Minua loukkaa tällä palstalla vallitseva yleinen käsitys, jonka mukaan velaton auto tms. voi perustua vain perintöön.
Itselläni on velaton laatuauto, joka on hankittu ilman perintöjä. Kun nuorena säästää aluvannerahat tms. ja ajaa vain siirtyäkseen paikasta A paikkaa B energiataloudellisella autolla asiallisella ajotyylillä niin rahaa jää kivasti säästöön aivan tavallisesta palkasta.
Niin että ei ne kaikki kalliit laatuautot ole velkavetoisia tai työsuhdeautoja.
Aluvannerahat säästöön
2
475
Vastaukset
- Automies
Ja jos on velaton laatuauto, nin sehän riippuu, minkä ikäinen. Onko se kenties uusi ? Ja mikä on laatuauto ? Onhan laatuautoja suurin osa markkinoilla olevista merkeistä, mallit vain vaihtelee !
Itse voi ainakin sanoa, että saa siinä usemmatkin aluvannerahat laittaa säästöön, jos meinaa, että ns. normaalista palkasta saa niin paljon säästöön, että voisi esim. käteisellä tuommoisen about 30 000 euron tai jopa vähän kalliimman auton ostaa. Kas kun muitakin kuluja elämässä on. Mutta kiva jos jollain on asiat hyvin.
Itse en enää aio uusiin autoihin rahoja pistää, on nimittäin tänä päivänä entistä surkeampi sijoituskohde kuin koskaan aiemmin.- Uuden ostaja
Sijoituskohde auto ei ole koskaan ollut. Ja toisekseen ei sitä autoa käteisellä tarvitse maksaa. Pankit antavat euriboria ja autoliikkeet myöntävät käteisalennuksen rahoitusliikkeen osamaksukaupassakin.
Kyllä tuommosen 30000e auton voi duunarikin ostaa kunhan vaan on valmis tinkimään jostain muusta: jättää vaikka kapakkareissut vähemmälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2081655- 811110
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm101915- 77885
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp86812- 119754
- 111733
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante117628- 48607
- 19586