SDP:llä heikkoja europarlamenttaarikkoja

Brysselin eurovirkamiehiä ja EU-asioihin perehtyneitä toimittajia pyydettiin kertomaan mielipiteensä suomalaisten europarlamenttaarikkojen onnistumisesta.

SDP:llä on europarlamentissa kaksi edustajaa: Liisa Jaakonsaari ja Mitro Repo, jotka saivat kumpikin heikot arviot.

Vihreitä edustavat saivat keskimäärin 20 pistettä, Keskustaa ja RKP:tä edustavat 9,75 pistettä, Kokoomusta ja Kristillisdemokraatteja edustavat 12 pistettä ja SDP:tä edustavat 2,5 pistettä.

Arvioiden mukaan Liisa Jaakonsaaren toimintaa heikentää se, että hän joutuu kannattelemaan Mitro Repoa. EU-väki kokee Revon raskaaksi taakaksi Jaakonsaaren harteille. Samainen Mitro Repo oli pitkään ehdollla jopa SDP:n presidenttiehdokkaaksi.

Kun Repo oli jopa ehdolla SDP:n presidenttiehdokkaaksi ja mitä me olemme saaneet hänestä ja hänen toiminnastaan lukea iltapäivälehdistä, on pakko kysyä, edustaako Mitro Repo toiminnallaan SDP:läisiä arvoja?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288536923487.html

9

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Njet Demuille

      Samaa "heikkoutta" on havaittavissa myös Arkadianmäen SD-parlamentaarikoissa. Jutta Urpilainen tulee jäämään historiaan puolueensa kannatuksen "kadottamistemppuilussaan".
      SD-puolue on kunnostautunut eräiden edustajiensa toimesta lähinnä "vanhojen kaivelemiseen" ja muiden syyttelemiseen unohtaen siinä "huumassaan" omat toilailunsa .

      • yökyök

        Jutta on oikeasti RKP:n ja kokoomuksen jäsen. Se suorastaan pahoinvoi, jos joutuu heteroduunarin kanssa samaan pöytään. Palkansaajapuurtaja on Jutalle samanlainen iljetys kuin tallimestari britti-aateliselle.


      • gok gari
        yökyök kirjoitti:

        Jutta on oikeasti RKP:n ja kokoomuksen jäsen. Se suorastaan pahoinvoi, jos joutuu heteroduunarin kanssa samaan pöytään. Palkansaajapuurtaja on Jutalle samanlainen iljetys kuin tallimestari britti-aateliselle.

        Jutan mies kuului Kokoomukseen. On varmaan nyt eronnut, mutta kuului kuitenkinh. Guzeniinakin on heilastellut monen Kokoomusmiehen kanssa. Viimeksi yritti tehdä itseänsä tykö Hjallikselle. Mikä Kokoomusmiehissä vetää demarinaisia?

        Kuka kusettaa ja ketä?


      • SDP osaa vain politiikan tekemisen eli lupausten antamisen poliittisen kannatuksen maksimoimiseksi. Lupauksia ei tarvitse pitää eikä niitä saa muistella eikä vanhoja kaivella. Jos lupauksia ei rikota saman vaalikauden aikana, ne voi rikkoa ainakin ensi vaalikaudella, koska olihan monet niistä ehkä vahingossa tehtyjä ja vahingossa kiveen hakattuja.


      • Aurinko laskee....
        pundit kirjoitti:

        SDP osaa vain politiikan tekemisen eli lupausten antamisen poliittisen kannatuksen maksimoimiseksi. Lupauksia ei tarvitse pitää eikä niitä saa muistella eikä vanhoja kaivella. Jos lupauksia ei rikota saman vaalikauden aikana, ne voi rikkoa ainakin ensi vaalikaudella, koska olihan monet niistä ehkä vahingossa tehtyjä ja vahingossa kiveen hakattuja.

        SDP on tällä hetkellä puolueen aika heikossa jamassa, ei siis pelkästään europarlamentaarikkojen osalta.
        Puolueosastojen jäsenten keski-ikä on suomalaisten eläköitymisiän eli noin 60 v (tai jopa yli) tuntumassa. Nuoret kiertävät demaripuolueen nykyisin todella kaukaa ja työikäiset pakenevat demareista Perussuomalaisiin.
        Äskettäin julkistetun tutkimuksen mukaan keskimääräinen demarien äänestäjä on yli viisikymppinen ja Kepun äänestäjä keskimäärin eläkeikäinen. Siinä meillä on varsinaiset auringonlaskun puolueet.
        Ketä varten demarit on oikeastaan olemassa? No, seuraavissa ek-vaaleissa sekin nähdään. Eikä demarit todellakaan ole silloin maan suurin puolue.


      • Aurinko laskee.... kirjoitti:

        SDP on tällä hetkellä puolueen aika heikossa jamassa, ei siis pelkästään europarlamentaarikkojen osalta.
        Puolueosastojen jäsenten keski-ikä on suomalaisten eläköitymisiän eli noin 60 v (tai jopa yli) tuntumassa. Nuoret kiertävät demaripuolueen nykyisin todella kaukaa ja työikäiset pakenevat demareista Perussuomalaisiin.
        Äskettäin julkistetun tutkimuksen mukaan keskimääräinen demarien äänestäjä on yli viisikymppinen ja Kepun äänestäjä keskimäärin eläkeikäinen. Siinä meillä on varsinaiset auringonlaskun puolueet.
        Ketä varten demarit on oikeastaan olemassa? No, seuraavissa ek-vaaleissa sekin nähdään. Eikä demarit todellakaan ole silloin maan suurin puolue.

        Eniten eläkeläiskannattajia on SDP:llä ja Keskustapuolueella. Näiden puolueiden kesken ei ole suurta eroa, mutta väittäisin että suhteessa puolueen kannatukseen SDP:llä eläkeläisten osuus on vieläkin suurempi. Tästä on kyllä olemassa erilaisia tilastojakin. Vihreiden kannattajaprofiili on kaikkein nuorin.

        Löydätkö linkin tuohon tutkimukseen, mistä kerrot vastauksessasi.


      • Ole hyvä
        pundit kirjoitti:

        Eniten eläkeläiskannattajia on SDP:llä ja Keskustapuolueella. Näiden puolueiden kesken ei ole suurta eroa, mutta väittäisin että suhteessa puolueen kannatukseen SDP:llä eläkeläisten osuus on vieläkin suurempi. Tästä on kyllä olemassa erilaisia tilastojakin. Vihreiden kannattajaprofiili on kaikkein nuorin.

        Löydätkö linkin tuohon tutkimukseen, mistä kerrot vastauksessasi.

        http://www.mv.helsinki.fi/home/juhaleht/multivariatemehtods/Monimuuttujaposteri.pdf


      • Knnatetaan !
        pundit kirjoitti:

        Eniten eläkeläiskannattajia on SDP:llä ja Keskustapuolueella. Näiden puolueiden kesken ei ole suurta eroa, mutta väittäisin että suhteessa puolueen kannatukseen SDP:llä eläkeläisten osuus on vieläkin suurempi. Tästä on kyllä olemassa erilaisia tilastojakin. Vihreiden kannattajaprofiili on kaikkein nuorin.

        Löydätkö linkin tuohon tutkimukseen, mistä kerrot vastauksessasi.

        YLEn nettisivuilta saattaa jotain löytyä. Itse kuulin ja näin tutkimuksesta television uutisissa. YLEllä on uusi "analyysi" katsoa ikäänkuin puolueiden kannatuslukujen taakse.
        Minkä ikäiset, missä ammatissa toimivat, missä päin maata asuvat ihmiset kannattavat mitäkin jne. Tällaisia taustamuuttujia YLE yrittää etsiä ja analysoida saadakseen tarkempaa tietoa puolueiden kannatuksesta.


    • Totuus temarista

      Heikkoo (N)SD(A)P:llä on näemmä kaikki muukin. Poikkeuksena ehkä panostus suomalaisten vihaamiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe