Lady Atlas - vain naisille suunnattu kuntosali?

mies_vm86_rmk

Mitenköhän laillista kyseisen kuntosalin markkinointi ja toiminta on, koska kyseessähän on selvä sukupuoleen liittyvä syrjintä. Minneköhän kannattaisi valitusta alkaa pistämään tällaisesta? Oleellisista olisi saada kyseisen firman mainonnasta pois sukupuolinen syrjintä. Se on sitten aivan sama kävisikö siellä todellisuudessa miehiä vai ei. Koska ei homma nyt voi suomessa niin mennä että naiset ovat enemmän tasa-arvoisempia kuin miehet vaikka feministipiirit sitä kovasti haluavatkin.

Kuvitellaampa nyt tilanessa. Jos minä menen kyseisen kuntosalin tiskille ja haluan päästä sinne kuntoilemaan niin siellä sanotaan että tänne ei miehiä pääse, mikä on syy? Sukupuoleen perustuva syrjintä... Koko tilanne vaikuttaisi minusta täysin järjenvastaiselta. Kyllä on miestenkin aika alkaa vaatimaan tasa-arvoa, ei se ole naisten yksin oikeus. Tilanne olisi toinen jos sama kuntosali tarjoaisi omat puolet miehille ja naisille. Mutta ei tälläistä lokerointia voi nykysuomessa tehdä.

39

3620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 80 senttiä eurosta

      Tee valitus tasa-arvovaltuutetulle.Sittenhän se nähdään todellisuus tasa-arvosta.

      • mies_vm86_rmk

        Pitääkin tutkia tuota lisää. Kyllä miestenkin tulee vaatia tässä maassa tasa-arvoa. Jos olisi vain miehille tarkoitettu sali niin en edes uskalla ajatella mikä hulabaloo siitä syntyisi.


    • Ristus sentään

      Onko sinulla todella sellainen mielikuva että naiset ovat yhtä äkkiä tasa-arvoisempia kuin miehet? Jonkun kuntosalin markkinoinnin takia? Mitä tapahtui, menit salille tiirailit pyllyjä, vedit tumppuun ja sait porttikiellon vai mistä turha purkautuminen? Oletko yhtään perehtynyt maailman historiaan, miten kaukaa on tultu esim. tasa-arvoiseen suomeen? Saati liuta maita jossa tasa-arvon suhteen eletään vieläkin keskiajalla? Onhan edelleenkin klubeja, järjestöjä minne naisilla ei ole asiaa mm. Mr Herrain kuntoklubi, Helsingin suomalainen klubi, eri ammattijärjestöjä jne. lista on loputon. Hyvinkää täynnä kuntosaleja joka makuun, miksi miehenä tunkea naisten salille?..ehdotus; sukupuolen korjausleikkaus ja stringit jalkaan ja ei muutakuin let´s menoks.

      • yleinen syyttäjä

        Sukupuoleen perustuva valintakriteeri ei voi olla laillinen tapa karsia asiakkaita. Kyllä tuollaisia puolihuolimattoma mainoslauseita voidaan heittää ilmoille mutta kuntosalin tiskiltä ei todellakaan voida käännyttää miesasiakasta pois sillä verukkeella että hän on mies eikä nainen. Salin henkilökunta voi kyllä soittaa poliisit tietysti paikalle häiritsevän käytöksen vuoksi, mutta jos miesasiakas tästä haluaa tehdä vaikkapa ihan vittuillakseen valituksen tasa-arvovaltuutetulle niin sankioo tulee yrittäjille. Se on varma. Enkä kyllä noin muutenkaan tiedä onko kovinkaan järkevää karsia karkeasti ottaen puolet kuntosalin käyttäjistä pois, mutta omapa on yrittäjän asia, ainakin hetken aikaa.


      • Ristus sentään
        yleinen syyttäjä kirjoitti:

        Sukupuoleen perustuva valintakriteeri ei voi olla laillinen tapa karsia asiakkaita. Kyllä tuollaisia puolihuolimattoma mainoslauseita voidaan heittää ilmoille mutta kuntosalin tiskiltä ei todellakaan voida käännyttää miesasiakasta pois sillä verukkeella että hän on mies eikä nainen. Salin henkilökunta voi kyllä soittaa poliisit tietysti paikalle häiritsevän käytöksen vuoksi, mutta jos miesasiakas tästä haluaa tehdä vaikkapa ihan vittuillakseen valituksen tasa-arvovaltuutetulle niin sankioo tulee yrittäjille. Se on varma. Enkä kyllä noin muutenkaan tiedä onko kovinkaan järkevää karsia karkeasti ottaen puolet kuntosalin käyttäjistä pois, mutta omapa on yrittäjän asia, ainakin hetken aikaa.

        Jos naiset lähtisi kaikesta tasa-arvottomuudesta barrikaideille niin missä oltaisiin? Kerroppa yleinen syyttäjä, onko näin että miehiä nyt todellakin sorretaan? Alleviivaan kirjoituksesi että yrittäjän asia,, vai valinta? Kirjoituksesi perusteella taidat olla viestiketjun aloittaja, laita nyt toki sama nimimerkki.


      • onko siivous kesken?
        Ristus sentään kirjoitti:

        Jos naiset lähtisi kaikesta tasa-arvottomuudesta barrikaideille niin missä oltaisiin? Kerroppa yleinen syyttäjä, onko näin että miehiä nyt todellakin sorretaan? Alleviivaan kirjoituksesi että yrittäjän asia,, vai valinta? Kirjoituksesi perusteella taidat olla viestiketjun aloittaja, laita nyt toki sama nimimerkki.

        Ristus sentää vois löysätä vähän nutturaa että ilma kiertää.


      • mies_vm86_rmk
        Ristus sentään kirjoitti:

        Jos naiset lähtisi kaikesta tasa-arvottomuudesta barrikaideille niin missä oltaisiin? Kerroppa yleinen syyttäjä, onko näin että miehiä nyt todellakin sorretaan? Alleviivaan kirjoituksesi että yrittäjän asia,, vai valinta? Kirjoituksesi perusteella taidat olla viestiketjun aloittaja, laita nyt toki sama nimimerkki.

        No niinhän te vaadittekin kaikkea tasa-arvoiseksi, mutta vain ja ainoastaan jos se ajaa naisten etuja. En mä sorrosta tiedä, mutta ihan periaattesta olen vastaan tuollaista sukupuolisyrjintää naisten osalta. Vieläpä niin että naiset perustaa yrityksiä tukiaisten avuilla joihin myös miehet osallistuvat verojen muodossa. Ei nyt kyllä tule mieleen yhtäkään asiaa suomessa, jonne naiset eivät saisi mennä sukupuolensa takia.


      • Ristus sentään
        mies_vm86_rmk kirjoitti:

        No niinhän te vaadittekin kaikkea tasa-arvoiseksi, mutta vain ja ainoastaan jos se ajaa naisten etuja. En mä sorrosta tiedä, mutta ihan periaattesta olen vastaan tuollaista sukupuolisyrjintää naisten osalta. Vieläpä niin että naiset perustaa yrityksiä tukiaisten avuilla joihin myös miehet osallistuvat verojen muodossa. Ei nyt kyllä tule mieleen yhtäkään asiaa suomessa, jonne naiset eivät saisi mennä sukupuolensa takia.

        Et siis ymmärrä luettua? vai missä mättää, kirjoitat tänne, mutta et lue toisten kommentteja? Mikä sulla on naisia vastaan? Mene terapiaan pohtimaan nais-suhdetta nykymaailmassa vs. sinä.


      • Asiallisesti..
        Ristus sentään kirjoitti:

        Et siis ymmärrä luettua? vai missä mättää, kirjoitat tänne, mutta et lue toisten kommentteja? Mikä sulla on naisia vastaan? Mene terapiaan pohtimaan nais-suhdetta nykymaailmassa vs. sinä.

        Noh noh.Kylläpäs on yöllä saatu aikaan äkäistä kommenttia.Terapiaan itse saisit mennä.


    • Ukkoneuvos

      Miehiä alistetaan ja sorsitaan tässä maassa! Miehet takaisin valtaan!

      • zzorpas

        No näinkö on vitun punaniskajuntti?? Lopeta se sorbuksen juominen.


      • mies gg

        Olet provo. Mutta kyllä tältä alkaa ihan oikeasti tuntumaan. Miten esimerkiksi huoltajuuskiistat. Äidistä tulee lähes aina lähivanhempi ja isä saa jokatoisen viikonlopun. Vaikka reiluinta olisi jakaa puoliksi kaikki. Siinä eräs epäkohta miesten kantilta, mainitakseni.


    • akat töihin!

      Sitten ne vielä haukkuu miehiä. Maailma ei pyöris ilman miehiä.

    • hakalasta kajahtaa

      Mietipä aloittaja vielä.
      Eikö palveluja mielestäsi saa kohdentaa tietylle sukupuolelle?
      Pitäisikö äijäjooga kieltää?
      Et voi perustaa kampaamoa tai parturia, vaan sen on oltava parturi-kampaamo?
      Dresmannin täytyy lopettaa syrjintä ja alkaa myydä myös naisten vaatteita?
      jne.jne.

      No tuskinpa aloitus oli edes vakavissaan tehty.

      • Mielensä pahoittanut

        Myös lapsille / vanhuksille suunnatut palvelut tulee kieltää, sillä ne lisäävät ikäsyrjintää.

        Minä esimerkiksi haluaisin hankkia senioriasunnon. Olen alle 30-vuotias, mutta haluan silti sellaisen. Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun minulle kerrottiin päin naamaa, että kyseiset asunnot ovat vain 55-vuotta täyttäneille :(


      • hakalasta kajahtaa
        Mielensä pahoittanut kirjoitti:

        Myös lapsille / vanhuksille suunnatut palvelut tulee kieltää, sillä ne lisäävät ikäsyrjintää.

        Minä esimerkiksi haluaisin hankkia senioriasunnon. Olen alle 30-vuotias, mutta haluan silti sellaisen. Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun minulle kerrottiin päin naamaa, että kyseiset asunnot ovat vain 55-vuotta täyttäneille :(

        Olen pahoillani puolestasi. : )
        Minäkin yritin mennä päivähoitoon, mutta eivät ottaneet yli 6-vuotiaita.


      • mies gg
        Mielensä pahoittanut kirjoitti:

        Myös lapsille / vanhuksille suunnatut palvelut tulee kieltää, sillä ne lisäävät ikäsyrjintää.

        Minä esimerkiksi haluaisin hankkia senioriasunnon. Olen alle 30-vuotias, mutta haluan silti sellaisen. Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun minulle kerrottiin päin naamaa, että kyseiset asunnot ovat vain 55-vuotta täyttäneille :(

        Aivan varmasti saisit muuttaa senioritaloon jos niin haluat. Mainonnalla ja markkinoinnilla luodaan vaan mielikuvia jotta haluttu kohderyhmä saataisiin kiinnostumaan ja ei-toivottu sen sijaan pysyisi poissa. Mutta näin. He eivät voi sinulta kieltää asunnon ostamista senioritalosta.


      • mies gg

        Dressmanniin voivat mennä yhtä lailla miehet kuin naisetkin. Nainen voi halutessaan käyttää miesten vaatteita ja voi niitä aivan vapaasti ostaa. Mietippä mitä tapahtuisi jos dressmann kieltäisi naisia tulemasta liikkeeseensä. Niimpä.

        Kampaamoista en tiedä. Mutta olen kyllä senkin suhteen melko varma etteivät he saa valita asiakaskuntaansa sukupuolen mukaan. Jos mies haluaa naisellinen kampauksen niin siitä vain kampaamoon. Tuskin tulee ongelmia.

        Markkinoinnin ja mainonnan voi kyllä kohdistaa tiettyyn asiakasryhmään, mutta lakiteknisesti kuntosali ei voi käännyttää asiakkaitaan sukupuolen mukaan. Ei vaan voi koska se on syrjintää. Mainonnan eettinen neuvonta voi kyllä antaa huomautuksia tuollaisesta mainonnasta jos näkee sen tarpeelliseksi, mutta se on eri asia kuin laki.


      • vinkuheinä
        mies gg kirjoitti:

        Dressmanniin voivat mennä yhtä lailla miehet kuin naisetkin. Nainen voi halutessaan käyttää miesten vaatteita ja voi niitä aivan vapaasti ostaa. Mietippä mitä tapahtuisi jos dressmann kieltäisi naisia tulemasta liikkeeseensä. Niimpä.

        Kampaamoista en tiedä. Mutta olen kyllä senkin suhteen melko varma etteivät he saa valita asiakaskuntaansa sukupuolen mukaan. Jos mies haluaa naisellinen kampauksen niin siitä vain kampaamoon. Tuskin tulee ongelmia.

        Markkinoinnin ja mainonnan voi kyllä kohdistaa tiettyyn asiakasryhmään, mutta lakiteknisesti kuntosali ei voi käännyttää asiakkaitaan sukupuolen mukaan. Ei vaan voi koska se on syrjintää. Mainonnan eettinen neuvonta voi kyllä antaa huomautuksia tuollaisesta mainonnasta jos näkee sen tarpeelliseksi, mutta se on eri asia kuin laki.

        Kun otat yhteyttä tasa-arvovaltuutettuun, niin tee oikein lista yrityksistä jotka syrjivät joko miehiä- tai naisia sukupuolen takia, tai ketä tahansa. On esim. ravintoloita joissa ikäraja on tiettyinä iltoina esim. 40 v., koska yrittäjä haluaa tarjota palveluja/seuraa tietylle asiakasryhmälle, ja oisko sille kysyntääkin?
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yritykselle/markkinointi/hyva-tapa/
        Ja onko sinut käännytetty Lady Atlaksesta, oletko käynyt siellä? Ei vaan jaksa ymmärtää tuota sun ulinaa tyhjästä.


      • Naislogiikkaa...

        Ei hyvä tavaton, miten tyhmä ihminen voi olla. Dressmannin ei suinkaan tarvitse myydä naisten vaatteita, mutta sen on myytävä myymiään miesten vaatteita myös naisille. Ja niinhän se tekeekin.


      • liian nuoriko ooon?
        mies gg kirjoitti:

        Aivan varmasti saisit muuttaa senioritaloon jos niin haluat. Mainonnalla ja markkinoinnilla luodaan vaan mielikuvia jotta haluttu kohderyhmä saataisiin kiinnostumaan ja ei-toivottu sen sijaan pysyisi poissa. Mutta näin. He eivät voi sinulta kieltää asunnon ostamista senioritalosta.

        Ei ainakaan vuokralaiseksi pääse alle 60v. Täälläkin on niitä senioreille tarkoitettuja vuokra-asuntoja.


    • hakalasta kajahtaa

      Jos yritys myy vain naisten vaatteita, niin todennäköisesti myy niitä miehillekin. Se on ok, vaate vaihtaa omistajaa eikä eikä ketään syrjitä.

      Jos kuntosali taasen myy tuotetta: "naisille räätälöidyt, mies-vapaat kuntoiluolosuhteet", niin onko niitä tasa-arvon nimissä myytävä myös miehille? Jos myydään, niin eikö tuote lakkaa sillä hetkellä olemasta? Eikö siinä myös syrjittäisi niitä naisia jotka haluavat treenata ilman miehiä?

      Meneekö sen naisten seuraan haluavan miehen etu niiden naisten edelle jotka eivät miehiä joukkoon halua?

      Periaate on sama vaikka vaihdettaisiin sanojen mies ja nainen paikkaa.

    • mies__.--

      Miksei miehille tarjota samanlaisia saleja. En halua naisia häiritsemään treenejä ja tuijottelemaan. Se on häiritsevää.

      • samaa sukupuolta

        Mr Herrain kuntoklubi. Kokeile sitä, ainoastaan miehille.


      • höpsistä
        samaa sukupuolta kirjoitti:

        Mr Herrain kuntoklubi. Kokeile sitä, ainoastaan miehille.

        Pelkona voi sit olla että samaa sukupuolta olevat tuijottaa ja häiritsevät treenejäsi..mutta ehkäpä tämä "mies" sitä salaa toivookin.. ;)


      • pena paaluttaja
        höpsistä kirjoitti:

        Pelkona voi sit olla että samaa sukupuolta olevat tuijottaa ja häiritsevät treenejäsi..mutta ehkäpä tämä "mies" sitä salaa toivookin.. ;)

        Niin ja kuntoilun jälkeen voi siirtyä ottamaan palautus- tai paalutusjuomaa vaikka manns streetille jossa humppa raikaa ja tango soi.


      • Anonyymi
        samaa sukupuolta kirjoitti:

        Mr Herrain kuntoklubi. Kokeile sitä, ainoastaan miehille.

        Luulenpa, että miesten voi olla hankalaa ymmärtää, miksi naiset haluavat oman kuntosalin? Monille naisille tämä on täysin selkeää.


    • kerran kävin

      Helsingin keskustassa oli ainakin ennen vain miehille tarkoitettu kuntosali, lieneekö vieläkin?

    • justiin1

      Jos et löydä muuta kuntosalia hyvinkäältä kuin atlaksen niin mee hoitoon jos ja hanki vaik elämä.

    • japejaajaa76

      En voi välttyä tunteelta että ainakin osa naisista pitää itseään niin paljon parempana sukupuolena etteivät voi tulla miesten kanssa kuntoilemaan. En tiedä mistä tuo johtuu. Naisten alemmuuskompleksista vai mistä että pitää itseään yrittää pönkittää korkeammalle pallille kuin mitä miehet ovat. Mielestäni tuo on törkeää ja kertoo hyvin paljon kyseisen salin asenteista. Eli pitävät kaikkia miehiä likaisina juntteina, jotka eivät osaa käyttäytyä.

      On se varmaan rankkaa olla nainen, varsinkin kun miehet ihan solkenaan tulevat ehdotteleemaan kahveille. Tokihan silloin pitää olla naisille oma sali, että edes hetken saavat olla näiltä kuvottavilta ehdotuksilta rauhassa!

      Itse en ihan periaatteesta käy näillä saleilla joissa on naisille oma puolensa. Joskus alkuun kävin tälläisellä salilla melkeimpä olosuhteiden pakosta kun työnantaja sponssari silloin vain yhtä tiettyä salia. Aikoinaan olen sanonut muutamaan otteeseen naisille jotka olivat miesten puolelle että "menkää te sinne naisten puolelle" jos ovat olleet sarjojeni tiellä, niin ovat olleet aika loukkaantunutta tyttöä sen jälkeen.

      Hittoako tulevat jo muutenkin ruuhkaisempaa miesten salia käyttämään. Suosittelen samaa toimintatapaa myös muille miehille. Eine naiset tule kuin huomiota hakemaan ja jos sitä eivät kaikilta miehiltä saa niin sitten ollaan niin draama queeneita että huhu. Muutenkin melko läppiä tapauksia tällaiset naiset.

      • jape jää yksin

        Luehan uudemman kerran mitä kirjoitit. Ensin syytät naisia paremmuudentunteesta ettei voi samalla salilla treenata ja sitten jos treenaavat samalla salilla, niin ovat mielestäsi (rivien välistä luettuna) munahaukkoja jotka ovat vain tiellä ja toivotat heidät hevonkuuseen.

        Eli tyypeille kuten sinä, jotka kärsivät jonkun sortin äititraumaa suositten ihan vain kotitreenaamista niin ei mikään ärsytä, korkeintaan oma naama peilistä ja mahdollinen elämänkumppani(mut senhän voi kätevästi laittaa vaikka komeroon seisomaan siksi aikaa että herra voi nauttia omasta itsestään ihan yksinään).

