Hän lohduttaa kyllä.

      Jumalan äänen voit "kuulla" Raamatusta.

      Tässä esimerkiksi ohjeita sinulle:

      http://nokia-svk.seurakunta.net/?sid=13

      Ole siunattu!

      • Anonyymi

        Jos olet uskossa Jeesukseen, et edes harkitse itsemurhaa

        Höpö höpö ! Typerys ! Kirkko sinua vain ohjaa ja määrää !
        Kun tietäisit oikeasti mitä on.


    • Lights on

      Täällä lisää lohdutuksen sanoja. Usko nämä sanat, tartu niihin ja vetoa Jumalaan näiden sanojen kautta. Huuda Jumalan puoleen näitä raamatun kohtia ja saat kokea täyskäännöksen elämässäsi ja suuri ilo valtaa sisimpäsi:

      http://nokia-svk.seurakunta.net/?sid=13&tid=1497

    • Uskovan rukous kuullaan

      Minä olen ollut lähes koko elämäni masentunut ja itsemurhaakin olen yrittänyt pari kertaa. Tulin uskoon pari vuotta sitten ja voin kertoa, että kun on todella paha olo ja rukoilen Taivaan Isältä apua Jeesuksen nimessä, apu tulee! Myös toisten uskovien rukous puolestani auttaa ihmeellisesti. Älä jää pahaan oloon, pyydä apua! Minulla ei ole uskovia ystäviä eikä seurakunta yhteyttä, rukousapua olen saanut täältä rukouspalstalta. Kiitos siitä ystävät.

    • Tuo mitä sanot lopussa. Mullakin oli kerran tuollaisia ajatuksia, että kumpa en olisi syntynytkään. Tuosta sun viestistä näkee nyt, että olet kuullut vihollisen äänen, mutta myös Jumalan äänen. Kuuntele vain Jumalan ääntä. Mietit, että menettääkö mahdollisuuden pelastua. Se on se Jumalan ääni. Tiedätkö, että Jumala ei anna koskaan masennuksen tunnetta, joka veisi ihmisen tähän tilanteeseen, miettimään elämän päättämistä. Se on sielunvihollisen teko. Päinvastoin, Jumala tahtoo lohduttaa sinua ja tehdä tyhjäksi perkeleen teot. Se yrittää kasata sun elämääsi vaikeuksia ja lohdutonta tulevaisuuden kuvaa ym.
      Mutta Jeesus on jo voittanut vihollisen ristillä. Hän on sinunkin edestä vuodattanut koko rakkautensa. "Niin on Jumala maailmaa rakastanut", niin on Jumala jo sinuakin rakastanut, että et sinäkään, joka uskot hukkuisi.
      Jumala on siis sinutkin rakastanut jo taivaaseen asti. Pidä siitä kiinni ja ala kiittämään.
      Sä et varmasti tahdo olla masentunut. En minäkään halunnut. Rukoilin Jumalaa ja aloin kiittämään. Kiitos onkin portti siihen, mitä Jumalalta toivot. Se on uskonrukous. Ei sinusta tarvi vielä välttämättä tuntua mitenkään ihmeelliseltä, mutta täten sä tunnustat ja hyväksyt Jumalan Sanan lupaukset elämääsi. Pelastuksenkin voi ottaa vastaan kiittämällä. Jeesus antaa sinulle sen uskon, joka voittaa kaiken sen, mitä maailmassa on, niin kuin Sana sanoo.
      Se voittaa sun masennuksenkin. Kaikki tämä on vain kiitoksen päässä.
      Jeesus tarvitsee sinua täällä. Sulla on ystävä, jonka tiedät varmasti rakastavan sinua, et ole yksin. Tällä ihanalla tavalla Jeesus sullekkin tahtoo vastata.
      Lue Jesaja 54. Sulla jon ihana tulevaisuus Jeesuksen kanssa. Tartu siihen kiittäen häntä. Muistan sua rukouksessa.

    • vanhauskoinen

      Rukoile voimia aluksi vain tähän aamuun, päivään tai iltaan. Sillä tavoin jaksat pahimman yli. Keskity vain yhteen, ehkä pieneenkin tehtävään kerrallaan. Ole kiitollinen kaikesta pienestä.

      Mietiskele pieniä evankeliumin pätkiä. Elä Kristuksen lupausten varassa. Usko niihin.

    • kiire lääkärille!

      Nimimerkille "Fade_to_black_93"

      Kirjoituksesi perusteella sinulla saattaa olla burn-out ja masennus. Ne ovat sairauksia ja niihin on olemassa apu ja lääkkeet. Sinun kannattaa varmaan lähteä hakemaan apua lääkäriltä mahdollisimman pian.

      Jumala auttaa usein toisten ihmisten kautta, kuten esim. lääkäreiden.

      Jos ihminen riistää itseltään sairaana hengen, ei Jumala voi siitä rangaista, Jumala ei lyö lyötyä. Mutta jos ihminen on vielä niin terve, että pystyy kirjoittamaan tällaiselle palstalle, täytyy ihmisen itse lähteä hakemaan apua, tai pyytää jonkun toisen tulla hänen kanssaan lääkärille, jos ei itse enää kykene.

    • älä tee väärin

      Raamatussa sanotaan: Älä tapa, ja se tarkoittaa sinua itseäsikin!

    • Fade_to_black_93

      Aloittaja tässä. Olen nyt viikon juonut putkeen, ja kyllä vain se elämä vituttaa yhtälailla. Itselleni Jumala ei ole raamattua tulkiten mikään rakastava isä, vaan lähinnä sadistinen kakara, joka leikkii muurahaisilla ja suurennuslasilla. Miksi synnyin tähän paskaläjään?

      • Tervehdys!

        Itse tiedän, että se viina voi tuoda hetkellisen helpotuksen tunteen, mutta kun putki on ohi ja krapula iskee on kaikki entistä tyhjempää ja kurjempaa. Itse olen päässyt Jumalan avulla vapaaksi viinasta, ja olen ollut raitis jo yli 12 vuotta.
        Kärsin edelleen masennuksesta ja itselläni auttaa kun voin puhua jollekkin sisiäntäni "ulos". Onkos sinulla ketään jolle voisit puhua? Ei anneta periksi, koita nauttia hyvistä asioista, jotka lisää sinun hyvinvointia. Jos sallit voin muistaa sinua rukouksin. Ihan mahottoman paljon voimia ja jaksamista, muista et oo yksin! Siunausta!


    • pomm4

      Raamatussa sanotaan: Älä tapa, ja se tarkoittaa sinua itseäsikin! ///jaa sodassakin vaan sitten otetaa pommit ja luodit kiitollisena vastaan....
      ei taida teoriasi oikein hyvin toimia..keksi parempaa..

    • kanssakulkija
    • ...

      Hohhoijakkaa... RAAMATUSSA ei puhuta mitään itsemurhasta. Se että yritätkö itsemurhaa on tasan sun oma asias, JUMALA päättää onko sun aika lähteä vielä vai ei.. Noi jotka paasaa siit et apua löytyy, RUKOILE ei tuskin koskaan oo ite käynyt niin pohjalla et elämä ei ole elämää enään. AHDISTUS on niin pohjaton päivästä toiseen ettei näe mitään muuta ulospääsyä kuin itsemurha. Olin itse siinä tilanteessa vuosi sitten. Burnout, pohjaton väsymys joka ikinen päivä. viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen ja se mieletön ahdistus. PAINEITA ulkopuolelta, muilta ihmisiltä tuli jatkuvasti. JOPA psykiatri sanoi et mun pitäis jo voida paremmin. VASTASIN aina et ei kukaan voi elää mun elämää mun puolesta ja ottaa sitä ahdistusta pois, ei kukaan. EI YKSIKÄÄN joka ei ole pohjalla ollut voi tietää mitä se on. EI KUKAAN eikä kukaan jaksa kuunnella sellasta päivästä toiseen eikä kukaan ammatti ihminen ole siellä kun sitä tarvitset. YLEENSÄ se hetki on jo ohi seuraavana kertana kun vapaan ajan jollekkin saat- NE jotka ei oo koskaan kokenut pitkää paska putkea on just ne jotka tuomitsevat heti, RUKOILE kyl se siitä.. ITE ole uskovainen ja todellakin elävässä uskossa mut se ahdistus ja väsymys vaan vei voiton. En vaan yksinkertaisesti jaksanut enään sitä. Päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen.. Joka aamu olin yhtä väsynyt ku illalla nukkumaan mennessäni. Kaikka sanoi et sun on pakko tehdä sitä ja tätä.. HUUSIN jumalan puoleen mut sit napsahti päässä.. vedin kaikki unilääkkeet mitä mul oli ja särkylääkkeitä ja ranteet auki. kirjoitin jäähyväiskirjeenkin.. Heräsin seuraavana iltapäivänä. EI ollut tarkoitus jäädä tänne. IKÄVÄKYL heräsin... Sen jälkeen ei ole enään ollut sellasta ahdistusta.. Kun ei kerralla onnistunut. Jumalan vastaus oli ettei ollut sun aika vielä lähteä. En oo yrittänyt uudestaan ku ei kerran ekalla onnistunut. SEN jälkeen se paska vasta alkoikin.. Selittely lääkäreille, lähimmäisille ja kukaan ei ymmärrä. SITÄ on niin yksin sen asian kanssa ja kukaan ei ymmärrä. Kaikki vaan tuomitsee... KANTAKAA ITE SE AHDISTUS JA PASKA niin katotaan kui kauan kestätte... ÄLKÄÄKÄ puuttuko sellasiin asioihin mistä te ette paskaakaan tiedä eikä kokemusta ole...

      • Anonyymi

        Murha se on itsemurhakin ja samalla laittomuus- "ÄLÄ TAPA"


    • Uskoontullit 21v

      Vaikka olet kuinka syvälle tahansa paskaan upottautunut niin jumala voi pelastaa sinut hän vapauttaa sinut menneestä elämästä ja antaa sinulle uuden elämän Jumalan kanssa. Mietit varmasti miten sen saavuttaa niin anna itsesi jumalalle kuvittele itsesi tähän maailmaan vastasyntyneenä jätä vanha elämäsi vaikealta Se kuulostaa mutta sen kuin teet näät enemmänkin kuin syyn elää hyväksyt itsesi ja jumalan. Anna sille mahdollisuus ja kysy nyt itseltäsi vastasyntyneenä kumpi on parempi vaihtoehto tappaa itsensä vai alkaa elää mahtavaa elämää ja pelastua. Jos sinä et itse sitä oikeasti halua ottaa vastaan niin saatana vie sinut sillä et usko hyvyyteen Jumalaan. Ja Se kun annat itsesi jumalalle tarkoittaa "käytännössä sitä" että et mieti kuka olet sillä jos haluat löytää itsesi Nii sitä ei saavuteta sillä että muistelet ja mietit kuka olet vaan Se että teet itsesi sinä itse elät nykyhetkessä et menneessä.

      • Uskoontullut 21v

        Uskoa et saa ainoastaan miettimällä uskon saat kun annat itsesi jumalalle jättämällä menneisyyden paheet niin Jumala itse antaa sinulle uskon jos olet sen arvoinen sinun täytyy vain antautua jättää paha.


    • Hei !

      Elämässä on hankalia aikoja itse kullakin., Masennus on sellainen joka panee miettimään synkkiä. Masennus on kuitenkin vain pitkäkestoisen stressin seurausta ja syy, ja hallittavissa ja hoidettavissa. Ihminen itse usein vain ei näe omaa nenää pidemmälle ja sulkeutuu ympyräänsä murheitaan hautomaan.

      Olen kirjoittanut tänne asiasta;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/16

      yst. t. Jari

    • suicidaali

      Kyllähän Raamatussa jo kymmenessä käskyssäkin sanotaan: "Älä tapa.". Eikö tämä koske myös ihmistä itseään? Jumala näkee ihmisen sisimpään ja näkee myös sen, että ihminen voi olla niin psyykkisesti sairas, että sairaus ajaa ihmisen epätoivoisiin tekoihin. Toivottavaa se ei kuitenkaan ole ja jokaiselle on varmasti apua saatavissa niin hengellisesti kuin henkisestikin. Harkittu itsemurha kuvastaa myös jossain määrin epäuskoa eli ei uskota siihen, että Jumala on voimallinen lopulta kääntämään kaiken parhain päin.

      Ei siis pidä unohtaa, että ihminen on hengellisen lisäksi psyykkinen olento ja sielu kaipaa hoitoa siinä missä ruumiillekin on lääkärinsä. Ei siis kannata pelätä kääntyä lääkäreiden ja psykologien/terapeuttien puoleen saadakseen elämänsä kohenemaan. Putken päässä on valoa, lupaan sen! Olen itsekin ollut syvästi masentunut ja harkinnut itsemurhaa, joten tiedän, miltä se olotila tuntuu.

      Muista, että vaikka kaikki muu tässä elämässä ja maailmassa menis, niin yksi jää aina jäljelle ja se on Jumala, joka rakastaa sinua juuri siinä tilanteessa, jossa juuri nyt olet.

      Voimia sinulle, jaksa vielä päivä kerrallaan ja hae rohkeasti myös ammattiapua!

    • sadomaagikko

      Pääsenkö itsemurhalla herrani ja vapahtajani perkeleen luokse helvettiin?

    • Anonyymi

      1500 luvulla itsemurhaa pidettiin paholaisen työnä.
      Raamatun mukaan itsemurha ei kerro pääsetkö taivaaseen vai et, mutta raamattu ei myöskään paljoa kerro itsemurhasta. Jos Jumalan hylännyt ihminen itsemurhan tekee, hän joutuu helvettiin. Ei tosin itsemurhan takia, vain sen, että hän oli hylännyt Jumalan antaman avun.
      Raamattu opettaa, että siitä hetkestä alkaen, kun ihminen tulee aidosti uskoon, hänen pelastuksensa on ikuinen (Joh. 3:16).
      Vain Jumala voi päättää milloin ja miten kuolet. Raamattu sanoo itsemurhan olevan murha, ja murha on väärin. Se ei kuitenkaan erota Jumalan lasta Jumalasta.

      • Anonyymi

        No kuinka paljon mm syyttömiä lapsia saa kristityt raiskata na tappaa?
        Paavilla ei ole KRISTILLISTEN Kaikkivaltiaan Pietarille antamaa lupaa sovittaa uskontunnustuksenkaan antaneiden kristittyjen laittomuuksia.


      • Anonyymi

        Niin se on ollut myöhemminkin,
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se on ollut myöhemminkin,
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

        Raamatun UT;ssa on "murha" ilmaisu usein; 18:sta jaetta
        JA
        VT:ssa 38;ssa jakeessa


      • Anonyymi

        Murhasta ei kristillisten Jumala vapauta! "Älä tapa" Laki on voimassa edelleen.


    • Anonyymi

      Aloituksen tälle keskustelulle kirjoittaneelle kiitokset!
      Valitettavan harvat uskovaiset tai oikeastaan "tosi uskovaiset" ovat mieleltään aivopestyjä uskomaan tätä raamatussa olevaa pelastuksen osaltakin tärkeää tietoa:
      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
      ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      Joten viimeinen lause vastannee kysymykseesi.

    • Anonyymi

      JOTEN
      kristittyjen
      ja
      KRISTILLISTEN
      asenteet eroavat toisistaan ja sitä ei muuta totuudeksi se, että kristityt palvelevat laittomuudensa Herrojaan KRILLISTEN KAIKKIVALTIAIDEN JA HEIDÄN PYHÄN HENGEN NIMEEN jopa eikoksia tehden;
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Saatana
      Saatana kristinuskossa
      Saatana on Uudessa testamentissa ja kristillisessä teologiassa yleensä huomattavasti keskeisempi henkilö kuin Vanhassa testamentissa. Kristillisen käsityksen mukaan saatana kohdistaa vaikutuksensa ihmisiin, jotka hän on saanut lankeamaan syntiin, ja vastustaa ennen kaikkea Kristusta ja kristillistä seurakuntaa.[8] Uuden testamentin mukaan Saatana yritti myös vaikuttaa Jeesukseen.[27]

      Uuden testamentin mukaan saatana on tämän maailman valtias, joka haluaa eksyttää ihmiset Jumalasta[28]. Saatana myös hallitsee tätä maailmaa, ja näin ollen maailma heijastaa hallitsijansa luonnetta[29] [30].
      #
      https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      2.Korinttolaiskirje: 11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."
      ....
      Markuksen evankeliumi:
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

    • Anonyymi

      Se joka tunnustaa Jeesuksen Herraksi ja uskoo sydämessään että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, pelastuu.
      Itsemurha on murhaamisen synti. Siinä ihminen kuuntelee itseään vihaavia ajatuksia ja tuntemuksia ja toimii niiden mukaan.
      Kristus kuitenkin opettaa meille, että häntä on jo häpäisty ja vihattu meidän tähtemme. Siispä ei meillä, jotka uskomme, ole enää syytä vihata itseämme. Hänen verensä on vuodatettu kaiken sen tähden, mitä me olemme olleet.

      Menettääkö itsemurhan tehnyt uskova pelastuksen? Ei jos on pelastettu. Mutta asia on hänen ja Herran välillä.

      Ottakaa vastaan Jumalan armo, te kaikki joita itsetuhoisuus vaivaa. Taivaan Isä on rakastanut teitä. Sitä varten hän uhrasi itsensä Jumalan Poikana, että viha voisi väistyä meidän yltämme, koska me kaikki olemme syntisiä ja olemme kuoleman ansainneet.

      • Anonyymi

        Onko tuo oppi Barjeesuksen palvelijoille?
        Jos, niin se tulisi mainita ettei anna väärää todistusta.


    • Anonyymi

      Mitä Kristus sanoi itsemurhasta? Ei mitään..
      Kyllä minä kannatan eutanasiaa koska en halua kitua täällä jos oikeasti asiat on huonosti.
      Olen nähnyt sen lääkäreiden kidutuksen,kun ihminen ei pääse pois.

      • Anonyymi

        Niinpä!
        Ja kristittynä uskontunnustuksen antaneena on luopunut kristillisten Kaikkivaltiaista sekä Heidän Pyhästä Hengestä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
        ....
        Eroamalla Heistä yhdestä, eroaa Heistä.
        Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
        10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
        Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!


    • Anonyymi

      Tärkeä kysymys, kiitos. Jumala tosiaan on antanut ihmiselle elämän ja siksi elämä kaikkine kipuineenkin on arvokasta. Eli myös jokainen ihminen on arvokas.

      Jos täällä kärsimystä ja kipua onkin, taivaassa sitten saa senkin edestä riemuita.

      Kristillinen näkemys ja näin ollen myös raamatullinen tähän kysymykseen on tottakai kielteinen, mutta se ei aina tarkoita sitä, että Jumala hylkäisi epäonnistuneen.

      Pahan tekijä itse hylkää Jumalan. Itsemurhan tehneitä on paljon varmasti sellaisiakin, jotka eivät ole kenellekään muille tehneet pahaa ja ovat pyytäneet apua Jumlalta, mutta eivät ole jaksaneet jatkaa. Toki on myös valtavan pahoja itsemurhan tehneitä, kuten Hitler esimerkiksi.

      Eli Jumala ei varmasti rankaise hyvää ihmistä, joka ei ole jaksanut elää ja on päätynyt epätoivoiseen ratkaisuun. Se ei kuitenkaan ole ollut tarkoitus, kun hänelle elämä on annettu. Jumala tosiaan säätää jokaiselle elämän pituuden. Ainoat, kenelle todella tähän ratkaisuun päätynyt tekee vahinkoa on hänen itsensä lisäksi tietysti hänen läheisensä ja ystävänsä. Yleensä nämä ihmiset kaiken kaikkiaan ovat niitä ihmisiä, joita varten me olemme tänne syntyneet. Voimme kaikista ensimmäiseksi oppia tuntemaan hyvyyden ja lähimmäisyyden juuri näiden ihmisten kautta. Ensin oletetaan, että kohtelemme hyvin juuri näitä ihmisiä, sen jälkeen vasta opimme arvostamaan ja rakastamaan muita. Itsemurha siis rikkoo paljon juuri sitä kaikkein arvokkainta.

      Niin kuin sanottu itsemurha on juuri edellä mainituista syistä paha teko, mutta Jumala ei varmasti hylkää näitäkään ihmisiä, vaikka he ovat epäonnistuneet ja aiheuttaneet tuskaa läheisilleen. He saavat armon ja rauhan, jos vain Jeesuksen kautta haluavat sen ottaa vastaan. Näkeväthän omaiset siinä tapauksessa tämänkin läheisensä uudestaan taivaassa, vaikka heidänkin kärsimyksensä täällä maan päällä oleellisesti lisääntyivät tämän teon myötä. Heidän rakkautensa ei kuitenkaan läheistään kohtaan loppuneet. He ikävöivät tätä ja uskovat läheiset myös rukoilevat poistuneen puolesta ja sitä, että näkisivät vielä tämän joskus. Jumala on lohdutuksen Jumala, joka ei lisää enää jälkeen jääneiden taakkaa yhtään enempää, jos läheinen ei vain jaksanut enää jatkaa.
      Kaikkea hyvää!

    • Anonyymi

      Olkaahan kristityt uskovaiset kiltisti sillä muuten ette saa joululahjoja;
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
      "Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]"

    • Anonyymi

      Olisi parempi ehkä ollut jos olisit kysynyt kristittyjen mielipidettä.
      Heillä on varmaan enemmän kokemuksia ja siltä pohjalta tietoja.

    • Anonyymi

      Tälläkin uhrilla oli ehkä voimakas syy rikkoa Lakia, kenen Lakia?
      Miten Juudas kuoli, ja mitä hän teki petoksensa rahoilla?

      Ap. 1:18 "Hän (Juudas) hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos."
      vs.
      Matt. 27:5 "Ja hän (Juudas) viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe