masentuneen auttamista?

todistajien tapa!!

Moi olen seurannut sivusta sekä jutellut erään masentuneen ja väsähtäneen jehovantodistajan kanssa.
Ystäväni lakkasi käymästä vähitellen kokouksissa koska oli kyltynyt siihen, kuinka,kyseisissä tilaisuuksissa hoettiin samaa asiaa jatkuvasti...
Ystäväni lakkasi käymästä kokouksissa ja sillä seurauksella todistajat ,viilentyivät,ja alkoivat loitontua kaveristani vähitellen.
Tiedoksi häntä ei ole erotettu sillä hän ei ole tehnyt mitään syntiä, lakkasi vain käymästä kokouksissa koska väsyi.
Juuri tänä aikana hän olisi tarvinnut toisten todistaja veljien ja sisarien tukea ja apua.
Mutta mitä vielä! välttelevät nyt häntä eivätkä ole juuri missään tekemisissä hänen kanssaan.
Jehovan todistajien rakkaus ja ystävyys on näköjään ehdollista... Järjestön sanelemilla ehdoilla! Ei sydämmestä tulevaa!!

7

903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairasta

Mentaliteetti, jota eilisessä Vartiotornissakin viljeltiin, on juuri se, että tälläisia pitäisi pyytää kokouksiin. Mitään muuta "auttamiskeinoa" ei ystäville anneta. Oikein sanottiin, että "pitää ehkä pyytää useammin kuin kerran". Jos ei jaksa raahautua kokouksisiin, ei "ystävyyttä" ole tarjolla.

Onko todistajat tuo mielestänne auttamista?

• Corrector

Juuri tuo on sitä "parasta mahdollista apua" mitä jt:t antaa ja muuta ei sitten tarvitakaan.

Tuollaiset "auttamiset" kuuluvat samaan sarjaan kuin kestovastaus "odota jehovaa" kun ei haluta selvittää selvitettävissä olevaa ongelmaa seurakunnan sisällä.

-Corrector-

• neuvo
        Corrector kirjoitti:

Juuri tuo on sitä "parasta mahdollista apua" mitä jt:t antaa ja muuta ei sitten tarvitakaan.

Tuollaiset "auttamiset" kuuluvat samaan sarjaan kuin kestovastaus "odota jehovaa" kun ei haluta selvittää selvitettävissä olevaa ongelmaa seurakunnan sisällä.

-Corrector-

on hyvä jos sinulla on edes yksi ystävä jolle voit puhua. Masentuneen mieli tekee usein tepposia(itse kokenut). Kyllä ystävät ymmärtävät, mutta aina he ei tiedä haluaako puhua asioistaan. Jos masennus jatkuu on mentävä ammattiauttajan puheille ja hän voi määrätä lääkkeen. (itse syönyt seitsemän vuotta). Ei masennusta tarvitse hävetä se on sairaus muitten joukossa. Ja se voi puhjeta kenelle vain. (Tiedän, että kokoukset auttaisivat nyt en vain jaksa mennä). "2.kor 1:3,4

• Corrector
        neuvo kirjoitti:

on hyvä jos sinulla on edes yksi ystävä jolle voit puhua. Masentuneen mieli tekee usein tepposia(itse kokenut). Kyllä ystävät ymmärtävät, mutta aina he ei tiedä haluaako puhua asioistaan. Jos masennus jatkuu on mentävä ammattiauttajan puheille ja hän voi määrätä lääkkeen. (itse syönyt seitsemän vuotta). Ei masennusta tarvitse hävetä se on sairaus muitten joukossa. Ja se voi puhjeta kenelle vain. (Tiedän, että kokoukset auttaisivat nyt en vain jaksa mennä). "2.kor 1:3,4

Erotkaa! Erotkaa! Erotkaa jt-seurakunnasta ja sen harjoittaman manipuloinnin vaikutuksesta, jotta virvoittumisen ajat kohtaisivat myös teitä!

Ei mutta ihan oikeasti, jt-seurakuntaelämä on omiaan lisäämään riittämättömyyden tunnetta ja masennusta. Se, että kaikki eivät masennu tahi väsy ei tee tyhjäksi sitä etteikö monet masennu ja väsy. Kannattaa muistaa, että "hedelmistään puu tunnetaan" ja tosiasia on se, että jt:ien seurakuntaelämä ei tuota hyvää hedelmää.

Ajatelkaapa vaikkapa yhtenä esimerkkinä sitä, että kun jt tutustuu uuteen ihmiseen, niin hänellä on usein tarve jotenkin todistaa toiselle osapuolelle se, kuinka "minä olen hyvin mukana". Eikö niin? Lehdissäkin annetaan ohjeeksi esittää tuntemattomalle kysymyksiä, jotka paljastavat kuinka hyvin toinen tuntee uusimpien lehtien sisällön. - SAIRASTA :)

Kyllä, erotkaa jehovan todistajista ja liittykää mielummin johonkin kristilliseen kirkkoon. Teillä on hyvät syyt siihen nyt kun jt:ien oppirakennelmakin on osoitettu olevan kestämättömällä pohjalla (kuten esim. ongelma nro 607 osoittaa).

-Corrector-

• neuvo
        Corrector kirjoitti:

Erotkaa! Erotkaa! Erotkaa jt-seurakunnasta ja sen harjoittaman manipuloinnin vaikutuksesta, jotta virvoittumisen ajat kohtaisivat myös teitä!

Ei mutta ihan oikeasti, jt-seurakuntaelämä on omiaan lisäämään riittämättömyyden tunnetta ja masennusta. Se, että kaikki eivät masennu tahi väsy ei tee tyhjäksi sitä etteikö monet masennu ja väsy. Kannattaa muistaa, että "hedelmistään puu tunnetaan" ja tosiasia on se, että jt:ien seurakuntaelämä ei tuota hyvää hedelmää.

Ajatelkaapa vaikkapa yhtenä esimerkkinä sitä, että kun jt tutustuu uuteen ihmiseen, niin hänellä on usein tarve jotenkin todistaa toiselle osapuolelle se, kuinka "minä olen hyvin mukana". Eikö niin? Lehdissäkin annetaan ohjeeksi esittää tuntemattomalle kysymyksiä, jotka paljastavat kuinka hyvin toinen tuntee uusimpien lehtien sisällön. - SAIRASTA :)

Kyllä, erotkaa jehovan todistajista ja liittykää mielummin johonkin kristilliseen kirkkoon. Teillä on hyvät syyt siihen nyt kun jt:ien oppirakennelmakin on osoitettu olevan kestämättömällä pohjalla (kuten esim. ongelma nro 607 osoittaa).

-Corrector-

apua minulle. Seitsemän vuotta sitten päättyi(ei jt.) avioliittoni, joka kesti 27v. Sain totaalisen hermoromahduksen, syynä ei todellakaan ollut uskonto. Päinvastoin nukyään minua auttaa suuresti uskoni, koska nykyinen mieheni sairastaa keuhkosyöpää. Olen nyt hänen omaishoitaja.

• Penkoja
        Corrector kirjoitti:

-Corrector-

##Kannattaa muistaa, että "hedelmistään puu tunnetaan" ja tosiasia on se, että jt:ien seurakuntaelämä ei tuota hyvää hedelmää.##

Niinpä niin. Kertaalleen yhdessä laatikossa pilaantunut hedelmä pysyy myös toisessa laatikossa pilaantuneena.
        Ja joutaisi Riihimäelle ja sassiin.

• Kauhavalla

Jehovan todistajat tekevä ainakin Kauhavalla, koska sillä perusteella ovat hakemuksen mukaan saaneet vapautusta kiinteistöverösta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      151
      2496
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      999
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      871
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      60
      753
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      677
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      670
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      648
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      21
      637
    Aihe