        Sulla on selvästikin paljon ongelmia mitä naisiin tulee. Hae ammattilaisen apua.


      • sämpyläsami
        jape jää yksin kirjoitti:

        Luehan uudemman kerran mitä kirjoitit. Ensin syytät naisia paremmuudentunteesta ettei voi samalla salilla treenata ja sitten jos treenaavat samalla salilla, niin ovat mielestäsi (rivien välistä luettuna) munahaukkoja jotka ovat vain tiellä ja toivotat heidät hevonkuuseen.

        Eli tyypeille kuten sinä, jotka kärsivät jonkun sortin äititraumaa suositten ihan vain kotitreenaamista niin ei mikään ärsytä, korkeintaan oma naama peilistä ja mahdollinen elämänkumppani(mut senhän voi kätevästi laittaa vaikka komeroon seisomaan siksi aikaa että herra voi nauttia omasta itsestään ihan yksinään).

        Sulla on selvästikin paljon ongelmia mitä naisiin tulee. Hae ammattilaisen apua.

        Mahtava japejuujaan nollaus kirjoittajalta yläpuolella! Olen kanssasi miehenä aivan samaa mieltä. Japella on joskus nuorempana useampaan kertaan isi tai äiti pyyhkinyt pölyjä kaapinkulmista ja seinistä. Hieno homma että tollaset japejuujaan tapaset alemmuuskompleksia potevat puskarunkutttajat pistetään nakkijonon lisäksi myös keskustelupalstalla ruotuun! Piristit päivääni!


    • Naistreenaaja

      Itseäni ei haittaisi yhtään mies-salillakävijät, päinvastoin!

      Käyn Atlaksella vain sen takia että sieltä saa parempaa palvelua ja hinnat olivat kohdallaan salihintaan sisältyy kaikki jumpat siellä on tilavammat ja nykyaikaiset suihku- ja saunatilat verrattuna näihin saleihin missä olen aiemmin käynyt.
      Joka salilla on hyvät ja huonot puolensa. Myös Atlaksellakin ;) Eli aina kehitettävää löytyy. Mutta niiden hyvien puolien takia olen tällä hetkellä siellä asiakkaana.

      Mukavaa kevään odotusta kaikille :D

    • Atlas on kiva

      ... LadyAtlaksessa on panostettu viihtyisyyteen. Ujona ihmisenä mieluummin en kuntoile miesten kanssa ja kun vapaa-aikaa on vähän, on mukavampaa kuntoilla viihtyisässä ympäristössä eikä karussa kellarisalissa, joissa joskus aiemmin kävin. Sukupuoleen kohdistuva syrjintäkielto liittyy kai enemmänkin esim. hinnoitteluun vaikka kampaamoissa, niin ettei saa vaatia eri hintaa (muistaakseni naiserityiset vakuutusmaksut myös poistettiin hiljan).

    • Anonyymi

      Siellä sitten suihkussa vesi lorisoo, se sama vesi, joka huuhtoi karvaisen veen.

      • Anonyymi

        Nykyään voi vaihtaa sukupuolta joka toinen kuukausi. Tässä kuussa haluan olla Pirkko Inkeri ja ens kuussa Veikko Antero. Tai joskus Pirkko Antero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään voi vaihtaa sukupuolta joka toinen kuukausi. Tässä kuussa haluan olla Pirkko Inkeri ja ens kuussa Veikko Antero. Tai joskus Pirkko Antero.

        Ensi kuussa voit olla vaikka fiksumpi kun tässä kuussa olet idiootti.


      • Anonyymi

        Kohta, tällä menolla. Omistaa puol maailmaa. Miksi näitä Aatamin aikuisia ketjuja nostetaan ylös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta, tällä menolla. Omistaa puol maailmaa. Miksi näitä Aatamin aikuisia ketjuja nostetaan ylös.

        Omistaja pääkonttorissa
        Neuvostovetoinen.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe