Idiootti kuljettaja linjalla tänään...

vihainen12132

Jos sinä (ko. kuski) luet tätä niin tiedät kyllä mihin aikaan ja millä linjalla. Ei päästänyt ulos kun lähdin Leppävaaran terminaalista bussilla joka Kamppiin menee. Painoin STOP-nappia ekalla pysäkillä (jonne matkaa 500m) ja kuski ei keskiovia pysähtyessään avannut vaikka HUUSIN "avaa keskiovi!" Sitten yritin päästä ulos äkkiä etuovesta josta nousi nouseva matkustaja mutta silti ovet nenän edestä kiinni läimäytti!! Päästi sitten vasta seuraavalla ulos!!! Ja sai pitkän matkan kävellä!

17

505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä hyvä henkilö

      tää pamise, vaan tee tuosta mulkusta ilmoitus ko. yhtiön työnjohtoon! Kerro asiallisesti tapahtuma ja sen kautta se menee jakeluun myös tuolle ko. kuskille. Voit värittää asiaa vaikka kertomalla, että olit menossa työhaastatteluun ja myöhästyit ja ehkä siksi et saa ko. pikkaa tai suorastaan menetit sen. Kuljettajat ovat asiakkaita varten, ei toisinpäin.

    • ei kaikki osaaa

      taas kuskin syy??? se `matkustaja painoi nappia bussin olleesa pysäkil ja kun seuraava pysäkil nousi toinen matkustaja niin stop-nappi oli jo painettu joten se ei ole kuskin syy vaan matkustajan..matkustaja huusi vasta kun bussi lähti pysäkiltä ja kuljettaja ei huomanu sitä.

      -...Pitäisikö matkustajia tehdä semoinen koulutus/Info stop.nappin oikein käyttö..Mitä sanoo HSL?

      • vihainen12132

        oletko idiootti vai etkö osaa lukea?? painoin nappia ennen pysäkkiä mutta kuski ei ulos päästänyt!! huusin että "avaa keskeltä" mutta kuski ei tykännyt kun matkustin niin pienen välin. kyllä sillä kausikortilla saa vaikka 50m välin matkustaa!

        bussikuski ei mua ulos päästäny!!! se suuttu vaan ja oli olevinaan ovela kun vasta seutaavalla pysäkillä ulos päästi! se esti mun tulemisen etuovesta ulos!!


      • vihainen12132
        vihainen12132 kirjoitti:

        oletko idiootti vai etkö osaa lukea?? painoin nappia ennen pysäkkiä mutta kuski ei ulos päästänyt!! huusin että "avaa keskeltä" mutta kuski ei tykännyt kun matkustin niin pienen välin. kyllä sillä kausikortilla saa vaikka 50m välin matkustaa!

        bussikuski ei mua ulos päästäny!!! se suuttu vaan ja oli olevinaan ovela kun vasta seutaavalla pysäkillä ulos päästi! se esti mun tulemisen etuovesta ulos!!

        ja jos et vieläkään ymmärrä. siltä ekalta pysäkiltä nainen sisää nousi ja sillon huusin mutta kuski ei avata halunnu vaan mä lähdin sitten äkkiä etuovelle että samasta ovesta ulos pääsisin! tää kuski vaan ovet kiinni äkkiä laitto!!


    • huhu

      aijaa!!!no jos asia on niin nii minkä voi sille mitään..TEE valitus sinne minne pitää tehä...ei tänne.

    • Pentttti

      Tuollaisessa tapauksessa pitää kuljettajaa puhutella selkeällä ja rauhallisella äänellä ja käskeä pysäyttämään.
      Pullikoivalle kuskille iitää tehdä siltä seisomalta selväksi, kuka on asiakas ja kenen turvallisuudesta on kysymys.
      Jos kuski ei usko, niin ei muuta kuin luuri käteen.
      Näin minä toimin ja tulen toimimaan tästedeskin.

      • kävele

        Aivan. Koska sitä mahdollisuuttahan ei edes ole että matkustaja on itse käsittänyt asiat päin persettä, ja siksi kuljettajan mahdollisesti antamaa ohjeistusta ei tarvitse edes kuunnella vaan sitä voi pitää pullikointina.


      • Anonyymi

        Kuski on jumala siellä autossa eikä matkustaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuski on jumala siellä autossa eikä matkustaja

        Vanha ketju, mutta olikohan silloin vielä käytössä ne ensimmäiset poistumispysäkit. Eli ruuhka-aikana pääsi bussista pois vasta jossain huitsin nevadassa ettei tullut hidastusta.


    • huhu

      mistä sä tiedät et tästä oli turvallisuus kyse? ehkä toisinpäin kuski ei pysähtyny turvallisuussyystä.Asiakas oli kai vaara muille ja kuskille joten turvallisuussyistä kuski toimi sen mukaan. ja Penttii on kai poliisi kun uskaltaa puhaltaa kaikkia kuskeja on mukana puhallusmittari. tiedoksi vaan et VAIN poliisi pystyy siihen.

    • huhu

      Ja kuljettajan kanssa ei saa puhua ajonaikana.Turvallisuus en kaikkea.

    • le 2

      uet tätä niin tiedät kyllä mihin aikaan ja millä linjalla. Ei päästänyt ulos kun lähdin Leppävaaran terminaalista bussilla joka Kamppiin menee. Painoin STOP-nappia ekalla pysäkillä (jonne matkaa 500m......Mikä linja ja firma?

      Kuljettaja on tehnyt väärin ja kaikkea virheitä sattuu..Olisi se uusi tai vanha kuski niin sen ei oisi toiminu näin vaan sen pitäisi pyytää anteeksi ja toivota sulle hyvää matkaa..no onneksi kaikki kuskit ei ole samalaisia..ja sun pitää tehdä siitä hsl kautta valituksen kai sit se tajuu et tämä ala on asiakaspalvelua ja kuljettajat ovat asiakaita varten.

      • pölhölän kuski

        Menikkö 106lla vai 205lla? Joissakin autoissa on se halvatun turvaohjaamo ja sinne ei todellakaan kuule mitä joku huutelee keskisillalta saati sitten takaovelta. Hyvä kun normikysymykset erottuvat.

        Lisäksi niissä sinisissä volvoissa on mukava ominaisuus. Ovien avukseen on neljä nappia: etuovelle, keskiovelle, takaoville sekä ns. Urakkanappi joka avaa kaikki ovet. Toisinaan vaan sattuu, ettei urakkanappi avaakaan kuin etuoven ja asiakkaan huudellessa takaovista kuljettaja ei kuule sitä eikä huomaa niiden olevan kiinni.

        Mitä taas etuovesta poistumiseen tulee, olen huomannut joidenkin matkustajien olettavan kuljettajilla keskimääräistä paremman kyvyn nähdä takaviistoon. Ihminen ei kuitenkaan ei näe sinne -eivät edes kuljettajat. Mikäli haluaa siis poistua etuovesta, täytyy kävellä selvästi vähintään kuskin silmien tasolle tai vielä parempaa vähän edemmäs. Paras olisi kun kysyisi voiko mennä etuovesta, näin tietäisi kuljettajan havainneen sinut.

        Todennäköisesti kuljettaja ei siis vain havainnut sinua ja urakkanappi ei toiminut, harmi kun jouduit vähän kävelemään.

        Lopuksi muistuttaisin matkustajia bussipysäkille piiloutumisesta. Kun metsään halutaan mennä piiloon, mennään puun taakse seisomaan. Voidaan nostaa käsikin pystyyn ja silti ohikulkeva kävelijä ei huomaa sinua puun takaa. Entäpä kun haluat tehdä itsesi näkyväksi? Pönötät paikallasi? Ei, silloin hypit ja heilut kuin kenguru nousuhumalassa.

        Pysäkillä olijatkin nähdään 100 x paremmin, kun he vain malttaisivat heiluttaa kättä (heijastin!) Reilusti bussin pysäyttääkseen.


    • jepss

      joo noita uudes volvois on huono peili liian pieni tai paskana menee helposti rikki. eikkä noisa oven kameroisakaa ole hyötyä ku jalkan katsomiseen..et muka uus teknikka tämä. ihan perseestä.vanha bussin peili ei voita mikään.kaikki aikojen paras.

      • pölhölän kuski

        Volvoissa varsinkin se kuskin puolen peili peittää aika mukavasti näkyvyyttä vasemmalle. Wessun asemaltakin kun lähtee kaupunkiin päin ja tulee alamäestä kolmion takaa saa aika tarkkaan katsella ettei mihinään osu.


    • NorsunVEEnaama

      Tee joka kuskista ilmotus. Kaikki ne kuitenki mulukkuja. Sen kyllä saa joka päivä kuulla norsunvidunnaamoilta.

    • Selivali

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9616
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2817
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      160
      2574
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1429
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe